မအိမ္ကံ (march) 2008
သူႀကီးကေတာ္ ေဒၚပန္း႐ံုက လက္ဖက္အစ္ကေလး ထုိးေပးရင္းက ေမးသည္။ ရြာမွာ အလွဴရွိမွန္းေတာ့ မအိမ္ကံ လည္း သိပါ၏။ ရြာ့အေရွ႕ပိုင္းမွာေနသည့္ ႀကီးေတာ္ဆံေၾကာ္ ၏ေျမး ဖုိးေပါက္ကို သကၤန္းဆီးေပးဖုိ႔ ရြာကို တုိင္ပင္တုန္း ကေတာ့ တေပါင္းလထဲလုပ္ဖုိ႔ ရက္သတ္ခဲ့ၾကသည္။ ရြာေတြ မွာက စိုက္ခင္း သစ္ခင္း သိမ္းၿပီးခ်ိန္ တေပါင္း၊ တန္ခူးလ ေတြမွာ အလွဴပြဲ က်င္းပတတ္ၾကျမဲ ျဖစ္သည္။ အလွဴ႕ရွင္ လည္း အား၊ အလွဴကူၾကသူေတြလည္း အားမည့္အခ်ိန္ကို ေရြးၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ ရြာကို တုိင္ပင္ၿပီးကာမွ တန္ေဆာင္မုန္းလထဲ ရက္ေရႊ႕လုိက္ၿပီ ဆုိေတာ့ ရက္လုိပါေသး တယ္ ဆုိသူတြလည္း ခါးေတာင္းထက်ဳိက္ၾကရေတာ့သည္။
“သည္လုိ သည္လုိ သူႀကီးကေတာ္ေရ... ကိုမဲတူတို႔ မိသန္းတုိ႔ သေဘာကေတာ့ သူ႔သား ငေပါက္ကို သည္တစ္မိုး ႐ုန္းလုိက္ေစခ်င္ေသးသာေပါ့။ ဒါေပသိလုိ႔ ႀကီးေတာ္ဆံေၾကာ္ ခမ်ာ နဲ႔တဲ့တဲ့ မဟုတ္လား။ ေတာ္ၾကာ ေျမးဦးကေလး သကၤန္း ၀တ္နဲ႔ ျမင္မသြားရရင္ ခမ်ာ ဘ၀ကူးေကာင္းရွာမွာ မဟုတ္ ဘူး။ သြားေလသူ ဘႀကီးမွတ္မလဲ တစ္သက္လံုး ရွာေဖြသြား သမွ် သမီးမိန္းကေလးခ်ည္း ေမြးခဲ့သာဆုိေတာ့ သားရဟန္း မဖူးဖူးလုိက္ရွာဘူးေလ။ သူတို႔ ရွာေဖြထားသမွ် ဥစၥာ သည္အလွဴမွ မဦးလုိက္ရင္ မျဖစ္ေခ်ဘူးဆုိၿပီး မိသန္းက ဆရာေတာ္ သြားေလွ်ာက္ရသာေကာ။ သဟာနဲ႔ ဆရာေတာ္က ရက္ျပင္ေရြးေပးလုိက္ရသာပဲ ေတာ္ေရ႕။ ေပးစမ္းဟဲ့ လွအံု ေရတစ္ခြက္”
မခင္တုတ္က စကားေတြ တရစပ္ေျပာၿပီး ေမာပန္းသြား ပံု ရ၏။ မလွအံု ကမ္းေပးေသာ ေရမႈတ္ကို ယူကာ အထက္ တစ္၀က္ ေအာက္တစ္၀က္ ေသာက္ခ်လုိက္သည္။ လက္ဖက္ ကေလးတစ္႐ိုး လွ်ာေပၚတင္ရင္းက ေဒၚပန္း႐ံု ဖြာလက္စ ေျပာင္းဖူးဖက္လိပ္ကို ေကာက္ဖြာျပန္ေလ၏။
“ေအးေလ... သည္လုိ ၾကည့္ျပန္ေတာ့လည္း ဟုတ္ရွာ သာေပါ့။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ေအ ရြာမွာ အလွဴရွိသာ ၀မ္းသာရေသး သဟဲ့။ ေခတ္ကာလႀကီးကလည္း က်ပ္တီးေနေတာ့ အလွဴျဖစ္ ဖုိ႔ေတာင္ မလြယ္ပါဘူးေအ”
အေမပန္း႐ံုေျပာမွ မအိမ္ကံ သတိထားမိသည္။ ရြာမွာ အလွဴပြဲမရွိတာ ၾကာပါပေကာ။ ေဒၚပန္း႐ံုႏွင့္ မခင္တုတ္ တုိ႔ကေတာ့ ရြာ့အေၾကာင္း ရပ္အေၾကာင္းေတြ စကားေဖာင္ၾက သည္။ ပဲအေၾကာင္း၊ ႏွမ္းအေၾကာင္း၊ ထန္းအေၾကာင္းမွသည္ တိုင္းသတင္း၊ ျပည္သတင္းေတြအထိ စကားေရာက္သြားၾက သည္။ အပ်ဳိေခါင္းပီပီ အိမ္ေပါက္ေစ့ ေရာက္ေနတတ္ေသာ မခင္တုတ္ထံမွ သတင္းကလည္း စံုလွပါ၏။
“ေျပာရဦးမယ္ သူႀကီးကေတာ္ေရ။ တေလာက ဆူးေလ ကုန္းရြာမွာ ဓားျပတုိက္သြားသာ ၾကားလုိက္ကဲ့လား။ အဲသာ အလွဴအိမ္ကို ၀င္တုိက္သာတဲ့ေတာ္။ သည္လုိပဲ သူတုိ႔က တေပါင္းလ လွဴမယ္ဆုိေတာ့ ရွိသမွ်ပိုက္ဆံ အထုပ္လုိက္ တုိက္သြားသာတဲ့။ မေပးလုိ႔ကလည္း မျဖစ္ဘူးသဲ့ေတာ္။ ဓားျပ က အလွဴ႕ရွင္ကို လည္ပင္း ဓားနဲ႔လွီးသြားသဲ့အျပင္ မိန္းမကို လည္း ဆန္ေကာအေပါက္ေဖာက္ၿပီး ေခါင္းစြပ္လွည့္ သာ လည္ပင္း ေသြးစိမ္းရွင္ရွင္ ထြက္သတဲ့ေတာ္။ ၾကားရတာနဲ႔ တင္ ေၾကာက္စရာ။ ေျပာသာေျပာရသာ၊ က်ဳပ္တုိ႔ ရြာသူႀကီး မင္း ေက်းဇူးတင္ရပါေသာ္ေကာ။ သူႀကီးမင္း ႏွစ္လံုး ျပဴး အရွိန္က ႀကီးသကိုး။ ၀ရဇိန္လက္နက္ေလာက္ အားကိုး ရသာ”
မခင္တုတ္စကားကို ၾကားေတာ့ ေဒၚပန္း႐ံု သက္ျပင္း ကေလး အသာခ်ရသည္။ အိမ္က ကိုေရႊသူႀကီးမင္း ၾကားလွ်င္ ေသြးႂကြရွာေရာ့မည္။ ေခတ္အခါ မေကာင္းရသည့္အထဲ သည္ႏွစ္လံုးျပဴးႀကီး တျပျပႏွင့္ ရြာစဥ္လွည့္ေနတာကို ေဒၚပန္း႐ံု မႀကိဳက္လွပါ။ တကယ္အေရးရယ္ အေၾကာင္းရယ္ ဖန္လာလို႔ ပစ္ရခတ္ရတာ ကိစၥမရွိ။ ေတာ္႐ံုကိစၥကို ေသနတ္ ႀကီးတကားကား လုပ္ေနလွ်င္ ေက်ာ္မေကာင္း ၾကားမေကာင္း ေတြ ျဖစ္ဖုိ႔သာ ရွိသည္။ သည္ၾကားထဲ ၿမိဳ႕က ေကာက္ခံခုိင္း ေသာ အခြန္အတုတ္ေတြ ဆက္ရတာကလည္း တစ္ဒုကၡ။ ေတာ သူေတာင္သားမ်ား ၀တ္ဖို႔ထင္ထား၊ စားဖုိ႔ေတာင္ က်ပ္လာ ၾကၿပီ မဟုတ္လား။ အခြန္အတုတ္ေတြ မျပည့္လုိ႔ အိမ္က ေငြစိုက္ရတာကလည္း ႏွစ္စဥ္ မလြတ္ခ်င္။ လင္ေတာ္ ေမာင္ သူႀကီးက အပူေရစာ မစားတာလည္း သိပါ၏။ အထက္ကို မ်က္ႏွာလုိအားရ တာ၀န္ေက်ခ်င္တာလည္း မွန္ပါ၏။ သို႔ ေသာ္ လူဆုိတာ မေျပာႏုိင္။ ခ်စ္သူရွိသလို မုန္းသူကလည္း ရွိႏုိင္သည္။
“သာနဲ႔ ေနစမ္းပါဦး ခင္တုတ္ကယ္... ကြမ္းေတာင္ကိုင္ မိဂြမ္းျဖဴက လင္ယူေတာ့မွာဆုိ”
“ဒန္ေသေပါ့ေအ။ ေျမာက္ရပ္က ဦးႀကီးသာဒြန္းရဲ႕သား သာေမာင္နဲ႔ဟာေကာ။ လူႀကီးခ်င္းေတာင္ နားေဖာက္ၿပီးၾက ေပါ့။ လွအံု ညည္း ဘယ္အိပ္ေပ်ာ္ေနသာတုန္း”
“က်ဳပ္ေမးခ်င္သာ အဲသာမဟုတ္ပါဘူးေတာ္။ မိဂြမ္းျဖဴ လင္ယူေတာ့မယ္ဆုိေတာ့ ရြာက ကြမ္းေတာင္ကိုင္ အသစ္ ေရြးရေတာ့မွာ မႈတ္လားေအ့။ ညည္းတုိ႔ ဘယ္သူမ်ား လ်ာထား ၾကသတုန္းလုိ႔”
မလွအံုက ေခါင္းထဲေပၚလာတာ လႊတ္ခနဲ ေမးလုိက္ ျခင္း ဆုိေသာ္လည္း ေဒၚပန္း႐ံုပင္ ဆတ္ခနဲ တုန္သြားခဲ့သည္။ မအိမ္ကံကေတာ့ ၾကက္သီးကေလးမ်ားပင္ ျဖန္းသြားခဲ့ရသည္။မ်က္လံုးကေလးေတြ က်ယ္သြားရသည္။ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ အသစ္ေရြးေတာ့မယ္ ဆုိပါလား။ ဒါကလည္း ရြာရပ္ထံုးစံ ျဖစ္သည္။ ကြမ္းေတာင္ကိုင္မည့္ အပ်ဳိေခ်ာတစ္ေယာက္ဟာ ေယာက်္ားတစ္ေယာက္ႏွင့္ စပ္ဟပ္ထားၿပီဆိုတာ မေျပာႏွင့္၊ ရည္းစားသနာေတာင္ ကင္းရမည္ ဆုိသည္မဟုတ္လား။
“အခု သည္အလွဴ စၾကည့္ရမွာပဲေအ။ ရြာကေတာ့ စိမ္းျမနဲ႔ ခင္အိကို လူေျပာမ်ားေနၾကသာပဲ။ သည္ႏွစ္ေယာက္ ဘယ္သူ႔သေဘာရသတုန္း သူႀကီးကေတာ္ရဲ႕”
“က်ဳပ္ေတာ့ မမွန္းတတ္ပါဘူးေတာ္။ အမ်ားႀကိဳက္ သလုိေပါ့”
အပ်ဳိေခါင္း မခင္တုတ္က ရြာလည္ရင္း ရပ္ရြာသေဘာ တီးေခါက္ၾကည့္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ျဖစ္ထုိက္ သူ မိန္းကေလးႏွစ္ဦး (သို႔မဟုတ္) သံုးဦးေလာက္ ျဖစ္ေန လွ်င္ အမ်ားသေဘာႀကိဳက္ရာ မိန္းကေလးကို ကြမ္းေတာင္ ကိုင္ တင္ေျမႇာက္ရျမဲ ျဖစ္သည္။ အလွဴပြဲ ေရာက္ကာမွ သည္မိန္းကေလးလက္ထဲ ]ေရာ့ အင့္} ႏွင့္ ဖက္စိမ္းကြမ္း ေတာင္ ထည့္ေပးလုိက္ရတာမ်ဳိး မဟုတ္။ ရပ္ရြာအသံဗလံ ကို တစိမ့္စိမ့္ နားေထာင္ရင္း ျဖစ္ထုိက္ျဖစ္သင့္သူကို အမ်ား သေဘာညီႏုိင္သမွ် ညီေအာင္ ေရြးၾကရသည္။ ရြာ့ဓေလ့၊ ရြာ့ထံုးစံ၊ ရြာ့အယူႏွင့္ စင္းလံုးေခ်ာ ကိုက္ညီပါမွ ကြမ္းေတာင္ ကိုင္ျဖစ္ၾကရသည္။
“က်ဳပ္အျမင္ ေျပာရရင္ေတာ့ ႐ုပ္ရည္သန႐ုပၸ ရွိသာခ်င္း အတူတူ စိမ္းျမက အေနအထုိင္ သိုသိပ္သယ္ေတာ့။ ခင္အိ က နည္းနည္းလႈပ္ခ်င္သယ္”
“ကြမ္းေတာင္ကိုင္မည့္ မိန္းကေလးေတြကို သည္လုိ စကားခင္းၾကရင္း ေရြးၾကရတာပါလား။ တစ္ေယာက္က သိုသိပ္သတ့ဲ။ တစ္ေယာက္က လႈပ္ခ်င္သတဲ့။ လူေတြက သည္အထိ လုိက္ၾကည့္ေနၾကတာပါလား။ ႐ုပ္ရည္ေရာ အေနအထုိင္ပါ ျပည့္စံုမွ ျဖစ္ရတာမ်ဳိး ထင္ပါရဲ႕”
မအိမ္ကံက သည္စကားေတြကို စိတ္မ၀င္စားသလုိလို ပဲေစ့ကေလးေတြ တစ္ေစ့စီ ေရြးေနရင္းက ေတြးေနျခင္း ျဖစ္ သည္။ အရြယ္ကေလး လားလားေျမာက္လွ်င္ သူ႔ကိုလည္း ရြာရပ္က သည္လုိအကဲခတ္တာမ်ဳိး၊ ေ၀ဖန္တာမ်ဳိးေတြ ရွိလာ လိမ့္မည္။ သည္အခ်ိန္မွာ မအိမ္ကံသည္လည္း အမ်ားစံထား ေလာက္သည့္ ေက်ာက္ေကာင္းတစ္ပြင့္လုိ တန္ဖုိးရွိေအာင္ ေနထုိင္ရေတာ့မည္။ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္အဖို႔ အေခ်ာ အလွထက္ ဣေႁႏၵသိကၡာႏွင့္ ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းဖုိ႔ လိုသည္ဆုိတာေလာက္ေတာ့ မအိမ္ကံ အကဲဖမ္းလုိက္ႏုိင္ခဲ့ၿပီ။
“ကိုင္း... ကိုင္း က်ဳပ္လည္း တစ္အိမ္ ဖင္တစ္ထုိင္ တစ္ထုိင္နဲ႔ အပ်ဳိအိမ္ မႏွံ႔ေသးဘူး ေတာ္ေရ။ သည္မွာ လာရင္း ကိစၥက မအိမ္ကံကို အပ်ဳိဖိတ္ ဖိတ္သာ။ အေတာ္ပဲ လက္စနဲ႔ ေက်းဥလည္း အပ်ဳိဖိတ္ယူထားလုိက္ေတာ့။ သြားေရာ မေႏွာ”
မအိမ္ကံက လက္ထဲကို ေရာက္လာေသာ ပ၀ါကေလး ကို တအံ့တၾသ ၾကည့္ေနခဲ့မိေသးသည္။ အပ်ဳိဘ၀ျဖင့္ ပထမ ဆံုး အဖိတ္ခံရသည့္ ပ၀ါကေလးပါလား။ ရင္မ်ားပင္ ခုန္ လာခဲ့သည္။ အေမ့ကိုလည္း ရွက္စႏုိး လွမ္းၾကည့္မိသည္။ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းရြာမွာ သည္ဓေလ့ ရွိသည္။ အပ်ဳိေတြကို ပ၀ါ၊ ပန္းခုိင္၊ ရင္ထုိး၊ သနပ္ခါးအစ္ စသည္ျဖင့္ ကမ္းၿပီး ဖိတ္ၾကရသည္။ ကာလသားေတြကိုေတာ့ ျမင္းျခံၿမိဳ႕မွ သနပ္ ဖက္ေဆးလိပ္၊ ပိုလုိ၊ ေခါင္းလိမ္းဆီဘူး၊ ပ၀ါ စသည္ျဖင့္ တတ္ႏုိင္သူက တတ္ႏုိင္သလုိ တစ္စံုတစ္ရာ ကမ္းရင္း ဖိတ္ ၾကားရသည္။ လူႀကီးသူမေတြကိုေတာ့ ဖက္ရြက္ကို ကေတာ့ ထုိး လက္ဖက္သားထည့္၍ တည္းစပ္ျဖင့္ တည္းကာ လက္ ဖက္ထုပ္ကမ္း၍ ဧည့္ခံဖိတ္ၾကရသည္။ ကာလသားႏွင့္ အပ်ဳိ ေတြကိုေတာ့ ရြာရွိလူကုန္ ဖိတ္ၾကားၾကေသာ္လည္း လူႀကီး ဖိတ္ကိုေတာ့ သတ္သတ္မွတ္မွတ္ ေရြးဖိတ္ၾကပါသည္။
အလွဴက တန္ေဆာင္မုန္းလထဲ ဆုိေသာ္လည္း အပ်ဳိဖိတ္ ဖိတ္ျခင္းခံရၿပီ ဆုိသည္ႏွင့္ အလွဴအိမ္ကို မေရာက္မျဖစ္ ေရာက္ၾကရေတာ့သည္။ ကူစရာရွိတာ ကူလုပ္ေပးၾကရသည္။ ေန႔ခင္းေန႔လယ္ အားလပ္ခ်ိန္ကေလးတြင္ အလွဴအိမ္ေျပး၍ ၾကက္သြန္လွီးရ၊ ဆန္ေရြးရ၊ ေရခပ္ရႏွင့္ မအိမ္ကံေရာ ေက်း ဥပါ မအားၾကရေတာ့ၿပီ။ ေဒၚ ပန္း႐ံုကေတာ့ သမီးကေလး အိမ္မွာ တငုတ္တုတ္တုတ္ ထုိင္ေနရတာႏွင့္စာလွ်င္ အခုလို ရပ္ထဲရြာထဲ သြားေဖာ္လာေဖာ္ ရတာကိုပဲ ၀မ္းသာရသည္။ နီးရာစပ္ရာ စုၾကရင္း အပ်ဳိေတြ တစ္သိုက္ႀကီး သြားၾက လာၾက ရသည္ျဖစ္၍ ေဒၚပန္း႐ံု လုိက္ ထိန္းစရာ မလုိေတာ့။ ကိုယ့္ ရပ္ကိုယ့္ရြာ စိတ္မခ်စရာလည္း မရွိ။ ဘယ္တုန္းကမွလည္း မၾကား၀ံ့မနာသာ မရွိခဲ့။
မအိမ္ကံကလည္း အပ်ဳိ ကေလး ျဖန္းလာသေကာရယ္ လို႔ ပပလႊားလႊားႏုိင္သူကေလး မဟုတ္။ ကေလးဘ၀ကတည္း က အေနတည္ခဲ့သူကေလး ျဖစ္ သည္။ သူႀကီးသမီးရယ္လုိ႔ ရြာ ေပၚရပ္ေပၚ ေထာင္လႊားတာမ်ဳိး လည္း မရွိ။ မအိမ္ကံမွာ စာနာ တတ္ေသာ ႏွလံုးသား ရွိသည္။ ဆင္းေတာင့္ဆင္းရဲ ေတာသူ ေတာင္သားမ်ားဘ၀ကို ကိုယ္ခ်င္းစာတတ္သည္။ မိဂုဏ္ ဖဂုဏ္၊ ေဆြဂုဏ္မ်ဳိးဂုဏ္ႀကီးသူဆုိေသာ္လည္း အခုလုိ ရပ္ ေရးရြာေရးထဲ ပါခြင့္ရျပန္ေတာ့ သူတကာ စားၿပီး ပစ္ထား ခဲ့သည့္ အလွဴအိမ္က ထမင္းပန္းကန္ကိုပင္ ေဆးႏုိင္ခဲ့သူ ျဖစ္ပါ၏။
x
“ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ ခ်ဳိးတဲ့အခါ ငွက္ေပ်ာဖက္ ေရြး တတ္ဖုိ႔၊ အကိုင္ႏူးညံ့ဖုိ႔ အေရးႀကီးသယ္ေအ့။ ငွက္ေပ်ာလက္ ကို အပင္က ခုတ္ၿပီး ဆုတ္ယူကတည္းက အနာအကြဲမရွိ ရေအာင္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ဆုတ္ယူတတ္ရသယ္။ ၿပီးေတာ့ တည္းစပ္ေခ်ာင္းကေလးေတြကိုလည္း တစ္ဖက္ေစြၿပီး ခြၽန္ ထားရသယ္။ ဒါမွ ကြမ္းေတာင္ခ်ဳိးတဲ့အခါ ကိုယ့္စိတ္ႀကိဳက္ ကိုင္ႏုိင္မွာေပါ့ေအ”
အလွဴမ႑ပ္ထဲကို မအိမ္ကံ ဖိနပ္ကေလးခြၽတ္ၿပီး ၀င္ လာေတာ့ ရွိသမွ် လူေတြက လုပ္လက္စ ရပ္ထားၾကကာ ေငး ၾကည့္ေနၾကသည္။ သည္ပြဲက မအိမ္ကံအဖုိ႔ ပထမဆံုး အပ်ဳိ ဖိတ္၀င္ရသည့္ ပြဲကလည္း ျဖစ္ျပန္၊ ခ်က္ခ်င္းႀကီး အပ်ဳိဖ်န္းကေလး ျဖစ္လာျခင္းႏွင့္အတူ ၀င္း၀င္းစက္စက္ လွသူကေလးကလည္း ျဖစ္ျပန္ဆုိေတာ့ မအိမ္ကံသည္ပင္ အထူးအဆန္းလို ျဖစ္ေနေတာ့သည္။ ေက်ာက္ျဖဴနားကပ္ ကေလး တဖ်တ္ဖ်တ္ႏွင့္ လွလြန္းေနသည္ မဟုတ္လား။
အလွဴမ႑ပ္ထဲကို ညေနေစာင္းကတည္းက အပ်ဳိေတြ ေရာက္ႏွင့္ေနၾကရသည္။ မနက္ျဖန္ အလွဴရွင္ေလာင္း လွည့္ မွာဆုိေတာ့ သည္ကေန႔ညမွာ မ႑ပ္ထဲတြင္ မိန္းမႀကီးပိုင္းမွ ဦးေဆာင္ကာ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ ခ်ဳိးၾကရၿပီ။ ေဇာင္ခ်မ္း ကုန္းရြာမွာ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ ခ်ဳိးတတ္သည့္သူ တစ္ေခတ္ တစ္ေယာက္ေတာ့ ရွိစျမဲ။ ေရွးအစဥ္အဆက္ မိႀကီးေဒြးႀကီး မ်ားက လက္ဆင့္ကမ္းခဲ့ေသာ လက္မႈပညာဆုိေတာ့ တိမ္ ေကာသည္ မရွိခဲ့။ ကြမ္းေတာင္ခ်ဳိး ဖိတ္ၿပီဆုိကတည္းက အလွဴ႕ရွင္က ကန္ေတာ့ပြဲရွက္ကာ ပြဲအပ္ဖိတ္ရျခင္း ျဖစ္သည္။ အလွဴ႕ရွင္က ကြၽန္ေတာ္ ကြၽန္မတုိ႔က မဂၤလာဖက္စိမ္းကြမ္း ေတာင္ခ်ဳိးေပးဖုိ႔ ပြဲလာအပ္ၾကပါတယ္။ ဘယ္ေန႔ဘယ္ရက္ ႂကြပါလုိ႔ ႏႈတ္ကလည္း ဖိတ္ရသည္။
မ႑ပ္အလယ္မွာ ခင္းထားေသာ ဖ်ာၾကမ္းေတြေပၚမွာ တစ္ရြာလံုးက အပ်ဳိေတြ စုထုိင္ကာ ကြမ္းေတာင္ခ်ဳိးတာကို ေငးၾကည့္ေနၾကသည္။ ထမင္းစား စားပြဲ၀ိုင္းႀကီး ေရစင္စင္ ေဆးၿပီး ခ်ခင္းထားသည္။ အေပၚက ပိတ္ျဖဴသန္႔သန္႔ ခင္းရ သည္။ ဆန္ပန္းေပါက္ေပါက္ ၾကဲထားရသည္။ သစ္သား ကလပ္ေျပာင္ႀကီးေပၚမွာ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္အုပ္ကေလး ျဖစ္ေအာင္ ဘယ္လိုလုပ္မွာပါလိမ့္ ဆုိတာကို မအိမ္ကံ စိတ္ ၀င္စားေနမိပါ၏။ ကြမ္းေတာင္ခ်ဳိးမည့္ မမၾကည္သန္းက ငွက္ေပ်ာဖက္ အစိမ္းလက္ႏွင့္ အ၀ါလက္မ်ားကို ခံုေပၚခ်ကာ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ျပသေနျခင္း ျဖစ္သည္။ မမၾကည္သန္း ကို ကူညီမည့္ အမ်ဳိးသမီးေတြကလည္း ေလးငါးေယာက္ ေလာက္ ရွိေနသည္။
“ကလပ္ရဲ႕အလယ္က ပန္းလည္တုိင္ကို ျမဲျမဲႀကီး ခုိင္ ေအာင္ စိုက္ရသယ္။ ၿပီးမွ ဖက္စိမ္းကို ဖူးေနေအာင္ ခ်ဳိးရသာ”
မမၾကည္သန္းက ဖက္စိမ္းကေတာ့ဖူး ထုိးေနခ်ိန္မွာ က်န္မိန္းမသူေတြက ကလပ္ၾကာ၊ ေကြးေထာက္ကံုး၊ စိန္ ေတာင္၊ ၾကာဖူး၊ ၾကာဖတ္၊ ၾကက္တူေရြး႐ုပ္ကေလးေတြ ထုိးႏွင့္ၾကရသည္။ အစိမ္းတစ္လွည့္၊ အ၀ါတစ္လွည့္ တည္း စပ္ျဖင့္ တည္းကာ ကြက္ေျပာက္ထုိးယူသြားတာ လြယ္ မေယာင္ႏွင့္ လက္၀င္လွပါ၏။ ကလပ္ေအာက္ေျခမွာ ကလပ္ ၾကာကို ၀ိုင္းပတ္ကာ စိန္ေတာင္၊ ၾကာဖူးမ်ားကို တစ္ဆင့္စီ တင္သည္။ ဖက္စိမ္းကေတာ့ဖူးကေလး ပတ္လည္မွာ ၾကာဖူး၊ ၾကာဖတ္ကေလးေတြ ကပ္လုိက္ေတာ့ ဖက္စိမ္း ကြမ္းေတာင္ ႐ုပ္လံုးေပၚလာၿပီ။ ပန္းလည္တုိင္ထိပ္မွာ ၾကက္ တူေရြး႐ုပ္ကေလးက အၿမီးကေလးေကာ့ေကာ့။ ေအာက္မွာ ထီးႏွင့္ၾကာဖတ္။ ကြမ္းရြက္မ်ားကို လိပ္၍ ကေတာ့တြင္ ေထာင္ထည့္သည္။
“ေဟာသည္ ေရာင္စံုခ်ည္မွ်င္ကေလးေတြကို ပန္း လည္ တုိင္ကေန ကလပ္အေျခထိ ဆုိင္းခ်ည္တာက ကြမ္းေတာင္ လည္း ခုိင္သယ္၊ အျမင္လည္း လွသယ္။ ကြမ္းေတာင္ခ်ဳိးတဲ့ သူဆုိတာ မ်က္စိေရးတတ္ရသယ္”
ပံုေပၚသြားၿပီ ျဖစ္ေသာ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ကေလး က စိမ္းစိုဖူးညြန္႔လုိ႔ ေနသည္။ ေစာေစာတုန္းက သစ္သား ေျပာင္ကလပ္ႀကီးသည္ပင္ မထိရက္ မတုိ႔ရက္စရာ ဖက္စိမ္း ကြမ္းေတာင္ ျဖစ္သြားရတာကို မအိမ္ကံ မလႈပ္မယွက္ စိုက္ ၾကည့္ေနသည္။
“ၿပီးရင္ ပန္းကံုးကေလးေတြ ဆြဲခ်င္လည္း ဆြဲေပါ့။ ခါတုိင္း အလွဴေတြက တေပါင္း၊ တန္ခူးဆုိေတာ့ စံပယ္ကံုး ကေလးေတြ တြဲလြဲဆြဲရသာကိုးေအ့။ အခုဟာက တန္ေဆာင္ မုန္းလႀကီးဆုိေတာ့ စံပယ္ မေပၚေသးေတာ့ စိန္သဇင္ပန္း ကေလးေတြ တစ္ခက္စီ ထုိး႐ံုရွိမွာေပါ့”
ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ကေလးကို မမၾကည္သန္းက မ ကာ ဟိုဘက္သည္ဘက္လွည့္၍ ေခါင္းငဲ့ၾကည့္ၿပီး အျပန္ျပန္ အလွန္ လွန္ စစ္ေဆးသည္။ သေဘာမက်တာ ေတြ႕ေတာ့ ျပင္ျပန္ေလ ၏။ စိတ္တုိင္းက်ၿပီဆုိေတာ့မွ လက္လႊတ္သည္။ ခ်ဳိးၿပီးသြား ေသာ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ကေလးကို မ ယူကာ အလွဴ မ႑ပ္ထိပ္ သံဃာစင္ေရွ႕က ေရႊကြမ္းေတာင္၊ ေငြကြမ္းေတာင္၊ ပန္းေတာင္ေတြထားရာ ခံုရွည္ႀကီးေပၚ သြားတင္လုိက္သည္။ အလွဴတုိင္းမွာ ျမင္ေနက် ဆုိေသာ္လည္း ၾကည့္၍ မ၀ခ်င္ၾက။
“ကြမ္းေတာင္ ခ်ဳိးၿပီးသြားပဟဲ့။ လွလုိက္သဲ့ ကြမ္းေတာင္ ကေလးေတာ္၊ က်က္သေရ ရွိခ်က္ေတာ္”
လူေတြက ၀ိုင္းအံုၾကည့္ကာ ခ်ီးမြမ္းၾကေတာ့ မမၾကည္ သန္းက သူ႔ကြမ္းေတာင္ကေလးကို ျပံဳးၾကည့္ေနလုိက္ေသး၏။ တုိးေ၀ွ႔ၾကည့္ေနၾကေသာ လူေတြၾကားထဲမွာ မအိမ္ကံက ေရွ႕ ဆံုးကို ေရာက္ေအာင္ တိုးၾကည့္သည္။ သဘာ၀ ငွက္ေပ်ာ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ ေရာက္လာေတာ့ ေရႊကြမ္းေတာင္၊ ေငြ ကြမ္းေတာင္မ်ားပင္ အေရာင္ေမွးမွိန္သြားသည္ ထင္ရ၏။ အပ်ဳိတုိင္းက ကိုင္ခ်င္ၾကလြန္း၍ အိပ္မက္ မက္ရသည့္ ဖက္ စိမ္းကြမ္းေတာင္ပါလား။ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ ကိုင္ရၿပီ ဆုိမွ ရြာ့ကြမ္းေတာင္ကိုင္အစစ္။ ရြာ့က်က္သေရေဆာင္၊ ရြာ့ဂုဏ္ ေဆာင္ မိန္းမေခ်ာစာရင္းေပါက္သူအတြက္ မဂၤလာနိမိတ္ပံု။
မအိမ္ကံကေတာ့ အရြယ္တုိင္လုိ႔မွ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ မကိုင္ရလွ်င္ ဘယ္ကြမ္းေတာင္မွ မကိုင္ဟု စိတ္ထဲ ေတးထား လုိက္မိသည္။
“ဟဲ့...စိမ္းျမ သည္မယ္ၾကည့္၊ ကြမ္းေတာင္ဆုိသာ ေပြ႕တတ္မွ လွသာရယ္။ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ကို ေပြ႕ရင္ ေဟာသည္ကလပ္ခံုကို သိမ္းၿပီး ေပြ႕ရသယ္။ ေညာင္းရင္ ခါးဆစ္ေပၚ ေမွးတင္ၿပီး ေပြ႕။ ရြက္ခ်င္လည္း ရြက္၊ ဖက္ဖူး ညြန္႔ကို မယိုင္မညႊတ္ေစနဲ႔။ လြတ္မက်ေစနဲ႔။ ဟိုတင္သည္တင္ မတင္နဲ႔။ ဘယ္သူ႔မွ ခဏကိုင္ထားပါ မလႊဲနဲ႔”
ရြာက ေရြးခ်ယ္လုိက္ေသာ ကြမ္းေတာင္ကိုင္အသစ္ စိမ္းျမက ေရွ႕သို႔ တုိးလာသည္။ ရြာလက္ရက္ထည္ ခ်ည္ေခ်ာ လံုခ်ည္ကေလးႏွင့္ပင္ ၀ါခ်ည္အက်ႌလက္စကကေလး ၀တ္ ထားတာေပမယ့္ စိမ္းျမက ဥေဒါင္းငွက္ကေလးတစ္ေကာင္ လုိ လွပေၾကာ့ရွင္းလုိ႔ ေနသည္။ သနပ္ခါးပါးကြက္ကေလး ေရးေရးျခယ္ကာ ဇီဇ၀ါပြင့္ကေလးကို ဆံထံုးအေျခမွာ ကပ္ ပန္ထားသည္။ နားရြက္ေနာက္က ဆံေတာက္ေကြးကေလး က နားသယ္အထိ ေကာ့ပ်ံေနေလ၏။ မ်က္လံုးမ်က္ဖန္ နက္ နက္ၾကည္ၾကည္ကေလးႏွင့္ ႏႈတ္ခမ္းပါးကေလးကို ေစ့ေစ့ ေလး ျပံဳးထားရင္းက ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ ကလပ္ကို မ ယူလုိက္သည္။ ကြမ္းေတာင္လည္ရစ္ကေလးလုိ သြယ္ေပ်ာင္း ေသာ လက္အစံုျဖင့္ သိမ္းေပြ႕ကာ ေျခတစ္လွမ္း ႏွစ္လွမ္း ေလွ်ာက္ၾကည့္သည္။ မ႑ပ္ထဲက လူအုပ္က စိမ္းျမကို ေငးၾကလုိ႔။ မအိမ္ကံတုိ႔အရြယ္ အပ်ဳိဖ်န္းကေလးေတြကေတာ့ အားက်စိတ္ျဖင့္ မ်က္ရည္မ်ားပင္ ၀ဲေနၾကေလသည္။ စိမ္းျမ က ကြမ္းေတာင္ကလပ္ကေလးကို ခံုေပၚ ျပန္တင္လုိက္ေတာ့ မအိမ္ကံ ေရွ႕ကို ေယာင္ေယာင္ရမ္းရမ္း တုိးသြားလုိက္မိပါ၏။
“ေၾသာ္... မအိမ္ကံ ကိုင္ၾကည့္ခ်င္လုိ႔လား။ အခုက ကိုင္လုိ႔ရပါသယ္။ လာေလ ေရွ႕တုိးခဲ့”
မမၾကည္သန္းက ကြမ္းေတာင္ကို ေနသားတက် ျပင္ တင္ရင္းက မ်က္လံုးကေလးေတြ လည္ေနသည့္ မအိမ္ကံကို ေတြ႕သြားသည္။ မအိမ္ကံ ဟန္ပင္မေဆာင္ႏုိင္ပါ။ ကြမ္း ေတာင္တင္သည့္ စင္အနား တုိးကပ္လုိက္သည္။ လက္ႏွစ္ဖက္ ကို ဆန္႔ထုတ္ၿပီး ေပြ႕ေတာ့မည့္ဟန္ အျပင္လုိက္မွာပင္...
“မအိမ္ကံ... လာ လာ ညည္းအေဖ ေမးေနသယ္”
မအိမ္ကံ၏ လက္ေကာက္၀တ္ကေလးကို တစ္ေယာက္ ေယာက္က လွမ္းဆုပ္လုိက္ျခင္း ခံလုိက္ရသည္။ မအိမ္ကံ လွည့္ၾကည့္လိုက္သည္။
“အုိ... အေမ၊ အေမ လုိက္လာသာလား”
“ေအး... ညည္းအေဖက ေခၚခုိင္းလုိက္လုိ႔။ လာ သမီး”
မအိမ္ကံက ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ကို တစ္ခ်က္ လွမ္း ၾကည့္လုိက္သည္။ သက္ျပင္းကေလး မွ်င္းမွ်င္းခ်ကာ အေမ ပန္း႐ံုေနာက္ လုိက္ခဲ့ရေတာ့သည္။
Thursday, October 15, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment
ခုလုိတခုတ္တရ မွတ္ခ်က္ျပဳတာကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ