ဦးသာထန္က ကိုေျပသိမ္းကို က်ဳပ္သားစာရင္း သြင္းတယ္ ဆိုေတာ့ မအိမ္ကံကပင္ မေနတတ္ မထိုင္တတ္ ျဖစ္ရပါ၏။ ဦးသာထန္က ႐ိုး႐ိုး ေျပာလိုက္ျခင္းေပမယ့္ စကားက အဓိပၸာယ္ တစ္မ်ဳိးေရာက္တာ မဟုတ္လား။ ေဒၚပန္း႐ံုက ဦးသာထန္ကို မ်က္ေစာင္း လွမ္းထုိးေလသည္။ ဘယ္စကား ဘယ္ေရာက္မွန္းမသိ။ သို႔ေသာ္ ဘယ္သူ႔အေပၚမွ ဘယ္တုန္း ကမွ စိတ္၀င္စားမႈ မရွိခဲ့ေသာ ဦးသာထန္က ကိုေျပသိမ္းကို ဓာတ္က်ခဲ့ေလသည္။ ဦးသာထန္၏ ပင္ကိုစိတ္ကလည္း ေခတ္ပညာတတ္ လူငယ္ေတြကို အထင္ႀကီး ေလးစားစိတ္ ရွိသည္။ ကိုေျပသိမ္းလို ဥပဓိ႐ုပ္ ၾကည္စင္သေလာက္ စကား ေျပာမြန္ရည္သူ တစ္ေယာက္ကို ဦးသာထန္ ဓာတ္က်မည္ ဆိုလည္းက်စရာ။ ကိုေျပသိမ္းက ဦးသာထန္ နားလည္ေလာက္ ေသာ စကားလံုးေတြကို ေရြးခ်ယ္ သံုးၿပီး စကားကို ေအးေအး ေဆးေဆး ေျပာသည္။ စကားေျပာ ႏူးညံ့သေလာက္ ျခံဳငံုမိ ေအာင္ စီကာပတ္ကံုး ေျပာတတ္သည္။ ဦးသာထန္က ေခါင္း တညိတ္ညိတ္။ အခုမွ ေရလည္ေတာ့သယ္ ဆိုသည့္ စကားျဖင့္ ေထာက္ခံ၏။
"ကိုင္း ေနပါဦး။ ေမာင္က ကေန႔ျပန္မွာလား။ ဘာ အေၾကာင္းမ်ား ေနာက္ဆံ ငင္စရာရွိေသးလို႔လဲ။ အိမ္က သားမယား"
"မရွိပါဘူးခင္ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္ လူလြတ္ပါ။ မိဘမ်ားကို လုပ္ေကြၽးေနပါသယ္"
သည္တစ္ခါေတာ့ ေဒၚပန္း႐ံုက ဦးသာထန္ကို ၀င္ေငါက္ ရေတာ့သည္။
"ကဲပါ ကိုေရႊသူႀကီးမင္းရဲ႕။ သဂ်ဳိးပဂ်ဳိးနဲ႔ ဘယ္ စကား ဘယ္ေရာက္။ သည္လိုပါ ေမာင္ရင္ရယ္။ ေမာင့္ဦးေလးက ေမာင္ေျပသိမ္းနဲ႔ စကားေျပာခ်င္လွ ထင္ပါရဲ႕ကြယ္။ ေနာက္ဆံ ငင္စရာ မရွိရင္ သည္တစ္ညေတာ့ ေနေစခ်င္သယ္။ မိုးေတာင္ ခ်ဳပ္လုကမင့္ပဲဟာ"
အေဖတို႔၊ အေမတို႔က မထင္မွတ္ဘဲ တားေနေတာ့ မအိမ္ကံ စိတ္ခ်မ္းသာသြားခဲ့သည္။ ဧည့္သည္ ကိုလူေခ်ာကို ခ်က္ခ်င္း မျပန္ေစခ်င္ခဲ့။ အစ္ကိုျဖစ္သူ ပါးလိုက္ေသာ စာယူလာသူကို တစ္ညေတာ့ နားေစ့ခ်င္သည္။ ဘာပဲ ေျပာေျပာ ျမင္းျခံႏွင့္ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းက မေ၀းေသာ္လည္း မနီးလွပါ။ မိန္းမပ်ဳိဆိုေတာ့လည္း ေနလွည့္ပါဦး အတားရခက္ပါ၏။ အခုေတာ့ မိဘႏွစ္ပါးက တားေနၿပီ ဆိုေတာ့ စကားခိုင္ေအာင္ ၀င္ခ်ည္ရျပန္သည္။
"ဟုတ္သားပဲ ကိုေျပသိမ္းရယ္။ လာၿပီး တန္းျပန္ရသယ္လို႔။ တစ္ညေတာ့ တည္းခိုပါဦးရွင္။ ကြၽန္မတို႔မွာ အစ္ကို ျပန္ေရာက္ လာသလို မွတ္ပါသယ္"
"ကြၽန္ေတာ့္မွာ အလုပ္ရယ္ လို႔ေတာ့ အေရးတႀကီး မရွိပါဘူး။ သို႔ေသာ္လည္း အားနာလွပါတယ္။ ေနာင္မ်ားေတာ့ သည္ရြာေတြ တာ၀န္ က်ရင္ျဖင့္ ေနပါေလ့ခင္ဗ်ာ"
သည္တစ္ခါေတာ့ အနားမွာ ထိုင္ေနေသာ မလွအံုက ဆိုးဆိုး ဆတ္ဆတ္ ၀င္ေျပာသည္။
"ကိုင္းပါ ကိုမင္းသားရဲ႕။ တစ္ညမ်ားေတာ့ ဘယ့္ႏွယ့္မွ မေနပါဘူး။ က်ဳပ္က ခ်က္ေကြၽးရမယ့္ ဟင္းေကာင္းစပ္ၿပီး ေပါ့ဟာ။ ညေနက် က်ဳပ္တို႔ရြာက ရန္ေျပမာန္ေျပ ဆုေတာင္းျပည့္ ဘုရားလည္း ဖူးသြားဦး။ ဆုေတာင္းမ်ား တကယ္ျပည့္သာ။ ျဖစ္ခ်င္သာ ဆုေတာင္း႐ံုပဲ"
"ဟုတ္ကဲ့ပါ ခင္ဗ်ာ။ ဘုရားဖူး ဖိတ္ေတာ့လည္း မျငင္းသာ ေတာ့ပါဘူး။ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းက ဆုေတာင္ျပည့္ ဘုရားမွာ တိုင္းျပည္ လြတ္လပ္ေရး ရေအာင္ ဆုေတာင္းရမွာပဲ"
ထိုညေနက ကိုေျပသိမ္းႏွင့္ မအိမ္ကံတို႔ ႏွစ္ဦးသား မလွအံုႏွင့္အတူ ရြာ့အေရွ႕ဘက္ ကြင္းထဲက ရန္ေျပမာန္ေျပ ဆုေတာင္းျပည့္ ဘုရားဘက္ ေလွ်ာက္ခဲ့ၾကပါ၏။ မအိမ္ကံက ခါတိုင္းလို ရြာက ဘာထင္ၾကမွာပါလိမ့္ ဆိုသည့္ စိတ္ကေလး မရွိေတာ့တာလား။ တစ္စံုတစ္ရာကို အရြဲ႕တိုက္ခ်င္တာလားေတာ့ မသိ။ ရြာ့အေရွ႕ဘက္ ဘုရားကြင္းကို လမ္းတည့္တည့္ ႀကီးက မသြားဘဲ ရြာလယ္လမ္းထဲက သြားခဲ့ၾကသည္။ မအိမ္ကံကို ကိုေျပသိမ္းႏွင့္ တြဲျမင္ၾကျခင္းတြင္ ရြာက ႏွစ္မ်ဳိး အံ့ၾသေနခဲ့ၾကသည္။ တစ္မ်ဳိးက လူေရးလွသေလာက္ ၾကည္ၾကည္ သန္႔သန္႔ ရွိေသာ ေက်ာင္းဆရာေလး ကိုေျပသိမ္းကို ျမင္ၾကသျဖင့္ အံ့ၾသၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ေခ်ာလိုက္သဲ့ၿမိဳ႕သား ႏွယ္။ အိမ္တိုင္းက ထြက္ၾကည့္ခဲ့ၾကသည္။ အခ်င္းခ်င္း လက္တို႔ၾကသည္။ မၾကည့္လိုက္ရသူ၊ မျမင္လိုက္ရသူ မရွိရ ေလေအာင္ ေခၚကာငင္ကာ ၾကည့္ေစခ့ဲၾကသည္။ အခ်င္းခ်င္း တိုးတိုး ေျပာၾကတာလည္း ရွိသည္။
"သူက ဘယ္သူတံုး။ မအိမ္ကံ ရည္းစားလား"
"သိဘူးေလ။ အေခ်ာေတာ့ ရက္စက္သယ္။ မအိမ္ကံနဲ႔ေတာ့ လိုက္ပါ့ေအ"
ေနာက္ အံ့ၾသျခင္းကေတာ့ ေယာက္်ားသား တစ္ေယာက္ ႏွင့္အတူ သြားလာဖို႔ ဆိုတာေ၀းေရာ။ တစ္ေယာက္တည္းပင္ ျမင္ရခဲေသာ မအိမ္ကံကို ၿမိဳ႕သူေတြ ညေနခင္း လမ္းေလွ်ာက္သလို လမ္းထြက္လာတာကို ျဖစ္ပါ၏။ သည္ျမင္ကြင္းေၾကာင့္ မအိမ္ကံႏွင့္ လူႀကီးမိဘခ်င္း သေဘာတူညီ ထားၾကသူလားလို႔လည္း တီးတိုး ဆိုခ်င္ၾကပံုေပၚသည္။ မအိမ္ကံကလည္း သည္လိုပဲ ေတြးေစခ်င္သည္။ ၿမိဳ႕သားပညာတတ္ ေက်ာင္းဆရာ၊ ႐ုပ္ရည္ တင့္တယ္သူ တစ္ေယာက္ႏွင့္ အထင္ခံခ်င္၍ မဟုတ္။ သူ႔မွာ သူ႔ကိုယ္သူသာ သိေသာ စိတ္ကူး တစ္ခ်က္ရွိသည္။ ဒါျဖင့္ ကိုေျပသိမ္းကို မအိမ္ကံ စိတ္မညႊတ္ဖူးတဲ့လား။ မအိမ္ကံ ကိုယ့္ရင္ထဲ ကိုယ္ေမးေတာ့လည္း ပ်ဳိ႕ေခါင္းက ဇြန္ပန္းေခြ ေလသင့္ရာေအး၊ ညေနဆီေလျပည္လိွမ့္ ေခါင္းညိတ္တိုင္း ေမႊးေစခ်င္သည္ အမွန္ပင္။ ဒါေပသိ မိန္းကေလး မဟုတ္လား။
"က်ဳပ္တို႔ ရြာကေလးက က်ဳပ္တို႔ အေဖတို႔ ေျပာသမွ်ေတာ့ ဘုရင့္ေခတ္ကတည္းက ရွိခဲ့သာတဲ့။ သည္ေစတီ ကေလးကလည္း မိဖုရားတစ္ပါး တည္ခဲ့သာလို႔ ေျပာၾကသယ္။ အဓိ႒ာန္နဲ႔ တည္သဲ့ ဘုရား ဆိုေတာ့ ဆုေတာင္းလည္း ျပည့္သယ္"
မလွအံုက ေစတီဆီ သြားရာလမ္းကို ခ်ဳိးရာက ေစတီကို လွမ္းျပရင္း ေျပာျခင္းျဖစ္သည္။ မလွအံုက ေရွ႕က သုတ္သုတ္ သြားႏွင့္သည္။ မအိမ္ကံက ေယာက္်ားကေလး တစ္ေယာက္ ေရွ႕က မသြားခ်င္သျဖင့္ ကိုေျပသိမ္းကို ေရွ႕ကသြားေစသည္။ ကိုေျပသိမ္းက မအိမ္ကံကို စကားစသည္။
"ေနပါဦးေတာ့ ေစတီက ဆုေတာင္းျပည့္တယ္ ဆိုေတာ့ မအိမ္ကံ ဆုေတာင္းဖူးလို႔လား။ ေမးသာ ေမးရတာပါေလ၊ ပ်ဳိေလးတို႔ အိမ္ဦး၊ ဆပ္သြားဖူး တစ္႐ံုႏွစ္႐ံု ေက်းေတြကအံု ဆိုတာလို ဆုေတာင္းစရာလည္း လိုမယ္မထင္ပါဘူး"
ဆပ္သြားဖူးတစ္႐ံု၊ ႏွစ္႐ံုေက်းေတြက အံုတဲ့လား ကိုၿမိဳ႕သားရယ္။ မအံုရေပါင္ရွင္။ အခုအခ်ိန္အထိ မအိမ္ကံက ဘယ္သ ူ႔စကားတင္မွ မခံခဲ့တဲ့ အပ်ဳိစင္ပါတဲ့ေတာ္။ အာဂ မွတ္လို႔။ မအိမ္ကံ ျပံဳးေနလိုက္သည္။
"မအိမ္ကံကေတာ့ ဘာဆုမွ မေတာင္းရ ေသးပါဘူး ကိုေျပသိမ္းရယ္။ ဆုေတာင္းေလာက္စရာ အေၾကာင္းမရွိေသး လို႔မ်ားလား ေျပာတတ္ေပါင္ရွင္။ ဒါေပသိ ပ်ဳိတို႔ေမာင္ ရွင္လိင္ျပန္ရင္ နားပန္ဖို႔ေတာ့ ခူးထားရဦးမလားဘဲ"
ကိုေျပသိမ္းက မအိမ္ကံကို ေငးၾကည့္ေနသည္။ ညေနခင္း တိမ္နီေရာင္ကေလး ပက္ထားသျဖင့္ မ်က္ႏွာေလး တစ္မ်ဳိး လွေနပါ၏။ ေန၀င္ခ်ိန္ တိမ္ေတာက္ေတာက္မွာ အ႐ုပ္ဆိုးသူမ်ားပင္ လွၾကတာဆိုေတာ့ မအိမ္ကံအဖို႔ေတာ့ ေျပာစရာမရွိၿပီ။ ေလညင္းက ေသြးလ်က္ရွိ၏။ ပဲခင္းေတြ သိမ္းၿပီးစဆိုေတာ့ ဘယ္ၾကည့္ၾကည့္ မ်က္စိတဆံုး ျမင္ေနရသည္။ ေကာင္းကင္ ျပာျပာႏွင့္ ထံုးေစတီေဖြးေဖြးက ပနံရလွသည္။ ကုကၠိဳပင္ႀကီးက ေစတီေတာ္ ပရ၀ဏ္ေဘးမွာ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာကတည္းက ရွိခဲ့ပံုေပၚသည္။ ေကာင္းလိုက္တဲ့ အရိပ္၊ အရြက္သိပ္သိပ္ အခက္စိပ္စိပ္ ရွိေလသည္။ ဘုရားကန္ေတာ့ၾကေတာ့ မအိမ္ကံက ကိုေျပသိမ္း ေနာက္ဆြယ္မွာ မလွအံုႏွင့္ ယွဥ္ထိုင္ကာ ကန္ေတာ့သည္။
"ဆုေတာင္းျပည့္ပါေစ ဆုေတာင္းရေတာ့မွာပဲ။ ကြၽန္ေတာ္ေတာ့ ဆုေတာင္းခဲ့ၿပီ"
"ဘာမ်ားပါလိမ့္ ဆရာေလး"
မလွအံုက ခ်က္ခ်င္း ေကာက္ေမးလိုက္ေတာ့ ကိုေျပသိမ္းက ျပံဳး႐ံုျပံဳးေလ၏။ အတူ ျပန္ေလွ်ာက္လာသည္အထိ မေျဖ။ မလွအံုႏွင့္ နည္းနည္းလွမ္းေတာ့မွ မအိမ္ကံကိုေျပာသည္။
"ရွင္လိင္ျပန္ရမယ့္ အရြယ္ မဟုတ္ေတာ့ေပမယ့္ နားေတာ့ ပန္ပါရေစ ဘုရားလို႔ ဆုေတာင္းခဲ့တယ္"
မအိမ္ကံ၏ မ်က္ႏွာက အေနာက္ေတာတန္းထဲ ၀င္ေတာ့မည့္ ေနလံုးလို ရဲမွည့္သြားသည္။ ၿမိဳ႕သားကေတာ့ ရင္ႏူး စဖြယ္ စကားထည့္လာပါပေကာလား။ ၿမိဳ႕သားမ်ားကေတာ့ မယံု၀ံ့ေပါင္ရွင္လို႔လည္း ရင္ထဲက ေတြးေနမိပါ၏။ ပ်ဳိေလးတို႔ ၀ိုင္းရစ္ခံု ပန္းပံုလို႔ေပး၊ ဘယ္အပ်ဳိပန္ၿပီလဲ ေမာင္ႀကီးကိုေမး ဆိုတာလို ၿမိဳ႕ႀကီးသားကို ၀ိုင္းရစ္ခံုေပၚ ပန္းေတြပံုလို႔ ေပးခဲ့သူေတြ မရွိဘူး မေျပာႏိုင္။ မအိမ္ကံကေတာ့ ႏႈတ္ဆိတ္ေနခဲ့ပါ၏။ ဘုရားက အျပန္မွာ မအိမ္ကံတို႔ ရြာ၀န္းက်င္ကိုလည္း ျပခဲ့ၾကေသးသည္။ မလွအံုက ရြာ၀င္ခါနီးေတာ့ မအိမ္ကံႏွင့္ ယွဥ္လ်က္ ေလွ်ာက္ခဲ့သည္။ ထိုညေနက အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ မိုးလည္း ခ်ဳပ္ေလၿပီ။
ညပိုင္းေရာက္ေတာ့ ဆရာေလး ကိုေျပသိမ္းႏွင့္ အိမ္သားေတြ စကားေျပာလိုက္ၾကတာ ညဥ့္နက္မွ စခန္းသိမ္းခဲ့ၾကသည္။ မနက္ေစာေစာထ ေရမိုးခ်ဳိးၿပီးသည္ႏွင့္ မနက္ခင္းစာ ကေလးဧည့္ခံဖို႔ ျပင္ရသည္။ မလွအံုက ပဲလြမ္းေစ့ႏိုင္းခ်င္းႏွင့္ ေကာက္ညႇင္းျဖဴကေလး သန္႔သန္႔ေပါင္းထားသည္။ ငါးရံ႕ေျခာက္ကို မီးက်ီး ရဲရဲအံုးကာ ထုေထာင္းၿပီး ဆီကေလး လက္တစ္ဆစ္ ျမဳပ္ေအာင္ စိမ္သည္။ ေရစိမ္မတ္ပဲကို ညက္ ညက္ေထာင္း၍ အကြင္းခတ္ေၾကာ္ထားတာကလည္း ႂကြပ္ႂကြပ္ရြရြ ရွိလွပါ၏။ ဧည့္သည္ေတာ့ ဘယ္လိုေနမည္ မသိ။ မအိမ္ကံပင္ ၀မ္းနင့္ေအာင္ စားမိပါ၏။ ကိုေျပသိမ္းကို ဧည့္ခံ ေကြၽးေမြးၿပီးေတာ့ ဖိုးကူးက ျမင္းကို ဆြဲထုတ္လာခဲ့သည္။
"ကိုေျပသိမ္းရယ္ ကြၽန္မတူက ကိုေျပသိမ္း ျမင္းစီးသာ သေဘာက်လို႔သဲ့။ ကိုေျပသိမ္းကို အသင္ခိုင္းရမယ္ခ်ည္း ေျပာေနသာ။ အခါအခြင့ ္ရရင္ သင္ေပးပါဦး"
ကိုေျပသိမ္းက ဖိုးကူးေခါင္းကို ပြတ္သည္။
"သင္ေပးရေသးေပါ့ကြယ္။ သည္ဘက္မယ္ ေက်ာင္းဖြင့္ရင္ အခ်ိန္ရၿပီေပါ့။ ျမင္းေတာ့ရွိရဲ႕ မဟုတ္လား မအိမ္ကံ"
"အေဖ့ျမင္း စိန္ပြင့္ေတာ့ ရွိပါရဲ႕။ အိုရွာပါၿပီ။ မအိမ္ကံ ျမင္းတစ္ေကာင္၀ယ္ဖို႔ စိတ္ကူးထားသယ္။ ဖိုးကူးတင္ မဟုတ္ဘူးရွင့္ မအိမ္ကံပါ ျမင္းစီးေတာ့မွာ၊ မအိမ္ကံကိုလည္း သင္ေပးပါဦး"
"အပ်ဳိေခ်ာေခ်ာရယ္လို႔ တစ္ခါမွ မသင္ဘူးေလေတာ့ အခ်ဳိးမွ က်ပါ့မလား မသိဘူး။ မအိမ္ကံက ျမင္းစီးသင္ဦး မလို႔လား"
"စီးရေသးေပါ့ရွင္"
ကိုေျပသိမ္းအတြက္ အေမပန္း႐ံုက အမဲေျခာက္စည္းႏွင့္ စားစရာေတြ ထည့္ေပးသည္။ မအိမ္ကံကလည္း ရက္ကန္း႐ံုထြက္ လက္ရက္ထည္ ကေလးေတြထဲက ကိုေျပသိမ္းႏွင့္ လိုက္မည္ ထင္သည့္ အဆင္ကေလးေတြ ေရြးကာေပးလိုက္သည္။ ပုဆိုးသံုးကြင္း၊ ပင္ညိဳတစ္အုပ္၊ ဖ်င္တဘက္တစ္ထည္။
"မအိမ္ကံတို႔မွာ ေပးသာ ေပးရပါသယ္။ ၿမိဳ႕သားဆိုေတာ့ ၀တ္မွ ၀တ္ပါ့မလားမသိ"
"မအိမ္ကံက ေက်းဥကို ေျပာသလိုလိုႏွင့္ အထည္ထုပ္ကေလး ကမ္းေပးလိုက္ေတာ့ ကိုေျပသိမ္းက "တစ္သက္လံုး ၀တ္မွာပါဗ်ာ"ဆိုကာ လွမ္းယူလိုက္သည္။ မအိမ္ကံက အစ္ကို ေမာင္ျမတ္သာႏွင့္ ေတြ႕လွ်င္ အစ္ကိုသံုးခ်င္ရာ သံုးႏိုင္ဖို႔ ေငြစကေလးလည္း ထည့္ေပးလိုက္ပါ၏။
ကိုေျပသိမ္း ျပန္ခါနီးေတာ့ သူႀကီး ဦးသာထန္ႏွင့္ အေမ ပန္း႐ံုကို ထိုင္ကန္ေတာ့သည္။ အေဖေရာ၊ အေမေရာ မအိမ္ကံ တို႔ပါ ၀ိုင္း၀အထိ လိုက္ပို႔ၾကသည္။ ကိုေျပသိမ္းက ျမင္းေပၚ လႊားခနဲ တက္လိုက္ရင္း ႏႈတ္ဆက္သည္။
"ေက်းဇူးရွင္မ်ား ခြင့္ျပဳပါဦးခင္ဗ်ာ"
"သြားလမ္းသာလို႔ ျပန္လမ္းေခ်ာပါေစ"
အားလံုးအိမ္ႀကီးထဲ ျပန္၀င္သြားၾကေသာ္လည္း မအိမ္ကံ ကေတာ့ ေငးလ်က္က်န္ခဲ့သည္။ ျမင္းကိုေတာ့ မျမင္ရေတာ့ပါ။ အူအူထ က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ ဖုန္ေငြ႔ေတြကို ေငးေနမိျခင္း ျဖစ္ပါ၏။
သည့္ေနာက္ပိုင္း ရက္ေတြမွာေတာ့ ေျခာက္ေသြ႕ျခင္းႏွင့္ ဘယ္ဆီ ဘယ္၀ယ္မွန္း မသိရေသာ တမ္းေရာ္ စိတ္ကေလး မအိမ္ကံမွာ ရွိေနခဲ့သည္။ အသက္ႏွစ္ဆယ္ သီသီေက်ာ္႐ံုရွိ ေသးေသာ္လည္း ရင္ထဲမွာ အမ်ဳိးအမည္ ေဖာ္ျပရန္ ခက္လွ ေသာ ခံစားမႈ တစ္မ်ဳိးက ရင္မွာခုေနခဲ့တာ မၾကာလွေသးပါ။ မွန္တာေျပာရလွ်င္ ကိုေျပသိမ္းကိုေတာ့ လြမ္းမိသား။ ခ်စ္သူ မဟုတ္။ ရည္းစားမဟုတ္။ ခလုတ္တိုက္ေအာင္ လာခ်င္လို႔ လည္း မရႏိုင္မွန္းသိပါရဲ႕။ ဒါေပသိ ရြာလမ္းမွာ ဖုန္ထလွ်င္ ျမင္းေကာင္းစီး ကိုလူေခ်ာကို မအိမ္ကံ ေမွ်ာ္မိရပါ၏။ တစ္ခါ တစ္ခါ ရက္ကန္း႐ံုဆီက ထြက္လာေသာ ေတာဓေလ့ သီခ်င္း အီသံကေလးေတြကလည္း မအိမ္ကံ ရင္ကို ခုန္ေစခဲ့သည္။ သီခ်င္းသံက ခပ္ညည္းညည္းသံ ဆိုေတာ့ လြမ္းစရာလည္း ေကာင္းပါ၏။
"လသာၾကမ္းျပင္ဗိုင္းရစ္ခြင္ ... သခင္လိုလို လင္ လိုလို... ေစာင္ညိဳကာပါ့ ေရႊေခါင္ရမ္း။ လသာ ၾကမ္းျပင္ ဗိုင္းရစ္ခြင္ ... သခင္တစ္ပိုင္း လင္တစ္ပိုင္း... ေစာင္ျဖဴ ကာပါ့ ေရႊဖီပန္း။ လသာၾကမ္းျပင္ဗိုင္းရစ္ခြင္ ... သခင္တစ္ခု လင္တစ္ခု... ေစာင္၀ါကာပါ့ စကား၀ါပန္း။ ေမွ်ာ္႐ႈပါရ ပ်ဳိ႕ခ်စ္ေ၀း ... ေ၀့ေ၀ေ၀း... ေ၀့ေ၀ေ၀း..."
"အေနာက္ဆို ေတာေျခစ... ေနက်ေပါ့ ေအတို႔ရယ္...
ေရႊႀကိဳးေရႊကျမင္းလွလွ...လာပါ့မလား ေအတို႔ရယ္...
သူ႔ရြာတေက်းဟိုရပ္ေ၀း...ေသခ်ာဖူးေပါ့ ေအတို႔ရယ္...
လ ဦးေကြးေကြး ၾကယ္ေဖြးေဖြး ... ေငးရတာလည္း ေမာေပါ့ေအ...
သန္းေခါင္လ ခ်ဥ္း ၾကယ္ေတြ၀င္း... ပ်င္းရတာလည္း ေညာင္းေပါ့ေအ...
အ႐ုဏ္လမင္း ၾကယ္ေတြရွင္း ... ဒင္း မလာလဲ ေနေတာ့ေအ..."
ငါ့မ်ား ေစာင္းဆိုေနေရာ့လား။ သီခ်င္းေၾကာင့္ မအိမ္ကံ ျပံဳးလည္း ျပံဳးမိရပါ၏။ သခင္လိုလို လင္လိုလို၊ သခင္တစ္ပိုင္း လင္တစ္ပိုင္း၊ သခင္တစ္ခု လင္တစ္ခု ဆိုတာေတာ့ မဟုတ္ ေသးပါ။ ဒါျဖင့္ ကိုေျပသိမ္းရယ္ လာပါေတာ့ က်ီးကန္း တေမာ့ေမာ့လို႔ ေမွ်ာ္ရမယ့္ ရည္းစားလား။ အဲသလိုလည္း မဟုတ္ျပန္။ ဘာမွန္းမသိရေသာ ေ၀ဒနာပင္။
သည္ရက္ေတြထဲမွာ မအိမ္ကံအတြက္ မဆန္းေသာ္လည္း ထူးသည့္သတင္းေတြ ၾကားရျပန္သည္။ တစ္ရက္မွာ အေမပန္း႐ံုက မအိမ္ကံကို အသာလက္တို႔ ေခၚကာ အခင္းေတြဘက္ ထြက္ခဲ့ၾကသည္။ မအိမ္ကံလည္း အသာလိုက္သြား႐ံု သာ။ အခင္းစပ္မွာ ဖ႐ံုညြန္႔၊ ဟင္းႏုႏြယ္ညြန္႔ကေလးေတြ ဆိတ္ၾကရင္း အေမပန္း႐ံုက ေျပာျပသည္။
"သမီးေရ အေမ စကားေျပာခ်င္လို႔ ေခၚလာသာ။ အိမ္မွာ ေျပာမျဖစ္လို႔။ သည္လို တို႔အိမ္က ဖုိးတုတ္ရွိပါေရာလား။ ဖိုးတုတ္နဲ႔ ေက်းဥနဲ႔က လူငယ္ခ်င္း ရည္ငံေနၾကပံုေပၚသယ္။ ေမာင္ေတြ ႏွမေတြလို ေနၾကလို႔သာကိုးသမီးရဲ႕။ ေသြးမေတာ္ သားမစပ္ဆိုေတာ့လည္း မလြန္ဆန္သာဘူးဆိုသာ အေမ နားလည္ပါရဲ႕။ ဒါေပသိလို႔ ႏွစ္ေယာက္စလံုးက အေမတို႔အိမ္မွာ ေနၾကသာ မႈတ္လား။ မေတာ္ ေၾကးႏဲွခရာ သာယာခ်င္လ်က္ လင္းကြင္းဖ်က္ဆိုသာလိုပဲ ေစာင့္ေရွာက္ လာခဲ့သမွ် အ႐ုပ္ဆိုး အက်ည္းတန္သြားႏိုင္သာလည္း ထည့္တြက္ရေသးသယ္ေလ"
"ေဟာေတာ့္ ဟုတ္ရဲ႕လား အေမရယ္။ ေက်းဥျဖင့္ မအိမ္ကံနဲ႔ အတူရိွေနသာပဲ။ မအိမ္ကံျဖင့္ ထူးျခားသယ္ ထင္မိေပါင္"
"အေမတို႔က ငယ္ရာက ႀကီးလာသာပါေအ။ မိန္းကေလး ဆိုသာက ေမွ်ာ္ႀကိဳက္ၾကရသာပါ။ ေက်းဥကို အျပစ္မတင္ပါဘူး။ ဖိုးတုတ္ကလည္း သည္ႏွစ္မွ လူေကာင္ႀကီး ထြက္လာေပမယ့္ အသက္မငယ္ေတာ့ဘူး။ လွအံုလည္း ရိပ္မိ ေလာက္သယ္။ မၾကာညြန္႔ေတာ့ အေမ မေျပာေသးဘူး။ အေမတို႔က ထိန္းရမွာေပါ့။ အရြယ္တိုင္လို႔ ယူၾကေတာ့လည္း မတားသာပါဘူး။ သေဘာေပါ့"
"အဲသည္ေတာ့"
"ဖိုးတုတ္ကို ေအာက္ဆင္းအိပ္ဖို႔ အေမ ေျပာလိုက္ၿပီ။ ဟိုဘက္ရြာေတြဘက္မွာ ႏြားသူခိုးပူသာေတြ ၾကားၾကားေနရသာကို အေၾကာင္းျပရသာေပါ့။ ဖိုးကူးေတာ့ သမီးတို႔အေဖာ္ ရေအာင္ထားပါဦးမယ္။ အဲသာ သမီးကို ေျပာခ်င္လို႔"
"ဟုတ္ကဲ့ပါ အေမ"
ေနာက္ထပ္ သတင္းတစ္ခု ကေတာ့ ေရႊမႈံ သတင္း။ ထံုးစံ အတိုင္းပင္။ ေရႊမႈံကို သာေအာင္ႏွင့္ ေပးစားဖို႔ ႀကီးေတာ္စံေရႊတို႔ ဘက္က ျပင္ဆင္ေနၾကသတဲ့။ သည္စကားကိုေတာ့ ေက်းဥကပဲ သယ္လာ ခဲ့ပါ၏။ ညဘက္ အိပ္ရာ၀င္ေတာ့ ေက်းဥက ၾကားလာသည့္ သတင္းကို ေျပာျပခဲ့သည္။ ရြာမွာ အလွဴက်ဲ သြားတာၾကာၿပီ။ ေရႊမႈံက ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ တစ္ခါေပြ႔ ပိုက္ကာမွ်ျဖင့္ ကြမ္းေတာင္ကိုင္စာရင္း ၀င္သြားခဲ့သည္ မဟုတ္လား။ ေရႊမႈံတို႔ဘက္ကလည္း ေသာင္ေသာင္သာသာ ရွိေပသိ ႀကီးေတာ္စံေရႊတို႔ အသိုက္အ၀န္းကို မလြန္ဆန္သာ။ သားသံုးေယာက္ကို ဖက္စိမ္း ကြမ္းေတာင္ကိုင္ သံုးေယာက္ ႏွင့္ ေပးစားျခင္းသည္ပင္ ႀကီးေတာ္စံေရႊ၏ အိပ္မက္ေတြ မဟုတ္လား။ ခုေတာ့လည္း ရြာက တြက္ၾကသည့္ အတိုင္း တကယ ္ျဖစ္ခဲ့ပါပေကာ။
"ေရႊမႈံကေကာ ဘာတဲ့လဲ"
"ဘာေျပာလို႔ ရမွာလဲ မအိမ္ကံရဲ႕။ လူႀကီးခ်င္း ေျပာဆိုေၾကာင္း ျမန္းၾကဖို႔ေတာင္ နားေဖာက္ ၿပီးသြားၾကၿပီ။ ႀကီးေတာ္ စံေရႊက ေတာေမ်ာက္ ေတာသစ္ပင္ မထီသလိုပဲေပါ့ေအ။ ေရႊမႈံကို ၀ယ္ယူသဲ့ သေဘာပါပဲ။ ငါၾကားသေလာက္ေတာ့ ေရႊမႈံကလည္း လိုခ်င္ခ်င္ပါ"
"ဟုတ္လား ေက်းဥ"
"လိုခ်င္ခ်င္ေပါ့။ သာေအာင့္ကို ႀကိဳက္သာေတြ အပံုဟာ။ ကြမ္းေတာင္ မကိုင္ၾကရလို႔ မေမွ်ာ္၀ံ့ၾကသာ မအိမ္ကံေရ။ ေရႊမႈံ က ကြမ္းေတာင္လည္း ကိုင္ရ၊ သာေအာင့္လည္းရဆိုေတာ့ ဘ၀လွၿပီလို႔ တြတ္ေနမွာေပါ့"
"ဥပန္းေယာင္ေယာင္ ေဖာင္းေယာင္ေယာင္ပါ ေက်းဥ ရယ္။ ျဖစ္ရပံုမ်ား သာေအာင္တို႔ ေစ်းေကာင္းလွခ်ည့္လား"
ထိုညက မအိမ္ကံရင္ထဲက အနာေဟာင္း ျပန္ႂကြလာခဲ့သည္။ ႀကီးေတာ္စံေရႊက သူ႔ကို လူပံုအလယ္မွာ အရွက္ခြဲခဲ့သည္။ သူ႔သားႏွင့္ စြပ္စြဲခဲ့သည္။ "ႀကီးေတာ့္သားက မက္ေလာက္စရာမွ မရွိသာ။ မအိမ္ကံက သာေအာင့္ကို မွန္းပါ့မလား"လို႔ ေခ်ပခဲ့သည္။ အခုေတာ့ "ဘာပဲေျပာေျပာပါေအ။ ငါ့သားက ရြာ့ကြမ္းေတာင္ကိုင္နဲ႔ညားသာေအ့။ ညည္းသာ တင္က်ီးလိုလို က်ီးလိုလို"ပါလို႔မ်ား ဆိုခ်င္ေရာ့လား။ ေရႊမႈံ ကေတာ့ေကာ။ ကြမ္းေတာင္လည္းကိုင္ရ၊ သာေအာင့္လည္းရ၊ ဘ၀လွၿပီတဲ့လား။ သာေအာင္ကလည္း မထူးပါ။ ေယာက္်ား တန္မယ့္ အက်င့္တန္သူပင္။ အခုေတာ့ သည္သံုးဦးသား ဆံုေတာ့ ဖိုခံုေလာက ္ျဖစ္ရၿပီ။ သည္ဖိုခံုေလာက္တြင္းက မီးေတာက္ေတြ တညီးညီး ေတာက္ေလာင္ၾကေတာ့မည္။
"ဒါေပသိ မအိမ္ကံ ရယ္။ တို႔ရြာက မိန္းကေလး ေတြခမ်ာ ကိုယ့္ရြာက ကိုယ့္ လူပ်ဳိ လွည့္ယူၾကရသာနဲ႔ ဆီ ဆံုပြတ္သလို လည္ေနၾကရ သာခ်ည္းပါေအ။ ႏြားမ်ား ခေလာက္ျမည္သံ ဆန္း႐ံုနဲ႔ေတာ့ ႏွမ္းပိုမထြက္ဘူး မအိမ္ကံရဲ႕။ ညည္းအိမ္ေထာင္ ရက္သား ျပဳရင္ ပညာတတ္ လူရည္သန္႔ ၿမိဳ႕သားကို မွန္းပါေအ။ ညည္း ႐ုပ္က ေတာသားနဲ႔ ညားရမယ့္ ႐ုပ္မဟုတ္ဘူး။ ကေတာ္႐ုပ္တဲ့"
ေက်းဥ စကားၾကားရေတာ့ မအိမ္ကံမွာ သူ႔စိတ္ဓာတ္ႏွင့္ တစ္ထပ္တည္း က်ေနသည့္ အတြက္ ရင္ထဲေႏြးသြားရသည္။ ႏြားမ်ား ခေလာက္ျမည္သံဆန္း႐ံုနဲ႔ ႏွမ္းပိုမထြက္ဘူးတဲ့။ ေက်းဥေျပာခ်င္တာ မအိမ္ကံသိပါ၏။ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ သူေဌး သားပဲရရ၊ သူေဌးသားက ကြမ္းေတာင္ကိုင္ကိုပဲ ယူယူ။ ကိုယ့္လိုသူ႔လို လူခ်င္း ဒုံရင္း ဒံုရင္းပါပဲဟာ ဆိုလိုျခင္း မဟုတ္လား။ ေက်းဥ မ်က္ႏွာကေလးကို မအိမ္ကံ ေငးၾကည့္ေနခဲ့သည္။
အင္း ေက်းဥရယ္ ညည္းလည္း ရည္းစားနဲ႔ မဟုတ္လား။ အခ်စ္ဆိုတာ ဆန္းေတာ့ အဆန္းသား။ ေက်းဥကို ထုတ္ေမး ခ်င္ေသာ္လည္း မေမးရက္။ ခမ်ာရွက္ရွာလိမ့္မည္။ ေက်းဥႏွင့္ ဖိုးတုတ္တို႔ေတာင္ အခ်စ္ဆိုတာကို ရွာေတြ႕ခဲ့ၾကၿပီပဲ။
"ၿမိဳ႕သားေတာ့ မယူပါရေစနဲ႔ ေက်းဥရယ္။ ေခါင္းေနာက္ သာနဲ႔ ထံုးနဲ႔လ်က္ဆား ပြတ္႐ွဴေနရဦးမယ္"
ေက်းဥ ေျပာခဲ့ဖူးသည့္ စကားကို ဆိုလိုက္ေတာ့ ေက်းဥ ကရယ္သည္။ ႏွစ္ေယာက္သား ၿငိမ္သြားေတာ့လည္း ကိုယ့္ အေတြးမ်ားႏွင့္ ကိုယ္။
၁၉၄၂ ခုႏွစ္၊ ႏွစ္ဆန္းပိုင္း။ ၁၃၀၃ ခု၊ ျပာသို တပို႔တြဲလ။
ေဆာင္းရာသီက ခါတိုင္းႏွစ္ေတြထက္ ပိုၿပီး ေအးလြန္းလွပါ၏။ မအိမ္ကံတို႔ ျခံ၀င္းေပါက္မွာ ေတာႀကီးထေနေသာ ေဂၚသဇင ္႐ံုႀကီးက ေဖြးေဖြးလႈပ္ေအာင္ ပြင့္ေနသည္။ မအိမ္ကံ တစ္ေယာက္ မနက္ေစာေစာ ကတည္းက ေဂၚသဇင္ခက္ေတြ ခ်ဳိးကာ ဘုရားတင္သည္။ သနပ္ခါး ေရက်ဲကေလးလူးၿပီး ဆံထံုးတစ္၀ိုက္ ေဂၚသဇင္ပန္းေတြ ေ၀ေနေအာင္ ပန္ထား လိုက္၏။ ဖ်င္ထည္ ရင္ဖံုးအက်ႌ လက္ရွည္ကေလးကို အေပၚ ထပ္၀တ္ၿပီး ရက္ကန္း႐ံုဘက္ ကူးခဲ့သည္။ ေဆာင္းသီးႏွံေပၚခ်ိန္ ဆိုေတာ့ အိမ္ရွိလူကုန္ အားရ နားရသည္ မရွိၾက။ ေတာထဲ သီးႏွံသိမ္း သြားသူက သြား။ ထမင္းဟင္း ခ်က္သူက ခ်က္။ ရက္ကန္းခတ္သူက ခတ္။
မအိမ္ကံ ကိုယ္တိုင္ ရက္ကန္းတန္း ဆင္ၿပီး အထည္ေတြ အကြက္ဆန္းထြင္ကာ ရက္ၾကည့္ေနမိပါ၏။ ထိုစဥ္မွာပဲ အိမ္ေရွ႕ကို လွည္းတစ္စီး ထိုးရပ္ကာ လွမ္းအသံျပဳသံကို ၾကားလိုက္ရသည္။ အိမ္၀ကို လွည္းဆိုက္သည္ႏွင့္ ဖိုးကူးက ၀င္းတံခါး ႀကီးကို ေျပးဖြင့္ေပးသည္။ ျမင္းျခံၿမိဳ႕မွ ဆရာႀကီး ဦးဘခင္၊ ဆရာေလး ကိုေျပသိမ္းႏွင့္အတူ ဧည့္သည္ ႏွစ္ေယာက္၊ သံုးေယာက္ကို လွမ္းျမင္လိုက္ေတာ့ မအိမ္ကံ အံ့ၾသ၀မ္းသာျဖစ္ သြားရပါ၏။
"ႂကြၾကပါရွင္။ ဆရာေလးတို႔ကို ေမွ်ာ္ေနၾကသာပါ။ ဖိုးကူး လွည္း၀ိုင္း ျဖဳတ္စမ္း။ ႏြားေတြကို သစ္ပင္ရိပ္မွာ ခ်ည္။ အစာ ေကြၽးလိုက္ေနာ္"
အေမပန္း႐ံုက ဧည့္သည္ေတြကို ဆီးႀကိဳသည္။ ဧည့္သည္ေတြ ေရာက္လာသျဖင့္ မအိမ္ကံတို႔ အိမ္ႀကီးမွာ လႈပ္လႈပ္ရြရြ ရွိလာခဲ့သည္။ ဦးသာထန္က ကိုဖိုးေငြကို ဟင္းရံ အရွာခိုင္းလိုက္သည္။ မလွအံုႏွင့္ ေက်းဥတို႔က အိမ္ေအာက္ထပ္ ခုတင္ႀကီးႏွစ္ခ်ပ္မွာ ေကာ္ေဇာခင္း၊ ေခါင္းအံုးႏွင့္ အညာ ေစာင္မ်ားခ်ေပးၾက၏။ ခရီးေ၀းက လာၾကေသာ ဧည့္သည္မ်ား ေျခဆင္းလဲလူ အနားယူႏိုင္ရန္ျဖစ္ပါ၏။ ေရေႏြးပြဲ၊ ကြမ္း၊ ေဆး၊ လက္ဖက္စံု တည္ခင္းၾကသည္။ ဆရာႀကီးတို႔က ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းမွာ တစ္ေထာက္ နားၿပီးသည္ႏွင့္ ၾကည္ေတာ္ကုန္းကို ဆက္ကူးၾကမည္ဟု ဆို၏။ ၾကည္ေတာ္ကုန္းက ေက်ာင္းမွာ ဆရာ မရွိေတာ့သျဖင့္ ကိုေျပသိမ္းကို အ၀င္ျပရမည္ဟု ဆိုပါသည္။
"အ၀င္ျပ ျပပါဦး ဆရာႀကီးရယ္။ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းေရာက္ သခိုက္ တစ္ညေတာ့ တည္းေစခ်င္ပါသယ္။ က်ဳပ္တို႔ကလည္း ဧည့္၀တ္ေက် လိုက္ခ်င္ပါေသးသယ္ ဆရာႀကီးရဲ႕"
"အေျခအေနက တစ္ေန႔ေရႊ တစ္ေန႔ေငြ ျဖစ္ေနပါသယ္ သူႀကီးမင္းရယ္။ အခုဟာက တကယ့္ အက်ပ္အတည္းႀကီး ဆိုက္ေန ပါၿပီ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ လုပ္ေနသဲ့ ႏိုင္ငံေရးက တစ္ဘာသာ ဆိုသလို ခြင့္ကေလးျပဳတုန္း ပညာေရးကို အေျခခ် ထားလိုက္ဖို႔ပါပဲ"
"ေခတ္ကာလ အေျခအေနကေတာ့ ရြာက အမႈပြဲစား ေျပာသေလာက္ေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ကို ဂ်ပန္ေတြ ဗံုးၾကဲဆိုသလိုလို ဟုတ္ကဲ့လား ဆရာႀကီး"
"ဟုတ္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ႏွစ္ကုန္ခါနီးမွာပဲ ဗံုးႏွစ္ခါၾကဲ လိုက္တာ လူေတြ ေထာင္ခ်ီေသၾကသာပဲ။ ဂ်ပန္ေလယာဥ္က အစင္းေရ တစ္ရာေက်ာ္ပါတယ္"
"ျမတ္စြာဘုရား။ ဒါနဲ႔ ေမာင္ျမတ္သာ တစ္ေယာက္ေကာ ဘာသတင္းမ်ား ၾကားပါသလဲ ဆရာႀကီး"
သည္ေမးခြန္းကိုေတာ့ ဆရာေလး ကိုေျပသိမ္းက ၀င္ေျဖသည္။
"သခင္ျမတ္သာ ေနေကာင္းပါတယ္။ ေလာေလာဆယ္ေတာ့ ရန္ကုန္မွာ ေရာက္ေနပါတယ္ ဦးမင္းခင္ဗ်ား"
မအိမ္ကံ ကေတာ့ ကိုေျပသိမ္းတို႔ ေက်ာင္းလာဖြင့္တာကို ၀မ္းသာသလို သည္ရြာေတြမွာ ကိုေျပသိမ္း ရွိေနေတာ့မွာကို ေတြးရင္း ေပ်ာ္ေနခဲ့သည္။ ဧည့္သည္ေတြ ထမင္းခူးခပ္ ေကြၽးရတာကို မေမာႏိုင္ဘဲ ရွိေနခဲ့ပါ၏။ ကိုေျပသိမ္း လက္ထြက္ေဆးေတာ့ မအိမ္ကံ ကိုယ္တိုင္ ေရေလာင္းေပးသည္။ အတြင္းမွာ စကားသံေတြ ညံေနသျဖင့္ မအိမ္ကံက ေျပာခ်င္သည့္ စကားကို ခပ္တိုးတိုး ေျပာလိုက္သည္။
"သည္တစ္ေခါက္ ၾကာလိုက္သာ ကိုေျပသိမ္းရယ္။ မအိမ္ကံျဖင့္ သတိေတြရေနသာ"
ကိုေျပသိမ္းက မအိမ္ကံကို တစ္ခ်က္ စိုက္ၾကည့္ကာ ျပံဳးျပသည္။ လက္သုတ္ပ၀ါျဖင့္ လက္ကိုသုတ္ၿပီး မအိမ္ကံ ကိုျပန္ေပးသည္။ မအိမ္ကံက လက္သုတ္ပ၀ါ လွမ္းအယူမွာ ကိုေျပသိမ္းက တိုက္ပံုထဲက စာအိတ္တစ္အိတ္ ေရာထည့္ ေပးလိုက္သည္။ စာက စာအိတ္ပါေသာ္လည္း ေခါက္ခ်ဳိး ေခါက္ထားလိုက္တာ ေၾကမြေနေလၿပီ။
"သခင္ျမတ္သာ ေပးလိုက္တာပါ မအိမ္ကံ။ မအိမ္ကံ လက္ထဲပဲ ထည့္ပါတဲ့။ လူၾကံဳနဲ႔ ေရာက္လာတဲ့ စာပါ။ ကြၽန္ေတာ့္ လက္ထဲ နည္းနည္းၾကာသြားတယ္"
မအိမ္ကံက အစ္ကို႔ဆီက စာဆိုေတာ့ ၀မ္းသာ သြားသည္။ ၿပီးေတာ့ မအိမ္ကံလက္ထဲပဲ ထည့္ပါ ဆိုတာက ဘာသေဘာ ပါလိမ့္။ အစ္ကိုတို႔ အဖြဲ႔အတြက္ အလွဴခံတာမ်ားလား။ ကိုေျပသိမ္းတို႔ ဧည့္သည္ေတြ ၾကည္ေတာ္ကုန္းရြာဘက္ဆီ ကူးဖို႔ ထြက္သြားၾကေတာ့ မအိမ္ကံ အေပၚထပ္ကို ေျပးတက္ခဲ့သည္။ စာအိတ္ကို ဖြင့္လိုက္ေတာ့ စာက ဗလာစာရြက္ႏွင့္ ေရးထားသည့္စာ။ မ်ားမ်ားလည္း ေရးမထား။ သို႔ေသာ္ သည္နည္းနည္းကေလးေသာ စာတိုကေလးသည္ပင္ မအိမ္ကံ ရင္ကို တဒိတ္ဒိတ္ ခုန္တိုးေနေလသည္။ စာဖတ္ၿပီးေသာအခါ မအိမ္ကံ မ်က္ႏွာတြင္ ရွက္ျခင္း၊ ေၾကာက္ျခင္း၊ ထူပူျခင္း၊ အံ့ၾသျခင္း၊ ၀မ္းသာျခင္း၊ ၀မ္းနည္းျခင္းစေသာ ခံစားမႈေပါင္း မ်ားစြာက ခ်ည္ေရာင္စံု ထည့္ခတ္ထားေသာ ဖ်င္ပ၀ါကဲ့သို႔ အေရာင္အေသြးစံုတို႔ လႈိက္၍ လႈိက္၍ တက္လာခဲ့ေလသည္။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
ခင္ခင္ထူး
Thursday, October 15, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment
ခုလုိတခုတ္တရ မွတ္ခ်က္ျပဳတာကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ