(jan'09) မအိမ္ကံ
(၂၁)
၁၃၀၄ ခု၊ ပထမ၀ါဆုိလဆုတ္ ၄ ရက္။
ႏွမကေလး မအိမ္ကံ ..
အစ္ကုိ ေမာင္ျမတ္သာ စာေရး လုိက္ပါသည္။ သည္စာကုိေတာ့ ႏွမကေလးသာ ဖတ္ရန္ မွာလုိက္ပါသည္။ အစ္ကုိ႔မွာ စာမ်ားမ်ား ေရးဖုိ႔ရာလည္း အခြင့္မသာသည့္ အတြက္ လုိရင္းကုိသာ ေရးလုိက္ပါသည္။ ႏွမကေလး ေကာင္းစားတာကုိ ျမင္လုိ၍ အစ္ကုိ မေရးမျဖစ္ ေရးလုိက္သည္လုိ႔ပင္ မွတ္ပါေတာ့။ ႏွမကေလး အရြယ္ ေရာက္ၿပီ။ ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ အရြယ္ဟာ မိန္းကေလး တစ္ေယာက္ အတြက္ အခါလင့္ၿပီဟု ဆုိႏုိင္ၿပီ။ ေခတ္အခါ ကာလ အေလ်ာက္ေရာ၊ အသက္အရြယ္ ရၾကၿပီ ျဖစ္ေသာ မိဘမ်ားအတြက္ပါ အစ္ကုိ အမ်ိဳးမ်ိဳး စဥ္းစားၿပီးမွ ေရးလုိက္သည္ဟု သာမွတ္ပါေလ။ႏွမကေလး အိမ္ေထာင္ျပဳပါ။ အထူး ေျပာလို သည္မွာ ေမာင္ေျပသိမ္းက ႏွမကေလးကို ေမတၱာရွိေနေၾကာင္း သူ႔ေျပာ စကားမ်ားအရ အစ္ကို ရိပ္မိေန၍ ျဖစ္ပါသည္။ ေမာင္ေျပသိမ္းမွာ မ်ဳိး႐ိုးဇာတိ၊ စာရိတၱႏွင့္ မိဂုဏ္ ဘဂုဏ္ ရွိေသာ အမ်ဳိးေကာင္းသား ပညာတတ္ျဖစ္၍ အစ္ကို႔ အေနျဖင့္လည္း သေဘာတူမိပါသည္။ ႏိုင္ငံေရးအရ အစ္ကိုႏွင့္ မတူတာရွိ၊ တူတာရွိဆိုေသာ္လည္း ေျဖာင့္မတ္သူ တစ္ဦးအျဖစ္ အစ္ကုိ ယံုၾကည္လ်က္ ရွိပါသည္။ သည္စာက ႏွမကေလးကံ အတြက္ ဆန္းေကာင္း ဆန္းေန ပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ေလာကနိယာမသာျဖစ္၍ အထူး ရွက္ရြံ႕စရာ မရွိပါ။
ကံကေလး၏ ေနာင္ေရး အတြက္ ေျပာရျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
က်န္းမာခ်မ္းသာပါေစ
အစ္ကို ေမာင္ျမတ္သာ
P/S အစ္ကို ေလာေလာဆယ္ ပ်ဥ္းမနားၿမိဳ႕တြင္ ရွိေနပါသည္။ မၾကာမီ ေတြ႕ႏိုင္မည္ ထင္ပါ၏။
မအိမ္ကံက စာရြက္ကေလးကိုေရာ ႏြမ္းရိ ပါးလ်ားလွၿပီ ျဖစ္ေသာ စာအိတ္ေဟာင္း ကေလးကိုပါ ေငးၾကည့္ ေနခဲ့သည္။ စာဖတ္ခါစတုန္းကေတာ့ မအိမ္ကံ မ်က္ႏွာ မထားတတ္ခဲ့ပါ။ အစ္ကို ေမာင္ျမတ္သာကို မျမင္ရပါဘဲလ်က္ ရွက္ေန မိခဲ့သည္။ ရွက္ျခင္းႏွင့္ အတူ ေၾကာက္ျခင္း၊ ထူပူျခင္း၊ အံ့ၾသျခင္း၊ ၀မ္းသာသလိုလို ၀မ္းနည္းသလိုလို ခံစားရျခင္းမ်ား တစ္ၿပိဳင္နက္ ခံစားေနခဲ့ရသည္။ အစ္ကိုႏွင့္ မအိမ္ကံတို႔ ေမာင္ႏွမ ႏွစ္ေယာက္အဖို႔ ကံေကာင္းသည္ ဆိုရပါမည္။ အေဖ ကလည္း သူ႔သားမို႔၊ အေမကလည္း သူ႔သမီးမို႔ ဆိုတာမ်ဳိး မရိွ။ အေဖတူ အေမကြဲ ေမာင္ႏွမ ဆိုေသာ္လည္း ေမာင္ရင္း ႏွမပမာ ငယ္စဥ္ကပင္ မအိမ္ကံကို အလို လိုက္ခဲ့သည္။ ခ်စ္ရွာခဲ့သည္။ မအိမ္ကံႏွင့္ အသက္ခ်င္း ကြာေတာ့ ဒိုးတူ ေပါင္ဖက္ ကစားခဲ့ရတာမ်ဳိး မရွိေသာ္လည္း ႏွမ ကေလး လိုခ်င္တာ မွန္သမွ် မ်က္ႏွာ အညိဳမခံခဲ့။
တစ္ခါက ၀ိုင္းတိုက္ စည္း႐ိုးစပ္မွာ ေပါက္ေနသည့္ ပုန္းညက္ ပင္ပ်ဳိကေလးမွာ ပုန္းညက္ပန္းေတြ အဆုပ္လိုက္ အခဲလုိက္ ေဖြးေဖြးလႈပ္လ်က္ ရွိရာ မအိမ္ကံမွာ ပန္းေတြကို ေမာ့ၾကည့္ရင္း ခုန္ဆြခုန္ဆြ ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ သည္အပင္ကေလးက သည္ႏွစ္မွ ပန္းစျပျခင္း ျဖစ္သည္။ မအိမ္ကံက ပုန္းညက္ပန္းေတြ လိုခ်င္သျဖင့္ အစ္ကို႔ကို ခူးေပးရန္ ပူဆာခဲ့သည္။ အစ္ကိုက သူ႔ အရပ္အေမာင္း၊ သူ႔အရြယ္ႏွင့္ တက္ခူးလွ်င္ ခူး၊ ၀ါးတံခ်ဴႏွင့္ ခ်ဴလွ်င္ခ်ဴ ပုန္းညက္ပန္းေတြ အခိုင္လိုက္ ရႏိုင္ေသာ္လည္း မအိမ္ကံ အတြက္ကေတာ့ ျမင့္လြန္းေနသည္။ အပင္က သိပ္ႀကီး လွတာေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ပင္စည္္လံုးသည္ပင္ လက္တြင္း တစ္ဆုပ္(တူရြင္း႐ိုး)ေလာက္သာ ရွိသည့္အပင္။
"ကံကေလးက ဘယ္ႏွခိုင္ လိုခ်င္သာတုံး"
"တစ္ပင္လံုး လိုခ်င္သာ"
"ရေစ့မဗ်ာ"
သိပ္မၾကာပါ။ ကံကေလးေရ ပန္းေတြ လာခူးလွည့္ေတာ့လို႔ ေအာ္သျဖင့္ မအိမ္ကံ ေျပးလာခ့ဲသည္။ အစ္ကို လုပ္သူက ပုန္းညက္ပင္ႀကီးကို ျပရင္း တစ္ပင္လံုး ခူးေပေတာ့ဗ်ာတဲ့။ ဟုတ္ပါ့။ ပုန္းညက္ တစ္ပင္လံုး ခူးစမ္းပါေလ့။ သို႔ေသာ္ သို႔ေသာ္ အပင္က ပင္စည္က ခုတ္လွဲ ထားသျဖင့္ ကြၽမ္းထိုး ေမွာက္ခံု။ မအိမ္ကံခမ်ာ ပန္းေတြခူးရင္း က်ဴက်ဴပါေအာင္ ငိုရပါ၏။
"အစ္ကို႔ကို အပင္ လွဲခိုင္းသာမွ မဟုတ္သာႀကီးကို၊ ေနာက္ႏွစ္ ဘယ္လိုလုပ္ ပြင့္ေတာ့မွာလဲ"
"ကံကေလးပဲ တစ္ပင္လံုး လိုခ်င္ဆို သည္နည္းရွိသာဗ်ား"
သည္တုန္းက အစ္ကို႔ကို အေဖဆူတာလည္း မွတ္မိသည္။ ႏွမကို သည္ေလာက္ အလိုလိုက္ရပါ့ မလားလို႔ ဆူျခင္း ျဖစ္သည္။ အစ္ကိုကေတာ့ ခပ္ေအးေအးပင္။ သူလုပ္စရာ ရွိတာ လုပ္ေပးရလို႔ ၀မ္းသာသည့္ ပံုပင္ ဖမ္းေနခဲ့သည္။ ေနာက္တစ္ေခါက္ေတာ့ မအိမ္ကံက ျခံေထာင့္က ဆပ္သြားဖူး႐ံုႀကီးကုိ ျပရင္း အူအူလည္ေအာင္ ပြင့္ေနၾကသည့္ ဆပ္သြားဖူးပန္းေတြ တစ္ပင္လံုး လိုခ်င္သည္ ပူဆာလိုက္သည္။ ဆပ္သြား ဖူး႐ံုႀကီးက ႐ံုႀကီးႀကီးလွသည္ ျဖစ္၍ မရႏိုင္ မွန္းသိ၍ ပူဆာျခင္း ျဖစ္သည္။ သည္တစ္ခါေတာ့ အစ္ကိုက စမွန္းသိ၍ ပဲလား၊ တကယ္ေျပာတာပဲလား မသိ။ ေလးနက္ေသာ စကား တစ္ခြန္း ဆိုခဲ့သည္။ သည္စကားကို မအိမ္ကံ သည္အရြယ္ အထိ မေမ့။
"သည္ဆပ္သြား ဖူး႐ံုႀကီးေတာ့ မခုတ္ပါရေစနဲ႔ ကံကေလးရာ၊ အေမပန္း႐ံု ေျပာဖူးသယ္ သည္အပင္က မပြင့္တာ ႏွစ္ထမ္း ၾကာၿပီတဲ့၊ ကံကေလး ေမြးတဲ့ ညကမွ ထူးထူးဆန္းဆန္း ပြင့္သာတဲ့၊ သည္ဆပ္သြားဖူး႐ံုနဲ႔ ကံကေလးတို႔ခ်င္း လိပ္ျပာဆက္ သယ္ေနသာလို႔ ေျပာဖူးသယ္"
"လိပ္ျပာဆက္သယ္ ဆိုသာ ဘာလဲ အစ္ကိုရဲ႕"သည္ေမးခြန္း ကိုေမးေတာ့ အစ္ကိုေမာင္ျမတ္သာ ေတြသြားခဲ့သည္။ ရွင္းျပရမည့္ စကားလံုး ေရြးေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ မအိမ္ကံက ဇြတ္ေမးေတာ့မွ တစ္လံုးခ်င္း ေျဖေတာ့သည္။
"လိပ္ျပာခ်င္း ဆက္ေနသယ္ ဆိုတာ အသက္ခ်င္း ဆက္ေနသယ္လို႔ ေျပာသာေပါ့"
အစ္ကို႔ စကားေၾကာင့္ မအိမ္ကံပင္ ထိတ္လန္႔ သြားခဲ့ရသည္။ အစ္ကိုက သူနားလည္ သေလာက္ေျပာလိုက္တာ ဆိုေပသိ ေၾကာက္မ်ားပင္ ေၾကာက္စရာ မဟုတ္လား။ မအိမ္ကံကလည္း ခုနစ္ႏွစ္၊ ရွစ္ႏွစ္သမီး ဆိုေတာ့ သည္စကားကို မလွအံုအား ေမးရသည္။ မလွအံုက "ဟယ္ ၾကံႀကီးစည္ရာ ေမာင္ျမတ္သာကေတာ့ လုပ္ကေရာ့မယ္" ဆိုတာေလာက္ႏွင့္ ၿပီးသြားခဲ့သည္။ အခုေတာ့လည္း ဒါေတြ စဥ္းစားတာကပင္ ရယ္စရာလိုလို၊ လြမ္းစရာလိုလို ျဖစ္ရပါ၏။ အစ္ကိုငယ္က မအိမ္ကံမ အတြက္ ဖက္စိမ္း ကြမ္းေတာင္ကေလး ခ်ဳိးေပးဖူးတာလည္း သတိပါ၏။ အေမက ခ်က္ခ်င္း ဖယ္ရွား ပစ္လိုက္တာကေကာ။ အေတြးေတြက ဖက္စိမ္း ကြမ္းေတာင္ဆီ ေရာက္ရျပန္ေတာ့ ေရႊမံႈတို႔၊ သာေအာင္တို႔ဘက္ ကူးရ ျပန္သည္။ သည္လိုဆိုျပန္ေတာ့ ကိုေျပသိမ္းက ေခါင္းထဲ ၀င္လာျပန္သည္။ ဆပ္သြားဖူးပန္း ကေလး နားပန္ပါရေစ ဆုေတာင္းခဲ့သူ မဟုတ္လား။
"အစ္ကို ေမာင္ျမတ္သာ ငယ္ငယ္က ေျပာခဲ့ဖူးသလို သည္ဆပ္သြားဖူးပင္က မအိမ္ကံနဲ႔ လိပ္ျပာခ်င္း ဆက္ေနသာ ေသခ်ာရင္ မအိမ္ကံ ေပးတဲ့ ဆပ္သြားဖူး ပန္းနားႏွစ္ဖက္ေ၀ေအာင္သာ ပန္ပါ့ေတာ့ ကိုေျပသိမ္းရယ္" အေတြးေတြက ကေယာက္ ကယက္။ ျပတင္း၀မွ တိုးေနသည့္ ေလေၾကာင့္ အစ္ကိုေရးေပးလိုက္သည့္ စာရြက္ႏွင့္ စာအိတ္ကေလးက တဆတ္ဆတ္တုန္ ေနေလသည္။ မအိမ္ကံ ရင္ေတြကေကာ...။ မထူးပါ။ တလွပ္လွပ္ ခုန္လ်က္ရွိပါ၏။
အစ္ကို႔ စာထဲမွာ ေခတ္အခါကလည္း မေကာင္းဘူးတဲ့။ အေဖတို႔ အေမတို႔ကလည္း အရြယ္ရၾကၿပီတဲ့။ အစ္ကိုေရးတာ မွန္ပါ၏။ အေဖက ခုနစ္ဆယ္ေက်ာ္ၿပီ။ အေမပန္း႐ုံလည္း ေျခာက္ဆယ္ေက်ာ္ရွာၿပီ။ က်န္းက်န္းမာမာ ရွိၾကလို႔သာ ရပ္ေရး ရြာေရး ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ၾကတာ မဟုတ္လား။ လယ္အလုပ္၊ ကိုင္းအလုပ္ထဲ အေဖတို႔အေမတို႔ မပါႏိုင္ၾကရွာေတာ့။ တစ္အိမ္လံုး ရွိသမွ် လုပ္ငန္းအ၀၀ မအိမ္ကံကပဲ တက္ကစီး ၀င္လုပ္ ေနခဲ့ရတာ ၾကာၿပီ။ မအိမ္ကံက အစ္ကိုေရးေပးလိုက္သည့္ စာရက္စြဲကုိ ျပန္ၾကည့္သည္။
၁၃၀၄ ခု၊ ပထမ၀ါဆိုလဆုတ္ ၄ ရက္။
ကေန႔ ဘာေန႔ပါလိမ့္။ မအိမ္ကံက ျမင္းျခံက ၀ယ္လာ သည့္ျပကၡဒိန္ကို ထၾကည့္သည္။ ဒုတိယ ၀ါဆိုလဆန္း ၁၀။ ႏွစ္ပတ္ေက်ာ္ေက်ာ္ပင္ ရွိခဲ့ၿပီ။ အစ္ကိုကေတာ့ ပ်ဥ္းမနားမွာဟု ဆိုပါ၏။ ပ်ဥ္းမနား ဆိုတာကေတာ့ ဘယ္မွာပါလိမ့္။ အေ၀းႀကီးလား။ မအိမ္ကံက စာရြက္ကုိ ျပန္ေခါက္၊ စာအိတ္ႏြမ္း ကေလးထဲ ျပန္ထည့္ဖို႔ စိတ္ကူးၿပီးမွ တစ္ေခါက္ျပန္ဖတ္သည္။ သည္တစ္ေခါက္ႏွင့္ ဆိုရင္ ဆယ္ေခါက္ထက္ မနည္းေတာ့ၿပီ။
"အစ္ကို သည္စာကို ဘာျဖစ္လို႔ ေရးတာပါလိမ့္"
ထိုေန႔က မအိမ္ကံ အိမ္ေပၚက မဆင္းျဖစ္ခဲ့။ သည္စာကို ေရးရျခင္း အေၾကာင္းကိုသာ စဥ္းစား ေနမိခဲ့သည္။ အစ္ကို တိမ္းေရွာင္ရသည့္ေန႔က မမစိမ္းျမတို႔ အိမ္မွာ ႏွစ္ရက္ေလာက္ ခိုခဲ့သည္။ မမစိမ္းျမတို႔ အိမ္မွာ ႏွစ္ရက္ခိုေနရေသာ အစ္ကို႔ထံကို မအိမ္ကံတို႔ မသြားရဲခဲ့ၾက။ ရြာထဲမွာ ပုလိပ္ လက္ေထာက္ေတြ ရွိေနႏိုင္တာမို႔ အေဖက ပိပိရိရိ ေနၾကဖို႔ ေျပာထားျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါ၏။ အစ္ကို သံုးဖို႔စြဲဖို႔ ေငြစကေလးေတာင္ မေပးလိုက္ရတာကို မအိမ္ကံ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရပါသည္။ အစ္ကိုက လူလံုးျပ လိုက္လွ်င္ မမစိမ္းျမတို႔ပါ ဒုကၡေရာက္ရမွာ မဟုတ္လား။ မမ စိမ္းျမတို႔ အိမ္မွာ ခိုေနရစဥ္က ႀကီးေတာ္စံေရႊတို႔ႏွင့္ ျဖစ္ရသည့္ ျပႆနာ၊ သာေအာင္ႏွင့္ ျဖစ္ရသည့္ ျပႆနာေတြ အစ္ကို ၾကားသြားပံုရသည္ ထင္၏။
မိန္းကေလး ဆိုတာ ဆန္းလြန္းေတာ့လည္း တႂကြႂကြထင္ၾက၊ ႐ိုးလြန္းေတာ့လည္း တအအ အထင္ခံၾကရတာ မဟုတ္လား။ ခ်ည္ခင္စြပ္လို၊ ငွက္၀ံပိုလို ေရလိႈင္းႀကီးတိုင္း စီးခ်င္၍လည္း မျဖစ္ႏိုင္။ မိန္းကေလး ဆိုတာ အနီးေမႊးရသလို အေ၀းလည္း ႀကိဳင္ရပါ၏။ ျပန္စဥ္းစား ၾကည့္ေတာ့ မအိမ္ကံမွာ ရည္းစား မရွိ။ အခ်စ္ဦး အခ်စ္ဖ်ားရယ္လို႔ စိတ္ကူးကေလး ယဥ္ရေအာင္လည္း မရွိခ့ဲ။ စည္းေသာင္ ပိတ္လ်က္၊ ေလွသြား ခက္သတဲ့။ ျမစ္၀ဲႀကီးလ်က္ ေဖာင္သတ္ ခက္သတဲ့။ အေမတို႔ ေျပာေနက် စကားေတြက အဓိပၸာယ္ရွိသည္။ မိန္းကေလးဆိုတာ ယူမိတဲ့လင္နဲ႔ ညားရတယ္ ဆိုကတည္းက အခါလင့္လို႔ေပါ့တဲ့။
ထားပါေတာ့ေလ။ အစ္ကိုက ျဖစ္ေစခ်င္သည္ ဆိုဦးေတာ့ ကိုေျပသိမ္းကေကာ။ ႐ုပ္ရည္ေခ်ာေမာသူ၊ ပညာတတ္သူ၊ ၿမိဳ႕စြန္ၿမိဳ႕နား ႀကီးျပင္းရသူ ဆိုေတာ့ သူကေကာ မအိမ္ကံသာ အခ်စ္ဦးလို႔ ေျပာ၀ံ့ပါ့မလား။ တည္အိုးျဖစ္မွေတာ့ ေရႏွင့္ လည္း မကင္းႏိုင္၊ မီးႏွင့္လည္း မကင္းႏိုင္။ သို႔ေသာ္ မအိမ္ကံမွာ စိတ္ကူးေတြ ရွိသည္။ ႐ုပ္ေခ်ာတာ၊ မေခ်ာ တာထက္ အေရးႀကီးတာက ပညာတတ္ ေက်ာင္းဆရာ ျဖစ္ေနျခင္းပင္။ ကိုေျပသိမ္းကိုသာ လက္ခံလိုက္လွ်င္ ဆရာကေတာ္ ျဖစ္ရဖို႔သာ ရွိသည္။ တစ္နယ္လံုး၊ တစ္ရြာလံုးက ေလးစား ၾကည္ညိဳရေသာ ေက်ာင္းဆရာ။ ထိုေက်ာင္းဆရာ၏ ဇနီးက ဆရာကေတာ္ေပါ့။ ဖက္ စိမ္းကြမ္းေတာင္ ကိုင္ရသည္ႏွင့္ ရြာသားကို ယူလိုက္ရသည့္ ေရႊမႈံဘ၀ထက္ အသာႀကီး သာဖို႔ သာ ရွိပါ၏။ စိုပင္စိုေသာ္လည္း မလန္းရမွေတာ့ အဓိပၸာယ္မရွိ။ မအိမ္ကံက စာကို ေခါင္းအံုးေအာက္ ထိုးထား လိုက္သည္။
ေအာက္ထပ္ကို ဆင္းလာေတာ့ လူသံသူသံေတြ ၾကားေနရသည္။ ဘယ္သူေတြမ်ားပါလိမ့္။ ဆရာၾကည္ႏွင့္ ရြာသား အခ်ဳိ႕။ သည္တစ္ခါေတာ့ ဆရာၾကည္ခမ်ာ ျမင္းမပါေတာ့။ သူ႔ျမင္းႀကီးကလည္း အေဖ့ျမင္းႀကီး စိန္ပြင့္လို အိုလွေရာ့မည္။ အေဖႏွင့္ စကားလက္ဆံု က်ေနတာ ျမင္လိုက္ရေတာ့ နည္းနည္းေတာ့ အံ့ၾသရပါ၏။ အေဖႏွင့္ ဆရာၾကည္က ျပဒါး တစ္လမ္း သံတစ္လမ္း မဟုတ္လား။ အခုေတာ့ လက္ဖက္တစ္အစ္ အလယ္ခ်ကာ ေခါင္းခ်င္း ဆိုင္ေနၾကၿပီ။ အေရးႀကီး ပံုလည္း ရပါ၏။ အေမႏွင့္ မလွအံုေတာ့မရွိ။ မအိမ္ကံ ဆင္းလာေတာ့ အေဖက လွမ္းၾကည့္သည္။ ဧည့္သည္ေတြ အတြက္ ကြမ္း၊ ေဆး၊ ေရေႏြးကေလး ခ်ပါဦး ခိုင္းလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။မအိမ္ကံက ျပည့္စံုေအာင္ ဧည့္ခံၿပီးေတာ့မွ လူႀကီး၀ိုင္းနား ၀င္ထိုင္ရပါ၏။
"အဲသာပဲ သူႀကီး၊ အခုဟာက ေတာ္ေတာ္ ကေလးကို ႐ႈပ္ေထြးစရာေတြ ျဖစ္ေနၿပီ။ က်ဳပ္က အဂၤလိပ္ကိုလည္း ႀကိဳက္ခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး၊ အခု ဂ်ပန္ဆိုသာကိုလည္း ႀကိဳက္စရာ မရွိဘူး၊ အခုဟာက ငကန္းေသလို႔ ငေစြ ေရာက္လာ သာမ်ဳိးပဲ၊ သတိ ၀ီရိယ မေလ်ာ့ၾကနဲ႔ဗ်ဳိ႕၊ ဒါေျပာခ်င္လို႔ လာခဲ့သာပဲ"
ဆရာၾကည္က ကြမ္းတစ္ယာ ယာစားရင္း စကားအနား သတ္သည္။ မအိမ္ကံက ရွားလား၊ မန္က်ည္းလား မကြဲ လိုက္ေတာ့ ဆရာၾကည့္ကို စကားအႏွစ္ေလာက္ ျပန္ေမးရသည္။ ဆရာၾကည္က ေခတ္ကာလ အေျခအေနေတြ မေကာင္းေတာ့ေၾကာင္း၊ ရြာေတြမွာ ရြာကင္းေတြ ဖြဲ႕ၾကဖို႔ လိုအပ္လာၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဆူးစည္း႐ိုးေတြ ကာရံၿပီး အေရးအေၾကာင္း ျဖစ္လာလွ်င္ သံေခ်ာင္းေခါက္ အခ်က္ေပးရန္ ကိစၥေတြပါ ေျပာျပေနခဲ့သည္။ သည္ႏွစ္ ႏွစ္ဆန္း ကတည္းက ဒုတိယ ကမၻာစစ္ အေျခအေန ပိုဆိုးလာတာလည္း ပါပါ၏။ ဘီအိုင္ေအ တပ္မ်ား တိုင္းျပည္ ေတာင္ဘက္ ဆီက ၀င္ေနၿပီ ဆိုတာလည္းပါ၏။ ဂ်ပန္တပ္ ေတြ၀င္လာခ်ိန္မွာ အဂၤလိပ္တပ္ေတြ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕က ဆုတ္ခြာ ေနၾကတာ လည္း ပါ၏။
"အဂၤလိပ္က စစ္ဆုတ္သာ ႐ိုး႐ိုးဆုတ္သာ မဟုတ္ဘူး ငါ့ေျမး၊ ၿမိဳ႕ေတြကို ဖ်က္ဆီးၿပီးမွ ဆုတ္ၾကသာတဲ့၊ ဂ်ပန္ကလည္း အထက္ပိုင္းကို တက္လာၿပီတဲ့၊ အဂၤလိပ္နဲ႔ ဂ်ပန္ေတြ ၾကံဳသဲ့ေနရာ တိုက္ေနၾကသာပဲ"
"ဂ်ပန္ေတြ ေရာက္လာၿပီေပါ့ အဲသလိုလား ဆရာၾကည္"
"ေအးကြယ့္၊ သည္ႏွစ္ တေပါင္းလ ထဲမွာပဲ ရန္ကုန္မွာ စစ္႐ံုး ဖြင့္လိုက္ၾကၿပီ။ ျမန္မာဗိုလ္ေတြပါသဲ့ ဘီအိုင္ေအ တပ္ေတြ ကလည္း ဂ်ပန္နဲ႔ ပူးေပါင္းၿပီး စစ္ထြက္ ေနၾကသယ္။ သည္ႏွစ္ သႀကၤန္အၿပီးမွာ ဘီအိုင္ေအနဲ႔ အဂၤလိပ္စစ္တပ္ မိတၳီလာမွာ တိုက္ၾကသယ္"
"အဲသာက ဟုတ္ပါၿပီ၊ မအိမ္ကံတို႔ ရြာေတြကို ေရာက္လာ ႏိုင္လို႔လား"
"အခု ေနာက္ဆံုးရသဲ့ သတင္းအရေတာ့ ဂ်ပန္ေတြက ဘီအိုင္ေအတပ္ကို ဖ်က္ၿပီး ဘီဒီေအ ဆိုသာကို ပ်ဥ္းမနားမွာ ဖြင့္ဖို႔ လုပ္ေနၾကသယ္"
ပ်ဥ္းမနား ဆိုသည့္ နာမည္ ပါလာေတာ့ မအိမ္ကံ အစ္ကို႔ကို သတိရလိုက္သည္။ အဲသည္ ဘီဒီေအ ဆိုတာမွာ အစ္ကို အလုပ္ လုပ္ေနတာလား။ ဘီအိုင္ေအတို႔၊ ဘီဒီေအတို႔ ဆိုတာကေကာ ဘာလဲ။ အဂၤလိပ္ အေခၚအေ၀ၚေတြကို မအိမ္ကံ နားမလည္။ ဦးသာထန္ကေတာ့ မ်က္ေမွာင္ႀကီး ၾကဳတ္ကာ ေရေႏြးၾကမ္း ခြက္ထဲမွာ ေထာင္ေနေသာ လက္ဖက္ေျခာက ္႐ိုးကို ေငးေနသည္က လြဲ၍ အျခား ဘာတစ္ခြန္းမွလည္း မေျပာဘဲ ရွိေနပါ၏။
"အခုက ဂ်ပန္ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ေအာက္မွာ ပုလိပ္တပ္ဖြဲ႕ ဖြဲ႕ထားၿပီး ပုလိပ္ထဲ ၀င္ခ်င္ၾကသူေတြကိုလည္း ေခၚေနၾကသယ္။ က်ဳပ္ထင္သာကေတာ့ ဂ်ပန္က ေတာရွင္းလိမ့္မယ္ ထင္သာပဲ။ ကိုင္းကိုင္း က်ဳပ္ျပန္မယ္ သူႀကီး၊ က်ဳပ္တို႔ ရြာေတြေတာ့ အခ်င္းခ်င္း ေက်ာကပ္ဖို႔ပဲ။ က်ဳပ္ၾကားသေလာက္ေတာ့ ဂ်ပန္ေတြက အင္မတန္ ရက္စက္သတဲ့ဗ်"
ဆရာၾကည့္ လွည္းက ရြာလမ္း ကုကၠိဳရိပ္မွာ ရပ္ထားျခင္း ျဖစ္၍ ဆရာၾကည္ ၀င္လာတုန္းက မအိမ္ကံ လွည္းသံ မၾကားလိုက္ရျခင္း ျဖစ္၏။ ဆရာၾကည္တို႔ ျပန္သြားေတာ့ ၀င္း၀အထိ မအိမ္ကံ လိုက္ပို႔ၿပီး ျပန္၀င္လာခဲ့သည္။ အေဖ ကေတာ့ ေစာေစာက အတိုင္း ၿငိမ္လ်က္ရွိ၏။ မအိမ္ကံက အေဖ့ေဘး ျပန္ထိုင္ လိုက္သည္။ အေဖ့ ၾကည့္ရတာ စိတ္ခ်မ္း သာပံု မေပၚ။ ဆရာၾကည္ ဘာေတြမ်ား ေျပာသြားပါလိမ့္။ မအိမ္ကံကို ေျပာျပသေလာက္ေတာ့ တိုင္းေရး ျပည္ေရး ေတြသာ ျဖစ္၍ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းႏွင့္ေတာ့ သိပ္ႀကီးဆိုင္လွသည္ မဆိုသာ။ အခုလည္း အဂၤလိပ္ေတြ ဆုတ္သြားၾကၿပီတဲ့။ ဂ်ပန္ေတြ ၀င္လာျပန္ၿပီတဲ့။ အဂၤလိပ္ကို မုန္းတီးခဲ့ေသာ အစ္ကို ေမာင္ျမတ္သာတို႔ကေတာ့ ဂ်ပန္ေတြကို ႀကိဳက္ၾက ရဲ႕လား။ မအိမ္ကံ ဘာမွေတာ့သိလွသည္ မဟုတ္။ သို႔ေသာ္ တိုင္းေရး ျပည္ေရးသည္ ခါတိုင္းလို မဟုတ္ေတာ့တာကိုေတာ့ မအိမ္ကံ ရိပ္စားမိပါ၏။
"ဂ်ပန္ေတြဆိုသာ မအိမ္ကံတို႔ ရြာကို ေရာက္လာႏိုင္သယ္ေပါ့ ဟုတ္လား အေဖ"
"ေရာက္ခ်င္လည္း ေရာက္ႏိုင္သာေပါ့ သမီးရယ္။ သူမ်ား တိုင္းျပည္ လာေျခခ်မွေတာ့ ေပါ့ေပါ့တြက္လို႔ မရေတာ့ဘူး ေပါ့ေအ။ အေဖ စိုးရိမ္သာက ဆရာၾကည္ ေျပာသဲ့ စကားတစ္ခြန္းပဲ။ သူႀကီး ေသနတ္ကို ဂ်ပန္ေတြက အမႈ လုပ္လာ ႏိုင္သယ္တဲ့။ ဒါ မွန္သယ္ကြယ့္၊ ခက္သာက တျခားမွာ သြားထားျပန္ေတာ့လည္း မလံုရင္ မီးခိုး ႂကြက္ေလွ်ာက္ျဖစ္မွာ စိုးရ ေသးသာကိုး"
"ေသနတ္က ဘာျဖစ္လို႔လဲ အေဖရဲ႕"
"အဂၤလိပ္က ေပးတဲ့ ေသနတ္ကိုး သမီးရဲ႕။ သည္ေသနတ္က ထေပါက္မွာ စိုးမွာေပါ့။ ရြာက အမႈပြဲစား ေက်ာ္ဒင္က ၿမိဳ႕က သူ႔ဆရာေရွ႕ေနအားကိုးနဲ႔ ရပ္ရြာအုပ္ခ်ဳပ္ေရး ၀င္ဖို႔ လုပ္ေနသတဲ့။ ၿပီးခဲ့တဲ့ လကစၿပီး ဂ်ပန္စစ္ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ၀င္ၿပီ"
သားအဖ ႏွစ္ေယာက္ စကားေျပာ ေနၾကတုန္းမွာပင္ အေမ ပန္း႐ံုႏွင့္ မလွအံုတုိ႔ ျပန္လာၾကသည္။ အေမပန္း႐ံုက ႀကီးေတာ္ စံေရႊတို႔ ေယာက်္ားေလးရွင္ဘက္က ေမာင္သာေအာင္ႏွင့္ မေရႊမံႈ တို႔ နားေဖာက္ၿပီး ၾကေၾကာင္း၊ ရပ္ရြာ လူႀကီး သူမေတြကို ေခၚယူ အသိေပးပြဲကို သြားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ဦးသာထန္ကို ေျပာျပေနသည္။ ဒါကလည္း ေဇာင္ခ်မ္း ကုန္းမွာ ဓေလ့ရွိသည္။ ေစ့စပ္ ေၾကာင္းျမန္းျခင္း ကေတာ့ ေခါင္ေကာက္ ဖိတ္ထားေသာ လူႀကီး စံုရာပါ တတ္ၾကေသာ္ လည္း မဂၤလာပြဲ မက်င္းပမီ တစ္လေလာက္ အလိုမွာ ျပဳလုပ္သည့္ လူႀကီးသူမ အသိေပးပြဲမွာေတာ့ ရြာက အထင္ကရ ရွိၾကသူေတြကို ဖိတ္ၾကားေလ့ ရွိၾကသည္။ သည္ လိုပြဲမွာ မဂၤလာရက္ကိုပါ ခ်ျပ အသိေပးၾကသည့္ အျပင္ တတ္ႏိုင္သူ မ်ားက ကာဖီခ်ဳိ တိုက္ေကြၽး ဧည့္ခံတတ္ၾကပါသည္။
"မအိမ္ကံႏွယ္ ငါေတာ့ ကာဖီခ်ဳိ ႏွစ္ခြက္ ဆင့္ေသာက္လာခဲ့သယ္။ ျမင္းျခံက ႏို႔ဆီနဲ႔ အဂၤလိပ္ကာဖီမႈန္႔ေတြ ေရေႏြးနဲ႔ေရာ ေမႊထားသာပါေအ"
"မဂၤလာေဆာင္ရက္က ဘယ္ရက္သဲ့တုန္း မလွအံု" မအိမ္ကံက မဂၤလာေဆာင္ပြဲရက္ကို ေမးလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
"သီတင္းကြၽတ္ ၿပီးမွပါေအ။ အပံုႀကီး လိုပါေသးသယ္။ ပိုက္ဆံရွိေတာ့ ထျမည္သာေပါ့ ဘာလိမ့္မတုံး"
"ျမည္သယ္လည္း မဟုတ္ပါဘူး လွအံုရယ္၊ ေၾကာင္းျမန္း ၿပီးသာ ၀ါမ၀င္ခင္ကဆိုေတာ့ ခမ်ာမ်ား ရြာကို အသိေပး ေနာက္က်သယ္ ထင္မွာ စိုးရိမ္ရွာၾကသာပါ။ အသိေပးရသယ္ဟဲ့။ သည္ ကာလသားနဲ႔ သည္ကာလ သမီး ျမန္းၿပီး ၾကပါၿပီရယ္လို႔ ရြာရပ္က ေစာင့္ေရွာက္ၾကပါ အပ္သာေပါ့၊ ရြာ့ထံုးစံမ်ား အဓိပၸာယ္မရွိဘဲ ရွိပါ့မလား"
မအိမ္ကံကေတာ့ အေမ ေျပာေနတာေတြပင္ မၾကားမိေတာ့။ စိတ္ေတြ တဗြမ္းဗြမ္း ဆူေနခဲ့သည္။ တစ္ကိုယ္လံုးက အေငြ႕ေတြက တေျခာင္းေျခာင္း ထြက္လာသလိုလည္း တရွိန္ရွိန္ႀကိဳင္ လ်က္ရိွ၏။ အေဖကေတာ့ သူ႔အခန္း ကေလးထဲ ၀င္သြားခဲ့ၿပီ။ မအိမ္ကံလည္း အိမ္ေပၚ ျပန္တက္လာခဲ့ပါ၏။ ရင္ကေတာ့ လိႈင္းထန္ေနဆဲ။ ေခါင္းအံုးေအာက္က စာကုိ ျပန္ထုတ္ၿပီး ဖတ္မိ ျပန္သည္။
ကိုေျပသိမ္း... သူကေကာ ဘယ္ေရာက္သြား ျပန္ပါလိမ့္။ မအိမ္ကံကို ေမတၱာရွိတာ အစ္ကို ေမာင္ျမတ္သာကေတာင္ ရိပ္မိသတဲ့။ မအိမ္ကံကလည္း ရိပ္မိပါရဲ႕။ ႏႈတ္က ဖြင့္မေျပာေသးေသာ္လည္း မ်က္လံုးေတြထဲက ခ်စ္ရိပ္ ခ်စ္ေငြ႕ေတြကို မအိမ္ကံ ေတြ႕ေနရပါ၏။ ၾကမ္းၾကားေလၾကား ေယာက်္ား ဆိုတာ အေပၚယံ ပ်ားရည္ခြၽဲ ၀မ္းထဲ သံေကာက္စြဲတဲ့။ ကိုေျပသိမ္းကေတာ့ အဲသလို မဟုတ္တန္ရာပါ။
"ကိုေျပသိမ္းရယ္ လြမ္းလိုက္သာေတာ္၊ က်ဳပ္က စံပယ္ေကာင္း တစ္ပြင့္ ဆိုသာမ်ဳိးပါ"
မအိမ္ကံ မ်က္လံုးေတြကို မွိတ္ထားလိုက္သည္။ မ်က္စိထဲမွာေတာ့ ျမင္းတစ္ေကာင္ကို ကဆုန္စိုင္း စီးလာသည့္ ကိုေျပသိမ္း။ ျမင္းခြာသံေတြ။ ျမင္းခြာသံေတြ။ ဖုန္တေထာင္းေထာင္း ထက်န္ခဲ့ေသာ ဖုန္လံုးႀကီးေတြ...။
ဖုန္တေထာင္းေထာင္းထ က်န္ခဲ့ေသာ ဖုန္လံုးႀကီးေတြ။
ေဇာင္ခ်မ္းကုန္း ရြာတာလမ္းတြင္ ဖုန္ေထာင္းေထာင္း ထေအာင္ ေမာင္းသြားေသာ ကားတစ္စီး အေၾကာင္းကို တစ္ရြာလံုးက ရက္အတန္ၾကာခ်ိန္ အထိ ေျပာလို႔ပဲမၿပီးႏိုင္ၾက။ မအိမ္ကံပင္ အိမ္ေပၚက ေျပးဆင္း ၾကည့္ခဲ့ရသည္။ ရြာလမ္း တစ္လမ္းလံုး ရွင္ျပဳပြဲၾကည့္သလုိ ၾကည့္ခဲ့ၾကသည္။ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္း ရြာမွာတင္ မကပါ။ အေနာက္တန္း ရြာေတြကပါ သည္ကား အေၾကာင္း လိႈင္လိႈင္ထေအာင္ ေျပာေနၾကသည္။ ကားက မႀကီးလွဘဲ ဒေရာေသာပါး ေမာင္းသြားျခင္း ျဖစ္၍ ရြာသူ ရြာသားေတြ ထြက္ၾကည့္ ၾကခ်ိန္မွာ အေတာ္ ေ၀းေ၀းကိုပင္ ေရာက္ေနၿပီဆို၏။ ျမင္းျခံ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းလမ္းသည္ လွည္းလမ္း ဆိုေသာ္လည္း ကားေမာင္းလို႔ ရသည့္ ေျမမာလမ္း ျဖစ္သည္။ ထိုေန႔က တန္ေဆာင္မုန္း လျပည့္ေက်ာ္ ႏွစ္ရက္ေန႔ျဖစ္သည္။
"ကားက မႈန္ကုပ္ကုပ္နဲ႔ ပါေတာ္၊ ဘီလူးမ်က္ႏွာႀကီးသာ ၾကည့္ေတာ့။ အလံကေလး ထိုးထားလိုက္ေသးသာ၊ ကားေပၚမွာ စစ္ပုလိပ္ေတြလား မသိဘူး။ ႏွစ္ေယာက္ပါ သြားသာ။အေနာက္ထဲ ထိုးေမာင္းသြားသာမ်ား ဘုန္းႀကီးပ်ံပြဲ ဒံုးလႊတ္ လိုက္သယ့္ အတိုင္းပဲ"
"ေရာ္ က်ဳပ္ေတြ႕သာ သံုးေယာက္ဗ်။ ေမာင္းသြားသာက တစ္ေယာက္ သတ္သတ္ရယ္၊ နားရြက္ ႏွစ္ဖက္က ဖတ္လတ္ ဖတ္လတ္နဲ႔၊ တစ္ေယာက္က မ်က္မွန္နဲ႔"
"ႏႈတ္ခမ္းေမြး ပါသာက တစ္ေယာက္ရယ္၊ က်ဳပ္က ႏြားစာရိတ္က အျပန္ ျမက္ထံုးႀကီးနဲ႔ ကားေပၚက လူေတြက က်ဳပ္ေတာင္ ျပံဳးျပသြားေသးသာ"
ေ၀ါခနဲ ျဖတ္ေမာင္းသြားေသာ ကားကို ဘယ္သူကမွ ကတြတ္၀ ဗ်ဳိင္းေစာင့္သလို ႀကိဳႀကိဳ တင္တင္က ၾကည့္ေနခဲ့ၾကတာ မဟုတ္။ ထြက္ၾကည့္ၾကၿပီ ဆိုကတည္းက တရၾကမ္း ေမာင္းသြားသည့္ ကားကို ေနာက္ၿမီးက မႈန္မႈန္ေလာက္ျမင္ လုိက္ရျခင္းသာ ျဖစ္ပါ၏။ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ေနထိုင္လာခဲ့ၾကသည့္ ကာလ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ကားရယ္လို႔ တစ္ခါဖူး မွ်မလာ ဖူးခဲ့ေသာ သည္ဘက္ရြာေတြကို ကားတစ္စီး ေရာက္လာတာကလည္း ထူးဆန္းေနသည္။ ၿမိဳ႕ကို အေရာက္ အေပါက္ မရွိသူေတြ ကေတာ့ ကားဆိုတာ မျမင္ဖူးေတာ့ ၀ိုးတိုး၀ါးတား ႏိုင္လွသည္။
သည္တစ္ခါေတာ့ အလံထိုးထားေသာ ကားမႈန္ကုပ္ကုပ္ ဆိုတာႀကီးက ဘာသေဘာနဲ႔မ်ား ဒေရာေသာပါး အေျပးအလႊား ရွိရပါလိမ့္။ ကားေပၚက လူေတြကေကာ ဘယ္သူေတြပါလိမ့္။ သည္ဘက္ရြာေတြမွာ ဘာကိစၥေတြမ်ား ရွိလို႔ပါလိမ့္။ မအိမ္ကံပင္ အိမ္ေပၚက ဆင္းၾကည့္ခဲ့သည္ ဆိုသည္ဆိုေသာ္လည္း အရိပ္အေယာင္ပင္ မေတြ႕လိုက္ရ။ သတင္းေတြကေတာ့ အမ်ဳိးမ်ဳိးပင္။ ျဖတ္သြားသည့္ ကားအေၾကာင္းကို ေျပာၾကသည္ပင္ စကားအပိုေတြ၊ စကားအကားေတြ ပါၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ေသခ်ာလွေသာ သတင္းစကားသည္ သည္ကား ရြာလမ္းက ိုျဖတ္ေမာင္း သြားၿပီး သံုးရက္ေလာက္ရွိမွ ေရာက္ရွိလာခဲ့၏။ သတင္း ကိုသယ္ေဆာင္လာသူက အမႈပြဲစား ေက်ာ္ဒင္ပင္ ျဖစ္ေလ၏။
"ဂ်ပန္ မာစတာေတြက ျမင္းျခံမွာ ႐ံုးစိုက္ၾကသာကိုးဗ်။ ေျမေတာ္မွာလည္း ဂ်ပန္႐ံုးရွိသယ္။ ဆမိတ္ခံုမွာလည္း ရွိသယ္။ သူတို႔ကို နိပြန္မာစတာ ေခၚရသတဲ့ဗ်။ ဂ်ပန္လို႔ ေခၚသာ လားလားမွကို မႀကိဳက္သာတဲ့။ ပါးမ်ားက်ဳိးေအာင္ ႐ိုက္သာတ့ဲ ဗ်ား"
"က်ဳပ္တို႔ ရြာေတြဘက္ကို ဘာလာ လုပ္သာတုံး၊ ပါး႐ိုက္ဖို႔လား ကိုေက်ာ္ဒင္ရဲ႕"
"ထြက္ေပါက္၊ ၀င္ေပါက္ေတြ၊ လမ္းေတြ၊ တံတားေတြ၊ လမ္းဆံုလမ္းခြေတြ အကုန္ လိုက္ၾကည့္သာဗ်။ နိပြန္မာစတာေတြ အာဂမွတ္လို႔"
ဂ်ပန္ ဆိုသူေတြကို မျမင္လိုက္ ၾကရေသာ္လည္း ဂ်ပန္တို႔၏ သတင္းကေတာ့ မေကာင္းလွပါ။ ဆရာၾကည္ ေျပာမယ္ ဆိုလည္း ေျပာစရာ။ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္း တာလမ္းကုိ ျဖတ္သြားခဲ့ေသာ ဂ်ပန္ကား ေခၚၾကသည့္ ထို မႈန္ကုပ္ကုပ္ ကားတစ္စီး၏ ေနာက္တြင္ ဖုန္ေတြ တလံုးလံုးထ က်န္ရစ္ခဲ့သလိုပင္ မအိမ္ကံ၏ ဘ၀ ေနာက္ပိုင္းတြင္လည္း ထိုကားႏွင့္ အတူ ပါလာခဲ့ေသာ ဆိုးရြားလွေသာ ကံၾကမၼာဖုန္လံုးက မစဲႏိုင္ေအာင္ ရွိခဲ့ပါ၏။ ရြာလမ္းကို ကားတစ္စီး ျဖတ္သြား ခဲ့သည့္ေနာက္ တစ္ပတ္ေလာက္ အၾကာတြင္ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္း ရြာလမ္းတြင္ ဒုတိယအႀကိမ္ ထူးဆန္းေသာ အျဖစ္ အပ်က္ တစ္ရပ္ ၾကံဳရျပန္ပါ၏။
ထိုညက တပို႔တြဲလဆန္း ဆယ့္သံုးရက္လသည္ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္း ေကာင္းကင္၌ ထိန္ထိန္သာလ်က္ ရွိ၏။ လသာ ရက္ကိုသာ ည၏ အလင္းေရာင္အျဖစ္ ေမွ်ာ္ၾကရေသာ ကေလးေတြ ကေတာ့ ထံုးစံအတိုင္း ရြာလမ္းတြင္ ကြၽက္ကြၽက ္ညံေအာင္ ေဆာ့ကစား ေနၾကေလသည္။ ကိုယ့္အိမ္ေရွ႕လမ္းေပၚမွာ ဒါမွ မဟုတ္ ကိုယ့္၀ိုင္းတိုက္ က်ယ္က်ယ္ထဲမွာ ေအာ္ဟစ္ေျပးလႊား ကစားေနၾကသည္ ျဖစ္ရာ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းညသည္ ေအာ္သံ ဟစ္သံ၊ ျငင္းသံခုသံ၊ ဆူသံညံသံ တို႔ျဖင့္ လႈပ္ခတ္လ်က္ ရွိရာမွ တျဖည္းျဖည္း လကေလးပင္ ရင့္လာခဲ့ပါ၏။ မအိမ္ကံတို႔ အိမ္က တိုင္ကပ္နာရီပင္ ကိုးခ်က္ ဒင္ဒင္ျမည္ၿပီးခဲ့ၿပီ။ ရြာဦး ဆရာေတာ္ေက်ာင္းဆီမွ ဘုရား၀တ္ျပဳၿပီးခ်ိန္ စည္ေမာင္းထိုးသံ ၾကားလိုက္ရၿပီ။ လေရာင္ေအာင္မွာ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္း ရြာကေလး၏အလွက ေအးျမေသာ ရာသီ ႏွင့္ လိုက္ဖက္ေအာင္ ၀င္းပေန ေလသည္။ ထိုစဥ္မွာပင္ က်ယ္ေလာင္လွေသာ ေသနတ္သံ တစ္ခ်က္သည္ ရြာအေရွ႕ဆီက အုန္းခနဲ ၾကားလိုက္ရေလသည္။ ထိုအခါ ပြက္ပြက္ညံေနေသာ လေရာင္ေအာက္က ရြာကေလးသည္လည္း ခ်က္ခ်င္းပင္ တိခနဲ ၿငိမ္သက္ သြားေလသည္။ ေသနတ္သံက ေအးစက္ေသာ ညကို က်ယ္ေလာင္စြာ လႈပ္လိုက္သည့္ အတြက္ ရြာသူ ရြာသားမ်ား အားလံုး သို႔ေလာ သို႔ေလာ ျဖစ္ကုန္ၾကသည္။ မအိမ္ကံႏွင့္ ေက်းဥတို႔ပင္ လေရာင္က်ေနသည့္ အိမ္ေရွ႕ ကြက္လပ္မွာ ထိုင္ၾကရင္း ရြာသတင္း ရပ္သတင္းေတြ ေျပာေနၾကခိုက္ျဖစ္၏။
"မအိမ္ကံ ဘာတုံးဟဲ့"
မလွအံုသည္ပင္ အိမ္ထဲက ေျပးထြက္လာကာ အေမာ တေကာ ေမးလိုက္သည္။
"ေသနတ္သံ ထင္သယ္ ေဒြးလွအံု၊ ရြာေရွ႕ဆူး တံခါးက ေနမွာ"
"မဟုတ္ေလာက္ပါဘူးေနာ္ ေက်းဥ၊ ငါ့စိတ္ထင္သာ ေျပာရရင္ ကိုဘကြန္းတို႔ ၀ိုင္းတိုက္ေလာက္က ေနမွာ"
Thursday, October 15, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment
ခုလုိတခုတ္တရ မွတ္ခ်က္ျပဳတာကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ