Thursday, October 15, 2009

မအိမ့္ကံ(31)

"မအိမ္ကံရယ္ လူေတြၾကည့္ေတာ့ တို႔ရြာေစတီ ေစာင္းတန္းက နိပါတ္ေတာ္ေတြထဲ ပါသဲ့ အာဠာ၀က ေနာက္လိုက္ ေတြမ်ား က်လို႔၊ ေျပာလိုက္ၾကသဲ့ ဘိုလိုေတာ္။ ေတာေျခာက္ေနၾကသလား မွတ္ရသယ္။ တရႊီးရီႊးနဲ႔ ဘာေတြ ေျပာၾက သာတုံး။ ဗမာလိုေျပာ ျဖစ္ရက္ကနဲ႔"

"မသိပါဘူး မလွအံုရယ္ သူတို႔ကိစၥ။ ေရႊဘိုတဲ့၊ ဂန္႔ေဂါ တဲ့၊ ပခုကၠဴတဲ့၊ မိတၳီလာတဲ့ အဲသာက်ေတာ့ ဗမာလုိ ေျပာၾကျပန္ေရာ။ ၾကက္တငို အိုးေပါက္လည္းပါရဲ႕"

"အဲသာေတြက်ေတာ့ အဂၤလိပ္နာမည္ မရွိလုိ႔ ျဖစ္မွာေပါ့ေအ။ ဘိုလုိေျပာသာ ဗိုက္ဆာ ၾကပံုေပၚသယ္။ ညည္းႏွယ္ ခ်ေပးသမွ် ေ၀သာလီျပည္ ဘီလူးက်သာ က်လို႔ ပန္းကန္ကို ေျပာင္ေနေအာင္ စားၾကသာေအ့"

မလွအံု စကားေၾကာင့္ မအိမ္ကံမွာ ရယ္ခဲ့မိသည္။ ဟုတ္လည္း ဟုတ္ပါရဲ႕။ ကိုေျပသိမ္းတို႔ စကား၀ိုင္းက ၾကာလြန္း လွသည္။ ေန႔ခင္း ထမင္းစားခ်ိန္ ကေလးေလာက္သာ အိမ္မႀကီးဘက္ ကူးၾကတာ ရွိ၏။ ၿပီးျပန္ေတာ့ ရက္ကန္း႐ံုႀကီးထဲ ျပန္၀င္ၾကကာ တကုပ္ကုပ္ ရွိၾကျပန္ေလသည္။ ညေနဘက္ ထမင္း စားၾကၿပီးသည့္ေနာက္ အိမ္မႀကီးထဲမွာ လက္ဖက္စား၊ ေဆးေသာက္ၾကရင္း အေမပန္း႐ံုတို႔ မိသားစုႏွင့္ စကားေတြ ေျပာၾကတာေတာ့ ရွိပါ၏။ ကိုေျပသိမ္းကပဲ မိတ္ဆက္ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ တစ္ဦးက အသားညိဳညိဳ မ်က္လံုး မ်က္ဖန္ေကာင္းေကာင္း ျဖစ္၍ မ်က္ခံုး ထူႀကီးႏွင့္ ျဖစ္၏။ နာမည္က ကိုဘဆန္း။ လူလံုးလူဖန္ ခပ္လွပ္လွပ္ကေလးက ကိုဖူးေခါင္။ ကိုမင္းရာ ဆိုသူက စကားနည္း သေလာက္ မ်က္ႏွာႀကီး တင္းလွပါ၏။

"သူက ကိုေ၀ဠဳ၊ ျမင္းျခံသား။ အိမ္ကေလးတို႔ ေဖာက္သည္ ပြဲကေတာ္ႀကီးရဲ႕ တူ၀မ္းကြဲ ေတာ္တယ္"

အိမ္ကို ေရာက္လာၾကသူေတြႏွင့္ ပတ္သက္လို႔ သည္ေလာက္သာ သိၾကရသည္။ မိတ္ဆက္ေပးသည္ ဆိုေသာ္လည္း ေတာသူေတာင္သားေတြ ဆိုေတာ့ အေမပန္း႐ံုကလည္း ငုတ္တုတ္။ မလွအံုတို႔ကလည္း ငုတ္တုတ္။ မအိမ္ကံ ကိုယ္တိုင္ ကေတာ့ လင့္ဧည့္သည္ေတြ ဆိုေတာ့ ထမင္းခူး ဟင္းလိုက္။ လက္ဖက္ခ် ကြမ္းခ်။ ဧည့္သည္ေတြ အားလံုးက မအိမ္ကံကိုေရာ အေမပန္း႐ံုကိုပါ ဟက္ဟက္ ပက္ပက္ မရွိၾကသလိုပင္။ မ်က္ႏွာေတြက အေႂကြးေဟာင္း ရွိသျဖင့္ လာေတာင္း ေနၾကသူမ်ားပမာ တင္းတင္း ေတာင့္ေတာင့္ႀကီးေတြ။ ၿပီးေတာ့ ညစ္ေပေပ ေခြၽးေစးမ်ားျဖင့္ အေစးေပါက္ ေနၾကေသာ္လည္း ေရမိုးသန္႔စင္ၿပီး အ၀တ္အစား သန္႔သန္႔ျပန္႔ျပန္႔ ၀တ္ၾကသည္လည္း မရွိ။ ညဘက္ ကိုေျပသိမ္း အိမ္ေပၚ တက္လာေတာ့မွ အက်ဳိး အေၾကာင္း ေမးရေတာ့သည္။ မိုးပင္ လင္းလုေလၿပီ။

"အဲသာ ဘယ္သူေတြလဲ အစ္ကို။ မ်က္ႏွာထား ေတြကလည္း ဆိုးလိုက္ၾကသာ။ ဘယ္လိုလူေတြ ေခၚလာသာတုံး။ မအိမ္ကံ တို႔ကိုေတာင္ ခင္ခင္ မင္မင္ မရွိသလိုပဲ"

"မဟုတ္ရေပါင္ကြယ္။ လူေတြက လူ႐ိုး လူေကာင္းေတြ ပါ။ ခုဟာက ေတာ္ေတာ္ အေရးတႀကီး ကိစၥေတြရွိလို႔ပါ အိမ္ကေလးရယ္။ သည္လို အိမ္ကေလးရ၊ အဂၤလိပ္က အထက္ပိုင္း ၿမိဳ႕တခ်ဳိ႕ကို ျပန္သိမ္းရင္း ၀င္လာေနၿပီ။ တို႔ရြာေတြ မွာေတာ့ သိပ္ၿပီး မလႈပ္ေသးေပမယ့္ ၿမိဳ႕ေတြမွာ ႐ုန္း႐ုန္းရင္းရင္း ျဖစ္ေန ၾကတယ္။ သည္ရက္ထဲမွာပဲ မိတၳီလာ ေလတပ္ကို အဂၤလိပ္က ျပန္သိမ္းလိုက္ၿပီ။ တိုက္ပြဲေတြလည္း ျဖစ္ေနတယ္"

"မိတၳီလာမွာ တိုက္ပဲြေတြ ျဖစ္ေနသာနဲ႔ သည္လူေတြက မအိမ္ကံတို႔အိမ္ ေရာက္ေနၾကသာနဲ႔ ဆိုင္လို႔လား အစ္ကို။ အစ္ကို႔ စကားေတြ မအိမ္ကံ နားမလည္ ပါဘူး"

ကိုေျပသိမ္းက စကားကို ရပ္လိုက္သည္။ သည့္ထက္လည္း ပိုေျပာလို႔ မေကာင္းႏိုင္ေတာ့ဆိုသည့္ သေဘာလည္း ပါပါ လိမ့္မည္။ ေျပာစရာရွိလို႔ ေျပာျပန္ေတာ့လည္း နားလည္ႏိုင္စရာ မရွိလုိ႔ ယူဆတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္ပါ၏။ စကားေတြ ကြၽံမိသြားခဲ့ၿပီ ဆိုတာမ်ဳိးလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ကိုေျပသိမ္းက ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္ အိပ္ေပ်ာ္ေနေသာ သမီးကေလးကို ငုံ႔နမ္းသည္။ ကေလးက တစ္ခ်က္ လြန္႔သြားရာက ျပန္လည္ အိပ္ေပ်ာ္ သြားျပန္ပါ၏။ ကိုေျပသိမ္းက အိပ္ရာထဲ လွဲလိုက္ၿပီးမွ စကားတစ္ခြန္းကို ေလးေလးႀကီး ေျပာေလသည္။

"သူတို႔က တိုင္းျပည္ အတြက္ အသက္လွဴထားၾကၿပီ အိမ္ကေလး။ တိုင္းျပည္အေရးထက္ ဘာကိုမွ သူတို႔ထည့္ မတြက္ၾကဘူး ဆိုတဲ့ လူေတြပဲ။ ျမင္းျခံသား ကိုေ၀ဠဳက အစ္ကို႔ ေက်ာင္းေနဖက္ သူငယ္ခ်င္း။ က်န္တဲ့ လူေတြက အစ္ကိုတို႔ အိမ္ကို အစည္းအေ၀း လာတက္ၾကတာ။ အစ္ကိုလည္း သူတို႔ကို အခုမွ ေတြ႕ဖူးတာပဲ"

"အခု သူတို႔ စကားေတြ ေျပာၾကတုန္းလား"

"မဟုတ္ဘူး အိမ္ကေလး ျပန္ၾကၿပီ။ အစ္ကို ၾကက္တငို အိုးေပါက္ဘက္က လွည္းေလးစီး မိုးလင္းခါနီး အေရာက္ ထင္းေတြတင္ၿပီး လာခဲ့ဖို႔ ႀကိဳမွာထားတာ ေရာက္လာၾကလို႔ တစ္စီး တစ္ေယာက္ စီးၿပီး ျပန္ၾကေလရဲ႕"

မအိမ္ကံ မ်က္လံုးေတြသာ မွိတ္ထားရေတာ့သည္။ နားလည္ဖို႔ပင္ ခက္ခဲလွခ်ည့္လား။ ထိုညက ကိုေျပသိမ္း အိပ္မေပ်ာ္သလို မအိမ္ကံလည္း အိပ္မေပ်ာ္ခဲ့။

ကိုေျပသိမ္း ဘာေတြ လုပ္ေနတာလဲ။ ဘာအစည္းအေ၀း မ်ားပါလိမ့္။ ေသခ်ာတာ တစ္ခုကေတာ့ ႏိုင္ငံေရးက လြဲ၍ အျခားမျဖစ္ႏိုင္။ မအိမ္ကံ ဘ၀ တစ္ေလွ်ာက္လံုး အိမ္မွာ ႏိုင္ငံအေရးေတြသာ ထပ္ကာထပ္ကာ ၾကားေနခဲ့ရသည္။ အေဖ့ လက္ထက္မွာေရာ၊ အစ္ကိုေရာ၊ ကိုေျပသိမ္းပါ ဘာေၾကာင့္ သည္ေလာက္ စိတ္ေဇာေတြ သန္ခဲ့ၾကတာပါလိမ့္။ မအိမ္ကံတို႔ ႏိုင္ငံဟာ ဘယ္ေတာ့မ်ားမွ ၿငိမ္းၿငိမ္းခ်မ္းခ်မ္း ရွိလာမွာပါလိမ့္။ သည္လိုပဲ အဂၤလိပ္က အုပ္စိုးလိုက္၊ ဂ်ပန္က တက္လာလိုက္နဲ႔ လံုးလိုက္ေနမွျဖင့္ မအိမ္ကံတို႔ မိန္းမသားမ်ား အဖို႔ အေဖရယ္၊ အစ္ကိုရယ္၊ လင္သားရယ္လို႔ ဒိုးတူေပါင္ဖက္ ဘယ္ေတာ့မွ အတူ ေနရမွာပါလိမ့္။ မအိမ္ကံ ေတြးေနခဲ့မိသည္။ သည္ဘက္လေတြထဲမွာပဲ ေက်းဇူးရွင္ဖခင္ႀကီး တိမ္းပါး ခဲ့ရသည္။ အေဖ ေသတာေတာင္ ျပန္မလာႏိုင္သည့္ သားျဖစ္သူ ႏိုင္ငံေရး သမားႀကီးကို အေဖ့ခမ်ာ ေတြ႕ခ်င္ခဲ့ ရွာလိမ့္မည္။ အခုေတာ့ အိမ္မွာ ေယာက်္ားသားရယ္လို႔ ကိုဖိုးေငြတို႔ သားအဖ တစ္ေတြ ရွိသည္ မွန္ေသာ္လည္း ကိုေျပသိမ္းက လူရင္းျဖစ္ရမည့္အစား သူကိုယ္တိုင္က မရွိတာ မ်ားေနတာကို မအိမ္ကံ သေဘာမေတြ႕တာ ၾကာၿပီ။ မအိမ္ကံ ႏႈတ္က မေျပာသာေတာ့လည္း မေျပာခဲ့။ သို႔ေသာ္ ဇနီးမယား တစ္ေယာက္ အေနျဖင့္ သိစရာ ရွိတာ သိခ်င္သည္။ ၾကားစရာရွိတာ ၾကားခ်င္သည္။ တစ္ခါတေလ အဂၤလိပ္ စာအုပ္ႀကီးေတြ ပါလာတတ္သည္ ျဖစ္၍ ေနကုန္ေနခန္း ထမင္းမစားတမ္း သည္းႀကီးအူျပတ္ မက္ေရစက္ ေရဖတ္ ေနတာေတြလည္း ရွိသည္။


လင္ႏွင့္ မယား ဆိုေပသိ အသိေတြကြာသည္။ ပညာရည္ ကြာသည္။ ေတြးပံုေခၚပံုေတြ ကြာသည္။ ကိုေျပသိမ္းလို ၿမိဳ႕သား၊ ပညာတတ္၊ ႏိုင္ငံေရးသမား တစ္ေယာက္ႏွင့္ ညားမိတာ ေတာသူမ အိမ္ကံအဖို႔ သိမ္ငယ္မိတာ လိုလို၊ နာၾကည္း မိတာလိုလုိ ခံစားရတာလည္း အမွန္ပင္။


ကိုေျပသိမ္းခမ်ာ က်ီးတို႔ၾကား နားမိသည့္ ဟသၤာပမာ အသြင္ျခား၊ အျမင္ျခား၊ အဆင္ျခားရတာကိုလည္း မအိမ္ကံ နားလည္ပါ၏။ သည္ေတာ့လည္း သမီးကေလး တေပြ႕ေပြ႕လုပ္ရင္း လယ္ေကာ ေရမရသလို ေနခဲ့တာႏွင့္ ၿပီးရေတာ့သည္။ သည္အျဖစ္အပ်က္ကို သတိရ မိေတာ့လည္း ေၾသာ္ သူကေတာ့ သူ႔အလုပ္သူ ႀကိဳႀကိဳတင္တင္ လုပ္ႏွင့္တာပါလားလို႔သာ ခံစားမိရပါ၏။ ဖိုးကူးကို ေမးေတာ့လည္း သိသေလာက္သာ ေျဖႏိုင္သည္။ မယားစင္စစ္ ျဖစ္ပါလ်က္ ဘာမွ သိခြင့္မရေတာ့မွ ဖိုးကူးက သူ႔ထက္ ဘာမွ ပိုမသိႏိုင္တာကိုလည္း စိတ္မဆိုးခ်င္ေတာ့။ အေမပန္း႐ံုႏွင့္ မလွအံုတို႔ကေတာ့ သမီးအျဖစ္ကို ယူက်ဳံးမရ ျဖစ္ရသည္က လြဲ၍ အျခား ဘာမွမေျပာၾကပါ။

"ဟံသာ၀တီနဲ႔ ဘုရင့္ေနာင္ ေယာင္လို႔ေတာင္ ခြဲမရသလိုပါေအ။ ႏိုင္ငံေရးနဲ႔ ညည္းလင္က ေယာင္လို႔ေတာင္ ခြဲမရမွေတာ့ ေျပာရသာ ခက္သားေအရဲ႕။ ေမာင္ျမတ္သာ ၾကည့္ပါလား။ မယားကေလး အသစ္ စက္စက္ ထားရစ္ခဲ့သာၾကည့္။ စိမ္းျမဘက္က နာလို႔ေျပာသာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဖေအေသသာေရာ ညည္းအစ္ကို အေလာင္းေတာင္ မပိုက္လိုက္ရဘူး မဟုတ္လား။ မေအေသရင္ ဖ်ာနဲ႔ အုပ္ထားဆိုသာ မ်ဳိးေတြဟဲ့။ ညည္း ေယာက်္ားလည္း သည္အစားထဲက ဥစၥာ"

မလွအံုကေတာ့ က႐ုဏာေဒါေသာ ေျပာရွာပါ၏။ အေမ ပန္း႐ံုကေတာ့ ခ်ဳိသည္လည္း မေျပာ၊ ခါးသည္လည္း မဆို။ ကိုေျပသိမ္းကိုလည္း အျပစ္မျမင္။ ဇနီးမယားကို မညႇာေလျခင္း၊ ပလူေမြးပလူေတာင္ အခါလည္ သမီးကေလးမ်က္ႏွာကိုမွ မေထာက္ေလျခင္းရယ္ လို႔လည္း မရွိ။ လင္သားဆံုးတာ တစ္လရွိေသး၊ သမက္က တစ္ပူရယ္လို႔လည္း ရင္ထုမနာ မျဖစ္ ရွာပါ။ သို႔ေသာ္ စိတ္လက္ေတာ့ ခ်မ္းသာပံု မရရွာ။

"မအိမ္ကံကေတာ့ သူ႔စာထဲက အတိုင္း မနက္ျဖန္ပဲ ကိုေျပသိမ္း အတြက္ အမွ်ေ၀လိုက္ ေတာ့မယ္ အေမ။ သူ ျပန္လာေတာ့လည္းလာေပါ့။ မလာေတာ့လည္း ဘယ္တတ္ႏိုင္မွာလဲ။ မအိမ္ကံ မေမွ်ာ္ခ်င္ဘူး။ တိုင္းျပည္ အတြက္ သြားတယ္ဆိုမွေတာ့ မအိမ္ကံ သူ႔ကို အျပစ္လည္း မတင္ခ်င္ပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ မအိမ္ကံကို ဖြင့္တိုင္ပင္ရင္လည္း မအိမ္ကံက လိုက္ေတာင္ ပို႔မယ့္ မိန္းမပါေတာ္"

မအိမ္ကံကေတာ့ ဒါပဲ ေျပာခဲ့သည္။ ဖိုးကူး ေျပာသေလာက္ ဆိုလွ်င္ မအိမ္ကံတို႔ အိမ္မွာ တစ္ခါက လာစုၾကဖူးေသာ လူေလးေယာက္လည္း ပါပံုရသည္။ ေက်းဥကေတာ့ မအိမ္ကံ စိတ္မခ်မ္းသာမွန္း သိ၍ ကေလးကို တာ၀န္ယူထား ရွာသည္။ သည္လိုႏွင့္ပင္ တေပါင္းမွသည္ တန္ခူး။ တန္ခူးမွသည္ ကဆုန္၊ နယုန္၊ ပထမ၀ါဆို၊ ဒုတိယ ၀ါဆို၊ ၀ါေခါင္၊ ေတာ္သလင္း။

သကၠရာဇ္ ၁၃၀၇ ခုႏွစ္ ႏွစ္ဆန္းမွသည္ မၿငိမ္မသက္ ျဖစ္လာခဲ့ေသာ တိုင္းျပည္အေရးက မအိမ္ကံတို႔ ရြာကေလးကို အေတာ္ပင္ ႐ိုက္ခတ္ခဲ့သည္။ ေက်ာ္ဒင္ႏွင့္ ဂ်ပန္မ်ား ရြာေတြကို မၾကာခဏ ၀င္ေသာင္းက်န္း ၾကသည္။ ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရး လုပ္သည္ဟု စြပ္စြဲကာ ၾကည္ေတာ္ကုန္း တစ္ရြာလံုး မီးတိုက္ပစ္ လိုက္ၾကသည္။ မအိမ္ကံတို႔ အိမ္ကို လာ၍ ေက်ာင္းဆရာ ဘယ္မွာလဲ ဆိုသည့္ ေမးခြန္းကို အႀကိမ္ႀကိမ္ ေမးခဲ့ၾကသည္။ သည္လိုဆိုေတာ့လည္း ကိုေျပသိမ္း ရြာကထြက္သြားတာ အႏၲရာယ္ ကင္းေၾကာင္း မအိမ္ကံ ရိပ္စားမိလာခဲ့သည္။ သိပ္မၾကာလိုက္ပါ ၿမိဳ႕ေပၚေတြမွာ စစ္ႀကီးျဖစ္ေနၿပီ ဆိုသည့္ သတင္းႏွင့္အတူ ပြဲစားႀကီးတို႔ မိသားစု မအိမ္ကံတို႔ဆီ လာေရာက္ ပုန္းခိုခဲ့ၾကသည္။ စစ္ေျပးေတြကို ဓားျပဆီးတိုက္ သူေတြက မရွား။ မအိမ္ကံတို႔ရြာလည္း မလြတ္။ မအိမ္ကံတို႔ အိမ္ဆိုလွ်င္ သံုးႀကိမ္ တိတိ ဓားျပ၀င္ခဲ့သည္။ မအိမ္ကံကေတာ့ အသက္ထက္ ဘာမွအေရး မႀကီးသည္မို႔ ထုတ္ေပးတန္ သေလာက္ ထုတ္ေပးခဲ့ရပါ၏။ လူေတြ ဒုကၡမေရာက္တာပဲ ေတာ္လွၿပီ။ ေက်ာ္ဒင္ တစ္ေယာက္ ရြာက ေပ်ာက္ခ်င္းမလွ ေပ်ာက္သြားခဲ့ၿပီး ေသၿပီ ဆိုသည့္ သတင္း ထြက္လာခဲ့သည္။ ဆရာေလး ကိုေတာက္ထိန္ တစ္ေယာက္ ရြာေတြဘက္ကို စည္မတီး၊ ေဗ်ာမေခါက္ ေရာက္လာခဲ့ၿပီး ဂ်ပန္ေတြကို ရရာ လက္နက္စြဲကိုင္ တိုက္ပြဲ၀င္ဖို႔ ေဆာ္ၾသလာသည္။ ေျပာက္က်ား တပ္ဖြဲ႕ေတြ ဖြဲ႕ေပးသည္။ ျမင္းျခံၿမိဳ႕ကေန ၿပိဳဆင္း က်လာေသာ ဂ်ပန္ေတြကို မအိမ္ကံတို႔နယ္မွ တစ္ေယာက္မွ အရွင္မထား စတမ္း သုတ္သင္ခဲ့ၾကသည္။ စစ္သတင္းေတြႏွင့္ အတူ တစ္နယ္လံုး ပြက္ေလာႀကီး ႐ိုက္ခဲ့ၾကရပါ၏။

"ဆရာကိုေျပသိမ္းကို ရွမ္းျပည္ဘက္ တာ၀န္ေပးထားတာ မအိမ္ကံ။ သည္ဘက္နယ္မွာ သူ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လႈပ္ရွားလို႔ ရမွာ မဟုတ္လို႔ ဆရာႀကီး ဦးဘခင္က တာ၀န္ခြဲ ေပးလိုက္တာပဲ။ သူက ကြၽန္ေတာ့္လိုပဲ စည္း႐ံုးေရးမွဴး တစ္ေယာက္ပါ။ ဗိုလ္ႀကီးျမတ္သာကေတာ့ ရန္ကုန္တိုင္းမွာ ဗိုလ္မွဴးႀကီးေဇယ်ရဲ႕ စစ္ေၾကာင္းကေန တိုက္ပြဲ ၀င္ေနပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္လြတ္လပ္ေတာ့မွာပါ မအိမ္ကံ"

ဆရာေလး ကိုေတာက္ထိန္၏ သတင္းစကားက လြဲ၍ မအိမ္ကံထံသို႔ စာတိုကေလး တစ္ေစာင္မွ် ေရာက္မလာႏိုင္ခဲ့ပါ။ မမစိမ္းျမ ခမ်ာလည္း မအိမ္ကံနည္းတူ ပန္းသေျပ ေညာင္ေရေလာင္းလို႔ ဆုေတာင္း ေနၾက႐ံုကလြဲလို႔ သမီး ေယာက္မ ဘာမွ်မတတ္ႏိုင္ခဲ့။ ကမၻာစစ္ႀကီးအတြင္းမွာ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းလို ရြာသိမ္ ရြာမႊားကေလးထဲက မအိမ္ကံတို႔ အေရးက အစက္အေျပာက္မွ်ပင္ အရာမထင္ခဲ့ပါ။ အခုေတာ့လည္း အစစအရာရာ ၿငိမ္သက္လို႔ သြားခဲ့ၿပီ ထင္ပါ၏။ ပြဲစားႀကီးတို႔ ပြဲကေတာ္ႀကီးတို႔ မိသားစုလည္း ၿမိဳ႕ကိုျပန္သြားခဲ့ၾကၿပီ။ ပြဲကေတာ္ႀကီးက သားႏွင့္ ေခြၽးမကို အလုပ္ေတြ လႊဲအပ္ေတာ့မည့္ အေၾကာင္းႏွင့္ မအိမ္ကံကိုပါ အလုပ္ေတြ ဆက္ေပးသြားခဲ့ပါ၏။

မအိမ္ကံ၏ ရက္ကန္း႐ံုႀကီးလည္း ျပန္လည္ အသက္၀င္ လာခဲ့ရၿပီ။ လက္ရက္ကန္းထည္ေတြ ျပတ္လပ္သြားခဲ့သျဖင့္ အားခ်င္း ရက္လုပ္ၾကရမည္။ တစ္ရြာလံုး အလုပ္ေတြ လိႈင္ၾက ရေလၿပီ။ အရီးၾကာညြန္႔သည္လည္း ရက္ကန္းေခါင္း ျဖစ္ရျပန္ကာ မိန္းကေလး သံုးဆယ္ေလာက္ကို တြင္တြင္ႀကီး ခိုင္းေနရပါ၏။ ပြဲကေတာ္ႀကီး၏ သားကိုယ္တိုင္ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းကို လာေရာက္ မွာၾကားရသည္မွ စ၍ မအိမ္ကံ ကိုယ္တိုင္ပင္ ထဘီကို တိုတိုပါေအာင္ ၀တ္ကာ အထည္ဆန္းေတြ ရက္ခဲ့ရသည္။ ဂ်ပန္အေျပး အဂၤလိပ္အ၀င္ အစစအရာရာ ရွားပါးသမွ် တစ္စ တစ္စ ျပန္ျမင္လာခဲ့ရၿပီ ဆိုေသာ္လည္း ေက်းရြာေတြမွာေတာ့ ထူးၿပီး ေျပာင္းလဲျခင္း မရွိ။ အစားဆင္းရဲ၊ အေနဆင္းရဲ၊ အ၀တ္ ဆင္းရဲဘ၀က ႐ုန္းထ ေနရခ်ိန္ျဖစ္၍ အစစ အရာရာ လူလံုးမလွ ႏိုင္ၾကေသးဘဲ ရွိခဲ့ပါ၏။ တစ္ႏွစ္ခြဲ သမီးကေလး မအိမ္ၿမိဳင္ ကိုေတာ့ ေက်းဥကိုပဲ ထိန္းခိုင္း ထားရသည္။ ေက်းဥမွာလည္း မပို႔မပါးႀကီးႏွင့္ ဆိုေတာ့ တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ၀င္ေငြရေအာင္ မအိမ္ကံကပဲ ေစာင့္ေရွာက္သည္။

"ေက်းဥ ညည္း မအိမ္ၿမိဳင္ကိုပဲ ထိန္း။ ငါ့သမီးကေလးကို ပိုးေမြးသလို ေမြးစမ္းပါေအ။ ညည္းတို႔မိသားစု ငါက တာ၀န္ယူသယ္။ ညည္း ၀မ္း၀ေအာင္၊ ခါးလွေအာင္ ငါဆင္မယ္၊ ငါေကြၽးမယ္"

မအိမ္ကံ စကားေၾကာင့္ရယ္ မဟုတ္ပါ။ ေက်းဥကလည္း မအိမ္ကံကို သံေယာဇဥ္ ႀကီးပါသည္။ ငယ္စဥ္ ေတာင္ေက်းကတည္းက အတူအိပ္ အတူေန မအိမ္ကံတို႔ ေက်းဇူးေတြကလည္း သူတို႔ မိသားစုအေပၚ ႀကီးလွသလို လင့္ဘက္က ႏြယ္ေတာ့ ေဆြမ်ဳိးပင္ေတာ္ခဲ့ၾကၿပီ မဟုတ္လား။ မအိမ္ကံက အလုပ္ႏွင့္ သမီးတစ္လွည့္စီ ၾကည့္ရင္း ေန႔ရက္ေတြကို ကုန္လြန္ေစခဲ့သည္။ ကိုေျပသိမ္းကို တစ္ခါတစ္ရံ လြမ္းဆြတ္ သတိရမိသည္ မွန္ေသာ္လည္း နာစရာႏွင့္ ေျဖခဲ့ သည္။ ထြက္သြားၿပီ ဆိုကတည္းက မအိမ္ကံ အမွ်ေ၀ခဲ့ၿပီးၿပီ။ သို႔ေသာ္ တစ္ဘက္က ၾကည့္ျပန္ေတာ့ သမီးကေလး အတြက္ အဖမဲ့သည့္ အျဖစ္ကို မအိမ္ကံ မခံစားႏိုင္။ သမီး အတြက္ မအိမ္ကံ ေမွ်ာ္လင့္ ေနရပါေသာ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ကိုင္ ျဖစ္ဖို႔ မိစံုဖစံုရွိဖို႔ အေရးႀကီးသည္ မဟုတ္လား။ သည္အေၾကာင္း ေတြးမိလွ်င္ မအိမ္ကံ ေဆာက္တည္ရာ မရ ျဖစ္ရပါေတာ့သည္။ တစ္ရက္ေတာ့ မအိမ္ကံ ကိုယ္တိုင္သြားမွ ျဖစ္မွာမို႔ ျမင္းျခံကို ခရီးတစ္ေခါက္ ေရာက္ခဲ့ရပါ၏။ ကိုယ္၀န္ရင့္စ ျပဳေနေသာ ေက်းဥကို မေခၚေတာ့ဘဲ ဖိုးတုတ္ႏွင့္ ဖိုးကူး ညီအစ္ကိုႏွင့္ ထေျပးခဲ့ရျခင္း ျဖစ္၏။ တိုင္းေရးျပည္ေရး ေျခခင္း လက္ခင္းကေလး သာသလိုလို ဆိုေတာ့ အကူးအသန္း ရွိေန ၾကၿပီ။ ပြဲကေတာ္ႀကီးက အလုပ္ကိစၥေတြၿပီးလို႔ မအိမ္ကံ လွည္းျပန္ထြက္ခါနီးမွ စကားတစ္ခြန္း ေျပာခဲ့ပါ၏။

"တူေတာ္ေမာင္ ေမာင္ေ၀ဠဳေတာ့ တစ္ေန႔က ျပန္ေရာက္လာၿပီ မအိမ္ကံ။ ေမာင္ေျပသိမ္းလည္း ေရာက္လာေတာ့မွာပါ။ ေဒၚေဒၚ ေမးၾကည့္ေတာ့ သူတို႔ခ်င္းက သြားတုန္းကေတာ့ အတူတူဆိုလား။ ေတာ္လွန္ေရးမွာ လူခ်င္း ကြဲသြားၾကတယ္ တဲ့။ ေမာင္ေျပသိမ္း အေၾကာင္း ဘာၾကားေသးသလဲ မအိမ္ကံ"

"မအိမ္ကံ အမွ်ေ၀ၿပီးၿပီ ေဒၚေဒၚ။ ကိုင္း သြားၿပီေနာ္"

ေဆာင့္ခနဲ ထြက္လာသည့္ လွည္းေနာက္မွာ မအိမ္ကံ စကားေတြ က်န္ရစ္ခဲ့သည္။ ပြဲကေတာ္ႀကီးက အလြန္အားနာ သြားဟန္ျဖင့္ ပြဲ႐ံုထိပ္မွာပဲ မိုးတိုးမတ္တတ္ က်န္ရစ္ခဲ့ရွာပါ၏။ ဖိုးကူးက နားစြန္နားဖ်ား ၾကားလုိက္သည္ ျဖစ္၍ မအိမ္ကံ အရိပ္အကဲကို ၾကည့္ကာ တစ္စံုတစ္ရာ ေမးဖို႔ ပါးစပ္ျပင္ထား ခ့ဲသည္။ ကိုေ၀ဠဳ ျပန္ေရာက္ၿပီတဲ့။ ဆရာေလး ကိုေျပသိမ္း ကေကာ ဘာကိစၥ ျပန္မေရာက္ ေသးတာပါလိမ့္။ သူ႔အေပၚ ေကာင္းရွာေသာ သူ႔ဆရာ ကိုေျပသိမ္းကို သတိရသည္။ လြမ္းလည္း လြမ္းသည္။ မအိမ္ကံက လွည္းရံတိုင္ကို ေက်ာမွီရင္း အေ၀းကို ေငးလ်က္ ပါလာခဲ့သည္။ ဖိုးကူးက အရဲစြန္႔ကာ ေမးသည္။

"မမကံ..."

"ဖိုးကူး ေဇာင္ခ်မ္းကုန္း အထိ နင့္ပါးစပ္ ပိတ္ထားစမ္း။ နင္ အသံထြက္ရင္ ႏြားကန္စာ မိမယ္မွတ္"

"ဟုတ္... ဟုတ္..."

တကယ္လည္း ေဇာင္ခ်မ္းကုန္း ေရာက္သည္ အထိ ဖိုးကူးမွာ ႏြားကိုပင္ ရဲရဲ မေငါက္၀ံ့။ မမကံကို ငယ္ေၾကာက္ မဟုတ္လား။ မအိမ္ကံကလည္း မ်က္ႏွာထား တင္းထားခဲ့ ပါ၏။

0 comments:

Post a Comment

ခုလုိတခုတ္တရ မွတ္ခ်က္ျပဳတာကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ

 
Copyright© ညအလကၤာ