Thursday, October 15, 2009

မအိမ့္ကံ(9)

ႏွင္းခင္က စကားလွမ္းစလိုက္ေတာ့ ေက်းဥ ကုိယ္က ေလး ဆတ္နဲပင္ တြန္႔သြားေလ၏။ ႏွင္းခင္က အ႐ိုးခံအတိုင္း ေမးလိုက္ျခင္းျဖစ္ေသာ္လည္း ေက်းဥက စကားစမရွည္ခ်င္ ေတာ့ ေလေပ်ာ့ကေလးႏွင့္ စိတ္မ၀င္စားသည့္ပံုျပဳသည္။


"ေျပာတတ္ေပါင္ဟာ။ ရြာရပ္က ေရြးၾကမွာေပါ့။ ေသခ်ာ ပါသယ္ေအ ညည္းေရာငါေရာ ကြမ္းေတာင္ကိုင္မျဖစ္သာ ေတာ့..."


"အလွဴကလည္း ေ၀းပါေသးေအ...။ တန္ခူးမွဆိုေတာ့ ဒါေတြ ဘယ္သူမွ ေခါင္းထဲ ထည့္အားေပါင္။ ကိုင္း ေကာင္မေတြ စကားေတြနင္းမ်ားမေနၾကနဲ႔။ လုပ္စရာရွိသာ တြင္ေအာင္ လုပ္ၾကစမ္း.."


မလွအံုက ၀င္ေငါက္လိုက္ေတာ့ ႏွင္းခင္ ဇက္ကေလးပု သြားရသည္။ မလွအံု ေလာလည္းေလာစရာ။ ညဘက္မွာ ဗိုင္းငင္ၾကဦးမည္။ အရီးၾကာညႊန္႕က ေတာင္ရြာ၊ ေျမက္ရြာက လက္ရာေကာင္း ဖ်င္ထည္ကေလးေတြယူလာၿပီး မအိမ္ကံကို နမူနာျပသည္။ မအိမ္ကံက တစ္ထည္ခ်င္းယူၾကည့္ရင္း အဆင္ေကာင္း၊ အထည္ေကာင္းကေလးေတြကို ေရြးသည္။ အတိုင္ခ်ည္ပင္ေတြ မပူးရန္ တစ္ပင္ခ်င္းေဖာ္၍ ခ်ည္လမ္းရွင္း ျခင္း၊ ခြဲျခင္းကို စည္းေဖာ္သည္ေခၚၾက၏။ ကမ္းကေတာ့
ရက္ကန္းထည္အနားသားေတြေခၚသည္။ အနားသား ပိပိထပ္ထပ္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ရွိမွ အထည္ခိုင္သည္။ လွသည္။ စည္း ေရာကမ္းေရာ ေသသပ္မႈရွိမရွိ အထည္ကိုင္ၾကည့္႐ံုႏွင့္ မအိမ္ ကံသိပါ၏။ မအိမ္ကံ ငယ္စဥ္ေတာင္ေက်းကတည္းက အေမ ပန္း႐ံုႏွင့္ အရီးၾကာညႊန္႔တို႔ ရက္ကန္းခတ္သည့္အနား ေနခဲ့ရသူ မဟုတ္လား။ အရီးၾကာညႊန္႔က စည္းေဖာ္နည္း၊ ကမ္းခတ္နည္း ေတြမွာ ကြၽမ္းက်င္သည္။


"စည္းကမ္းေကာင္းသယ္ဆိုတာ သဟာကိုေခၚသာေပါ့ ေအ့...။ စည္းအေဖာ္တတ္ေတာ့အထည္မွာ ေရစီးေၾကာင္းတို႔ ခ်ည္ေက်ာ္ခ်ည္က်တို႔မပါဘူး။ ကမ္းကေလးသပ္ရပ္ေတာ့ အနားသားက ပိပိထပ္ထပ္ရွိသယ္။ လူမလည္း သည္လိုပဲေအ ရဲ႕...။ စည္းကမ္းေကာင္းမွ လူ႔အဖိုးတန္ျဖစ္ရသယ္..."
အရီးၾကာညႊန္႔ေျပာမွ စည္းကမ္းဆိုသည့္စကားအဓိပၸာယ္ ကို မအိမ္ကံနားလည္ရသည္။


သည္ရက္ေတြထဲမွာ မအိမ္ကံ မအားရပါ။ ရက္ကန္းစင္ ခ်ည္တန္းဆင္ႏိုင္ေရး လံုးပမ္းရတာမလြယ္လွ။ ဗိုင္းငင္ရ၊ ခ်ားရစ္ရ၊ ခ်ည္စာနင္းရ၊ ေဆးဆိုးရႏွင့္ အိမ္ရွိလူကုန္ အနားမေန ရ။ ျမင္းျခံကို အထည္သြင္းဖို႔က ေလာက္ေလာက္လားလား ထည္ထည္၀ါ၀ါကေလးေတာ့ ရွိဖို႔လိုသည္။ အဓိကကေတာ့ လူႀကိဳက္မ်ားသည့္ပင္နီၾကမ္း၊ ပင္နီေခ်ာထည္ေတြ တြင္တြင္ ရက္ရပါ၏။


"ငါ့သမီး ျမင္းစီးသင္ခ်င္လွဆိုေအ့... အေဖ သည္ရက္ထဲ အားပါၿပီ။ ငါ့သမီးသင္ခ်င္ရင္ အေဖသင္ေပးမယ္..."


ညစာထမင္း၀ိုင္းမွာ အေဖက ေျပာလာေတာ့ မအိမ္ကံပင္ အံ့အားသင့္သြားခဲ့ရသည္။ သင္ခ်င္တံုးကေတာ့ တကယ့္ကုိ စိတ္ကေလးရွိလို႔ ေျပာလိုက္တာေပမယ့္ အေဖက တကယ္ သင္ေပးမည္ဆိုေသာအခါ မ၀ံ့ဘဲျဖစ္ေနရပါ၏။ ကြမ္းေတာင္ ကိုင္ဖို႔ ရင္ခုန္ေနရသူ မအိမ္ကံအဖို႔ ျမင္းႀကီးႏွင့္ တလႊားလႊားဆိုလွ်င္ ရြာကအျမင္ေကာင္းႏိုင္ပါ့မလား။ ရြာမွာ မိန္းကေလး ျမင္းစီးတာ မရွိသေလာက္ ရွားသည္။


"ေလးဘက္သြား၊ မတ္သြား၊ လမ္းတိုးသြားကေလး အရင္သင္ရမယ္။ ၿပီးမွ ေလးဘက္ခြာစံုေျပးကေလးစီးၾကည့္ေပါ့။ ငါ့သမီးစီးတတ္ရင္ အေဖက ျမစ္ေျခဘက္ကျမင္း မွာ ေပးမဗ်ာ..."


"ေတာ့္သမီး အပ်ဳိကေလးမဟုတ္ေတာ့ဘူး သူႀကီးမင္း ရဲ႕။ အပ်ဳိႀကီးဖားဖားေ၀လွေပါ့။ ျမင္းႀကီးနဲ႔ မေတာ္ေတာ့ပါဘူး"


အေမပန္း႐ံုက ၀င္ျဖတ္လိုက္သည္။ အေမပန္း႐ံုကေတာ့ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ေအးတိေအးစက္ေနလာခဲ့ေသာသမီးမအိမ္ကံကို အခုလို ရြာႏွင့္ရပ္ႏွင့္ ထဲထဲ၀င္၀င္ရွိလာတာကိုပဲ ၀မ္းသာေန ပံုရသည္။ ၀ိုင္းတိုက္ထဲမွာ လူေတြ တ႐ုန္႐ုန္းလုပ္ၾကကိုင္ၾက၊ ဆိုၾကေအာ္ၾက၊ စားၾကေသာက္ၾကတာကိုၾကည့္ၿပီး ရြာ "ဆူ" ပေကာရယ္လို႔ ေက်နပ္ေနပံုရလည္းရသည္။ ေတာဆူမွ ၿမိဳ႕၀ သတဲ့။ ရြာေတြဆူၿဖိဳးပါမွ ၿမိဳ႕ပါခ်မ္းသာမည္မဟုတ္လား။


"ေအာင္မာဗ်ာ...။ ျမင္းစီးသယ္ဆိုသာ တတ္ထား႐ံုေပါ့ ေက်ာင္းအစ္မရဲ႕။ ျမင္းေပၚ တေစေနမွာမွမဟုတ္သာ။ တတ္ အပ္သဲ့ပညာဗ် ဘာမွတ္လို႔တံုး"


အေဖက မေလွ်ာ့ပါ။ မအိမ္ကံကပါ အေၾကာင္းရွာၿပီး ျငင္းရေတာ့သည္။


"မအိမ္ကံ ရက္ထည္ေတြ ျမင္းျခံသြားသြင္းရမွာရွိေသးတယ္ အေဖရဲ႕။ မအားေသးပါဘူး"


"ေရာ္ဗ်ာ၊ ဘာဆိုင္လို႔တံုး။ ညည္းအထည္ေတြက ဂြမ္းထဲက ခုန္မထြက္ေသးပါဘူး"


"ကိုင္းပါေတာ္၊ ဘယ့္ႏွယ္မ်ားျဖစ္ေနပါလိမ့္။ သူ႔အစ္ကို ေမာင္ျမတ္သာလာမွ သင္ေပးပါလိမ့္မယ္"


အေမပန္း႐ံုက အစ္ကို႔ကုိထည့္ေျပာလိုက္ေတာ့မွ သူႀကီး လည္း ၿငိမ္သြားေတာ့သည္။ သားကုိပဲသတိရလို႔လား။ အေဖ့ မ်က္ႏွာ အိုစာသြားလိုက္တာ။ အသက္အရြယ္ကလည္း ေထာက္လာေတာ့ အေဖ ဟိုတုန္းကေလာက္ မသြက္ေတာ့တာ လည္းပါသလို သားေမာင္အတြက္ ရတက္မေအးျဖစ္ေနရွာတာ လည္းပါလိမ့္မည္။ သည္ဘက္ႏွစ္ပိုင္းေတြမွာ အေဖ လူေရာ စိတ္ပါက်သြားခဲ့ၿပီ။ ျမင္းတစ္စီး၊ ေသနတ္တစ္လက္ႏွင့္ ရြာ႐ိုး ကိုးေပါက္ သိပ္မထြက္ခ်င္ေတာ့တာ မအိမ္ကံသိပါ၏။ သမီး ကေလးမအိမ္ကံ အပ်ဳိျဖစ္လာၿပီးေနာက္ပိုင္း ၀ိုင္းတိုက္ထဲကို လူသူအေရာက္အေပါက္ ေတာ္ေတာ္ေလ်ာ့သြားခဲ့သည္။


"ေအးဟာ၊ တိုင္းေရးျပည္ေရးက မသာယာတဲ့အထဲ ေမာင္ျမတ္သာလည္း ဘယ္ဆီမ်ားေရာက္ေနမွန္းေတာင္မသိရဘူး။ ၿမိဳ႕ေက်ာင္းသြားထားမိသာေတာင္ မွားေနၿပီလားဟာ။ ဖေအ့ အေမြ မခံယူခ်င္တဲ့လူမိုက္၊ ဘယ္ႏွယ့္ အဂၤလိပ္မင္းကို သြားၿပီး အန္တုခ်င္လို႔ရပါ့မလား။ ေလွသင္း၀န္မင္း ျမင္းျခံက ေစာင့္တိုက္သာေတာင္ မရခဲ့သဲ့ဟာ..."


"အခုက ေလွသင္း၀န္မင္းေခတ္မဟုတ္ဘူး အေဖရဲ႕။ တစ္တိုင္းျပည္လံုးက လႈပ္ေနသဲ့ေခတ္ေရာက္ၿပီ"


မအိမ္ကံစကားေၾကာင့္ ဦးသာထန္ပင္ သမီးျဖစ္သူကို လွမ္းၾကည့္မိသည္။ ၿပီးေတာ့ ျပံဳးသည္။ အားရပါးရ ေအာ္ ေတာ့သည္။


"ေဟ...ငါ့အိမ္မွာ သခင္၊ သခင္မေတြခ်ည္းပါလားဟ၊ ေဟ...။ ငါ့ကိုလည္း လာမယ့္သူႀကီးေရြးပြဲ မ၀င္ေတာ့နဲ႔တဲ့ သားအမိႏွစ္ေယာက္စလံုး နားခ်ေနလိုက္ၾကပံုမ်ား။ ဒါ ညည္း တို႔ကို သခင္ျမတ္သာက သင္သာမဟုတ္လား။ ငါမသိဘူး မွတ္လို႔..."


အေဖ့ကို မအိမ္ကံ တအံ့တၾသ ေမာ့ၾကည့္လိုက္မိပါ၏။ ဒါေတြကို အေဖသိေနပံုေထာက္ေတာ့ တို႔ဗမာအစည္းအ႐ံုး အတြက္ မအိမ္ကံ အလွဴေငြထည့္တာေတြေရာ၊ သာေအာင္ႏွင့္ ေတြ႕ၾကတာေတြပါ သိမ်ားေနၿပီလား...။


"လူကေလးနဲ႔မဆိုင္ေပါင္ေတာ္။ လူအိုခါးကုန္း တခ်ဳံးခ်ဳံး ျဖစ္ေနလို႔ က်ဳပ္တို႔က ေျပာရသာ။ လူက နားထင္နားရင္း လက္တြင္းတစ္ႏိႈက္နဲ႔ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အိုသယ္မသင္ေသးသာမ်ား အံ့ပါရဲ႕။ သည္အရြယ္က ဆရာေတာ့္သကၤန္းရိပ္ ခိုရေတာ့မယ့္အရြယ္။ ေတာ့္ စိတ္မခ်ေတာ့ က်ဳပ္မလည္း ဥပုသ္သီတင္းနဲ႔ ေ၀းေနရသယ္။ တေပါင္းလ ရွင္ႀကီးတင္တို႔အလွဴမွာ ေတာ္ ဒုလႅဘ၀တ္ဖို႔စဥ္းစား။ သူႀကီးကျပဳတ္ရင္ က်ဳပ္က ဗိုက္ေဗ်ာတီးၿပီးကလိုက္စမ္းမယ္"


အေမပန္း႐ံုက ထမင္းပန္းကန္းေတြသိမ္းရင္း အေဖ့ကို ဒုလ’ဘ၀တ္ခိုင္းေနတာကို မအိမ္ကံၾကားလိုက္ရေတာ့ စိတ္က တစ္ျခားေရာက္ရျပန္၏။ အရီးႀကီးတင္တို႔လွဴမွာ တန္ခူးလ ဆိုေတာ့ ၾကားသံုးေလးလေလာက္လိုေတာ့သည္။ ရြာက ကြမ္းေတာင္ကိုင္အသစ္ေရြးမည့္အသံလည္း မၾကားရေသး။ ေၾသာ္ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ရဖို႔မ်ား ခဲယဥ္းလိုက္တာ။ ၀ါသီးက၀ါ၊ ၀ါကဂြမ္း၊ ဂြမ္းကခ်ည္ခင္၊ ခ်ည္ခင္ကအထည္ျဖစ္ရတာကမွ လြယ္ေသး။


၀ိုင္းတိုက္ထဲမွာ ဂြမ္းစကေလးေတြ ေ၀့ေနၾကသည္။ မအိမ္ကံက ဂြမ္းစကေလးေတြကိုေငးရင္း သူ႔စိတ္ေတြလည္း လြင့္ေမ်ာေနၾကသည္။ ခ်ည္ခင္ေတြေဆးဆိုးေနၾကသည့္မလွအံု တို႔ဘက္ဆီက တဟားဟားရယ္သံေတြၾကားေနရသည္။ အေဖ ကလည္းထမင္းစားၿပီးကတည္းက ကြပ္ပ်စ္ေပၚမွာ ေက်ာဆန္႔ ရင္း ဘာေတြေတြးေနသည္မသိ။ မိန္းကေလးတစ္သိုက္ဆီက သီခ်င္းသံလြင့္တက္လာသည္။


"ႏွမေလး ေမာင္မခ်စ္ ပစ္ပါေတာ့ သည္ၿမိဳင္လယ္... ေမာင့္ကိုပင္ေလလံေရာင္း ေကာင္းလိမ့္ထင္တယ္... ပ်ဳိတို႔လင္ ရွင္မခ်စ္ရင္ ပစ္ခဲ့ေတာ့ကြယ္..."


သီခ်င္းသံၾကားေတာ့ ကြပ္ပ်စ္ေပၚလွဲေနသည့္သူႀကီးက ေငါက္ခနဲထသည္။ မိန္းကေလးေတြဘက္ကို မျမင္ရေသာ္ လည္း အသံကိုလွမ္းငန္႔သည္။
"ေအာင္မာဗ်ာ၊ ဘာသီခ်င္းမ်ားတံုးဟ။ မိန္းကေလးေတြ ဗ်ေနာ။ မဦးမခြၽတ္၊ ကာလကေလးေတြမ်ားဗ်ာ..."


အေဖ့စကားေၾကာင့္ မအိမ္ကံပင္ ျပံဳးမိေလ၏။

၁၈။


တေပါင္းတစ္္လီေရာက္ခဲ့ျပန္ၿပီ။ ဥၾသငွက္သံေတြက တစ္ရြာလံုး ဟုိကသည္က ေအာ္ျမည္လ်က္ရွိၾက၏။ ရြက္ေဟာင္းရြက္က်င္တ၀ဲ၀ဲေႂကြလြင့္လို႔ ပုရစ္ႏုကေလးေတြထိုးစျပဳ ေနေသာ သစ္ပင္ပန္းပင္ကေလးေတြက ေႏြကိုရင္ဆိုင္ဖို႔ အသင့္ျပင္ေနၾကၿပီ။ ရြာထိပ္က သရဖီပန္းပင္ႀကီး ပင္လံုးကြၽတ္ ၀ါ၀င္းလ်က္ အနံ႔ေတြ သင္းႀကိဳင္လ်က္ရွိ၏။


မအိမ္ကံတို႔အိမ္ေရွ႕မွာ လွည္းသံုးစီးအဆင့္သင့္ျဖစ္ၿပီ။ မအိမ္ကံ၊ ေက်းဥ၊ ဖိုးတုတ္ႏွင့္ ဖိုးကူးတို႔က လွည္းတစ္စီး၊ အထည္ထုပ္မ်ားႏွင့္ ေတာလက္ေဆာင္ေတြက လွည္းတစ္စီး၊ စားအိုးစားခြက္မ်ားႏွင့္ သူႀကီးမင္းတပည့္ေက်ာ္မ်ားက လွည္း တစ္စီး။


"ဖိုးတုတ္ မင္းလွည္းေရွ႕ကထြက္။ ေနာက္လွည္းမွာ သန္းေက်ာ္တို႔သံုးေယာက္ပါလိမ့္မယ္။ ထမင္းစားေတာ့ ရာေက်ာ္ဇ ရပ္မွာစားၾက။ ႏြားေတြညႇာၾကကြာ။ ျမင္းျခံကို ေနနဲ႔ေရာက္ရင္ ၿပီးသာပဲ..."


သူႀကီးက ထန္းပလပ္ကုလားထိုင္ေပၚထုိင္ရင္း စီမံေန ျခင္းျဖစ္၏။ အေမပန္း႐ံုကေတာ့ မအိမ္ကံကို မွာစရာရွိတာ ေတြမွာသည္။ မွာစရာေတြကလည္း မ်ားသား။
"ပြဲကေတာ္ မျမေမကိုတိုင္ပင္ေပါ့သမီးရယ္။ သူေတာ္ေကာင္းေတြပါ။ ေစ်းနာကိုက္ရင္လည္း အေႂကြးခ်န္တန္သေလာက္ ခ်န္ေရာင္းခဲ့ေပါ့။ မျမေမကို အစပ္ခိုင္း..."


"ဆရာေတာ္ဘုရားႀကီးေက်ာင္းကို လွဴဖြယ္ေတြ အရင္၀င္ ကပ္ခဲ့။ ဦးဇင္း ဦးေခမိႏၵကို ေတြ႕ေအာင္ရွာၿပီး အက်ဳိး အေၾကာင္းေျပာလွဴခဲ့..."


"ရက္ေတြလည္းေညာင္းမေနနဲ႔ဦးေနာ္သမီး။ အေမတို႔က သြားကတည္းက ပူရသာ။ ျပန္လာမွ ဟင္းခ်ရမွာေနာ္...


"ေမာင္ျမတ္သာေတြ႕ရင္လည္း အိမ္အေျခအေနေျပာျပေပါ့ ေအ။ ရြာလည္း တစ္လွည့္မ်က္ႏွာလာျပဦးလို႔ေျပာ။ ဖေအက ေတြ႕ခ်င္ရွာသာလည္းေျပာ။ သူႀကီးေရြးပြဲ ၀င္မၿပိဳင္ေတာ့ဘူးဆို သာလည္း ေသခ်ာရွင္းျပ။ ၾကားလားသမီး"


ကိုဖိုးေငြႏွင့္ မလွအံုတုိ႔ကလည္း သားေတြကို မအိမ္ကံ စကား နားေထာင္ၾကဖို႔ မွာသည္။ ေက်းဥက ျမင္းျခံလိုက္ရမွာ ဆိုေတာ့ မ်က္ႏွာကိုမႈန္ေနေအာင္ျခယ္ထားပါ၏။ မတ္တတ္စင္း ရင္ဖုံးလက္ရွည္ကေလးႏွင့္ သရဖီပန္းကံုးႀကီးကုိ ဆံထံုး ရစ္ပန္ထားလုိက္ေသးသည္။ အရီးၾကာညႊန္႔ကလည္း သမီးပ်ဳိ ကုိ ေသေသခ်ာခ်ာအပ္သည္။


"ၿမိဳ႕မွာေပ်ာက္က်န္ခဲ့မွာစိုးသာ မအူမလည္နဲ႔။ လူေတာ့ ပူေပါင္ေအ..."


လွည္းေတြထြက္ၾကၿပီ။ သြားေနက်လမ္းဆိုေသာ္လည္း အိမ္မွာခ်ည္းေအာင္းေနရသူဆိုေတာ့ မအိမ္ကံေပ်ာ္ပါသည္။ ေက်းဥကေတာ့ ၿမိဳ႕ဆုိတာႀကီးကိုေတြးၿပီး စိတ္ေမာေနပံုရပါ၏။ "ငါေတာ့ ညည္းေခၚလို႔သာလိုက္ရသယ္။ ေမာေတာ က်ပ္တပ္ႀကီး။ ကိုယ့္ရြာကုိပဲ အသက္ရွဴေခ်ာင္သယ္။" ဆိုလို႔ မအိမ္ကံမွာ ရယ္ရေသးသည္။


"ဒါဆိုရင္ ညည္း ၿမိဳ႕သားနဲ႔ရရင္ ဘယ့္ႏွယ္လုပ္ပါ့"


"ၿမိဳ႕သားယူၿပီး ရင္မေမာခ်င္ေပါင္ မအိမ္ကံရယ္။ ႏြားေတာင္ နဖားမထိုးတတ္မွေတာ့ ဘာလုပ္မွာသဲ့တံုး"


ေက်းဥစကားကို မအိမ္ကံ သေဘာက်မိပါ၏။ ကိုင္း မအိမ္ကံကေရာ ၿမိဳ႕သားကိုစိတ္ကူူးမွာလား...။ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ျပန္ေမးခြန္းထုတ္ၾကည့္ရင္း ျပံဳးမိသည္။ ရာေက်ာ္ဇရပ္ကို ေရာက္ေတာ့ လွည္းခြၽတ္ၿပီး ထမင္းစားနားၾကသည္။ ရာေက်ာ္ ဇရပ္ထဲမွာ ခရီးသြားလွည္းႏွစ္စီးႏွင့္ မိသားစုေတြ နားေနၾက သည္။ ၿမိဳ႕ကျပန္လာၾကတာထင္ပါရဲ႕။ လွည္းေပၚမွာ ၿမိဳ႕ျပန္ ပစၥည္းေတြတင္လို႔။


"က်ဳပ္တို႔က ၾကက္သြန္ေရာင္း ျပန္လာၾကသူေတြပါ။ ေစ်းမေကာင္းဘူးကေလးမရဲ႕။ ေငြကေလးေပၚခ်င္ေတာ့ ရရာရ ေစ်းေရာင္းခဲ့ရသာပဲ။ အျပန္ ၿမိဳ႕ပစၥည္းကေလး ရြာထဲျပန္ ေရာင္းဖို႔တင္လာသာ..."


ေတာင္သူလယ္လုပ္ဘ၀ေတြမွာေတာ့ ေျမႏွင့္လုပ္အား ရင္းထားရေသာ္လည္း လက္ထဲ ေငြရႊင္ဖို႔မေသခ်ာေသာကာလ ပါကလား။
မအိမ္ကံတို႔ ျမင္းျခံကို အခ်ိန္ေကာင္းေရာက္ၾကသည္။ ၿမိဳ႕အ၀င္ကတည္းက ေက်းဥေရာ ဖိုးတုတ္၊ ဖိုးကူး ညီအစ္ကိုပါ မ်က္လံုးေတြျပဴးေနေအာင္ လုိက္ၾကည့္ၾကသည္။ စည္ကားလွ ေသာလူေတြ၊ က်ယ္ျပန္႔လွေသာလမ္းေတြ၊ တိုက္တာအေဆာက္ အဦေတြ၊ ျမင္းလွည္း၊ ႏြားလွည္း၊ စက္ဘီး၊ တြန္းလွည္း၊ ယာဥ္ ရထားေတြကို ေငးေမာၾကရင္း ေတာႏွင့္ကြာျခားပံုကို တအံ့ တၾသရွိေနၾကပံုေပၚသည္။ လက္တတို႔တို႔ ေျခတတို႔တို႔နဲ႔။ ပြဲ ကေတာ္ႀကီးတို႔ျခံ၀ေရာက္ေတာ့ မအိမ္ကံတို႔ကိုဆီးႀကိဳၾကပါ၏။


"ေမွ်ာ္ေနတာပါသမီးရယ္။ ဖေအသူႀကီးက လူၾကံဳနဲ႔ လွမ္းမွာထားလို႔ ေရာက္မယ္ဆိုတာ သိပါရဲ႕။ ကိုင္း ၀င္၀င္ ၀င္ၾက၊ လွည္းေတြခြၽတ္ၾက..."


ပြဲကေတာ္ႀကီးက မအိမ္ကံႏွင့္ေက်းဥကို အိမ္မႀကီးမွာ ေနရာခ်ေပးသည္။ ဖိုးကူးညီအစ္ကိုကိုေတာ့ အေ၀းဧည့္ေတြ တည္းခိုရာ တဲျပန္႔ႀကီးမွာ ေနရာခ်သည္။ မအိမ္ကံက ကုန္ေတြ၊ လက္ေဆာင္ေတြကို ခြဲျခားေနရာခ်ထားၿပီး ဧည့္ခန္းမွာ ထိုင္ ၾကသည္။ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္က ဘိလပ္ရည္ပု လင္းႏွစ္ လံုးႏွင့္ ဖန္ခြက္ေတြယူလာကာ ဧည့္ခံသည္။ ဖန္ခြက္ထဲ ဘိ လပ္ရည္ေတြေဖာက္ထည့္ေတာ့ အျမႇဳပ္ေတြ တစီစီထ သြားတာ ကို ေက်းဥ ေငးၾကည့္ေနသည္။ မအိမ္ကံကုိလက္တို႔ရင္း ဘယ့္ႏွယ္တံုးဆိုသည့္သေဘာျဖင့္ လက္တို႔သည္။


"ေသာက္ေလ ေက်းဥ။ ဘိလပ္ရည္ေခၚသာေလ။ ေသာက္ၾကည့္..."


ေက်းဥက မအိမ္ကံကိုၾကည့္ၿပီး မအိမ္ကံလုပ္သမွ်ကို လုိက္လုပ္ေန႐ံုသာ။ မအိမ္ကံက ဘိလပ္ရည္ေသာက္ေတာ့ လိုက္ေသာက္သည္။ မအိမ္ကံက ေသာက္ဖူးလက္စရွိလို႔ ဣေႁႏၵမမဲ့ေသာ္လည္း ေက်းဥကေတာ့ ၀မ္းထဲအက်မွာ လန္႔ သြားပံုေပၚသည္။ ဟားခနဲတစ္ခ်က္ေအာ္လိုက္ရင္း ႐ံႈ႕မဲ့သြား ေတာ့၏။


"စပ္ရွားရွားႀကီးပါလားေအ။ မူးမ်ားေနသလားမသိပါ ဘူး။ ေအာ္ဂလီဆန္ခ်က္ေတာ့"


မအိမ္ကံတုိ႔ ေရမိုးခ်ဳိးၿပီးေတာ့ ပြဲ႐ံုကထမင္းေကြၽးသည္။


ထမင္းစားေသာက္ၿပီးေတာ့ မအိမ္ကံက ရြာအေျခအေန၊ အထည္ရက္လုပ္ရသည့္အေျခအေန၊ ရြာကမိန္းကေလးေတြ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ၀င္ေငြရေအာင္လုပ္ေပးရသည့္ အေၾကာင္းေတြကို ေျပာျပသည္။ ပြဲကေတာ္ႀကီးက မအိမ္ကံကို ၾကည့္ရင္း ၀မ္းသာေနပံုရပါ၏။ မအိမ္ကံေျပာသမွ် လိပ္ပတ္ လည္ၿပီဆိုမွ စကား၀င္ေျပာသည္။


"ကိုင္းပါ မအိမ္ကံရယ္။ ေစ်းထဲကအထည္သည္ေတြနဲ႔ ဆက္ေပးပါဆိုေတာ့လည္း ဆက္ေပးပါ့မယ္။ စိတ္ခ်ရတဲ့လူ ရင္းေတြရွိပါ့ကြယ္။ ေဒၚေဒၚကိုင္တဲ့ပစၥည္းေတြမဟုတ္ေပသိ ေဒၚေဒၚယူပါဆုိရင္လည္း ကုန္သစ္သေဘာကိုင္ႏိုင္ပါတယ္။ တစ္၀က္ေခ် တစ္၀က္ဆိုင္းမဟုတ္ပါဘူးကြယ္။ ေငြေက်ေခ် လိုက္ပါ့မယ္။ မအိမ္ကံေစတနာေမတၱာကိုၾကားရေတာ့ ေဒၚေဒၚ ကလည္း ကုသိုလ္၀င္ယူတယ္ ေအာက္ေမ့ပါ"


"ေဒၚေဒၚယူလုိက္ရင္ေတာ့ တံခြန္နဲ႔ကုကၠားေပါ့ ေဒၚေဒၚ ရယ္။ ေဒၚေဒၚတို႔ကို ၀န္မပိုေစခ်င္လို႔ပါ။ အထည္ေတြက ခ်ည္ဖိုး၊ ေဆးဖိုး၊ ရက္ခဖိုးအေပၚ မူးတင္မတ္တင္ေလာက္ပဲ ယူထားပါတယ္။ ခ်ည္အုပ္ေတြနဲ႔ ေစာင္ေတြဆိုေပသိ ေနာက္ အေခါက္ေတြမွာ ပုဆိုးထဘီကအစ စားပြဲခင္းလက္သုတ္ပု၀ါ ကေလးေတြအထိ မအိမ္ကံစိတ္ကူးထားပါသယ္။ ေဒၚေဒၚ လည္း ေစ်းနဲ႔ပစၥည္း အကဲခတ္ပါဦးေလ..."


ေျပာေရးဆိုေရး ခ်က္ခ်ာလွေသာ မအိမ္ကံကို ေဒၚျမေမ က သေဘာက်ေနသည္။


"ၿမိဳ႕တက္ၿပီး ပြဲစားလုပ္ရင္ေတာ့ ႀကီးပြားလိုက္မယ့္ျဖစ္ျခင္း မအိမ္ကံရယ္။ ေျပာတတ္ဆိုတတ္ ရွိလိုက္တာမ်ား ႐ုပ္က ေလးလည္းေခ်ာ၊ သေဘာမေနာကလည္းေကာင္း၊ ႏႈတ္ေရးက လည္းႂကြယ္၊ လာဘ္ကလည္းျမင္ပါ့။ မအိမ္ကံကိုရတဲ့သူ ေတာ့ ကံေကာင္းတာပဲ..."


မအိမ္ကံကေတာ့ ျပံဳးေနလိုက္သည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အဆင္ ေျပသြားတာကိုပဲ မအိမ္ကံ ၀မ္းသာပါ၏။ မအိမ္ကံကိုယ္တိုင္ ဦးစီးၿပီးရင္းႏွီးလုပ္ကိုင္ထားရသည့္လုပ္ငန္းကေလး ေနရာ မထ အေၾကာင္းလွရၿပီမဟုတ္လား။ လာရင္းကိစၥကေတာ့ အၾကမ္းဖ်င္းသေဘာတူမိၾကလို႔ ေငြသိမ္းၿပီးျပန္႐ံုသာရွိေတာ့ သည္။ အစ္ကို႔သတင္း စနည္းနာဖို႔ မအိမ္ကံ လံုးပမ္းရဦးမည္။ လုပ္ငန္း အဆင္ေျပ ၿပီးေျမာက္ေတာ့မွ ကေန႔တစ္ညအိပ္ၿပီး မနက္ေစာေစာျပန္ရင္ေကာ။ ဒါဆို ဆရာႀကီး ဦးဘခင္အိမ္ကို ကေန႔ညေနပဲသြားရမည္။ တေပါင္းက် ေနရွိန္က အလင္းေတြ ျပန္႔က်ဲေနဆဲ။


"ပြဲစားႀကီးမေတြ႕ရေသးပါလား ေဒၚေဒၚ"


"ကုိသာေဂါင္ ရန္ကုန္သြားတယ္။ ဟုတ္ပါ့ မေျပာမိေသးဘူး။ တိုင္းေရးျပည္ေရးက မဟန္ေလေတာ့ ေအာက္ျပည္ေစ်း ကြက္စနည္းနာရင္းရစရာရွိတာကေလးေတြလည္း သိမ္းရင္း သြားေလရဲ႕။ ေအာက္ပိုင္းေတာ့ စပါးေစ်းမေကာင္းဘူးၾကား တယ္။ မအိမ္ကံတို႔ဘက္ေကာ သီးႏွံထြက္ကဲ့လား"


"သည္ႏွစ္ ၀ါေတာ့ေကာင္းသယ္ေဒၚေဒၚ။ အသီးအႏွံကေတာ့ မိုးမရဘူး"


"အသီးႏွံမေကာင္းေတာ့ ေတာင္သူေတြ မလွဴရမတန္း ရဘူးေပါ့ေလ။ ခါတိုင္းႏွစ္ေတြဆို ေဒၚေဒၚတို႔ပဲ ရြာေတြဘက္ ကို အလွဴတစ္ဆင္စာ ၀ယ္ျခမ္းေပးေနရသာ။ သည္ႏွစ္ေတာ့ တေပါင္းသာေရာက္ကေရာ တစ္လွဴမွကိုမလာၾကတာ..."


ရြာေတြမွာ လွဴမည္တန္းမည္ဆိုလွ်င္ ျမင္းျခံၿမိဳ႕က ပြဲ႐ံု ဆက္ကို အာမခံေစကာ အလွဴအတြက္ လိုအပ္သမွ်ပစၥည္းေတြ အေႂကြးယူႏိုင္သည္။ အလွဴတစ္လွဴစာ လုိခ်င္သေလာက္ယူ႐ံု သာ။ အလွဴၿပီးလွ်င္ဆပ္။ မေက်ေတာ့လည္း စာရင္းမွတ္ၿပီး သီးႏွံေပၚေတာ့ တုိက္ေစ်းႏွင့္ဆပ္ၾကရသည္။


"ကဲကဲ မအိမ္ကံတို႔ ခရီးပန္းလာေတာ့ နားၾကပါဦး။ အိမ္အေပၚထပ္မွာ အသင့္ပါပဲ"


"အခ်ိန္ကေလးရွိေသးတယ္ဆိုေတာ့ မအိမ္ကံ ဆရာႀကီး ဦးဘခင္တို႔ဆီသြားခ်င္သယ္ ေဒၚေဒၚ။ အစ္ကို႔သတင္း စံုစမ္းရင္း"


"အစ္ကို႔သတင္းဆိုလို႔ အခု ဆရာႀကီး ဦးဘခင္အိမ္ အ၀င္အထြက္လုပ္တဲ့သူေတြကို ပုလိပ္ကေစာင့္ၾကည့္ေနတာ မအိမ္ကံရဲ႕။ သတိ၊ ၀ီရိယနဲ႔ေတာ့ သြားပါေလ။ သိပ္ မိုးမခ်ဳပ္ ေစနဲ႔။ အိမ္က ေမာင္တင္ေမာင္ထည့္လိုက္ပါဦးမယ္။ ကုိင္း သြားမွာျဖင့္လည္း သြားၾက"


ေဒၚျမေမက သမီးအႀကီးဆံုးကေမြးေသာ ေျမး ေမာင္ တင္ေမာင္ကို စက္ဘီးတစ္စီးျဖင့္ ေရွ႕ကလမ္းျပထည့္လိုက္သည္။ ဖိုးကူးကေတာ့ သူႏွင့္ရြယ္တူ ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ ဘိုင္စကယ္စီးတာကို သေဘာက်ေနသည္။ ရြာျပန္ေရာက္လွ်င္ အေဖ့ကို ဘိုင္စကယ္ အ၀ယ္ခိုင္းမည္ဆို၏။


မအိမ္ကံက တစ္လက္စတည္း ကိုးေဆာင္တိုက္ ဆရာေတာ္ကို လွဴဖြယ္ပစၥည္းေတြ ၀င္လွဴသည္။ ဦးပဥၨင္း ဦးေခမိႏၵ က အေဖ့အတြက္ စတုမဓူပုလင္းေတြ လက္ေဆာင္ျပန္လိုက္သည္။ ညေနခင္း ပူပူေလာင္ေလာင္ထဲမွာ ျမင္းျခံၿမိဳ႕သည္ပင္ အေငြ႕ပ်ံေနေလသည္။ လမ္းတိုင္းမွာ လူေတြ၊ လွည္းေတြ၊ လမ္းသြားလမ္းျပန္ေတြ မ်ားလွ၏။ ဆရာႀကီး ဦးဘခင္အိမ္ေရွ႕ မွာ လွည္းကိုေတာင့္လိုက္ေတာ့ မအိမ္ကံက အရင္ဆင္းသည္။ ဖိုးတုတ္၊ ဖိုးကူးႏွင့္ ေက်းဥတို႔က လွည္းေပၚမွမဆင္းၾကဘဲ မအိမ္ကံကိုၾကည့္ေနၾကသည္။ မအိမ္ကံပင္ ထိတ္ခနဲျဖစ္သြားခဲ့ သည္။


ျခံတံခါးႀကီးပိတ္ထားပါလား။ လူမွရွိရဲ႕လား။ လူရိပ္လူ ေျခလည္းမျမင္။ ဆရာႀကီးကေတာ္ကိုေသာ္မွ မေတြ႕ရ။ ခါတိုင္း ေက်ာင္းသားေတြ တ႐ုန္း႐ုန္းႏွင့္ရွိေနတတ္ေသာဆရာ ႀကီးအိမ္က တိတ္ဆိတ္ေနေတာ့ မအိမ္ကံ အံ့ၾသရပါ၏။ ျခံ စည္း႐ိုးတိုင္ေတြနားအထိ မအိမ္ကံ တိုးကပ္ကာ ငဲ့ၾကည့္သည္။ ၀င္းတံခါးေပါက္ဆီေလွ်ာက္သြားကာ အထဲကိုျမင္ရသ ေလာက္ ေျခဖ်ားကေလးပင္ ေထာက္ၾကည့္လိုက္ပါ၏။


"ဘယ္သူ႔ေတြ႕ခ်င္လို႔ပါလိမ့္ဗ်ာ..."


အသံေၾကာင့္ မအိမ္ကံ ကိုယ္ကေလး ဆတ္ခနဲတုန္သြား ရသည္။ ျခံစည္း႐ိုးတိုင္ၾကားမွာ လူတစ္ေယာက္ရွိေနမွန္း မအိမ္ကံမသိ။ ဖ်တ္ခနဲလွမ္းေမးလိုက္ေတာ့မွ လန္႔ဖ်ပ္သြားျခင္းႏွင့္ အတူ အသံရွင္ကိုရွာေဖြၾကည့္မိပါ၏။ လူရြယ္တစ္ေယာက္။ လူပံုကုိေတာ့ သဲသဲကြဲကြဲမျမင္ရေသး။ ျခံစည္း႐ိုးတန္းေတြ ၾကား လွမ္းျမင္ေနရျခင္းျဖစ္သည္။


"ကြၽန္မ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းရြာက မအိမ္ကံပါ။ ဆရာႀကီးတို႔ ကို ေတြ႕ခ်င္လို႔ပါ။ မရွိၾကဘူးလား"


"မအိမ္ကံ"


ထိုသူက မအိမ္ကံအမည္ကို တစ္လံုးခ်င္းေရရြတ္ေန လိုက္ေသး၏။ ေနာက္ေတာ့ ဘာမွဆက္မေမးေတာ့ဘဲ ျခံတံခါးကိုဖြင့္ေပးသည္။ ေန၀င္႐ိုးရီအခ်ိန္ ဆည္းဆာေရာင္က ျခံတံခါးေပၚ ျဖာဆင္းက်ကာ အရိပ္အကြက္လည္ေနသည္။ တံခါးကိုဖြင့္ၿပီးမွ ဧည့္သည္ကိုေမာ့ၾကည့္လိုက္သည္။ ကံ့ေကာ္ပန္း ကံုးကေလးကို ဆံထံုးပံု႔ပံု႔ကေလးမွာ ရစ္ေခြပန္ထားသည့္ မိန္းမေခ်ာတစ္ေယာက္ကို သူ႔မ်က္စိေရွ႕မွာေတြ႕ရမည္မထင္သျဖင့္လည္း အံ့ၾသသြားပံုရသည္။ သရက္ထည္စ ထဘီလိေမၼာ္ေရာင္ႏွင့္ ပင္နီေခ်ာညိဳညိဳကေလးေၾကာင့္ အသားကေလး ပို၍ပင္ ၀င္း၀ါစိုျပည္ေနသည္ထင္ရ၏။ တံခါးကိုပင္ ဟဟ မဖြင့္ဘဲ မ်က္ႏွာကိုစိုက္ၾကည့္ေနသည့္ လူရြယ္ကုိၾကည့္ရင္း မအိမ္ကံကလည္း ေတြေငးေနမိခဲ့သည္။


ဆံပင္ကို သပ္သပ္ရပ္ရပ္ လွန္ဖီးထားေသာ လူရြယ္က မအိမ္ကံထက္ သံုးေလးႏွစ္ေလာက္ႀကီးလိမ့္မည္ ထင္ပါ၏။ အသားျဖဴျဖဴ၊ နဖူးရွင္းရွင္းမွာ ဆံပင္မွ်င္ကေလး ၀ဲက်ေနသည္ကပင္ ၿမိဳ႕သားမွန္း သိသာလွသည္။ လည္ေခါင္းတံုးအက်ႌျဖဴ ျဖဴ၊ ေက်းတစ္ရာပုဆုိးညိဳညိဳေၾကာင့္ မင္းသားဟန္ေပါက္ေန သည္ဟုပင္ ထင္ရပါ၏။ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ အကဲ ခတ္ရင္းၾကည့္ေနၾကသည္။ အၾကည့္ခ်င္းဆံုေနၾကသည့္မ်က္ လံုးေတြကို ႏွစ္ေယာက္စလံုးက မခြာႏိုင္ဘဲရွိၾကေလသည္။ သည္တစ္ဒဂၤသည္ပင္ မအိမ္ကံ၏ဘ၀တြင္ မ်ားစြာအရိပ္ထိုးခဲ့ပါ၏။ ဘ၀ဘ၀ကျပဳခဲ့ဖူးၾကေသာ ေမတၱာပါရမီသည္ ထိုခ ဏအတြင္း၌ပင္ ၀င္းခနဲျပက္လိုက္ေသာ လွ်ပ္စီးကဲ့သို႔ရွိခဲ့ေလ ၿပီ။ ႏွစ္ဦးစလံုးအဖို႔ ေရွ႕ကမျဖစ္ဖူးေသာ၊ မေပၚေပါက္ခဲ့ဖူး ေသာေမတၱာဓာတ္သည္ ႏွလံုးအိမ္တြင္းမွ လူးလြန္႔လာၾကသည့္ ပမာ ေႏြးေႏြးရွိန္းရွိန္း ရွိခဲ့ၾကပါ၏။


႐ုပ္အေခ်ာအလွ အဆင္းေကာင္းသူရယ္၊ ဥတၱေမာဘဂ၀ ငါမင္းအေလာင္းပါ ပပ၀တီရဲ႕... တြင္းတြင္ေအာင္းၿပီးေတာ့ ဘ၀တစ္ရာႏွစ္ရာ ပုန္းေသာ္လည္း လံုးလံုးႀကီးေပၚခဲ့ၿပီ..." ဆိုေသာ ဇာတ္ထုပ္ဓာတ္စက္သီခ်င္းလိုပင္ ဘ၀တစ္ရာႏွစ္ရာ ပုန္းသူကို ခုတခဏ ေတြ႕လိုက္ရသကဲ့သို႔ မ်က္လႊာမခ်စတမ္း ရွိခဲ့ၾကပါ၏။
ညေနေကာင္းကင္မွာေတာ့ က်ီးေတြပင္ ေနကိုျပန္ပို႔ၾကၿပီ။ တိမ္ေတြကို အလင္းပက္ထားေသာဆည္းဆာေနေရာင္ေၾကာင့္ အက်ည္းမတန္သူေတြ ပုိလွေနၾကတာမ်ားလား။ မအိမ္ကံက လူရြယ္ကိုၾကည့္ရင္း သူလည္းသခင္ပဲထင္ပါရဲ႕လို႔ေတြးသည္။


"ကြၽန္မ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းရြာက သခင္ျမတ္သာရဲ႕ႏွမ မအိမ္ကံပါရွင္။ ကြၽန္မ အစ္ကိုနဲ႔ေတြ႔စမ္းခ်င္လုိ႔ လာခဲ့ပါသယ္"


လူရြယ္က အသိျပန္၀င္လာသကဲ့သို႔ ဆတ္ခနဲျဖစ္သြားၿပီး မွ မ်က္ႏွာတစ္ခ်က္ ကြက္ခနဲပ်က္သြားေလ၏။


(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

0 comments:

Post a Comment

ခုလုိတခုတ္တရ မွတ္ခ်က္ျပဳတာကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ

 
Copyright© ညအလကၤာ
e
m
o
h
e
v
o
l
y
m
m
o
r
f
e
m
o
c
l
e
w