Thursday, October 15, 2009

မအိမ့္ကံ(17)

မအိမ္ကံ (Dec) 2008

၂၀။
ကမၻာစစ္ႀကီး၏ စစ္ရိပ္ စစ္ေငြ႔မ်ားက ေဇာင္ခ်မ္းကုန္း ရြာကေလးကုိပင္ အရိပ္မည္းႀကီး သ႑ာန္ျဖင့္ ထင္ဟပ္လ်က္ ရွိေလၿပီ။ ရြာက အမႈပြဲစား ေက်ာင္ဒင္က ၿမိဳ႔ႏွင့္ အကူးအကန္း ရွိသျဖင့္ သတင္းစာေဟာင္း တကုိင္ကုိင္ အာေပါင္အာရင္း သန္သန္ ေျပာျပခ်က္ေတြကုိ အမ်ားက စိတ္၀င္စား ေနၾကၿပီ။ ဥေရာပဘက္တြင္ စစ္ႀကီး စေလာင္ၿမိဳက္ ေနၿပီတဲ့။ ေကာင္းကင္မွာ ဌက္ေတြလုိ ပ်ံသန္းႏိုင္ေသာ ေလယာဥ္ပ်ံ ဆုိတာေတြႏွင့္ ဗံုးေတြႀကဲခ်ေနတာ လူေတြ ေသလုိက္ၾကတာမ်ား အတံုးအရံုးတဲ့။ ဥေရာပ ဆုိတာ ဘယ္မွာလဲ မအိမ္ကံ မသိ။ အစ္ကုိ႔ အတြက္သာ စုိးရိမ္မိခဲ့သည္။ အစ္ကုိ႔မွာ မိရိပ္ ဖိရိပ္ လာလုိ႔မွ ေအးေအး သက္သာ မရွိခဲ့ရ။ ၾကည့္ေတာ္ကုန္းက အျပန္ ခဏနားရံုရွိေသး။ စစ္ပုလိပ္ေတြ ေရာက္လာသျဖင့္ ေနာက္ေဖးက ထြက္ေျပး ခဲ့ရွာသည္။ အစ္ကုိက ပါးနပ္ပါ၏။ သူေရာက္ကတည္းက ဖိုးကူးကုိ တျခားအလုပ္ မခိုင္းေတာ့ဘဲ အိမ္ေရွ႕ တာလမ္း တစ္ေလွ်ာက္ အေရွ႕အေနာက္ ကူးေစၿပီး လူရိပ္လူေျခ ထူးျခားမႈ ရွိမရွိ လူေစာင့္ ခ်ထားခဲ့သည္။ လူစိမ္း သို႔မဟုတ္ မသကၤာဖြယ္ ေတြ႕လွ်င္ အိမ္ေခါင္ေပၚ ခဲပစ္လိုက္ဖို႔ မွာထားခဲ့သည္။ ရြာေတြ ဆိုေတာ့ စာပစ္၊ ငွက္ပစ္ ေလာက္စာလံုးေတြက အခန္႔မသင့္လွ်င္ အိမ္ေခါင္မိုးေပၚ က်တတ္သျဖင့္ ပထမေတာ့ ငွက္စာ ခဲက်တာ ထင္ပါရဲ႕လို႔ မအိမ္ကံ ေတြးလိုက္ မိေသးသည္။ သို႔ေသာ္ အသံက ေလာက္စာလံုး က်သံမဟုတ္။ က်ယ္ေလာင္ ေနသည္။ အစ္ကို ေမာင္ျမတ္သာက ကံကေလး လမ္းဘက္ ၾကည့္စမ္းဆိုရာက ၾကည့္လိုက္ေတာ့ စစ္ပုလိပ္ သံုးေယာက္။

တစ္ေယာက္က ေသနတ္ကို ေထာင္ကိုင္လ်က္ ႏွစ္ေယာက္က ေနာက္က သုတ္သုတ္ပါေအာင္ လိုက္လာၾကျခင္းျဖစ္၏။ မအိမ္ကံ အစ္ကို႔ကို ျမင္ရသမွ် လွမ္းေအာ္လိုက္သည္။ အစ္ကိုက သူ႔လြယ္အိတ္ အေဟာင္းကို ေကာက္ယူကာ ေနာက္ေဖး ျပတင္းေပါက္က ခုန္ခ်ကာ အိမ့္အေနာက္ ျခံစည္း႐ိုးကို ေျပးသည္။ "မမစိမ္းျမတုိ႔ အိမ္ဘက္ကိုေျပး"လို႔ မအိမ္ကံ လွမ္းေအာ္ လိုက္ရင္းက စားပြဲေပၚ တင္ထားေသာ အစ္ကို႔ အသံုးအေဆာင္ ကေလးေတြကို သိမ္းက်ဳံးၿပီး ေဆးေတာင္းထဲ ထိုးသိပ္ ထည့္လိုက္ရပါ၏။ အစ္ကိုက သူ႔ပစၥည္း ပစၥယ စာရြက္ စာတမ္းေတြကို လြယ္အိတ္ႀကီးထဲ ထည့္ကာ ကိုယ္ႏွင့္ မကြာ ထားသူျဖစ္သည္။ ျဗဳန္းခနဲဆိုေတာ့ စားပြဲေပၚမွာ အစ္ကို ဖတ္လက္စ စာအုပ္ထူႀကီးႏွင့္ ေဖာင္တိန္ က်န္ခဲ့သျဖင့္ မအိမ္ကံ ဖ်တ္ခနဲ သိမ္းဆည္း လိုက္ရျခင္းပင္။
မအိမ္ကံတို႔ အိမ္ေနာက္ေဖးဘက္မွာ သစ္သား ဇလီတန္း႐ိုက္ ျခံစည္း႐ိုး ရွိသည္။ ျခံစည္း႐ိုးေထာင့္ တစ္ေနရာမွာ လူ တစ္၀င္စာ က်င္းေပါက္ တစ္ေပါက္ ႏိႈက္တူးထားၿပီး အမႈိက္ေတြ ဆို႔ထားတာကိုလည္း ဖိုးကူး ေျပာျပမွ မအိမ္ကံတို႔ သိရပါ၏။

"ကိုႀကီးျမတ္သာက သူ႔ လူတစ္ကိုယ္ ၀င္သာထြက္သာ က်င္းကေလး ႏႈိက္တူးခိုင္းထားသာ မမကံရ။ ၿပီးေတာ့ အမႈိက္ေတြ ဆို႔ထားသဲ့။ ပုလိပ္ေတြ လာေတာ့ အဲသည့္ အေပါက္က ထြက္သြားသာ။ ျမန္လိုက္တာဗ်ာ။ ေျမြထြက္သြားသဲ့ အတိုင္းပဲ"

"အိမ္ေခါင္ေပၚ ခဲက်သာလည္း နင္ပဲ မဟုတ္လား ငါ့သား"

မလွအံုက ေမးျခင္း ျဖစ္သည္။


"အစစ္ေပါ့ အေမရာ။ ကိုႀကီး ျမတ္သာက လူစိမ္းေတြ မသကၤာသာေတြ ေတြ႕ရင္ အိမ္ေပၚ ခဲပစ္လိုက္လို႔ ၾကည္ေတာ္ကုန္း သြားသဲ့ေန႔က လွည္းေပၚမွာ မွာထားသာ။ ကိုႀကီးျမတ္သာ ၾကည္ေတာ္ကုန္းက ျပန္ကတည္းက သူမွာသာ က်ဳပ္ အကုန္ လုပ္ထားသာ။ အဲသည့္ေန႔က ပုလိပ္ေတြ တာလမ္းထိပ္က မားမား မားမားနဲ႔ လာသာျမင္ေတာ့ က်ဳပ္လည္း အိမ္ေခါင္ေပၚ ခဲနဲ႔ ေကာက္ပစ္လိုက္သာပဲ"

ဖိုးကူးက တကယ့္ စြန္႔စားခန္းႀကီး တစ္ရပ္ကို လုပ္လိုက္ ရသလို ဂုဏ္ယူၿပီး ေျပာေနျခင္း ျဖစ္၏။ မအိမ္ကံ အပါအ၀င္ အားလံုးက ဖိုးကူးကို ေက်းဇူး တင္ခ့ဲၾကသည္။ အစ္ကို ေမာင္ျမတ္သာလည္း ထိုေန႔ကတည္းက ေပ်ာက္သြားလိုက္တာ ေဘးကင္းခ်မ္းသာ ရွိေကာင္းပါရဲ႕လို႔သာ ဆုေတာင္း ေနရေတာ့သည္။ တိုင္းျပည္ လြတ္လပ္ေရးအတြက္ ဂယ္ေပါက္ထဲက ယို႔ထြက္ရတာမ်ဳိးလည္း ပါရသကိုးလို႔ မအိမ္ကံ ေတြးမိေတာ့ ရယ္ လည္းရယ္ခ်င္သည္။ စိတ္မေကာင္းလည္း ျဖစ္ရပါသည္။ ေနာက္ပိုင္း ၾကားရသည့္ သတင္းအရေတာ့ အစ္ကိုက မမစိမ္းျမတို႔ ရက္ကန္း႐ံုႀကီးထဲ ခဏခိုေနခဲ့သည္ ဆို၏။ မမစိမ္းျမတို႔ အိမ္ေဘးမွာ ရက္ကန္းခ်ည္စာ တန္းပစ္ရန္ ထိုးထားေသာ တဲျပန္႔ႀကီးရွိသည္။ တဲျပန္႔ႀကီးက အကာ မရွိေသာ္လည္း အေပၚမွာ အထပ္ခိုးေလး ရွိသည္။ အစ္ကိုက အထပ္ခိုးေလးေပၚမွာ ႏွစ္ညခိုကာ ေနာက္တစ္ေန႔ မနက္ ေစာေစာ ရြာက ထြက္သြားခဲ့သည္ ဆို၏။ မမစိမ္းျမ ကိုယ္တိုင္ အေနာက္ေအာက္ ေတာရြာဘက္ဆီ လွည္းေမာင္း ပို႔ခဲ့ရသည္ ဆိုသည့္ အတြက္ မမစိမ္းျမတို႔ မိသားစုကို ေက်းဇူး တင္ရေတာ့သည္။ ရြာထဲက ခ်က္ခ်င္း မထြက္တာကလည္း ရြာျပင္မွာ စစ္ပုလိပ္ ေတြက အေစာင့္ေတြ ခ်ထားႏိုင္မွန္း အစ္ကို သိထားပံုရ၍လည္း မမစိမ္းျမတို႔ အိမ္မွာ ႏွစ္ည ခိုလိုက္ပံုရပါ၏။

ထိုေန႔က စစ္ပုလိပ္ေတြ ေရာက္လာၾကေသာ္လည္း ႐ုန္း႐ုန္း ရင္းရင္း ရွာၾကတာမ်ဳိးေတာ့ မရွိ။ ရြာက သတင္းေပးသျဖင့္ လာေမးၾကျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း တစ္ဆင့္စကား သိရသျဖင့္ ဘယ္သူကမ်ား ျမင္းျခံၿမိဳ႕ေရာက္ သတင္းေပးခဲ့သူ ဆိုတာ စဥ္းစား စရာ ျဖစ္ရသည္။ ဘယ္သူ ျဖစ္ႏိုင္မလဲ။ ကိုယ့္ရြာသူ ရြာသား တစ္ေယာက္ ဒုကၡေရာက္ေအာင္ ကိုယ္ထိလက္ေရာက္ သတင္း ေပးခဲ့သူဆိုတာ ဘယ္သူျဖစ္ႏိုင္သလဲ။ မအိမ္ကံ ဒါကိုပဲ စဥ္းစား ေနခဲ့သည္။ အစ္ကို ေမာင္ျမတ္သာကပင္ ကိုယ့္ရြာသူ ရြာသားခ်င္း ဒုကၡမေပးတန္ ေကာင္းပါဘူး တြက္ထားခဲ့ေသာ္လည္း သတိျဖင့္ အကာအရံ လုပ္ထားလို႔သာ ေတာ္ေတာ့သည္။ မအိမ္ကံ စဥ္းစားလို႔ ရသေလာက္ေတာ့ ႀကီးေတာ္ စံေရႊ သို႔မဟုတ္ ႀကီးေတာ္စံေရႊက ခိုင္းလိုက္ေသာ ရြာက တစ္ေယာက္ေယာက္ ျဖစ္ရမည္။ ကန္ေတာ့ပြဲႏွင့္ လာေတာင္းပန္ ရသည့္ေန႔က ေမာင္ျမတ္သာ ေရာက္ေနသလားလို႔ ေမးခဲ့တာကို မအိမ္ကံ မွတ္မိေနပါ၏။ မအိမ္ကံပင္ စိတ္ကေလး ထင့္သြားခဲ့ေသာ္လည္း သည္ေလာက္ေတာ့ လုပ္ရက္ လိမ့္မည္ မထင္ခဲ့။ သာေအာင္ ေမႊလိုက္သည့္ စနက္က သိန္းခိုျပည္ကို ဟႏုမာန္ မီး႐ႈိ႕သကဲ့သို႔ ျဖစ္ရေလၿပီ။

သည္ရက္ေတြထဲမွာ စြာလာသူ အမႈပြဲစား ေက်ာ္ဒင္ ကလည္း တစ္ေမွာင့္။ စစ္ႀကီး ျဖစ္ေတာ့မည့္ အေၾကာင္း၊ အဂၤလိပ္ေတြ ေျပးၾကရေတာ့မည္ ဆိုသည့္အေၾကာင္း သတင္းေတြ လႈိင္လႈိင္ႀကီး ျဖန္႔ေနေတာ့သည္။ ေညာင္ငါးခြဆီက ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းကို ျဖတ္လာၾကသမွ် လွည္းသမားေတြပင္ မေနရ။ ေက်ာ္ဒင့္တရား နာၾကရသည္။ ရြာဦးဆရာေတာ္ ေက်ာင္းမွာလည္း လူ စုစု စုစု။ အိမ္ႀကီး၊ ၀ိုင္းႀကီး၊ သစ္ရိပ္ ႀကီးေတြမွာလည္း လူ စုစု စုစု။

တစ္ရက္ အေမပန္း႐ံု မအားသျဖင့္ ရြာဦးဆရာေတာ္ ေက်ာင္းကို မအိမ္ကံ ဆြမ္းအုပ္ ပို႔ရသည္။ မနက္ဆြမ္းခံျပန္ခ်ိန္ေလာက္ ေက်းဥႏွင့္ ႏွစ္ေယာက္သား ဆြမ္းစားအမီေက်ာင္းကို လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ ေက်ာင္း၀ မကန္းေလွကားက တက္သည္ ဆိုသည္ႏွင့္ ေက်ာ္ဒင့္ အသံကို ၾကားေနရသည္။ ေက်ာင္းေပၚ မွာ ရြာသား ေလး၊ ငါးေယာက္လည္း ရွိသည္။ မအိမ္ကံႏွင့္ ေက်းဥက ဘုရား၀တ္ျဖည့္၊ ဆရာေတာ္၀တ္ျဖည့္၊ ဆြမ္းအုပ္ကို လက္ထိကပ္ လိုက္ၿပီး ဆြမ္းစားေဆာင္ဘက္ ကိုယ္တိုင္ ဆြမ္းလွယ္ၾကသည္။ အသံေတြေတာ့ ၾကားေနရပါ၏။

"ဟသၤာတနဲ႔ ဇလြန္မွာ မႏွစ္က သခင္ေအာင္ဆန္းတို႔ တရားေဟာလို႔ အဂၤလိပ္ ရာဇ၀တ္အုပ္က ဖမ္းသာေကာဘုရား။ ဗမာ့ ထြက္ရပ္ဂိုဏ္းက ၿမိဳ႕လံုးကြၽတ္ အစည္းအေ၀းႀကီး ရန္ကုန္မွာ လုပ္လိုက္သာလည္း လူ ၀က္၀က္ကြဲ တက္ၾကသတဲ့ ဘုရား။ အမ်ဳိးသား ကာကြယ္ေရးတပ္၊ တပ္ဖြဲ႔ခ်ဳပ္ႀကီးဖြဲ႔ေတာ့ ဗမာ့လက္႐ံုးတပ္ကေရာ၊ ကာကြယ္ေရး သံမဏိတပ္ကေရာ၊ ရဲတပ္ အေပ်ာ္တမ္း တပ္ေတြကပါ ပါသယ္လို႔ တပည့္ေတာ္ေတာ့ ၾကားခဲ့သာပဲ။ တပည့္ေတာ္တို႔ ျမင္းျခံက သံမဏိတပ္ ဗိုလ္ေမာင္ေမာင္ လည္း ပါသတဲ့ဘုရား"

"ႏို႔ သခင္ေအာင္ဆန္းတို႔က အခု တ႐ုတ္ျပည္ႀကီးမွာ ဆိုကြယ့္"

"တင္ပါ့ အခုဟာက သခင္ေတြကို တြန္းဖမ္းေနလို႔ ရန္ကုန္မယ္ လူထုကန္႔ကြက္ပြဲမ်ား လုပ္ေနၾကပါ့ဘုရား"

"အမ်ဳိးသစၥာ ေဖာက္ေတြကလည္း ရွိသကိုး ေမာင္ေက်ာ္ဒင္ရဲ႕။ တစ္ေလာက သူႀကီးသား ေမာင္ျမတ္သာကို ျမင္းျခံ ပုလိပ္က တို႔လိုရြာကေလးအထိ လာဖမ္းသာမ်ား တြက္ၾကည့္ပါလား။ ျမင္းျခံအထိ ကိုယ့္စရိတ္ ကိုယ္ခံၿပီး မ်က္ႏွာလို အားရ လုပ္ၾကသာေကာကြယ္။ အမ်ဳိးသားခ်င္း မညီညြတ္မွေတာ့ ၀ဇီးေျပ(၀ါးစည္းေျပ)ၾက႐ံုေပါ့"

"သည္ၾကားထဲ ဦးပု အစိုးရကျပဳတ္။ ဦးေစာညြန္႕ေပါင္း အစိုးရတက္လာ"

"ႏို႔ ေနပါဦး။ မႏၲေလးဘုရားႀကီး ေျမာက္ေစာင္းတန္းမယ္ အာဏာရွင္ဘြဲ႔ ခံဆိုသလိုလို ၾကားရပါေသးေကာ"

"တင္ပါ့ဘုရား။ ဆင္းရဲသား ၀ံသာႏုေခၚၾကပါသ ဘုရား။ သည္ႏွစ္ေတာ့ ဂ်ပန္ျပည္ကို စစ္ပညာသင္ဖို႔ အသုတ္လိုက္ သြားေနၾကပါၿပီဘုရား"

မအိမ္ကံက ဆြမ္းအုပ္ထဲက ဆြမ္းဟင္း လွယ္ရင္း စကား၀ိုင္းကို နားေထာင္ ေနခဲ့ပါ၏။ ဆြမ္းလွယ္ၿပီးေတာ့ ဆရာေတာ္ကို ၀တ္ျဖည့္ေတာ့မွ ဆရာေတာ္က တိုင္ကပ္နာရီကို ၾကည့္ေတာ္မူ၏။ သည္ေတာ့မွ ဆြမ္းစားရန္ သတိရဟန္ျဖင့္ သကၤန္း ထ႐ံုသည္။

"မအိမ္ကံ ေမာင္ျမတ္သာ သတင္း ဘာၾကားေသး သတုံးဟဲ့"

"ဘာမွေတာ့ မၾကားရပါဘုရား။ အဖမ္းပဲ ခံရေလ သလား၊ လြတ္ပဲ လြတ္ေလသလား တပည့္ေတာ္မတို႔လည္း စံုစမ္း ေနရပါ့ဘုရား"

"အိမ္း ဟသၤာကိုးေသာင္းပ်က္သဲ့ ဇာတ္မ်ဳိးေပါ့ဟယ္။ အခ်င္းခ်င္း ေခါင္းနင္း ေနၾကမွေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေတာ့ ႐ုန္းရ လိမ့္မေဟ့။ ကိုင္း ဒကာတို႔ မျပန္ၾကနဲ႔ဦး။ က်ဳပ္ဆြမ္းစားၿပီးရင္ ေက်ာင္းမွာပဲစားၾက"

မအိမ္ကံႏွင့္ ေက်းဥ အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ မြန္းတည့္ ေနၿပီ။ ေက်းဥက သည္စကားေတြကို ဘာေျပာၾကလို႔ ေျပာမွန္း မေရလည္ေသာ္လည္း မအိမ္ကံကေတာ့ စကား အဆက္အစပ္ကို ေရလည္လိုက္သည္။ အမႈပြဲစား ေက်ာ္ဒင္က သည္ရက္ေတြထဲ ရြာမွာ အကပ္အျပဳမ်ားေနလို႔ပဲလားေတာ့မသိ။ စကားေတြကို ႏွမ္းၾကဲသလိုပဲ ဆုပ္ဆုပ္ၾကဲ ေနခဲ့သည္။ အသံေတြ က်ယ္လြန္း လွသည္။ ဘာသေဘာမ်ား ပါလိမ့္။ မအိမ္ကံ အိမ္ေရာက္သည္ အထိ အေတြးစေတြ မငင္ႏိုင္ခဲ့ပါ။

တစ္ရြာ့တစ္ရြာ အသြားအလာေတြ၊ အေရာင္းအ၀ယ္ေတြ၊ အေပးအကမ္း၊ အလွမ္းအျပဳေတြ က်ဲပါးသြားတာေတာ့ အမွန္ပင္။ မအိမ္ကံ ရက္ကန္းထည္ ကေလးေတြေတာင္ ဖိုးကူးတို႔ ညီအစ္ကို ျမင္းျခံကို သြားသြင္းၾကေတာ့ အေႂကြးမက်စဖူး က်လာခဲ့သည္။ ပြဲကေတာ္ႀကီးက စီးစီးပိုးပိုး ႏိုင္တာမဟုတ္ဘဲ၊ အထည္ေတြ အေရာင္းအ၀ယ္ မလိုက္သျဖင့္ လက္ငင္း ေငြမေခ် လိုက္ႏိုင္။ အထည္ေႂကြးေတြက်ေတာ့ မအိမ္ကံ ရက္ကန္း႐ံုကို ခဏ နားလိုေသာ္လည္း မအိမ္ကံ အဆင္ရယ္လို႔ပင္ ျမင္းျခံနယ္ လံုးေပါက္ နာမည္ရေနကာမွ ရပ္မထားခ်င္။ ေခတ္အခါ မေကာင္းတုန္း ခဏေပါ့။ ၿပီးေတာ့ သည္လို အလုပ္ ရပ္ဆိုင္း လိုက္လွ်င္ ရြာကမိန္းကေလးေတြ ၀င္ေငြမရွိၾကေတာ့မွာကိုလည္း ထည့္တြက္ရပါ၏။

သတင္းေတြကလည္း မ်ဳိးစံုေနေတာ့ လူေတြမွာ ထိတ္ၾက၊ လန္႔ၾက ရွိရသည့္ ၾကားထဲ ဟိုရြာ သည္ရြာ သူခိုး ဓားျပ ပူတာေတြကိုလည္း စိတ္မခ်မ္း သာစရာ ၾကားေနရပါ၏။ သူႀကီးအလုပ္က နားၿပီးကတည္းက အေဖလည္း ရြာမွာျမဲ ေနခဲ့သည္။ အလြန္ လမ္းမ်ားခဲ့ေသာ အေဖ့ခမ်ာ အိမ္မွာခ်ည္း ေနရေတာ့ ေျခခ်ဳပ္မိေနပံုလည္း ရပါ၏။ ဇိနတၳပကာသနီ တစ္အုပ္လံုး အလြတ္ပင္ ရေလာက္ေပၿပီ။ ကိုယ္တိုင္ကလည္း အိုႀကီး အိုမအရြယ္ ေရာက္လာေတာ့ က်န္းမာေရးကလည္း မေကာင္းခ်င္ေတာ့ သူႀကီးဆိုသည့္ အရွိန္အ၀ါကေတာ့ ရွိေနဆဲ။ ၿပီးခဲ့ေသာ သူႀကီးေရြးေကာက္ပြဲတုန္းက ေညာင္ေတာရြာက ဦးဘေဖ ဆယ့္ႏွစ္ရြာအုပ္ သူႀကီး ျဖစ္သြားခဲ့ေသာ္လည္း ရြာတိုင္းက သူႀကီးေတြကေတာ့ အေဖ့ကို လာတိုင္ပင္ၾကျမဲ။ သို႔ေသာ္ အေဖကိုယ္တိုင္က အဂၤလိပ္မင္း အုပ္ခ်ဳပ္ေရးကို မပါ၀င္လိုေတာ့ေၾကာင္း မအိမ္ကံ ရိပ္စားမိပါ၏။ ရြာ့ရပ္ အေျခအေန ေတြကလည္း မေကာင္းလွ။ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းသည္ပင္ ေျခာက္ခန္းလွသည္။ မီးေသြးလွည္း၊ ထင္းလွည္း၊ အိုးလွည္းေတြက လြဲ၍ ရြာလမ္းမွာ ဘာမွမရွိ။ ဆိတ္ေတြ၊ သိုးေတြ ေမြးထားေသာ ဦးအီစမန္ႀကီးပင္ ဆိတ္ေတြ၊ သိုးေတြ ထုတ္ေရာင္းလိုက္သျဖင့္ ရြာလမ္းတစ္ေလွ်ာက္ ဖုန္မထတာ ၾကာၿပီ။

ထိုေန႔က မအိမ္ကံ ရက္ကန္းထည္ ကေလးေတြ တစ္ထည္ခ်င္း လိုက္ၾကည့္ေနေလသည္။ ခုတေလာ ပုဆိုးအကြက္ တံုးႀကီးေတြ အမွာအၾကား မ်ားသျဖင့္ ကြက္တံုးႀကီးေတြ ရက္ေနၾကရသည္။ ေလးလက္မပတ္လည္ ႏွစ္ေရာင္ကြက္ႀကီးေတြ ခတ္႐ံုသာ။ အျဖဴအနက္ကြက္၊ အျဖဴအနီကြက္၊ အျဖဴအညိဳ ကြက္စသည္ျဖင့္ အေရာင္ကစားရတာေတာ့ ရွိပါ၏။ မအိမ္ကံ ကိုယ္တိုင္ကေတာ့ ျမင္းျခံကို သိပ္မသြားျဖစ္ေတာ့ ဖိုးတုတ္ႏွင့္ ဖိုးကူးညီအစ္ကိုကို အထည္ေရအပ္၊ ေငြေပးေငြယူ စာေရးၿပီး လွည္းႏွင့္ ထည့္ေပးလိုက္႐ံုသာ။ လူငယ္ေတြ ဆိုေတာ့ အေဖ့ တပည့္ေတြထဲက ခ်က္ခ်က္ ခ်ာခ်ာ ရွိသူတစ္ေယာက္၊ ႏွစ္ေယာက္ ကိုေတာ့ ထည့္ေပးလိုက္ရသည္။ ေခတ္ကာလက မေကာင္းေတာ့ လမ္းခရီး ဂ႐ုစိုက္ဖို႔ႏွင့္ အခ်ိန္ႏွင့္ သြားၾက၊ ျပန္ၾကဖို႔ မွာၾကားရ၏။ အေရာင္းအ၀ယ္ မလိုက္ေသာ္လည္း ပြဲကေတာ္ႀကီးက မအိမ္ကံ ဆီကေတာ့ အထည္ေတြ မွာျမဲမွာ၏။ ဖိုးတုတ္က အထည္ေတြကို ဆယ္ထည္စီ စုထပ္ၿပီး ခ်ည္စာက်စ္ႀကိဳးျဖင့္ စည္းေႏွာင္ထားတာကို အထည္ေရ မမွားေအာင္ မအိမ္ကံကိုယ္တိုင္ စစ္ေဆးေနခဲ့သည္။
ထိုစဥ္မွာပင္ အိမ္ေရွ႕ဆီက လူရိပ္ ျမင္လိုက္သျဖင့္ အသာ လွမ္းၾကည့္ ေနမိသည္။ ၀င္းတံခါးႀကီး ပိတ္ထားသျဖင့္ ဘယ္သူ ဘယ္၀ါေတာ့ မကြဲ။ ျမင္းလိုလို တလႈပ္လႈပ္ ေရြ႕လ်ား ေနတာကိုလည္း ႐ိုး႐ိုးရိပ္ရိပ္ ျမင္ေနရသည္။

"ဖိုးကူး သြားစမ္း။ ၀ိုင္း၀မွာ လူလားလို႔၊ ရမ္းမဖြင့္နဲ႔။ ဘယ္သူလဲ ၾကည့္ဦး"

"ဟုတ္ကဲ့ မမကံ"

ဖိုးကူးက ပုဆိုးေတြ စည္းေႏွာင္ေနရာက ၀ိုင္း၀ဘက္ ထေျပးသည္။ အေပါက္က ေခ်ာင္းၾကည့္သည္။ မအိမ္ကံ ဘက္ကို အားရ၀မ္းသာ လွမ္းေအာ္သည္။

"မမကံေရ တက္ေခတ္တင္ရယ္"

"ဟဲ့ ဘယ္သူ"

"မင္းသားေလး တက္ေခတ္တင္"

ဖိုးကူး ဘာေတြ ေျပာေနမွန္း မအိမ္ကံ မသဲကြဲေတာ့ ရက္ကန္း႐ံု၀က ထြက္လာခဲ့သည္။ ၀ိုင္းလယ္ေလာက္ ေရာက္ေတာ့ ဖိုးကူးက ၀င္းတံခါးပင္ ဖြင့္ၿပီးေနေလၿပီ။ လူတစ္ေယာက္ ျမင္းႀကီး စီးလိုက္လို႔။ ျခံထဲကိုေတာ့ ျမင္းႀကီးစီးလ်က္ မ၀င္ပါ။ ျမင္းေပၚက သုတ္ခနဲ ဆင္းကာ ျမင္းအာႀကိဳးကို ဆြဲလ်က္ ရပ္ေနသည္။

"မအိမ္ကံ ကြၽန္ေတာ္ပါ။ ေျပသိမ္းရယ္"

"အို ကို ေျပသိမ္း။ လာပါရွင္၊ ႂကြပါရွင္။ ဖိုးကူး ျမင္းကိုယူလိုက္ပါ။ သရက္ပင္မွာ ခ်ည္ထားလိုက္။ ျမင္းကို ေရတိုက္၊ အစာလည္း ေကြၽးထားေနာ္ ငါ့တူ။ ႂကြပါရွင္။ ၀မ္းသာလိုက္သာ"

ဖိုးကူးက ကိုေျပသိမ္း လက္ထဲက ျမင္းကို ဆြဲယူသြားသည္။ ကိုေျပသိမ္းက လည္မွာ ေရာက္လာသည့္ မာဖလာကို ျဖဳတ္ၿပီး သူ႔ကိုယ္သူ တဖန္းဖန္း ႐ိုက္ေနသည္။ မ်က္ေတာင္ေတြ၊ ဆံပင္ေတြ၊ ပခံုးေတြမွာ ဖုန္ေတြ။ အေခြလိုက္က်ေနေသာ နဖူးေပၚက ဆံစေတြမွာကေကာ။ မအိမ္ကံက ကိုေျပသိမ္း အနားကို သြားကာ တစ္ကိုယ္လံုး ဖုန္ေတြခါေပးရင္ ေကာင္းမလား ေတြးေနမိ၏။ ဒါကလည္း မ႐ိုးမသား မဟုတ္ပါ။ တစ္ၿမိဳ႕သား လူပံုေခ်ာကို အားနာလြန္း လွသျဖင့္ ရြာကို စိတ္ပ်က္ မသြားေစခ်င္သည့္ စိတ္အရင္းခံ ျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ သည္ေလာက္ အထိ လုပ္ေပးဖို႔ မသင့္မွန္း စဥ္းစားမိေတာ့လည္း ကိုေျပသိမ္း ကိုသာ ေမာ့ၾကည့္ေနမိေလ၏။

"အားနာလိုက္သာ ကိုေျပသိမ္းရယ္။ ဖုန္ေတြ မနည္း မေနာပါလား။ တေအာင့္နားၿပီးရင္ ေရကေလး ခ်ဳိးသာေပါ့။ ႂကြပါရွင္ အိမ္ထဲကို"

မအိမ္ကံကပဲ အိမ္ထဲကို ဦးေဆာင္ ေခၚလာခဲ့သည္။ အေမပန္းက လက္ကို ဖ်င္စျဖင့္ သုတ္ရင္း ထြက္လာသည္။ မအိမ္ကံ ေနာက္က ဧည့္သည္ လူစိမ္းကို လွမ္းအကဲ ခတ္သည္။ ဖိုးကူး လွမ္းေအာ္လိုက္ေသာ မင္းသား တက္ေခတ္တင္ ဆိုတာ နားစြန္နားဖ်ား ၾကားထားမိသည့္ အတြက္ တကယ့္ မင္းသား တက္ေခတ္တင္ မွတ္သြားခဲ့သည္။ ေျပာလည္း ေျပာေလာက္ စရာ။ အသားျဖဴျဖဴ၊ လူပံုႏြဲ႔ႏြဲ႔ ေခ်ာလိုက္သည့္ ႐ုပ္ရည္ႏွယ္။ မင္းသား ျဖစ္ေလာက္ကေရာေပါ့။

"ဧည့္သည္ကို ေနရာေပးပါဟဲ့ သမီး။ လွအံုေရ ေအးခုတင္ေပၚ ေကာ္ေဇာခင္းစမ္း လာ လာ ေမာင္တက္ေခတ္တင္"

သမီး ဧည့္သည္ေတာ့ မဟုတ္တန္ရာ။ ဇာတ္မင္းသားႏွင့္ သမီးျဖစ္သူ ဆက္စပ္စရာ မရွိေတာ့ ရြာ့ အကူ အညီ လိုခ်င္လို႔ ေရာက္လာသူ ျဖစ္ရမည္။ အေမပန္း႐ံုက ေမာင္တက္ေခတ္တင္ လို႔ ေခၚလိုက္ေတာ့ မအိမ္ကံ အားနာ သြားခဲ့ရပါ၏။ ဘယ့္ႏွယ့္ တက္ေခတ္တင္ ပါလိမ့္။ ကိုေျပသိမ္းကလည္း သူ႔ကို တက္ေခတ္တင္လို႔ ေခၚလိုက္တာကို ဘာမွန္းမသိ။ ေအး ခုတင္ ေပၚမထိုင္ဘဲ အနားက တန္းလ်ားရွည္ႀကီးမွာ ၀င္ထိုင္လိုက္သည္။ မ်က္ႏွာက မအိမ္ကံကို တစ္လွည့္၊ အေမပန္း႐ံုကို တစ္လွည့္ အကဲခတ္ေနေလ၏။

"သခင္ျမတ္သာ ေျပာတဲ့ စကားထဲေတာ့ အေမပန္း႐ံု အေၾကာင္း အျမဲပါလို႔ အေမပန္း႐ံုပဲ ထင္ပါရဲ႕"

ကိုေျပသိမ္းက အေမပန္း႐ံုကို ၾကည့္ကာ ဟုတ္မဟုတ္ ေမးေနျခင္း ျဖစ္သည္။ မအိမ္ကံက မင္သားတက္ေခတ္တင္ မဟုတ္ေၾကာင္း ရွင္းျပေနဆဲမွာပင္ အေမပန္း႐ံုက လုပ္ျပန္ ေလ၏။

"ဟုတ္ပါ့ ေမာင္တက္ေခတ္တင္ေရ။ သားကိုသိသယ္ ဆိုေတာ့ မိတ္ေဆြမ်ားထင္ပါရဲ႕"

"ခင္ဗ်ာ ဟုတ္ပါသယ္ခင္ဗ်ာ။ အခုလည္း သခင္ျမတ္သာက သတင္း ပါးခိုင္းလို႔ လာရပါသယ္"

မအိမ္ကံ သည္ေတာ့မွ ကပ်ာကယာ ၀င္ရွင္းရေတာ့သည္။

"အေမကလည္း ဘယ္က တက္ေခတ္တင္ ရမွာတုံး။ အေမ့ႏွယ္ ဒါ မအိမ္ကံ ေျပာတဲ့ ျမင္းျခံက ေက်ာင္းဆရာ ကိုေျပသိမ္း ဆိုတာေလ အေမရဲ႕။ အစ္ကို႔ သူငယ္ခ်င္းဟာေကာ။ မအိမ္ကံတို႔ ဟိုတစ္ခါ ျမင္းျခံ သြားတုန္းက လိုက္ေစာင့္ေရွာက္ ေပးတာေလ"

"ေဟာ္ေတာ္၊ သိေပါင္ သမီးရယ္။ ဖိုးကူးက မင္းသား တက္ေခတ္တင္ေလ မမကံရဲ႕လို႔ ေျပာလိုက္သံၾကားလို႔"

မအိမ္ကံ အူေတြနာေအာင္ ရယ္ခ်င္ လွေသာ္လည္း ျပံဳး႐ံုသာ ျပံဳးရေတာ့သည္။ ကိုေျပသိမ္းကေတာ့ ၿမိဳ႕သားမို႔ ဟန္လုပ္ ေလသလား မသိ။ အူတိအူေၾကာင္ မ်က္ႏွာျဖင့္ သားအမိ ႏွစ္ေယာက္ကို ၾကည့္ေနေလ၏။ အက်ဳိးအေၾကာင္းေတြ ေရလည္ေတာ့မွ အေမ ပန္း႐ံုကလည္း ရယ္သည္။ ေမာင္ျမတ္သာက လႊတ္လိုက္သာဆိုေတာ့ ေမာင္ျမတ္သာ ေဘးကင္း ရန္ရွင္းရွိလို႔ေပါ့လို႔ ေတြးမိၾကသျဖင့္ တစ္ပူ စိတ္ေအးၾကရပါ၏။ ကိုေျပသိမ္းက သူ၀တ္လာေသာ ဖ်င္အက်ႌ ၾကယ္သီးတင္ ခ်ဳပ္႐ိုးနဘတ္ထဲက စာရြက္ရွည္ကေလး ထုတ္ယူလိုက္သည္။ စာရြက္ကို ျဖန္႔လိုက္ေတာ့ လက္တစ္၀ါးသာသာ စာရြက္ပိုင္း ကေလးျဖစ္သြားေလ၏။ မလွအံုက ေနာက္ေဖး ပဲေမွာ္တိုက္ေဘး အရိပ္မွာ ငိုက္ေနသည့္ သူႀကီးကို သြားႏႈိးသည္။ သားအဖ တစ္ေတြ ဆံုေတာ့မွ ကိုေျပသိမ္းက စာကို ဖတ္ျပပါသည္။

"ေက်းဇူးရွင္ မိဘႏွစ္ပါးႏွင့္ ႏွမကေလး ကံ...

ကြၽန္ေတာ္ က်န္းမာလ်က္ ေဘးကင္းရန္ကြာ ရွိပါသည္။ ရြာက ထြက္ေျပးခဲ့ရသည့္ေန႔ မစိမ္းျမတို႔ ရက္ကန္းတဲေပၚမွာ ႏွစ္ည ခိုခဲ့ရသည့္ အတြက္ မစိမ္းျမတို႔ မိသားစုကို ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာျပေစလိုပါသည္။ ေနာက္တစ္ရက္ မနက္ေစာေစာႀကီး မစိမ္းျမတို႔ အိမ္ကလွည္းႏွင့္ ေအာက္ေတာဘက္ကို လိုက္ပို႔ေပးပါသည္။ ထိုမွတစ္ဆင့္ ရႏၲပိုရြာ ေရာက္ပါသည္။ ျမင္းျခံမွာ စစ္ပုလိပ္မ်ား ရွိေနသည့္အတြက္ ကြၽန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ ရွိရာ ရႏၲပိုရြာမွာ ခိုေနၿပီး အခုေတာ့ လံုျခံဳေသာ တစ္ေနရာကို ေရာက္ေနပါၿပီ။
ျမင္းျခံမွာ ေနေသာ ကြၽန္ေတာ့္မိတ္ေဆြ သခင္ေျပသိမ္းႏွင့္ အခ်ိန္းအခ်က္ျပဳကာ သည္စာကို ေရးပို႔လိုက္ပါသည္။ သခင္ ေျပသိမ္းကိုလည္း အစစအရာရာ ကူညီၾကေစခ်င္ပါသည္။ တိုင္းေရး ျပည္ေရးမ်ားလည္း ေမးႏိုင္ပါသည္။ က်န္းမာ ခ်မ္းသာ ေတာ္မူၾကပါေစ။

စာႂကြင္း။ ႏွမေလးကံ...
သနပ္ခါး ကုန္ေနၿပီ ဆိုလွ်င္ ေမာင္ေျပသိမ္းကို ေတာင္းပါေလ။ စပါးေလာင္းေတာင္းႏွင့္ အျပည့္ သနပ္ခါးတံုးမ်ား စုထားသည္ ဆိုပါ၏။

သခင္မ်ဳိးေဟ့ တို႔ဗမာ
ေမာင္ျမတ္သာ

ကိုေျပသိမ္းက စာဖတ္ျပေနရာက "စာႂကြင္း"ကို ဖတ္မိေတာ့ သူ႔ဟာသူလည္း အားနာပုံ ရသြားသည္။ မ်က္ႏွာႀကီး နီလာခဲ့ကာ အသံကေလး တိမ္သြားေလ၏။ မအိမ္ကံကေတာ့ ဆိုစရာမရွိၿပီ။ အစ္ကို ေမာင္ျမတ္သာက စလိုက္ျခင္းျဖစ္ ေသာ္လည္း ကာယကံရွင္ ႏွစ္ေယာက္ျဖစ္သည့္ အပ်ဳိ၊ လူပ်ဳိ တို႔ခမ်ာ ရွက္ရြ႕ံစရာ ျဖစ္ရပါ၏။ ဦးသာထန္က သနပ္ခါးတံုးေတြ ေလာင္းေတာင္းနဲ႔ အျပည့္ဆိုလို႔ အံ့ၾသေနသည္။

"ငါ့သားႏွယ္ ႏွမကိုခ်စ္ေတာ့ သနပ္ခါးကို ေလာင္းေတာင္း နဲ႔ အျပည့္ ေတာင္းခိုင္းသာမ်ား အားနာစရာကြယ္။ တန္ဖိုးေသး မွတ္လို႔"

အေဖ့ စကားၾကားေတာ့ မအိမ္ကံ ပို၍ပင္ မေနတတ္ မထိုင္တတ္ ျဖစ္ရပါ၏။ ကိုေျပသိမ္းက စာကို ကိုယ္တိုင္ ဖတ္ျပဖို႔ မွာလိုက္သျဖင့္ ဖတ္ျပရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အိမ္မွာ လိုအပ္သမွ် ေမးျမန္း ကူညီခဲ့ပါရန္ မွာလိုက္ေၾကာင္း၊ သခင္ျမတ္သာ ေနေကာင္း ထိုင္သာ ရွိေၾကာင္းမ်ား ေျပာျပသည္။ မလွအံု ကေတာ့ လူပံုေခ်ာလွေသာ သခင္ေျပသိမ္းကိုသာ ၾကည့္ေနေတာ့သည္။

"မင္းတို႔ လူငယ္သခင္ေတြေကာ အေျခအေန ဘယ္လိုလဲကြယ့္"

"အဂၤလိပ္က တို႔ဗမာ အစည္းအ႐ံုးကို မတရားအသင္း ေၾကညာေပမယ့္ လွ်ဳိ႕၀ွက္ လုပ္ကိုင္ ေနၾကရပါတယ္။ မႏွစ္က လယ္သမား အစည္းအ႐ံုး၊ အလုပ္သမား အစည္းအ႐ံုးေတြလည္း ဖြင့္ၿပီးၾကၿပီ။ တူရာ တူရာစုၿပီး အဂၤလိပ္ကို ဖဲ့တိုက္တဲ့ သေဘာပါပဲ ဦးမင္းရယ္"

"အခုက တိုင္းျပည္ကို ဘယ္သူ အုပ္ခ်ဳပ္ေနသာလဲ။ တို႔ကေတာ့ ကိုယ့္ေျမက ထြက္သဲ့ပဲ ကိုယ္ျပဳတ္စား ေနရသာဆိုေတာ့ ၿမိဳ႕မွာ ခဏခဏ ေျပာင္းေနသာ ျဗဳန္းခနဲ သိရသာ မဟုတ္ဘူး။ စိတ္လည္း မ၀င္စားၾကဘူး။ တိုင္းျပည္ပ်က္မွာကိုပဲ စိုးရိမ္ေနၾကရသာ"

"အခုက ဥပေဒျပဳ လႊတ္ေတာ္မွာ ဦးေစာက နန္းရင္း၀န္ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ မႏွစ္က ကမၻာစစ္ မိန္႔ခြန္းေျပာလို႔ ေဒါက္တာ ဘေမာ္ကို အဂၤလိပ္အစိုးရက ေထာင္တစ္ႏွစ္ ခ်ျပန္တယ္။ အုပ္ခ်ဳပ္တာကေတာ့ အဂၤလိပ္ေတြပါပဲ။ ထူးေတာ့ မထူးပါ ဘူးခင္ဗ်ာ"

"အင္း ကိုယ့္ျပည္ ကိုယ့္မင္း မဟုတ္မွေတာ့ ဘာျဖစ္ျဖစ္ မဟန္ပါဘူးကြယ္။ ကမၻာစစ္ဆိုသဟာႀကီးမ်ား ၾကားရ႐ံုနဲ႔ နားေၾကာစိမ့္မိရဲ႕။ ဒါနဲ႔ ေမးပါရေစဦး။ တို႔ဆီမွာ အဲသလို စစ္ႀကီးမ်ား ျဖစ္ေနဦးမလား"

"အခုေတာ့ ဂ်ပန္နဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး အဂၤလိပ္ကို ေမာင္းထုတ္ ဖို႔ လုပ္ေနၾကၿပီခင္ဗ်"

စကားေတြ ေကာင္းေနလိုက္ၾကတာ တျဖည္းျဖည္း ေနလည္း ညိဳလာၿပီ။ ကိုေျပသိမ္းလည္း ဆာေလာက္ေရာေပါ့။ ကိုေျပသိမ္းကို ေရမိုးခ်ဳိးေစၿပီး ထမင္းခူးခပ္ေကြၽးဖို႔ ျပင္ၾကသည္။ ကိုေျပသိမ္း ေရမိုးခ်ဳိးၿပီး အ၀တ္ေဟာင္းေတြ ျပန္၀တ္မည္ျပင္ေတာ့ အေမပန္း႐ံုက ေမာင္ျမတ္သာ၏ အက်ႌ၊ လံုခ်ည္ ေကာင္းကေလးေတြကို ထုတ္ေပးၿပီး ၀တ္ေစပါ၏။ ေမာင္ျမတ္သာ အက်ႌေတြက ကိုေျပသိမ္းႏွင့္ အံက်။ ကိုေျပသိမ္း ၏ အ၀တ္ေဟာင္းေတြကို မလွအံုက ေလွ်ာ္ဖြပ္ေပးခဲ့ပါ၏။ ဧည့္ခန္းထဲမွာပဲ ထမင္းပြဲကို ျပင္ဆင္ၿပီး ေကြၽးေတာ့ မအိမ္ကံက ယပ္ေတာင္ကေလးႏွင့္ ယပ္ခတ္ရင္း ဟင္းေတြခူးခပ္ ထည့္ေပးသည္။ အေမပန္း႐ံုတို႔ ေရွ႕မွာဆိုေတာ့ ကိုေျပသိမ္းက ရွက္ေနေလ၏။

"မႏွစ္က မူလတန္း ပညာသင္ၾကားေရး ဥပေဒဆိုတာ အစိုးရက ျပဌာန္းလိုက္ေတာ့ ဆရာႀကီး ဦးဘခင္တို႔က သည္ဘက ္နယ္မွာ ကြၽန္ေတာ့္ကို တာ၀န္ေပးဖို႔ စီစဥ္ေနၾကပါတယ္။ အခုကေတာ့ ဥပေဒအရ တရား၀င္ ဖြင့္ရမွာ ဆိုေတာ့ သည္ဘက္ရြာက ကေလးေတြ အဆင္ေျပႏိုင္တာေပါ့"

"ေမာင္ေတာက္ထိန္က ေကာကြယ္"

"သခင္ေတာက္ထိန္က ျမင္းျခံကို ျပန္ပါလိမ့္မယ္"

သည္စကားကိုေတာ့ မအိမ္ကံ စိတ္၀င္စားသြားသည္။ မူလတန္း ပညာသင္ၾကားေရး ဥပေဒဆိုၿပီး ေက်ာင္းဖြင့္ခြင့္ရၿပီတဲ့။ ကိုေျပသိမ္းကို သည္ဘက္ရြာေတြမွာ တာ၀န္ခ်ေပးေတာ့မတဲ့။ ဘယ္ေတာ့ မ်ားလဲ ကိုေျပသိမ္းရယ္။ ကိုေျပသိမ္းက စာအသင္အျပ ေကာင္းတယ္လို႔ ပြဲကေတာ္ႀကီးက ေျပာဖူးသည္။ ရြာက ကေလးေတြ ေလာက ဓာတ္စာ တတ္ၾကေတာ့မွာ ဆိုေတာ့ မအိမ္ကံ ၀မ္းသာသည္။ ထမင္းစားၿပီး လက္ဖက္၊ ထန္းလ်က္ပြဲမွာ စကားေတြ ေျပာျဖစ္ၾကျပန္သည္။ အေဖတို႔၊ အေမတို႔ စကားေကာင္းေနတုန္း မအိမ္ကံလည္း ေရမိုးခ်ဳိးကာ အလွ ေတြမႈန္ေနေအာင္ ျပင္ေလသည္။ သရက္ထည္ ဆင္စြယ္ႏွစ္ ေရာင္ကေလးမွာ ရွားေရာင္ပန္းခက္ေတြပါေသာ ထဘီႏွင့္ ပင္နီေဖ်ာ့ေရာင္ ရင္ဖံုးကေလးေၾကာင့္ မအိမ္ကံမွာ ေလးညႇင္း အုန္းခြံေရာင္ေျပးလ်က္ က်က္သေရရွိေနခဲ့၏။ ႏွစ္က်ပ္သား လက္ေကာက္ တုတ္တုတ္ႀကီး တစ္ကြင္းတည္းသာ ၀တ္ထားသည္။ ကိုေျပသိမ္းက သနပ္ခါးနံ႔ကေလး ႀကိဳင္သြားေသာ ေလွကားဘက္ကို ေခါင္းလွည့္လိုက္ေတာ့ အက်ႌကို ခါးအထိ ဆြဲခ်ရင္း ဆင္းလာေသာ မအိမ္ကံကို ေတြ႕သြားခဲ့သည္။ ေျပာလက္စ စကားပင္ တံု႔သြားပါ၏။ ဦးသာထန္ ကေတာ့ သူ႔သား ေမာင္ျမတ္သာ၏ အက်ႌ၊ ပုဆိုးေတြ၀တ္ ထားေသာ ကိုေျပသိမ္းကိုၾကည့္ရင္း သားကိုသတိရပံုေပၚ၏။

"က်ဳပ္သားကကို ယံုၾကည္ စိတ္ခ်သူဆိုေတာ့ က်ဳပ္တို႔ကလည္း အတြင္းလူလို႔ သေဘာထားပါသယ္။ က်ဳပ္သားလည္း သတိရမိပါရဲ႕။ ေမာင့္ကိုလည္း က်ဳပ္သား စာရင္းသြင္းပါသယ္။ သည္ဘက္ရြာေတြမွာ ေက်ာင္းဖြင့္ ျဖစ္ရင္ က်ဳပ္အိမ္ကို အမာခံထား တည္းပါ"

0 comments:

Post a Comment

ခုလုိတခုတ္တရ မွတ္ခ်က္ျပဳတာကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ

 
Copyright© ညအလကၤာ