Thursday, October 15, 2009

မအိမ့္ကံ(13)

ရြာအလွဴရွိၿပီဆိုကတည္းက ဆို႔တန္တာဆို႔၊ ပိတ္တန္တာ ပိတ္လုပ္ခဲ့ရသည္။ အခ်ိန္တန္ေတာ့မွ သိပါေစေတာ့ရယ္လို႔ သေဘာထားခဲ့ရသည္။ အခုေတာ့ အခ်ိန္တန္ခဲ့ၿပီ။ အခုပဲ ေက်းဥကို ေမးေနၿပီမဟုတ္လား။ ေက်းဥကေကာ ဘယ္ႏွရက္ မ်ား ေရွာင္ႏိုင္မွာလဲ။ ေက်းဥက ေရွာင္ေနပါၿပီတဲ့ ေဒၚပန္း႐ံုကို ေမးေတာ့မည္။ မလွအံုကို ေမးေတာ့မည္။ ဖိုးတုတ္ႏွင့္ ဖိုးကူး ကို ေမးေတာ့မည္။ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္လံုးလံုး ေအးခ်မ္းသာယာ လွေသာ သည္အိမ္ႀကီးမွာ သိပ္မၾကာခင္ အပူတိုက္ရေတာ့ မွာပါလား။

မအိမ္ကံ...။

သည္ရက္ထဲမွာ ရြာထဲရပ္ထဲ မေရာက္ႏိုင္ဘဲ ရွိခဲ့ရသည္။ ျမင္းျခံကျပန္ကတည္းက စမ္း၀ယ္လာသည့္ ႏိုင္ငံျခား ဆိုးေဆးေတြကို ေမးျမန္လာခဲ့သည့္အတိုင္း ခ်ည္ေရာင္ဆိုးၾကည့္၊ လွမ္းၾကည့္၊ ျပန္ေလွ်ာ္ၾကည့္လုပ္ရင္း အလုပ္ေတြမ်ား ေနခဲ့သည္။ ရက္ကန္းတန္း မဆင္ႏိုင္ေသးေသာေၾကာင့္ အပ်ဳိေတြ မစံုႏိုင္ေသးေသာ္မွ ခ်ည္ခင္ေဆးဆိုး ကူၾကသူေတြေတာ့ ရွိသည္။ ခါတိုင္း သီခ်င္းတေအးေအး၊ ေဟးေဟးဟားဟား ရွိၾကေသာ ရက္ကန္းသမမ်ားပင္ တိတ္ဆိတ္ေနၾကတာကလည္း ထူးေတာ့ထူးဆန္းသား။ မအိမ္ကံေမးမွ ေျပာၾကသည္။ မအိမ္ကံရယ္မွ ရယ္ၾကသည္။ သည္လိုႏွင့္ တစ္ရက္က ႏွစ္ရက္ ကူးလာခဲ့သည္။ ႏွစ္ရက္က သံုးရက္ကူးလာခဲ့သည္။ မအိမ္ကံပင္ လူေတြႏွင့္ အဟပ္ကြာသလို ျဖစ္လာခဲ့သည္။ ေက်းဥကလည္း အနားေရာက္မလာ။ မလွအံုကလည္း မရွိ တာမ်ားသည္။ အေမပန္း႐ံုကေတာ့ အခင္းထဲ အေၾကာင္းျပကာ အိမ္ကို မအိမ္ကံႏွင့္လႊဲထားၿပီး မၾကာခဏ ေပ်ာက္ေနတတ္ပါ၏။

"ေက်းဥက ဘာတဲ့လဲ အေမ။ မလာေတာ့ဘူးတဲ့လား"

"မၾကာညြန္႕ သည္းေနလို႔ သမီးေရ။ ေတာင္ရြာက ဆရာနဲ႔ ကုေနရသာ။ မနက္ျဖန္ေတာ့ လာေကာင္းပါရဲ႕။ လူမမာက ထူထူေထာင္ေထာင္ ရွိလာပါၿပီတဲ့"

"ဟုတ္ပါရဲ႕ အေမရယ္။ သမီးလည္း ၀တၱရားပ်က္လိုက္ သာ။ အရီးၾကာညြန္႕ကိုေတာင္ သြားမေမးရဘူး။ သမီး သြားဦးမွပါ"

"ေက်းဥ လာမွာပဲ သမီးရယ္။ သမီး မေရာက္ေပမယ့္ အေမ ေရာက္ပါသယ္။ ဓာတ္စာဖိုးေလး၊ ေဆးဖိုးေလးေတာင္ ေပးခဲ့ေသးသာေကာ။ ငါ့သမီးနားပါေအ၊ သမီးၾကည့္ရသာ ပင္ပန္းလိုက္သာ။ လက္မလဲ ေဆးေတြစြန္းလို႔"


"ေဆးေတြစမ္းၾကည့္ေနသာ အေမရဲ႕။ သမီးသေဘာေတာ့ ေပါက္ေတာက္ေတာက္ ျဖစ္ေနပါၿပီ"

အေမပန္း႐ံုကိုလည္း ကြမ္းေတာင္ကိုင္အေၾကာင္း မေမးခ်င္ေတာ့။ မေအႏွင့္ စကားဆံုခိုက္ သည္ေလာက္ႏွင့္ၿပီးရသည္။ မအိမ္ကံ တစ္ေယာက္တည္း အိပ္ရသည္ပင္ သံုးညရွိခဲ့ၿပီ။

ထိုညကေတာ့ ေလပူႀကီးတိုက္ေနသျဖင့္ ပူစပ္ပူေလာင္ ရွိလွ၏။ ဦးတန္ခူးဆိုေသာ္လည္း တေပါင္းအရွိန္မကုန္ခ်င္ေသး။ ေန႔လယ္ေန႔ခင္းမ်ား အပူူေတြ လွ်ပ္လွ်ပ္ ထေနခဲ့သည္။ မိုးေခါင္ေတာ့ တြင္းေရ၊ ကန္ေရေတြပင္ ခန္းခ်င္ခ်င္။ မအိမ္ကံ အိပ္မရသျဖင့္ ျပတင္းေပါက္ေတြဖြင့္ကာ ႏွီးယပ္ေတာင္ ကေလး တဖ်ပ္ဖ်ပ္ႏွင့္ ေနရသည္။ အိမ္ေအာက္ထပ္ နာရီႀကီးဆီက ဆယ့္တစ္နာရီထိုးသံၾကားေနရသည္။ တိတ္ဆိတ္ေသာ ညမို႔ စူးစူးႀကီး က်ယ္ေလာင္လွသည္။ ေတာရြာေတြဆိုေတာ့ လုလင္ျပန္ခ်ိန္ေပါ့။ လုလင္ျပန္ခ်ိန္ ၾကက္ႀကီးပင္တြန္ၿပီ။ လုလင္ျပန္ခ်ိန္ဆိုတာ ေခါင္းထဲ၀င္လာေတာ့ မလွအံု ဆိုဆို ျပသည့္ သီခ်င္းလိုလို၊ ကဗ်ာလိုလို စာေတြကို မအိမ္ကံ သတိရမိေသး၏။

"စံပယ္သံုးကံုး၊ ညကကံုး၊ သံုးကံုးၿပီးေတာင္ ေမာင္ မလာ၊ ျပန္ေတာ့ မင္းရွင္ မင္းညိဳစင္။
စပါးသံုးတင္း၊ ညကနင္း၊ သံုးတင္းၿပီးေတာင္ ေမာင္ မလာ၊ ျပန္ေတာ့မင္းရွင္၊ မင္းညိဳစင္
ျပန္ေတာ့မင္းရွင္ မခ်မ္းခင္၊ လုလင္ျပန္ေတာ့၊ ျပန္ ပါေတာ့"

ခ်စ္သူရည္းစားရွိသူ ကာလသားေတြကေတာ့ အပ်ဳိေတြ စံပယ္ကံုးရာ၊ ေမာင္းေထာင္းရာေတြမွာ ရစ္သီရစ္သီ ရွိၾကလိမ့္မည္။ သူ႔မွာေတာ့ ရည္းစားဆိုလို႔ မူး၍ပင္ ႐ွဴစရာမရွိေသး။ မခ်မ္းမစီးခင္ ျပန္ပါေတာ့ေမာင္လို႔ ေျပာရမည့္ကာလသားလည္း မရွိ။ ဟိုရက္ေတြကေတာ့ ျမင္းတစ္စီးႏွင့္ ေက်ာင္းဆရာကိုလူေခ်ာကို ျပန္ပါေတာ့ ႏွင္ခဲ့ဖူးပါ၏။ စဥ္းစားၾကည့္ေတာ့ သူကလည္း ခ်စ္သူမဟုတ္ရပါ။ သို႔ေသာ္ မအိမ္ကံ သူ႔ကို သတိတရ ရွိေနခဲ့တာ မအိမ္ကံပဲ သိပါသည္။ ဇာတ္မင္းသားထက္ေတာင္ ေခ်ာေသးရဲ႕ဆိုသူ ၿမိဳ႕သားေက်ာင္းဆရာကေတာ့ စံပယ္ဆယ္ကံုး၊ ညကကံုး၊ ဆယ္ကံုးၿပီးေတာင္ ေရာက္လာႏိုင္စရာမရွိ။ မအိမ္ကံတစ္ေယာက္တည္း ေတြးရင္း ျပံဳးမိရပါ၏။

ထိုစဥ္မွာပင္ ငွက္ႀကီးတစ္ေကာင္၏ အေတာင္႐ုပ္သံကို မအိမ္ကံ ၾကားလိုက္ရသည္။ အသံႀကီးက ႀကီးလွသျဖင့္ ျမင္ေနက် ငွက္ေတြထဲကေတာ့ မဟုတ္ႏိုင္။ အိမ္ေခါင္ဆီက ထိုးစိုက္ဆင္းလာၿပီး အေတာင္ခတ္လ်က္ ျပန္သြားတာကို မအိမ္ကံ ျမင္လိုက္ရသည္။ ခတ္လက္စ ယပ္ေတာင္ပင္ ျပတင္း၀က ျပဳတ္က်သြားခဲ့ပါ၏။ မအိမ္ကံကိုယ္တိုင္ ၾကက္သီးေတြ ေႏြးခနဲ ထသြားသျဖင့္ ဂုဏ္ေတာ္ကို စိတ္မွမွတ္ရင္း ရြတ္ေနမိ၏။ ငွက္ႀကီးက ပဲေမွာ္ တိုက္ဘက္ကို ပ်ံသြားတာေတာ့ ေသခ်ာသည္။ မမွားဘူးသာဆိုလွ်င္ ပဲေမွာ္တိုက္ ေပၚမွာ နားရာက မအိမ္ကံကို လွမ္းၾကည့္ေနလိမ့္မည္။ သည္ငွက္ႀကီးကို မအိမ္ကံ မေတြ႕ရတာ ၾကာၿပီ။ အျပင္ခန္းမွာ ဖိုးကူးတို႔ ညီအစ္ကို ရွိမွန္းသိ၍ မေၾကာက္လွေသာ္လည္း မအိမ္ကံ ျပတင္းတံခါးေတြကို ပိတ္လိုက္ေလသည္။

"ဂီး"

တံခါးပိတ္လိုက္လို႔လား၊ တိုက္ဆိုင္တာလားေတာ့ မသိ။ ငွက္ေအာ္သံႀကီးက ရင္ဘတ္ကို ေဆာင့္တြန္းလိုက္သလို က်ယ္ေလာင္လွသည္။

"ဗုဒၶံ သရဏံ ဂစၦာမိ။ ဓမၼံ သရဏံ ဂစၦာမိ၊ သံဃံသရဏံ ဂစၦာမိ"

မအိမ္ကံမွာေတာ့ ေခြၽးအလူးလူး။ ညသည္ပိုမိုပူေလာင္ လာသည္ဟုပင္ ထင္ရ၏။ ကမၻာေလာကထဲမွာ မအိမ္ကံ သူတစ္ေယာက္တည္း ရွိေနသလို အားငယ္လြန္းလွသည္။ ေက်းဥရယ္လာပါေတာ့။
မအိမ္ကံ အိပ္ေပ်ာ္ေတာ့ မိုးလင္းလုေလၿပီ။

တစ္မနက္ခင္းလံုး မအိမ္ကံ အလုပ္ေတြ မ်ားေနခဲ့သည္။ အလွဴအတြက္ ကူဖို႔ျပဳဖို႔ဆိုကာ ခ်ည္စာရွင္းၾကသူေတြ ရက္ကန္းစင္ကို မလာႏိုင္ၾကတာကို မအိမ္ကံ နားလည္ပါ၏။ ရြာမွာ အလွဴရွိလွ်င္ သည္လိုပဲ ၀ိုင္းၾက၀န္းၾကရတာ မဟုတ္လား။ တကယ္ဆိုလွ်င္ အရီးထီတို႔ အလွဴအိမ္ကို မအိမ္ကံ ေရာက္သင့္ပါ၏။ တစ္ခုထူးဆန္း ေနတာက မအိမ္ကံကို ခါတိုင္းလို အပ်ဳိဖိတ္ လာမကမ္းျခင္းပဲ ျဖစ္သည္။ အပ်ဳိဖိတ္ လက္ခံၿပီးလွ်င္ေတာ့ အလွဴအိမ္ကိုသြားကာ ကူရညီရတာ ရြာ့ထံုးစံ။ အခုေတာ့ မအိမ္ကံအတြက္ အပ်ဳိဖိတ္မလာ။ အလွဴက အလွဴႀကီးမဟုတ္ဘဲ သားႀကီးရွင္ျဖစ္ပဲ လွဴရလို႔လား။ ဒါမွ မဟုတ္ မအိမ္ကံကိုယ္တိုင္ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ ကိုင္ရမည့္သူမို႔ တမင္ေနာက္ခ်န္ဖိတ္မည့္ သေဘာေပလား။ ညေနဘက္ေတာ့ အလွဴအိမ ္သြားလိုက္ဦးမည္လို႔ ေတးထားလိုက္သည္။

မအိမ္ကံက ေျခာက္ေသြ႕ၿပီသား ခ်ည္ခင္ေတြကို ခ်ည္စာရွင္းလွ်င္ အရန္သင့္ေစဖို႔ ဖိုးတုတ္ႏွင့္ ဖိုးကူးတို႔အား အားသန္သန္ျဖင့္ ခ်ည္ခင္ေတြ ၀ါးလံုးလွ်ဳိကာ ခပ္ျမင့္ျမင့္တန္းဆင္ ေစသည္။ ခ်ည္အေရာင္ေတြကို ရက္ရမည့္ ရက္ကန္းအဆင္ အေသြး လိုက္ဖက္မႈ ရွိမရွိ စိတ္ကူးျဖင့္ တြဲဖက္ၾကည့္သည္။ နဖူးမွ ေခြၽးကေလးမ်ားပင္ တုတ္တုတ္က်ေလ၏။

"ရၿပီ ဖိုးတုတ္ေရာ၊ ဖိုးကူးေရာ ထမင္းစားၾကေတာ့။ မမကံ မစားေသးဘူး။ ေမာလြန္းလို႔။ ေရခ်ဳိးၿပီးမွ စားေတာ့မယ္"

မအိမ္ကံမွာ အလုပ္ေတြသာ က်ဳံးလုပ္ေနရေသာ္လည္း စိတ္က အလွဴအိမ္ ေရာက္ေနခဲ့ပါ၏။ အလွဴ၀င္ရက္ပင္ ေလးငါးရက္ေလာက္ လိုေတာ့သည္။ မအိမ္ကံ စိတ္ထဲတစ္စံု တစ္ရာ လြဲေခ်ာ္ေနၿပီဆိုတာေတာ့ သိေနခဲ့ၿပီ။ သို႔ေသာ္ ဘာရယ္ လို႔ေတာ့ မေျပာတတ္ႏိုင္ပါ။ ေက်းဥျပန္ေရာက္မလာ ေသးတာလည္း ေသြး႐ိုးသား႐ိုးမွ ဟုတ္ရဲ႕လား။ ေက်းဥသာရွိလွ်င္ သည္သတင္းရေအာင္ စံုစမ္းခဲ့။ သတင္းမၾကားမခ်င္း ျပန္မလာခဲ့နဲ႔လို႔ တြန္းလႊတ္လိုက္႐ံု။ အခုေတာ့ ကေန႔ညမွ ေက်းဥ လာအိပ္မည္ဆို၏။ လာခ်င္လာ မလာခ်င္ေန။ သည္ကေန႔ေတာ့ မအိမ္ကံ သေဘၤာေစ့လား၊ င႐ုတ္ေကာင္းလား ကြဲခ်င္ၿပီ။ အလွဴအိမ္ကို မသြားခင္ မမစိမ္းျမဆီ ခဏ၀င္ရမည္။ မမစိမ္းျမရက္ကန္းစင္က အထည္ကေလးေတြ အဆင္ေကာင္း လွေၾကာင္း မအိမ္ကံ ၾကားထားတာၾကာၿပီ။ မမစိမ္းျမက တစ္ပိုင္တစ္ႏိုင္၊ ကိုယ္ပိုင္ရက္ကန္းစင္ကေလးရွိသည္။ စင္က ထြက္သမွ် သူ႔ေဖာက္သည္ကေလးႏွင့္သူ သြင္းရသူဆိုေတာ့ မအိမ္ကံတို႔လိုေတာ့ အင္အားမႀကီးလွပါ။ မမစိမ္းျမဆီ ၀င္ မည္ဆိုေတာ့ ခမ်ာ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ လာဘ္ဦးလြဲခဲ့ရဖူးတာကိုလည္း သတိရမိပါ၏။ မနက္ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ကိုင္ေတာ့မည့္ ဒဂၤေမာ္ မိန္းမေခ်ာ။ ညဘက္ ဓားျပတိုက္ရာမွ လူေသရသျဖင့္ အလွဴရက္ ေရႊ႕ရာက မမစိမ္းျမပါ လာဘ္ဦး လြဲရသူအျဖစ္ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ကိုင္ ဘ၀က ေလ်ာက်ခဲ့ ရတာကိုလည္း မအိမ္ကံ မေမ့ပါ။ မမစိမ္းျမခမ်ာ ဘယ္လို ခံစားရမည္ မသိေသာ္လည္း မအိမ္ကံပင္ ေၾကကြဲခဲ့ရသည္။ သည္လိုစည္းကမ္းေတြ ဘယ္သူကမ်ား လုပ္သြားတာပါလိမ့္။ ကြမ္းေတာင္ကိုင္တစ္ေယာက္ျဖစ္ဖို႔ မလြယ္ကူႏိုင္တာလည္း သိထားပါ၏။ သို႔ေသာ္ သည္ေလာက္အထိ ရက္စက္သည့္ စည္းကမ္းေတြကေတာ့ လြန္လြန္းသည္ထင္သည္။

ေရမိုးခ်ဳိးၿပီး ထမင္းေတာင္ ေကာင္းေကာင္းမစားႏိုင္ခဲ့ဘဲ မမစိမ္းျမတို႔ အိမ္ဘက္ ထြက္လာခဲ့သည္။ အိမ္မွာ အေမပန္း႐ံုႏွင့္ မလွအံုကို မေတြ႕သျဖင့္ အေဖ့ကို ေျပာကာ ထြက္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္၏ မအိမ္ကံ ရြာထဲမေရာက္တာၾကာၿပီ။ ထြက္လက္စႏွင့္ မမစိမ္းျမအိမ္ ၀င္မည္။ အရီးၾကာညြန္႕အိမ္ ၀င္မည္။ ေက်းဥကို၀င္ေခၚကာ အလွဴအိမ္သြား မ်က္ႏွာျပမည္။ သည္ေလာက္ဆိုလွ်င္ အလွဴမ႑ပ္ထိုးၿပီးေရာ့မည္။ မ႑ပ္ထဲ မွာ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ အမည္စာရင္းေတာ့ ေပါက္ေနေလာက္ၿပီ။ "မအိမ္ကံကေတာ့ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ဖို႔ အ၀တ္အစားကအစ အထူး ရွာေဖြေနရမယ့္ မိန္းကေလးမဟုတ္ပါဘူးဟယ္။ နီးမွ လက္ဖက္ေခ်ာင္းကမ္းရင္း ေျပာလည္း ျဖစ္ပါသယ္"လို႔မ်ား ခပ္ေအးေအး ေတြးထားၾကေရာ့လား။ မအိမ္ကံကလည္း ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ဖိတ္ပါၿပီဆိုသည္ႏွင့္ ေက်ာက္စိမ္းေရာင္ခ်ိတ္ႏွင့္ ျမစိမ္းေရာင္ပိုးလက္ရွည္ကေလး၀တ္ဖို႔ စဥ္းစားထားပါ၏။ အေမပန္း႐ံုႀကိဳက္သည္ဆိုေသာ ေက်ာက္ေရာင္စံုပါ ဘယက္ခြက္ႀကီးကို ဆြဲမည္။ ေက်ာက္လက္ေကာက္ကို တစ္ဖက္ ႏွစ္ရန္စီဆို မ်ားမ်ားေနေလမလား။

"မအိမ္ကံ ဘယ္တံုးဟဲ့"

လမ္းမွာ ဖ်င္တဘက္ကေလး ေခါင္းေပၚတင္ရင္း ေလွ်ာက္လာသည့္ အရီးလံုးတင္က ေမးလိုက္သျဖင့္ မအိမ္ကံ အေတြးျပတ္သြားရသည္။ အရီးလံုးတင္ႏွင့္အတူ မိန္းမႀကီး သံုးေလးေယာက္လည္း ပါေသးသည္။ လက္ထဲမွာ ၾကက္သြန္ ႏႊာဓားကိုယ္စီႏွင့္။ အလွဴအိမ္ကို ၾကက္သြန္လွီးသြားၾကမည့္ သူေတြထင္ပါရဲ႕။

"အလွဴအိမ္ဘက္သြားမလို႔ ရီးလံုးတင္။ မမစိမ္းျမတို႔ အိမ္မတ္တတ္ခဏေတာ့ ၀င္စရာေလးရွိေသးလို႔ ၀င္ဦးမွာပါ"

"ေၾသာ္ ေအးေအး။ ရွင္ပန္း႐ံုေကာ ေနေကာင္းရဲ႕လားဟဲ့"

"ေကာင္းသယ္ ရီးလံုးတင္"

"ေအးေအး"

မမစိမ္းျမတို႔ အိမ္၀ိုင္းႀကီးက ဆူးစည္း႐ိုးမ်ား ကာရံလ်က္ သပ္သပ္ရပ္ရပ္ ရွိလွသည္။ မ၀င္ခင္ကပင္ ရက္ကန္းစင္က ျခဴသံကေလးေတြ ၾကားေနရသည္။ မမစိမ္းျမက ရက္ကန္းစင္ႏွင့္ေ၀းေ၀း သရက္ပင္ႀကီးေအာက္က ကြပ္ပ်စ္မွာ အထည္ပံုေတြၾကား ညပ္ေနသည္။ မအိမ္ကံကို လွမ္းျမင္လိုက္ ေတာ့ "မအိမ္ကံေရ သည္ကိုလာေဟ့"လို႔ လွမ္းေခၚသည္။ မလာစဖူး အလာထူးလို႔ အံ့ၾသေနပံုရပါ၏။ မ်က္ႏွာကေလး ျပံဳးထားတာကလည္း ခ်စ္စရာေကာင္းလွသည္။ မမစိမ္းျမ လွတံုးပါလား။ မအိမ္ကံက ကြပ္ပ်စ္စြန္းမွာ ၀င္ထိုင္ရင္း ပုဆိုးဆင္ကေလးေတြ လိုက္ၾကည့္သည္။

"မမစိမ္းျမေရ... မမစိမ္းျမအထည္ကေလးေတြ လွလို႔ တဲ့၊ မအိမ္ကံကို ေျပာၾကလြန္းလို႔ လိုက္လာသာ။ ေျပာလည္း ေျပာေလာက္ပါရဲ႕။ လွလည္းလွပါရဲ႕။ ျမင္သာနဲ႔ ခတ္ခ်က္ နာမွန္း သိသာလိုက္သာေတာ္"

မမစိမ္းျမက စည္းေႏွာင္ထားသည့္ အစည္းေတြကို ေျဖ ျဖန္႔ျပသည္။ တစ္ထည္ခ်င္း ေစ့ေစ့ေပါက္ေပါက္ ၾကည့္ႏိုင္ရန္ ျဖစ္ပါ၏။ မအိမ္ကံ အထည္ေတြကို ၾကည့္ေနသလို မမစိမ္းျမ ကလည္း မအိမ္ကံကို ေငးေနခဲ့သည္။ လွလိုက္တဲ့ မိန္းမေခ်ာ ရယ္။ ညည္းႏွယ္ ျဖစ္ရေလလို႔လည္း ေတြးေနပံုရသည္။ အထည္ေတြကို ငံု႔ၾကည့္ေနေတာ့ မအိမ္ကံ မ်က္ေတာင္ရွည္ ႀကီးေတြက ေကာ့ညႊတ္လြန္းလွသည္။ သနပ္ခါးေရက်ဲ ကေလးလူးထားတာေပမယ့္ အသားအေရက သနပ္ခါး၀ါ၀ါ ကို ေဖာက္ထြက္ေနသလို ၀င္းစက္ၾကည္လင္လြန္းလွသည္။ အလွဆံုးကေတာ့ ႏႈတ္ခမ္းကေလးမ်ားပင္။ လက္ေမာင္းဆင္း လွသေလာက္ ရင္ကေလးခ်ီခ်ီကလည္း မိုးစင္သည့္ပန္းလို႔ ပြင့္လန္းလွေလျခင္း။ မအိမ္ကံ ေမာ့လိုက္ေတာ့ မမစိမ္းျမက ျပံဳးျပံဳးကေလး ေငးၾကည့္ေနသည္။

"သည္အဆင္ကေလးေတြက မမစိမ္းျမ ထြင္သာလား ဟင္။ အဆင္ကူးရင္ မမစိမ္းျမ ႀကိဳက္ပါ့မလားမသိဘူး။ မအိမ္ကံ ရက္ၾကည့္ခ်င္လိုက္သာ"

"ကူးပါေအ။ မမထြင္သာရယ္လို႔ေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ စမ္းရက္ၾကည့္ရာက အဆင္ေျပသြားသာပါ။ ဟိုဘက္ရြာေတြကလည္း သည္လိုအဆင္ကူးရက္ၾကသာပါပဲ။ မမကလည္း ယူရသာပဲ။ မအိမ္ကံ စင္က အဆင္ကေလးေတြေတာင္ ယူရက္ခ်င္ေသးသာ။ မအိမ္ကံက မ်က္စိေရးပိုတတ္ပါသယ္"

"ယူပါ မမစိမ္းျမရဲ႕။ အိမ္ကိုလာခဲ့ပါဦး"

ထိုစဥ္မွာပင္ မစိမ္းျမတို႔ အိမ္၀ိုင္း၀မွာ အမ်ဳိးသမီးႀကီး တစ္ေယာက္ရပ္ေနတာကို လွမ္းျမင္လိုက္ၾကရသည္။ မစိမ္း ျမက လွမ္းေခၚလိုက္ေတာ့ သရက္ပင္ရိပ္ကို ေတာက္ေလွ်ာက္ ၀င္လာခဲ့၏။ မ်က္ႏွာက မၾကည္မသာ။ မအိမ္ကံက အထည္ ေတြကို တစ္ထည္ခ်င္း ေကာက္ကိုင္ကာ ေနေရာင္မွာ ေထာင္အၾကည့္၊ သူ႔ကို စိမ္းစိမ္းကားကား ၾကည့္ေနသည့္ မ်က္လံုး ေတြကို သတိထားလိုက္မိသည္။ အို ဘယ္ႏွယ့္ပါလိမ့္။

"ႀကီးေတာ္စံေရႊ ဘယ္ကလွည့္လာသာတံုး။ ေနပူလိုက္သာ ထိုင္ပါဦး"

မစိမ္းျမက ထိုင္ခိုင္းေသာ္လည္း ကြပ္ပ်စ္မွာ ၀င္မထိုင္ဘဲ မအိမ္ကံကိုသာ စိုက္ၾကည့္ေနတာကို သတိထားလိုက္မိေတာ့ မစိမ္းျမသည္ပင္ အားနာသြားခဲ့သည္။ ႀကီးေတာ္စံေရႊက သည္လိုပဲ မ်က္ႏွာထားဆိုးေနက်ဆိုေတာ့လည္း ဘာရယ္လို႔ မခန္႔မွန္းႏိုင္။

"သာေအာင့္အတြက္ ပုဆိုးဆင္ကေလး လာၾကည့္သာပါ ေအ။ ညည္းစင္က အဆင္ေတြေကာင္းလွဆိုလို႔ ေလး၊ ငါး ကြင္း ယူမလားလို႔။ သည္ေကာင္က မေအ့ႏို႔နံ႔ေတာင္ မစင္ခ်င္ေသးဘူး လူပ်ဳိလုပ္ခ်င္ၿပီေကာ စိမ္းျမရဲ႕"

မအိမ္ကံပင္ ေတာင့္ခနဲ ျဖစ္သြားခဲ့သည္။ မေအ့ႏို႔နံ႔ မစင္ေသးဘဲ လူပ်ဳိလုပ္ခ်င္တယ္ဆိုတာ သာေအာင္ႏွင့္ ႏွစ္ကိုယ္ ေတြ႕ခဲ့ၾကတာကိုမ်ား ေျပာခ်င္ေရာ့လား။ မအိမ္ကံက ဣေႁႏၵ မပ်က္ေအာင္ အထည္တစ္ထည္ ေကာက္ယူျပန္ကာ လက္ႏွင့္ ပြတ္ၾကည့္ေနလိုက္သည္။ မစိမ္းျမကေတာ့ ေျပာ႐ိုးေျပာစဥ္ ေျပာေနတာပဲလို႔ ထင္ပံုရသည္။

"သာေအာင္က ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ၿပီ မႈတ္လားႀကီးေတာ္ရဲ႕။ သည္ေခတ္ အသက္ႏွစ္ဆယ္ မငယ္ေတာ့ပါဘူး။ ၾကားရ သေလာက္လည္း လိမၼာရွာသားပဲ။ ထိုင္ပါဦး ႀကီးေတာ္ရဲ႕ မတ္တတ္ႀကီး"

ႀကီးေတာ္စံေရႊက မလႈပ္။ မ်က္လံုးေတြက မအိမ္ကံ ကိုသာ ၾကည့္ေနခဲ့သည္။ မအိမ္ကံက ေမာ့မၾကည့္ေသာ္လည္း သူ႔ကို ၾကည့္ေနတာကို စိတ္ထဲက သိေနပါ၏။ ရင္ထဲမွာလည္း ဖ်င္းခနဲ စူးခနဲ ခံစားေနရသည္။ မအိမ္ကံကို ထိပါးသည့္ စကားတစ္ခြန္းမွ မပါေသးေသာ္လည္း ထိပါးေနသလို ခံစား ေနမိရပါ၏။

"ႏွစ္ဆယ္ေတာ့ ႏွစ္ဆယ္ေပါ့ေအ။ မိဘမ်ားမေတာ့ ကိုယ့္ သားသမီးငယ္ေသးသယ္ ေအာက္ေမ့သာခ်ည္းပဲ။ အႀကီး ေကာင္သာေမာင္ကို ဂြမ္းျဖဴနဲ႔ေပးစားသေအ၊ အလတ္ေကာင္ သာေဆာင္ကို ခင္အိနဲ႔ ေပးစားသေအ၊ ငါကိုယ္တိုင္ေရြးဆယ္ ေပးစားထားသာ စိမ္းျမရဲ႕။ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ေခါင္ဆိုသာေတြ နဲ႔ ေပးစားသာ ရြာလံုးသိ၊ နယ္လံုးသိ"

"သိပါသယ္ႀကီးေတာ္ရဲ႕။ အခုက ဘာျဖစ္လို႔လဲ"

"ဘာျဖစ္ရမွာတံုး စိမ္းျမရဲ႕။ အခုဟာက သည္ေကာင္က မိဘလက္နဲ႔ေရးသာ ေျခနဲ႔ဖ်က္ခ်င္သာေကာေအ့။ မိန္းမေတြ ကလည္း သာေအာင့္လိုခ်င္ေတာ့ မ်က္ႏွာကေလးဗန္းျပ၊ ဟုိေကာင္ကလည္း ဖ်ာလိပ္ထဲ ေခြး၀င္႐ုန္းမရဘူးနဲ႔တူပါရဲ႕။ ဖြဲေထာင္းလို႔ ဆန္ေကာင္းရပါ့မလားေအ့"

မစိမ္းျမက အသံႀကီးေအာေအာႏွင့္ ရန္ေတြ႕သလို ေျပာေန သည့္ ႀကီးေတာ္စံေရႊကို နားမလည္ႏိုင္သလိုသာ ၾကည့္ေနမိ သည္။ ၀ိုင္းတိုက္ထဲ မလာစဖူးေရာက္လာသည့္ မအိမ္ကံ။ မအိမ္ကံႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္း ေရာက္လာသည့္ ႀကီးေတာ္စံေရႊ။ ႀကီးေတာ္စံေရႊ ေျပာေနသည့္ စကားေတြကလည္း တစ္စထက္ တစ္စရင့္သီးလာသည္။ မအိမ္ကံကိုမ်ား ေျပာေနတာလား။ မအိမ္ကံကို ေစာင္းေျမာင္းေျပာရေအာင္ မအိမ္ကံက စာရိတၱ ေကာင္းသူျဖစ္႐ံုမက သူႀကီးသမီးဆိုသည့္ ဂုဏ္ျဒပ္ႀကီးသူ ကေလး ျဖစ္သည္။ ကိုယ့္ရြာသူအခ်င္းခ်င္း ဆိုေပသိ အေနခ်င္း မနီးတာသာရွိခ်င္ရွိမည္။ ရြာကေလးငယ္ငယ္မွာ ဘယ္အရာ ဘယ္ကိစၥမွ ထိန္း၀ွက္ထားခ်င္လို႔ မရႏိုင္ပါ။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ သူ႔၀ိုင္းတိုက္ထဲမွာ စာရင္းလာရွင္းၾကတာမ်ဳိး အျဖစ္မခံႏိုင္။ တစ္ဦးက ေငြေၾကးခ်မ္းသာသူ၊ တစ္ဦးက သူႀကီးသမီး။ စကားနည္းရာ နည္းေၾကာင္း ေျပာလိုက္သည္။

"ႀကီးေတာ္ရယ္ ေတာ္ပါေတာ့။ ႀကိဳက္တဲ့အဆင္သာေရြး ပါ။ ယူသြားပါ။ ၾကံဳေတာ့မွ ေပးသာေပါ့"

ထိုအခါ ႀကီးေတာ္စံေရႊက မတ္တတ္ရပ္ေနတာ ေညာင္းသြားဟန္ျဖင့္ ေျမေပၚငုတ္တုတ္ထိုင္ခ်လိုက္သည္။ သည္ေတာ့ ကြပ္ပ်စ္ေပၚ ထိုင္ေနၾကသည့္ ငယ္ရြယ္သူ မစိမ္းျမေရာ၊ မအိမ္ကံပါ အေနက်ဳ႕ံၾကရေတာ့သည္။ မအိမ္ကံက ခ်က္ခ်င္း ေျမေပၚဆင္းထိုင္လိုက္သည္။

"ႀကီးေတာ္စံေရႊရယ္ မဟုတ္သာ။ အေပၚထိုင္ပါ။ ကြၽန္မ တို႔ ငရဲငအံုႀကီးေနပါ့မယ္"

မအိမ္ကံက အသံကိုထိိန္းၿပီး ခပ္ေအးေအးပဲ ေျပာလိုက္သည္။ ႀကီးေတာ္စံေရႊက စကား၀ိုင္းထဲ မအိမ္ကံအ၀င္ကို ေစာင့္ေနသူဆိုေတာ့ ခ်က္ခ်င္းတုံ႔ျပန္ေလေတာ့သည္။ မ်က္ႏွာ ႀကီးက ေၾကာက္စရာေကာင္းေလာက္ေအာင္ မည္းပုပ္ေန သည္။ ပါးစပ္က ေျပာခ်င္ေဇာျဖင့္ တဆတ္ဆတ္ လႈပ္ေနသည္။ မ်က္လံုးေတြက မီးလွ်ံေတြ ထြက္ေနသလို ေတာက္ ေလာင္လ်က္ရွိပါ၏။

"ညည္းကို ကန္ေတာ့ခ်င္လို႔ပါေအ။ လံုးတင္တို႔က ညည္း သည္ဘက္သြားသယ္ဆိုလို႔ လိုက္လာသာ။ ညည္းငါ့သားနဲ႔ ကင္းကင္းရွင္းရွင္းေနပါ။ ကန္ေတာ့ဆိုရင္ ကန္ေတာ့ပါရဲ႕ေအ။ ငါ့သားက ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ ကိုင္မယ့္သူနဲ႔ တန္းထားသာ ေအ့။ ညည္းက ဆင္ေပါက္ဆိုၿပီး ေကာက္႐ိုးခိုးစားလို႔ေအ"

မစိမ္းျမေရာ၊ မအိမ္ကံပါ အံ့ၾသျခင္းႀကီးစြာျဖင့္ က်ဥ္ခနဲ ထံုသြားခဲ့ၾကပါ၏။ အထူးသျဖင့္ မအိမ္ကံက သူ႔ကိုရည္ရြယ္ၿပီး ေျပာေနမွန္း မသိခဲ့႐ိုး အမွန္။ အခုေတာ့ ေစာ္ကားလြန္းၿပီ။ မအိမ္ကံတစ္ကိုယ္လံုး ေသြးေတြဆူလာခဲ့ကာ တပြက္ပြက္ ျမည္သံပင္ ၾကားရမတတ္ ရွိလာခဲ့သည္။ မအိမ္ကံ ဘ၀တစ္ ေလွ်ာက္လံုး ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေရြးႀကီး တစ္ေရြးသား အတင္မခံခဲ့သူ။ ကိုယ္တိုင္က မတရားမရွိခဲ့သလို မတရားတာကိုလည္း ႏွမ္းတစ္ေစ့မခံခဲ့သူ။ သို႔ေပသိ အခုကိစၥက အက်ယ္အက်ယ္ျဖစ္လို႔ မေကာင္းတာကို သတိရ လိုက္သည္။ ရက္ကန္းသံေတြ ရွိသည္။ သည္ေနရာက အိမ္မႀကီးႏွင့္ ေ၀းသည္။ သည္ကိစၥ သူမဟုတ္ေၾကာင္း ရွင္း ျပလိုက္လွ်င္ သည္မွာတင္ၿပီးႏိုင္သည္။ မအိမ္ကံက ေဒါသကို ထိန္းရင္း ခပ္တိုးတိုး ေျပာလိုက္သည္။

"ႀကီးေတာ္ရယ္ မဟုတ္သဲ့ စကားမေျပာပါနဲ႔။ သာေအာင္နဲ႔ ကြၽန္မ ဘာမွလည္း မျဖစ္ရပါလား။ ႀကီးေတာ္ေပးစားခ်င္သူေပးစားပါ။ သည္စကား သည္မွာတင္ ၿပီးပါရေစေတာ့"

ႀကီးေတာ္စံေရႊက ဆတ္ခနဲ ျပန္ရပ္ျပန္သည္။ မစိမ္းျမ ကလည္း မတ္တတ္ရပ္လိုက္ၿပီး ႀကီးေတာ္စံေရႊကို ေတာင္းပန္သည္။ ေအးေအးေဆးေဆးေျပာဖို႔ နားခ်သည္။

"ညည္းစကားလားေအ ဖြဲေထာင္းလို႔ ဆန္မထြက္။ ရြာက မိန္းကေလးေတြ စင္ေထာင္ေပးၿပီး ငါ့စီးပြားလည္း ၿပိဳင္ေသး၊ ငါ့သားလည္း ခ်ဳိင္ေသး။ ညည္းမွတ္ထားလိုက္ ငါ့သားက"

မအိမ္ကံက သည့္ထက္ဆိုးလာလွ်င္ ဘာလုပ္ရမလဲ စဥ္းစားထားသည္။ မနီးမေ၀းမွာ ေတာခုတ္သည့္ ပိႆာစီး ဓားတစ္လက္ရွိေနတာ ျမင္လိုက္သည္။ သည္ကေန႔ေတာ့ ေသြးျမင္ရမွၿပီးရမွာ ထင္ပါရဲ႕။

"ကိုင္းပါ ႀကီးေတာ္ရယ္ တိုးတိုးလုပ္ပါ။ မအိမ္ကံတို႔ ကလည္း ဂုဏ္နဲ႔ျဒပ္နဲ႔ပါ"

မစိမ္းျမက စကား၀င္ျဖတ္ၿပီး ေတာင္းပန္ေသာ္လည္း ႀကီးေတာ္စံေရႊက မရပါ။ ေျပာစရာရွိတာေျပာၿပီးမွ ျပန္မည့္ပံု။ မအိမ္ကံက သည္မွာဆက္ေနလို႔ မေကာင္းေတာ့မွန္း သေဘာေပါက္လိုက္ကာ မတ္တတ္ထရပ္လိုက္သည္။ ထိုအခါ မတ္တတ္ရပ္ေနသည့္ ႀကီးေတာ္စံေရႊႏွင့္ ယွဥ္ရပ္ လိုက္သလို ျဖစ္သြားေတာ့သည္။

"ငါ့သားက ကြမ္းေတာင္ကိုင္နဲ႔ ယူရမွာေအ့။ ညည္း႐ုပ္က ပပ၀တီေလာက္ ေခ်ာတယ္ပဲေျပာေျပာ၊ နဂါးဘံု ဂဠဳန္မကူး ႏိုင္သလိုပဲ၊ ညည္း သည္တစ္သက္ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ မျဖစ္ဘူး။ ညည္းမိဘက ငယ္လင္ငယ္မယား မဟုတ္လုိ႔ ညည္း ျဖစ္စရာလည္း အေၾကာင္းမရွိဘူး။ ငါ့သားနဲ႔မ်ား ေ၀းပါေသး ရဲ႕ေအ"

မိုးႀကိဳးပစ္ခံလိုက္ရသလို ျဖစ္သြားခဲ့သည္။ မအိမ္ကံမွ မဟုတ္ပါ။ မစိမ္းျမပင္ အားနာျခင္းႀကီးစြာျဖင့္ ႀကီးေတာ္စံေရႊကို ေဒါသျဖင့္ရင္ဆိုင္ရန္ မ်က္ႏွာခ်င္း ဆိုင္လိုက္သည္။ မိန္းမသားသံုးေယာက္စလံုး၏ ေဒါသေတြက အနိမ့္အျမင့္ မညီၾကေသာ္လည္း မအိမ္ကံ၏ေဒါသကို မည္သူမွ် မီေလာက္စရာ မရွိေတာ့။ မအိမ္ကံက ပိႆာစီးဓားႀကီးကို ေျပးဆြဲဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္ေလၿပီ။ ခ်က္ခ်င္းလိုလို လွစ္ခနဲေျပးကာ ပိုင္ပိုင္ႀကီး ဆုပ္ကိုင္ရင္း ေျပးလာခဲ့သည္။ မစိမ္းျမက "မအိမ္ကံ မလုပ္နဲ႔" လို႔ေအာ္ရင္း မအိမ္ကံေရွ႕က ဆီးတားသည္။ မအိမ္ကံကိုလည္း လံုးဖက္လိုက္သည္။ ႀကီးေတာ္စံေရႊက အေျခအေနမလွေၾကာင္း သိသည္ႏွင့္ ေခြၽးခံအက်ႌအိတ္ထဲက ပစၥည္းတစ္ခု ကပ်ာကယာ ထုတ္ယူလိုက္ၿပီး ကြပ္ပ်စ္ေပၚ ပစ္ခ်လိုက္သည္။ မအိမ္ကံက ႐ုန္းေသာ္လည္း မစိမ္းျမက မလႊတ္။ ဓားကိုင္ထားေသာ္လည္း မခုတ္သာ ျဖစ္ေနရေတာ့သည္။

"ေရာ့ ညည္းပစၥည္း ညည္းယူ။ သာေအာင့္ ေသတၱာထဲ ကေတြ႕သာ။ ညည္း မျငင္းပါနဲ႔ေတာ့ေအ"

ႀကီးေတာ္စံေရႊက ေျပာေျပာေျပးေျပး ထြက္သြားသည့္ အခါမွာေတာ့ မအိမ္ကံ ေက်ာက္႐ုပ္တစ္႐ုပ္လို ေတာင့္ေနခဲ့သည္။ စကားတစ္ခြန္း မဟႏိုင္ခဲ့ဘဲ ဓားမတိုကိုင္လ်က္က ငုတ္တုတ္အ႐ႈံးေပးလိုက္ရပါပေကာ။ ကြပ္ပ်စ္ေပၚက အရာကို မအိမ္ကံေရာ မစိမ္းျမပါ ၾကည့္ေနၾကဆဲ။ မအိမ္ကံက ပစၥည္းကေလးကို တုန္ရီေနေသာ လက္မ်ားျဖင့္ ေကာက္ယူလိုက္သည္။ မ်က္ရည္ေတြက တေပါက္ေပါက္။ အံ့ၾသျခင္းႀကီးစြာ ႏႈတ္ကပင္ အသံထြက္သြားခဲ့ရပါ၏။

"ဘုရား ဘုရား"


(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

ခင္ခင္ထူး

0 comments:

Post a Comment

ခုလုိတခုတ္တရ မွတ္ခ်က္ျပဳတာကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ

 
Copyright© ညအလကၤာ