အစ္ကိုစာေရးလိုက္ပါ၏။ အစ္ကိုလည္း ျမင္းျခံႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို အိမ္ဦးၾကမ္းျပင္ ကူးလူးေနရပါသည္။ တေလာက အဂၤလိပ္အစိုးရ အၾကည္ညိဳပ်က္ေအာင္ တရားေဟာမႈႏွင့္ ေထာင္ထဲ၀င္ရပါေသးသည္။ ႏွမေလးတို႔လည္း သည္သတင္း ၾကားၿပီးေရာေပါ့။ စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္မွာကိုလည္း အစ္ကို သိပါ၏။ သို႔ေသာ္ အစ္ကိုတို႔လို မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္ရွိသူမ်ား အဖို႔ေတာ့ သိပ္ေတာ့လည္း ဆန္းလွသည္ မဆိုႏိုင္ပါ။ ရြာကို အစ္ကိုျပန္မလာႏိုင္တာကို ခြင့္လြတ္ၾကေစခ်င္ပါသည္။ အေဖ့ကို စိတ္အေႏွာင့္အယွက္ မျဖစ္ေစခ်င္တာလည္း ပါပါ၏။
အခုစာကေတာ့ ကံေလးတစ္ဦးတည္းကို ေရးလိုက္သည့္ စာပါပဲ။ အေၾကာင္းမွာ အစ္ကိုတို႔ လုပ္ေနသည့္ အလုပ္အတြက္ ေငြေၾကးလိုအပ္ေနတာေၾကာင့္ ကံကေလးအေနနဲ႔ တိုင္းခ်စ္ျပည္ ခ်စ္စိတ္ကို အရင္းခံလ်က္ တတ္အားသေလာက္ အလွဴေငြ ထည့္၀င္လိုက္ေစလိုပါသည္။ အိမ္ကပစၥည္းကို မ႐ိုးမေျဖာင့္ ခိုးယူသည္လည္း မျဖစ္ေစခ်င္ပါ။ ကံကေလးပိုင္ ေငြေၾကးကိုသာ တတ္စြမ္းသမွ် သန္႔ရွင္းစြာ လွဴဒါန္းေစခ်င္ပါသည္။ ေနာင္အခါ အစ္ကိုႏွင့္ေတြ႔မွ အေၾကာင္းစံုကို ေျပာျပပါမည္။
သည္စာကို ယူေဆာင္လာသူ ေမာင္သာေအာင္မွာ အစ္ကိုတို႔၏ အလြန္ယံုၾကည္ရေသာ ရြာခံလူေကာင္းတစ္ေယာက္ ျဖစ္သည့္အတြက္ ကံကေလးကလည္း ယံုၾကည္စြာ လက္ေရာက္ေပးအပ္လိုက္ႏိုင္ပါသည္။
အေဖႏွင့္တကြ အေမပန္း႐ံု၊ ကံကေလးတို႔ က်န္းမာၾကပါေစ။
သခင္မ်ဳိးေဟ့ ဒို႔ဗမာ
သခင္ျမတ္သာ”
အစ္ကို႔စာကို တစ္ေခါက္ထပ္ဖတ္ၿပီး မအိမ္ကံ ငိုင္သြားခဲ့သည္။ ကိုယ့္အိမ္က မ႐ိုးမေျဖာင့္ရယူသည့္ေငြေၾကးဥစၥာ မျဖစ္ပါေစႏွင့္ ဆိုသည့္ အစ္ကိုျဖစ္သူစာပါ သေဘာထားမ်ဳိး မအိမ္ကံမွာလည္း ရွိသည္။ သည္ဘက္ႏွစ္ကာလေတြအတြင္း အေမပန္း႐ံုက အိမ့္စီးပြား၊ အိမ့္ဗာဟီရေတြအားလံုး မအိမ္ကံ ကို တျဖည္းျဖည္း လႊဲအပ္လာခဲ့သည္။ သစ္ခင္း၊ စိုက္ခင္းက ၀င္ေငြ၊ ထန္းပင္တစ္အုပ္တစ္မက၀င္ေငြ၊ ေျမးငွားခ်ထားျခင္းက ၀င္ေငြ စသည္ျဖင့္ ၀င္ေနသည့္ေငြေတြကို မအိမ္ကံပဲ ကိုင္ေနရတာၾကာၿပီ။
အေမပန္း႐ံုက တစ္ရက္မွာ မအိမ္ကံကို စဥ့္အိုးတစ္လံုး ထုတ္ျပသည္။ စဥ့္အိုးထဲမွာ ဘိုးစဥ္ေဘာင္ဆက္ ပိုင္ဆိုင္လာခဲ့ၾကေသာ ေရႊထည္၊ ေက်ာက္ထည္၊ လက္၀တ္လက္စားေတြ မ်ားလွပါ၏။ မအိမ္ကံပင္ ယခင္က မျမင္ဖူးတာေတြခ်ည္း ျဖစ္၏။ သည္လက္၀တ္လက္စားေတြထဲမွာ အမ်ားဆံုးက လက္ေကာက္ႏွင့္ လက္စြပ္ေတြျဖစ္သည္။ ျမန္မာလူမ်ဳိး ဓနဥစၥာႂကြယ္၀သူတို႔၏ အယူအစြဲျဖစ္သည့္ န၀ရတ္ကိုးပါး စလံုး ရွိသည္။ “ပတၱျမား ဘုန္းေတာက္၊ ျမေက်ာက္၊ ေအးခ်မ္း၊ စိန္စြမ္းဂုဏ္ေရာင္၊ ေၾကာင္ကားသိဒၶိ၊ မဏိနီလာ၊ ေမတၱာကံခ်ဳပ္၊ ေဂၚမုတ္ခြန္အား၊ ဥႆဖရားက်န္းမာ၊ သႏၲာႀကီးကဲ၊ ပုလဲက်က္သေရ၊ ကိုးဂုဏ္ေ၀”ဆိုသည့္အတိုင္း အတိတ္ေဆာင္ နိမိတ္ေဆာင္ကာ စုေဆာင္းထားၾကျခင္း ျဖစ္သည္။
“ကိုသာထန္႔အေမ၊ ညည္းတို႔ဘြားေအႀကီးက ဥစၥာရတ နာစုရာမွာ အင္မတန္ေတာ္သယ္။ သီေပါရွင္ဘုရင္ လက္ထက္ ေတာ္တုန္းက နန္းတြင္းသူေတြဆီကေတာင္ ရေအာင္၀ယ္ သာတဲ့။ အေမေတာ့ သည္ပစၥည္းေတြ တစ္ခုမွ ထုတ္မ၀တ္ခဲ့ဖူးေပါင္ေအ။ မက္ေရစက္ေရလည္း မရွိလွပါဘူး။ ငါ့သမီး အရြယ္ေရာက္ေတာ့ ၀တ္ခ်င္၀တ္ေပါ့။ ဒါ ညည္းတို႔ေမာင္ႏွမပိုင္တဲ့ ပစၥည္းေတြပဲ”
အေမပန္း႐ံု သြန္ျပထားေသာ စဥ့္အိုးထဲက ရတနာေတြ ထဲမွာ စိုက္ဘီး၊ ပန္းခိုင္၊ ပန္းခက္၊ ရင္ထိုး၊ လည္တံု၊ ဆံထိုး၊ နားကပ္၊ နားေထာင္၊ ဘယက္၊ လည္ကပ္၊ လည္ဆြဲ၊ ေရႊဒဂၤါးျပား စသည္ျဖင့္ မ်ားလွပါ၏။ နယားလက္ေကာက္၊ စတိလက္ေကာက္၊ ၾကံဆစ္လက္ေကာက္၊ ေရႊဆတ္ခိုင္လက္ ေကာက္၊ ပန္းလက္ေကာက္ေတြကလည္း အစံုလိုက္။ သည္ ရတနာစဥ့္အိုးထဲက လက္၀တ္လက္စားေတြကို မအိမ္ကံပိုင္ ဆိုင္သည္ဟု မဆိုသာ။ မိဘႏွစ္ပါး ရွိၾကေသးသည္။ အေမ ပန္း႐ံုက ညည္းတို႔ေမာင္ႏွမပိုင္ ပစၥည္းေတြဆိုေသာ္လည္း ဒါေတြကိုေတာ့ မအိမ္ကံမထိခ်င္။ သူတစ္ပါး မသိဘဲယူျခင္း သည္ ခိုးျခင္းေျမာက္သည္ဟု မအိမ္ကံထင္ပါ၏။
အစ္ကိုျဖစ္သူ၏ တိုင္းေရးျပည္ေရး ေဆာင္ရြက္ခ်က္ မ်ားကို မအိမ္ကံ လႈိက္လွဲ၀မ္းသာ ကူညီခ်င္စိတ္ေတြ ယိုဖိတ္ ေနမိေသာ္လည္း ေငြရယ္၊ ေၾကးရယ္လို႔ ထုပ္ထုပ္ထည္ထည္ ေပးစရာမရွိ။ မအိမ္ကံ ဘာေပးရမလဲ။ နဘန္ပြဲ(နားပန္ပြဲ) အၿပီးမွာ အေမပန္း႐ံုက မအိမ္ကံကို မဂၤလာက်က္သေရႏွင့္ ျပည့္စံုေစျခင္းငွာ ေရႊနားကြင္းကေလးႏွင့္အတူ စတိလက္ ေကာက္ႏွစ္ရန္၊ သံကြင္းဆက္ဆြဲႀကိဳးတစ္ကံုး လုပ္ေပးခဲ့သည္။ “ကိုင္း သည္ကေန႔ကစၿပီး ငါ့သမီး မအိမ္ကံ ေရႊေတြ ေငြေတြ ပိုင္ပါၿပီေတာ္။ ဆထက္တိုးလို႔ တိုးပါစီ ပြားပါစီ”လို႔ အေမ့ ႏႈတ္က ရြတ္ခဲ့တာလည္း မအိမ္ကံ မွတ္မိသည္။ ဟုတ္ေပ သား။ သည္ပစၥည္းေတြကေတာ့ မအိမ္ကံကိုယ္ပိုင္ ျဖစ္သည္။ သည္အထဲက လက္ေကာက္ႏွစ္ရန္ေပးမယ္ဆိုရင္ စိတ္သန္႔ ကိုယ္သန္႔ ေပးႏိုင္သားပဲ။
မနက္ျဖန္ခါေလာက္ သာေအာင္ႏွင့္ အျမန္ေတြ႔ၿပီး အစ္ကို႔အတြက္ လက္ေကာက္ႏွစ္ရန္ႏွင့္ စာတစ္ေစာင္ေပးဖို႔ မအိမ္ကံ စိတ္ပိုင္းျဖတ္လိုက္သည္။ အစ္ကို႔စာကို ၀ွက္ထားလိုက္ၿပီး မအိမ္ကံေအာက္ထပ္ကို ဆင္းလာခဲ့သည္။ ေအာက္ မွာ ထမင္းပြဲႀကီးခင္းကာ ထမင္းစာေနၾကၿပီ။
“သမီး ထမင္းမစားေသးဘူးလား။ လာ တစ္ခါတည္း ၀င္”
“မအိမ္ကံ မစားခ်င္ေသး ပါဘူး အေမ။ ေက်းဥကို ေစာင့္ဦးမလားလို႔”
“ညည္းသေဘာပါေအ။ ဆာေတာ့လည္း ခူးခပ္စားၾကေတာ့”
အေမတို႔၊ မလွအံုတို႔ ေအာက္ထပ္မွာ ထမင္းစားၾကတုန္း အစ္ကိုေမာင္ျမတ္သာကို လူၾကံဳေပးလိုက္ရန္ စာေရးမည္ စိတ္ကူးမိေတာ့ အိမ္ေပၚျပန္ တက္လာခဲ့သည္။ အိမ္ေပၚမွာ အစ္ကို ရြာလာစဥ္အခါက မအိမ္ကံကို စာသင္ေပးဖို႔ ယူလာတတ္ေသာ ဗလာစာအုပ္ မ်ားႏွင့္ ခဲတံေတြ ရွိသည္။ မအိမ္ကံ စာမသင္ရတာ ေတာင္ၾကာၿပီ။ တစ္ခါတစ္ရံ အိမ္မွာရွိသည့္ အစ္ကို႔စာအုပ္ေတြကို မအိမ္ကံ ယူဖတ္တာ ကလြဲလို႔ စာပင္မေရးျဖစ္ခဲ့။ သို႔ေသာ္ ရြာတြင္ မအိမ္ကံလို ရြယ္တူတန္းတူ မိန္းကေလး ေတြထဲမွာေတာ့ မအိမ္ကံ စာဖတ္တတ္ျခင္းသည္ပင္ တစ္ဂုဏ္ ျဖစ္ရသည္။
အခန္းတံခါးကိုပိတ္လုိက္ၿပီး ၀မ္းလ်ားေမွာက္ရင္း မအိမ္ကံ စာေရးသည္။ ဘယ္ကစေရးရမွန္းမသိ။ ဘာေတြ ေရးရမွန္းလည္း မသိ။ သူ႔ရင္ထဲရွိသမွ် ဖြင့္အံကာ စီကာပတ္ ကံုး ေရးခ်င္ေသာ္လည္း အားလံုးငံုမိေအာင္ ေရးႏိုင္ဖို႔ေတာ့ မလြယ္ပါ။ မအိမ္ကံလက္ကေလးေတြပင္ ဆတ္ဆတ္တုန္ လ်က္ရွိပါ၏။
“အစ္ကို ေမာင္ျမတ္သာ"
စာေပးလိုက္တာရပါ၏။ အစ္ကို ေနေကာင္းထိုင္သာ ရွိေစရန္ မအိမ္ကံ ေန႔စဥ္ဘုရားမွာ ဆုေတာင္းေနပါ၏။ ေမတၱာ လည္း ပို႔ေနပါ၏။ အေဖတို႔၊ အေမတို႔လည္း က်န္းမာခ်မ္းသာ ၾကပါသည္။ တိုင္းေရးျပည္ေရးအတြက္ မအိမ္ကံ ပိုင္ဆိုင္သည့္ လက္ေကာက္ႏွစ္ရန္ကိုသာေအာင္ႏွင့္ လွဴလိုက္ပါ သည္။ အစ္ကိုတို႔ လိုရာသံုးၾကပါ။ အစ္ကို႔လက္ထဲေရာက္လွ်င္ ေရာက္သည့္အေၾကာင္း စာေရးပါဦး။
က်န္းမာပါေစ
က်န္းမာပါ၏
ကံကေလး”
မအိမ္ကံက သူ႔စာကို သူ ဖတ္ရင္း ၀မ္းသာေနသည္။ ေရးထားသည့္ စာႏွစ္ေၾကာင္း သံုးေၾကာင္းကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ျပန္ဖတ္သည္။ ေသခ်ာၿပီဆိုေတာ့ ေခါင္းအံုးေအာက္ကို စာအေခါက္လိုက္ ထိုးထားလိုက္သည္။ မအိမ္ကံတို႔ရြာမွာ စာအိတ္ရယ္လို႔ မရွိေတာ့ အေဖ့ထံေရာက္လာတတ္သည့္ ႐ံုးစာအိတ္အေဟာင္းတစ္လံုး မနက္က်မွ ရွာထည့္ေတာ့မည္ စိတ္ကူးထားသည္။ ေခါင္းအံုးေပၚ ေခါင္းတင္ရင္း အစ္ကို႔ကို စိတ္ေရာက္ရျပန္၏။ အစ္ကိုဘာေတြမ်ား လုပ္ေနတာပါလိမ့္။
တိုင္းေရးျပည္ေရးကို မအိမ္ကံ ပဲသိမ္းပဲေကာက္ နားလည္လြန္းလွသည္ေတာ့ မဟုတ္။ အၾကားရနာလြန္းလို႔ ေရးေတးေတး သိထားတာေတာ့ရွိသည္။ တိုင္းျပည္ ကြၽန္ဘ၀ ေရာက္ေနရသည္ဆိုသည့္ အခ်က္ျဖစ္၏။ ထိုကြၽန္ဘ၀က လြတ္ေျမာက္ေရးအတြက္ အစ္ကိုတို႔လို လူငယ္ေတြ လံုးပမ္း ေနၾကတာကိုလည္း သေဘာေပါက္ပါ၏။ ရပ္ရြာဆင္းရဲေနတာကို သိေနေတာ့လည္း တိုင္းျပည္ပါ ဆင္းရဲေနရသည္ကို သိပါ၏။ မအိမ္ကံတို႔ ရြာေတြမွာ စပါးစိုက္ေသာ လယ္မရွိဘဲ ပဲခင္း၊ ႏွမ္းခင္းေတြသာရွိသည္။ စိုက္သာစိုက္ရေသာ္လည္း ပဲေစ်း၊ ႏွမ္းေစ်းေတြက မေကာင္းလွပါ။ တစ္ႏွစ္ေနေန တစ္ႏွစ္ဆန္းဆန္း ဆင္းရဲပန္းေတာင္း လုပ္ကိုင္စားေသာက္ေန ၾကရသူေတြက မအိမ္ကံ မ်က္စိေရွ႕မွာ ရွိေနၾကသည္။
သည္ဘက္ႏွစ္ေတြမွာ အေမပန္း႐ံုက မအိမ္ကံကို သူ႔ေျခ၊ သူ႔လက္ စီမံခြင့္ကေလးေပးလာသည့္အတြက္ ရြာမွာ အတိဒုကၡ ေရာက္ေနၾကသူေတြကိုေတြ႔တိုင္း မအိမ္ကံေထာက္ပံ့ ကူညီႏိုင္ခဲ့သည္။ ကိုဖိုးေငြတစ္ေယာက္တည္း က်ဳံးေနရေသာ အလုပ္ေတြကို သူရင္းငွားထပ္ငွားကာ လုပ္ေစသည္။ ဖိုးတုတ္ႏွင့္ သူရင္းငွား ကိုစံေအးကို တြဲလုပ္ေစကာ ကိုဖိုးေငြ ကို အိမ္မွာပဲ အုပ္စီးေစခဲ့သည္။ ဖိုးထူးကလည္း ေတာအလုပ္ ကူႏိုင္ခဲ့ၿပီ။ ပဲဆြတ္၊ ပဲသိမ္းအလုပ္ေတြကိုေတာ့ ေက်းဥႏွင့္လႊဲရသည္။ ရြာထဲမွာ အဆင္းရဲဆံုးသူေတြကို ေခၚကာအလုပ္ ေစခိုင္းသည္။ ရက္ကန္းစင္ ငါးစင္ဆင္ၿပီး ရက္ကန္း႐ံု ေထာင္ကာ ရြာက ကာလသမီးေတြကို အရီးၾကာညြန္႔အား ဦးစီးေစသည္။ မအိမ္ကံ၏ ရက္ကန္း႐ံုထြက္ ပိတ္ညက္ ပိတ္ၾကမ္းေတြကို ျမင္းျခံေစ်းကို သြင္းႏိုင္ဖို႔ မအိမ္ကံကိုယ္တိုင္ ျမင္းျခံကိုသြားဖို႔လည္း ရွိသည္။ အခုေတာ့ ရက္ကန္း႐ံုက အစပဲရွိေသးသမို႔ အထည္သိပ္မက်ေသး။ လုပ္ခရယ္လို႔ မ်ားမ်ားစားစား မရႏိုင္ေသာ္လည္း ထမင္းစားရဖို႔ေတာ့ အဆင္ေျပၾကသည္။ ေျမရွိၿပီး သစ္ေစ့သစ္ဆံ မရွိၾကသည့္ ေတာင္သူေတြကိုမ်ဳိးပဲ တစ္တင္းတစ္ခြဲဆိုသလို ေ၀ငွေပးကမ္း ျခင္းလည္း ျပဳသည္။ မအိမ္ကံ သည္လိုလုပ္ေနတာေတြကို အေဖေရာ အေမကပါ အျပစ္မဆိုသည့္အျပင္ ႏွစ္ေထာင္း အားရပင္ ရွိၾကေလသည္။
“ငါ့မွာ သားက အားမကိုးရပဲ သမီးက လက္႐ံုးျဖစ္ေနပါပေကာဟဲ့ ပန္း႐ံုရဲ႕”
အေဖ့ႏႈတ္ကပင္ ျမည္တမ္းလာခဲ့သည္။ မအိမ္ကံကေတာ့ အစ္ကို႔ကို အျပစ္မျမင္ပါ။ အစ္ကိုျမတ္သာသည္ မအိမ္ကံတို႔ အိမ္အတြက္ထက္ ျပည့္လက္႐ံုး ျဖစ္ေနတာကိုပဲ မအိမ္ကံ ေက်နပ္သည္။ တိုင္းျပည္အတြက္ အစ္ကိုလိုလူေတြ ရွိေနဖို႔ လိုအပ္တာကို မအိမ္ကံသေဘာေပါက္သည္။ အစ္ကို႔လုပ္ငန္း ကို မအိမ္ကံ တတ္စြမ္းသမွ် ကူညီႏိုင္ဖို႔သာ စိတ္ထဲရွိပါ၏။
“မအိမ္ကံ မအိမ္ကံ”
ေက်းဥေရာက္လာမွ မအိမ္ကံ အေတြးရပ္ေတာ့သည္။ သာေအာင္ကပဲ မအိမ္ကံကို ေမတၱာစာကမ္းလိုက္သလိုလို ေျပာထားေတာ့ ေက်းဥစိတ္ဆင္းရဲေနတာ မအိမ္ကံ သိပါသည္။ အက်ဳိးအေၾကာင္းမွန္ကို ခ်က္ခ်င္းမေျပာေသးဘဲ ေအာင္းထားလိုက္သည္။ ေက်းဥက မအိမ္ကံကို အကဲခတ္ေန သလို မအိမ္ကံကလည္း ေက်းဥအရိပ္အေျခကိုၾကည့္ကာ ရယ္ခ်င္ေနမိ၏။ ၾကာေတာ့လည္း ေက်းဥကို သနားလာသည္။ မအိမ္ကံတစ္ခုေတာ့ စဥ္းစားသည္။ သာေအာင္ကတစ္ဆင့္ ေရာက္လာသည့္စာက မ႐ိုးမသားမဟုတ္ဘဲ အစ္ကိုေမာင္ျမတ္သာ လူၾကံဳပါးလိုက္သည့္ စာသာျဖစ္ေၾကာင္း ဖြင့္ေျပာသည့္တိုင္ အစ္ကိုျဖစ္သူက အလွဴခံသည့္ကိစၥ၊ မအိမ္ကံ လက္ေကာက္ေတြလွဴသည့္ကိစၥေတြကိုေတာ့ ဖြင့္မေျပာဘဲ ထားရန္ျဖစ္၏။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ စာပါအတြင္းေရးေတြပါ ဖြင့္ေျပာလိုက္လွ်င္ သည္စကား သည္သတင္းက ရြာထဲ ရပ္ထဲ ေရာက္သြားႏိုင္သည္။ ေက်းဥကို လူရင္းထား ခ်စ္ခင္ေနရေသာ္လည္း ကိစၥတိုင္းသိရန္မလိုဟု မအိမ္ကံတြက္သည္။ သည္ကိစၥကိုလည္း ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေလာက္သာ ေျပာရမည္။
“ေက်းဥရယ္ ညည္းစိတ္ဆင္းရဲေနသာ ငါသိသားပဲ။ သာေအာင္က မအိမ္ကံကို မ႐ိုးမသားေပးလိုက္သယ့္ စာ မဟုတ္ေပါင္ေအရယ္။ အစ္ကိုျမင္းျခံက လူႀကံဳပါးလိုက္တဲ့ စာပါ။ အေဖတို႔၊ အေမတို႔ မသိေအာင္ ေပးလိုက္သာရယ္ပါ”
သည္စကားၾကားေတာ့မွ ေက်းဥမ်က္လံုးကေလးေတြ လက္လာေတာ့သည္။ ျပံဳးႏိုင္ရယ္ႏိုင္လာသည္။ မအိမ္ကံ လက္ကေလးေတြကို ဆုပ္ကိုင္ကာ ၀မ္းသာေၾကာင္း အမူအရာျပသည္။
“၀မ္းသာပါ့ေတာ္။ ငါက သာေအာင္ မလိမ့္တပတ္နဲ႔ ရည္းစားစာအေပးခိုင္းသယ္ မွတ္ေနသာ။ သည္လိုသာ ဆိုရင္ေတာ့ ငါတို႔သားအမိ ေနစရာေတာင္ ရွိမွာမဟုတ္ဘူး။ ေနာက္တစ္ခုက”
“ဘာလဲ ေက်းဥ”
“မအိမ္ကံကို ငါႏွေျမာတယ္ေအ။ ရည္းစားသနား မရွိေစခ်င္ေသးဘူး။ သာေအာင္နဲ႔ဆို ပိုေတာင္မျဖစ္ေစခ်င္ေသးတယ္။ သာေအာင့္အေမက သူ႔သားေတြကို ရြာ့ကြမ္းေတာင္ကိုင္ေတြနဲ႔ခ်ည္း ေပးစားခ်င္ေနသာ မဟုတ္လား”
“ေက်းဥရယ္ သာေအာင္ကို ငါ မႀကိဳက္ပါဘူး။ စကားပမာ ႀကိဳက္မိသယ္ပဲထားဦးေတာ့ ငါလည္း ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ရေတာ့မွပဲဟဲ့။ သူ႔အေမက သေဘာမတူဘဲ ရွိပါ့မလား”
မအိမ္ကံစကားေၾကာင့္ ေက်းဥရင္ေတြ “ဒိန္း”ခနဲ လႈပ္သြားခဲ့သည္။ ေက်းဥကိုယ္တိုင္က ေမ့ေမ့ေလ်ာ့ေလ်ာ့ ေျပာလိုက္သည့္စကားကို မအိမ္ကံ ေထာက္လိုက္ေတာ့မွ သတိထားမိေတာ့သည္။ “ငါလည္း ကြမ္းေတာင္ကိုင္ရေတာ့ မွာပဲဟဲ့”တဲ့လား မအိမ္ကံရယ္။ အေမေျပာထားသည့္ စကားကို ဖ်တ္ခနဲ သတိရမိရာက ေက်းဥမ်က္ႏွာကေလး အိုက်သြားခဲ့သည္။ မအိမ္ကံကို ေက်းဥဘယ္လိုေျပာရပါ့မလဲေတာ္။ ေက်းဥ မ်က္ရည္ေတြ၀ိုင္းသြားတာျမင္လိုက္ေတာ့ မအိမ္ကံ စိတ္ထဲမေကာင္း ျဖစ္သြားသည္။ ေက်းဥကလည္း က်လုလု မ်က္ရည္ကို ထိန္းလိုက္ႏိုင္ပါ၏။
“ေက်းဥရယ္ ညည္းစိတ္ပူေအာင္ ငါ တမင္စသာပါေအ။ စိတ္မေကာင္း မျဖစ္ပါနဲ႔။ တစ္ခုေတာ့ ငါ့ကို ကူညီဦးဟယ္”
“ဘာမ်ားပါလိမ့္ေတာ္”
“မအိမ္က သာေအာင္နဲ႔ေတာ့ ေတြ႔ရမွကို ျဖစ္မွာ။ ဘယ္လို ေတြ႔ရမလဲေတာ့ ငါလည္းမသိဘူး။ ကူစဥ္းစားေပးပါဦး”
“ဘာကိစၥမ်ား ေတြ႔ေနမွာလဲ မအိမ္ကံရယ္။ အစ္ကို ေမာင္ျမတ္သာကို စာျပန္ဖို႔ဆိုရင္ ငါပဲသာေအာင္ကို ေပးလိုက္ရင္ျဖစ္သာပဲ”
အဲသလိုေတာ့ မအိမ္ကံသိသာေပါ့။ မျဖစ္ဘူး။ ကိုယ္တိုင္ေတြ႔ၿပီး ေမးခ်င္သာေလးေတြလည္း ရွိေသးသာကိုး။ အစ္ကို႔အတြက္ အေရးႀကီးသယ္”
“အို ဟုတ္လား ေနပါဦး။ ငါစဥ္းစားပါဦးမယ္”
ေက်းဥက သာေအာင္ႏွင့္ မအိမ္ကံ ႏွစ္ေယာက္သား ေတြ႔ ရမည့္ေနရာကို စဥ္းစားသည္။ ဟိုတစ္ခါလို ေက်းဥတို႔အိမ္မွာပဲ ဖ်တ္ခနဲ ေတြ႔လိုက္လို႔ျဖစ္သားပဲ။ ခဏတစ္ျဖဳတ္ေတြ႔တာပဲ။ သည္လိုဆိုေတာ့လည္း တစ္ခါက ႏွစ္ခါေတြ႔တာမ်ဳိး ျဖစ္လာေတာ့ ႐ိုး႐ိုးသားသား ဆိုေပသိ တစ္ေယာက္ေယာက္ျမင္ႏိုင္သည္။ ေက်းဥတို႔ ၀ိုင္းတိုက္ေတြက တဲေတြ၊ အဖီေတြ ဗလံုစီ ထိုးေနတာ မဟုတ္လား။ ၿပီးေတာ့ လမ္းမတန္းကိုထြက္ဖို႔က အိမ္ႀကိဳအိမ္ၾကား လမ္းကေလးေတြကိုပဲ သံုးၾကရေတာ့ အသြား အလာမ်ားလွသည္။ ႏို႔ျဖင့္ ဘယ္မွာေတြ႔ရင္ ျဖစ္မလဲ။ ရြာအေနာက္ဘက္ စိုက္ခင္းေတြဘက္ေကာ၊ စိုက္ခင္းအေနာက္ဖ်ား ညံပင္ေတာတြင္းမွာ ေက်းဥတို႔ င႐ုတ္ခင္း၊ ခရမ္းခင္း ငုတ္စိ ကေလးေတြရွိသည္။ အခင္းေစာင့္ တဲပ်က္ကေလး တစ္လံုးရွိသည္။ ဘူးႏြယ္ႀကီးေတြ ေခါင္ေပၚတက္ေနသျဖင့္ အမိုးတစ္ ျခမ္းၿပိဳေနသည့္ တဲပ်က္ျဖစ္သည္။ သာေအာင္ကို ေစာေစာ ႀကီးကတည္းက တဲပ်က္ထဲေရာက္ေအာင္ သြားေစာင့္ခိုင္းရမည္။ ေက်းဥႏွင့္ မအိမ္ကံက ထမင္းဇၿပီးအခ်ိန္(ထမင္းစား ၿပီးခ်ိန္)ေလာက္ လိုက္သြားၾက႐ံု။ ေက်းဥက သူေတြးရသေလာက္ ေျပာျပေတာ့ မအိမ္ကံ စဥ္းစားသည္။ သာေအာင့္ လက္ထဲ ေရႊထုပ္ထည့္ေပးလိုက္တာကို လူမျမင္ဖို႔ကလည္း အေရးႀကီးသည္။ ေရာ့ အင့္ ေပးလိုက္လို႔ကလည္း ျဖစ္တာ မဟုတ္။ အက်ဳိးသင့္ အေၾကာင္းသင့္ေတာ့ ရွိရဦးမည္ မဟုတ္လား။
“ေက်းဥရယ္ အဲသည့္တဲ ကေတာ့ ဟုတ္ပါၿပီ။ တစ္ေယာက္ေယာက္ ေတြ႔သြားမွ ပိုၿပီး ေက်ာ္မေကာင္း၊ ၾကားမေကာင္းျဖစ္မွာ စိုးရသယ္။ ရြာထဲရပ္ထဲ အမွတ္မထင္ ေတြ႔သာကမွ အေျပာလြတ္ဦးမယ္”
“ဟုတ္သယ္ေလ။ မအိမ္ကံက သာေအာင္နဲ႔ စကားေမးခ်င္ေသးတယ္။ စာလည္း ေပးခ်င္ေသးသယ္ဆိုသာကိုး။ ငါတို႔အိမ္စုဘက္က်ေတာ့ မအိမ္ကံေရာက္လာသာနဲ႔ က်ီးကန္းအုပ္ထဲ ဟသၤာေရာက္ သလို ထင္းခနဲ၊ ကြင္းခနဲ ျမင္သာသာေပါ့။ ရြာက မအိမ္ကံကို ခ်စ္ၾကေတာ့ အၿမဲ ၾကည့္ေနၾကသာရယ္”
မအိမ္ကံပင္ ေက်းဥ စကားကို သေဘာက်ေနမိသည္။ ေက်းဥေျပာသည့္ စကားက အမွန္ပင္။ မအိမ္ကံကို တစ္ရြာလံုးက ခ်စ္ခင္ၾကသည္။ စိတ္ေကာင္းႏွလံုးေကာင္း ရွိသူအျဖစ္ ေလးစား ၾကည္ညိဳၾကတာလည္း ပါသည္။ စက္စက္ယိုေအာင္ လွလြန္းသူကေလးဆိုေတာ့ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းလိုရြာမွာ မအိမ္ကံ ပုန္းလွ်ဳိးကြယ္လွ်ဳိး သြားခ်င္လာခ်င္လို႔ မျဖစ္ႏိုင္ပါ။ ဒါဆိုလွ်င္ေတာ့ သူတို႔မွာ ေရြးခ်ယ္စရာ ညံပင္ေတာကြင္းစပ္ကို သြားၾက႐ံုသာ ရွိေတာ့သည္။
“ေက်းဥရယ္ ညည္း ေရာက္မလာခင္ကေလးကတင္ မအိမ္ကံေတြးေနမိသား။ ငါ ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္ျပည့္တဲ့ေန႔မွာပဲ အိမ္က လူႀကီးမိဘမသိေအာင္ အလုပ္ႏွစ္ခု လုပ္ရေတာ့မွာပါ လားလို႔ေလ။ တစ္ခုက အိမ္ကမသိေအာင္ အစ္ကို႔ဆီ စာေပးရမွာ တစ္ခုက”
“တစ္ခုက ဘာလဲ”
“ရြယ္တူကာလသားတစ္ေယာက္နဲ႔ အိမ္ကမသိေအာင္ အင္းေလ ရြာကမသိေအာင္ ႏွစ္ကိုယ္ၾကားေတြ႔ရမွာေလ”
“ဟုတ္သားေအ”
ေက်းဥေအာက္ထပ္ကို ဆင္းေတာ့ မအိမ္ကံပါ ဆင္းလိုက္သြားၿပီး အေဖ့စားပြဲအံဆြဲထဲက စာအိတ္ညိဳႀကီးတစ္လံုး ယူလာခဲ့သည္။ ထမင္းေစ့ ကြမ္းသီးလံုးေလာက္ ႏိႈက္လာခဲ့သည္။ အိမ္ေပၚျပန္တက္လာကာ ေရးၿပီးသားစာကို စာအိတ္ ႀကီးထဲထည့္။ စာအိတ္ကို ထမင္းလံုးနဲ႔ ေစးေနေအာင္ ကပ္လိုက္သည္။ လက္ေကာက္ေလးကြင္းကို လက္ကိုင္ပ၀ါအျဖဴ ကေလးႏွင့္ထုပ္ရင္းက လက္ကိုင္ပ၀ါေထာင့္စြန္းမွာ ပိုးခ်ည္ ျဖင့္ထိုးထားေသာ မအိမ္ကံဆိုသည့္ စာလံုးကေလးဆီ မ်က္စိ ေရာက္မိသည္။ သည္လက္ကိုင္ပ၀ါေပၚက မအိမ္ကံအမည္ကို အစ္ကိုေတြ႔မွာ ေသခ်ာသည္။ လက္ေကာက္ထုပ္ႏွင့္စာကို ပိတ္အိတ္႐ႈံ႕ႈကေလးထဲထည့္ၿပီး အိတ္႐ႈံႈ႕ႀကိဳးကို တင္းတင္း ရစ္လိုက္သည္။ ဒါဆိုစာလည္း အဆင္ေျပၿပီ။ ေရႊလက္ေကာက္ေတြလည္း အဆင္ေျပၿပီ။ ေက်းဥအိမ္ခဏ အျပန္မွာ သာေအာင့္ကို ခ်ိန္းခဲ့လိမ့္မည္။
ေနာက္တစ္ေန႔ တစ္မနက္ခင္းလံုး မအိမ္ကံ ရင္ေတြခုန္ ေနခဲ့ပါ၏။ သူလုပ္ရမည့္ အလုပ္ေတြဟာ စင္ၾကယ္ရဲ႕လား လို႔လည္း ေတြးရပါ၏။ အစ္ကိုေမာင္ျမတ္သာကို ဆက္သြယ္ရန္ သည္နည္းမွတစ္ပါး အျခားနည္း မရွိေလေတာ့ ရင္ဖိုဖိုႏွင့္ပင္ ေရြးခ်ယ္လိုက္ရျခင္းျဖစ္သည္။ သက္ျပင္းကေလးေတြ သာ အခါခါခ်မိေတာ့သည္။
“အေမ မအိမ္ကံ အေနာက္ေတာက အကြက္ေတြ ေျမပဲ အုရဲ႕လားလို႔ ေက်းဥနဲ႔ သြားၾကည့္ေခ်ဦးမယ္”
“ေအး ေအး ေနသိပ္မျမင့္ၾကေစနဲ႔။ အျပန္က် ခ်ဥ္ေပါင္ ႏြားစငုတ္ကေလးေတြ တစ္အိုးခ်က္ေလာက္ ခူးခဲ့ၾကစမ္းေအ”
ႏြားစငုတ္ကေလးေတြကို မအိမ္ကံလည္း ႀကိဳက္သည္။ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ခင္းေတြ ေႏြေပါက္လို႔ အသီးအညြန္႔ တံုးသည့္အခါ ႏြားေတြက ၀င္စားၾကသည္။ ထိုသို႔ ႏြားစားရာ မွတက္လာေသာ အငုတ္အညြန္႔ကေလးေတြကို ရြာက တစ္အိုး စာ၊ တစ္နပ္ခ်က္၊ ပုဆိုးတစ္စလြယ္ ခူးတတ္ၾကသည္။ ေက်းဥႏွင့္ မအိမ္ကံ ရြာအေနာက္ဘက္ ကြင္းေတြဆီ ထြက္လာ ခဲ့ၾကသည္။ ညံပင္ေတာက ရြာ့စိုက္ခင္းေတြႏွင့္ ေတာ္ေတာ္ လွမ္းသည္။ အခင္းေစာင့္တဲကေလး ငုတ္တုတ္ကို အေ၀းက ျမင္လိုက္ရေတာ့ မအိမ္ကံ ရင္ခုန္ရျပန္ပါ၏။
“ေက်းဥ ညည္းက ခရမ္းပင္ေတြနားေနခဲ့။ ငါက လူေျခ ၾကည့္ၿပီးမွ ၀င္မယ္။ သာေအာင့္ကို ေသခ်ာေျပာခဲ့ရဲ႕လား”
“ေရာက္ေလာက္ၿပီထင္သယ္။ အေစာႀကီးသြားေစာင့္မယ္ ေျပာသာပဲေအ့”
မအိမ္ကံႏွင့္ေက်းဥတို႔ ကြင္းေတြထဲ ျဖတ္ေလွ်ာက္ေနၾက တာကို အခင္းထဲေရာက္ေနၾကသည့္ လူေတြက ေအာ္ဟစ္ႏႈတ္ ဆက္ၾကသည္။ မအိမ္ကံႏွင့္ ေက်းဥကလည္း ၀ူးထိုးႏႈတ္ဆက္ ၾကရင္း ဟိုဘက္လိုလို သည္ဘက္လိုလို ေ၀့ေနၾကရေသး၏။ ညံပင္ေတာကြင္းစပ္ကိုေရာက္ၿပီး။ မအိမ္ကံ ရင္ေတြ တလွပ္လွပ္ ခုန္ရျပန္ပါၿပီ။ ရင္ပံုထဲ ထည့္လာသည့္ ေရႊထုပ္ ႏွင့္ စာအိတ္ကို လက္ႏွင့္ဖိစမ္းရင္း တစ္ကြင္းလံုးကို အကဲ ခတ္ရေသးသည္။
“မအိမ္ကံ သြားေတာ့။ လူသူအရိပ္အေျခေတြ႔ရင္ ငါ သီခ်င္းဆိုလိုက္မယ္။ သီခ်င္းမဆံုးမခ်င္း အသာေအာင္း ေနေခ်”
ေက်းဥက သည္လိုဆိုေတာ့ အဟုတ္သားပါလား။ မအိမ္ကံက တဲပ်က္ကို အကဲခတ္သည္။ တဲက ၿငိမ္ခ်က္သား ေကာင္းလွပါ၏။ လူရိပ္ လူေျခ ရွိပံုမရ။ ေျမြပါးကင္း ပါးေရာ ကင္းရဲ႕လား။ ႏွစ္ေယာက္သား ခ်ဥ္ေပါင္ႏြားစ ငုတ္ကေလးေတြ ခူးၾကရာမွ တဲေနာက္ေဖးဘက္ကို မအိမ္ကံ တိုးကပ္လိုက္သည္။ ေက်းဥကိုပင္ မျမင္ရေတာ့။ မအိမ္ကံ အသံျပဳလိုက္သည္။
“သာေအာင္”
ဘာသံမွမရွိ။ ျပန္ထူးသံ လည္း မၾကား။ မအိမ္ကံတစ္ ခ်က္ထိတ္သြားခဲ့သည္။ ကြင္းဘက္ခပ္ေ၀းေ၀းဆီက ဇာတ္ထုပ္ ငိုခ်င္းခ်ဆိုေနသံ ကို ၾကားေနရတာကလြဲလွ်င္ တျခားဘာသံမွမရွိ။ ၿပိဳက်ေနသည့္ တစ္ဖက္ေစာင္းေစာင္း အမိုးေဟာင္းေအာက္ကို မအိမ္ကံ ငုံ႔၀င္လိုက္သည္။ ေျမစိုင္ခဲတစ္လံုးကို မအိမ္ကံ ခလုတ္တိုက္မိစဥ္မွာေတာ့ လက္ႀကီးတစ္ဖက္က သူ႔ခါးကို လွမ္းေပြ႕ယူျခင္း ခံလိုက္ရသည္။
“အို... အေမ့”
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
Thursday, October 15, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment
ခုလုိတခုတ္တရ မွတ္ခ်က္ျပဳတာကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ