တစ္ရက္မွာေတာ့ ျမင္းျခံသား ကိုေ၀ဠဳ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းကို ေရာက္လာခဲ့သည္။ သူႏွင့္အတူ အသားညိဳညိဳ မ်က္လံုး မ်က္ဖန္ ေကာင္းေကာင္း ကိုဘဆန္း ဆိုသူလည္း ပါလာခဲ့ပါ၏။ သည္ႏွစ္ေယာက္က စစ္မထြက္ခင္ တစ္ေခါက္ ေရာက္လာ ၾကၿပီး စစ္ၿပီးေတာ့ တစ္ေခါက္လာ ႏႈတ္ဆက္ၾကသလိုပင္။ ကိုမင္းရာ ဆိုသူႏွင့္ ကိုဖူးေခါင္ ဆိုသူ ႏွစ္ေယာက္ေတာ့ ပါမလာ။ မအိမ္ကံက ပြဲကေတာ္ႀကီး၏ တူေတာ္သူ ဆိုေတာ့ ထြက္ေတြ႕ ဧည့္ခံရပါသည္။ ကိုေျပသိမ္းႏွင့္ သူတို႔ေလးဦးသား ျငင္းၾကခုံၾက၊ ေအာ္ၾကဟစ္ၾကတာကိုပင္ သတိရမိ ေသးေတာ့သည္။ အေမပန္း႐ံုႏွင့္ မလွအံုတို႔က ဧည့္သည္ေတြကို ေနရာခ်ထား ေပးထားႏွင့္ၾကၿပီ။ မလွအံုက ကိုေျပသိမ္း၏ ဇာတ္သိမ္း မေကာင္းပံုကို လာေျပာၾကသည္ ထင္၍ မ်က္ႏွာ မေကာင္း။ ထြက္သြားၾကတာ ငါးေယာက္။ ျပန္ေပၚလာတာက ႏွစ္ေယာက္တည္း မဟုတ္လား။
မအိမ္ကံကေတာ့ မ်က္ႏွာကို ခ်ီခ်ီပင့္ထားရင္း ၾကံဳသမွ် က်သမွ် ရင္စည္းခံမည့္ပံု။ ဒါကိုပဲ မလွအံု အံ့ၾသရပါ၏။ မအိမ္ကံကို အေမပန္း႐ံု စိုးရိမ္သလို မလွအံုကလည္း တစ္ေလွ်ာက္လံုး စိုးရိမ္ခဲ့ရသည္။ တစ္ဘ၀မွာ တစ္ခ်စ္၊ တစ္ခ်စ္မွာ တစ္ၾကင္ေဖာ္ ဆိုသူ မဟုတ္လား။ သို႔ေသာ္ ကိုေျပသိမ္း ထြက္သြားသည့္ ေန႔က မ်က္ရည္က်ခဲ့တာက လြဲလို႔ ေနာက္ပိုင္း ၀မ္းနည္းရိပ္ မရွိ။ ေမးတာျမန္းတာကိုလည္း ႀကိဳက္ပံုမေပၚ။
"ငါ့သမီးကေလး မအိမ္ကံခမ်ာ ခံလိုက္ရရင္ အခ်ီႀကီး ဆိုသလို ပါပဲလား လွအံုရယ္။ အပ်ဳိဘ၀ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ လံုးလံုး သူျဖစ္ခ်င္သာ မျဖစ္ခဲ့ရဘူး။ အိမ္ေထာင္ျပဳေတာ့လည္း သားနဲ႔ မယား ဒုတ္ဒုတ္ထိ ထားသြားရက္သဲ့ သူငယ္နဲ႔မွ အေၾကာင္းပါ ရေလသယ္။ သူ ရင္စီးခံႏိုင္ေပမယ့္ ငါျဖင့္ေအ လင္သူႀကီးမင္း ေသသာ ေျဖႏိုင္ခဲ့ပါရဲ႕။ မအိမ္ကံ အတြက္ မေျဖႏိုင္ဘူး။ ဒါေပသိလို႔ တိုက္ေလွနဲ႔ ရက္ကန္းလြန္း ဘ၀ခ်င္း မညီသာကိုပဲ ယိုးမယ္ဖြဲ႕ရသယ္။ တစ္ေန႔ သည္လို ရွိမယ္လို႔ေတာ့ ထင္သားပဲဟယ္"
ေဒၚပန္း႐ံုက မလွအံုကို ေျပာခဲ့ဖူးသည့္ စကားမ်ားပင္။ မလွအံုက သူတကာ စစ္ထြက္သူေတြ ျပန္လာၾကတာေတြ ၾကားထားသူ ဆိုေတာ့ ကိုေျပသိမ္းကိုလည္း ေမွ်ာ္ခဲ့ပါ၏။ သို႔ေသာ္ ေရာက္မလာေတာ့လည္း ဘ၀ ကံကုန္ခဲ့ၾကၿပီ ထင္ပါရဲ႕လို႔ အဆံုး ေတြးထားခဲ့သည္။ အခုပဲၾကည့္ေလ။ အတူသြားၾကသည့္ အထဲက ႏွစ္ေယာက္သာ ေရာက္လာၾကတာ မဟုတ္လား။ ကိုေ၀ဠဳကပဲ စကားစခံသည္။ မအိမ္ကံက ခါးကေလး ေတာင့္ရင္း သမီးကေလးကိုသာ ေငးေနခဲ့သည္။ တစ္ႏွစ္ခြဲ သမီး မအိမ္ၿမိဳင္က ၾကမ္းေပၚမွာ ေတာ့တီးေတာ့တာ ကစားေနသည္။ အနားေတြ႕သမွ် ပါးစပ္ထဲ ေကာက္ထည့္ ေနသျဖင့္ ေက်းဥက ႏိႈက္ႏိႈက္ ထုတ္ေနတာကို ၾကည့္ေနျခင္း ျဖစ္၏။
"ကိုေျပသိမ္းနဲ႔ ကြၽန္ေတာ္တို႔ သြားတုန္းကေတာ့ အတူတူ ပါပဲ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အားလံုး ပခုကၠဴဘက္ကို ျဖတ္ထြက္ ၾကတာပါ။ ပခုကၠဴကမွ တာ၀န္ခြဲၾကေတာ့ ကြၽန္ေတာ္နဲ႔ ကိုဘဆန္းက ျပည္ၿမိဳ႕ဘက္ ပါသြားၾကတယ္။ ကိုေျပသိမ္းက မႏၲေလး၊ ကိုဖူးေခါင္က သရက္ဘက္၊ ေနာက္ ကိုမင္းရာက ေတာင္တြင္းႀကီးဘက္၊ ကိုဖူးေခါင္နဲ႔ ကိုမင္းရာတို႔ကေတာ့ တိုက္ပြဲမွာ က်ခဲ့ၾကၿပီ။ ကိုေျပသိမ္းကေတာ့ က်တယ္ ဆိုတဲ့ သတင္းမရတာ အမွန္ပါ။ ျပန္မလာ ေသးတာကိုလည္း ကြၽန္ေတာ္တို႔ နားမလည္ႏိုင္ဘဲ ျဖစ္ေနပါတယ္ ေဒၚေဒၚ"
ကိုေ၀ဠဳက အေမပန္း႐ံုကိုသာ ၾကည့္ၿပီး ေျပာေနသည္။ ကိုဘဆန္းက တစ္ခြန္းမွ မေျပာဘဲ ၿငိမ္ေနသည္။ မ်က္ခံုး ထူႀကီးေတြကို ကုပ္ထားကာ စားပြဲေပၚက ဒန္မီးခတ္ကိုသာ စိုက္ၾကည့္ ေနပါ၏။ အေမပန္း႐ံုက သမီးကေလး ရွိေနေတာ့ ဘာေျပာရမွန္း မသိ။ မအိမ္ကံသာ အနားမွာ မရွိလွ်င္ ပြင့္ပြင့္ လင္းလင္း ေမးလိုက္ခ်င္သည္။ သတင္းဆိုး၊ သတင္းေကာင္း အေၾကာင္း မဟုတ္ဘဲ ေပ်ာက္ေနသည့္ ဆံစု အထားမွားသလား၊ ႂကြက္ခ်ီသလား သိခ်င္ေနခဲ့သည္။ သည္သူငယ္ေတြကေတာ့ မဟုတ္တာ ေျပာၾကပံု မရွိ။ သူတို႔ သိသေလာက္ ေျပာေနတာ မွန္းလည္း သိပါ၏။ မလွအံုကပဲ စကား စေျပာသည္။
"ငါ့တူမ်ားကို အရီးတို႔က အျပစ္မတင္ေပါင္ကြယ္။ တို႔ေတာနယ္က လူငယ္ေတြေတာင္ ကိုယ့္စိတ္နဲ႔ကိုယ္ ဂ်ပန္ တိုက္ဖို႔ လိုက္သြားၾကသာ ၾကားေနရသာပါ။ ေမာင္ေျပသိမ္းလို လူက ဘယ္မွာ က်န္ရစ္ေနပါ့မလဲ။ မိုးမရိပ္ခင္က ဆီခဲခ်င္ေန သဲ့လူ သိသားပဲ။ ဒါေပသိ ထမနဲလား၊ ယာဂုလား ကြဲခ်င္ၾက သာပါ"
မလွအံုကလည္း သည့္ထက္ပို အရိပ္မျပႏိုင္။ ကိုဘဆန္း ဆိုသူက အသာလႈပ္လာပါ၏။
"ကိုေျပသိမ္းက မႏၲေလးကေန ရပ္***ဘက္၊ ရြာငံဘက္ ပါသြားသလိုလိုေတာ့ သတင္းသန္႔သန္႔ ၾကားရပါတယ္။ တိုင္းေတြ ခြဲလိုက္ေတာ့ ဆန္စင္ရာ က်ည္ေပြ႕ လိုက္ရတာကိုး။ ကြၽန္ေတာ္ေတာ့..."
မအိမ္ကံက သက္ျပင္းကေလးခ်ကာ ကိုဘဆန္းကို လွမ္းၾကည့္ လိုက္သည္။ ကိုဘဆန္းက စကားဆက္ မေျပာ ျပန္ေတာ့ မ်က္ႏွာလႊဲရ ျပန္သည္။ ေက်းဥက ကေလးကို ေကာက္ခ်ီကာ အျပင္ကို ထြက္သြားသည္။ ရက္ကန္း႐ံု ဘက္ဆီက ရက္ကန္းျခဴကံုးသံေတြ ခြၽင္ခြၽင္ေဖ်ာက္ေဖ်ာက္ ၾကားေနရ၏။ စကား၀ိုင္းက ေျခာက္ကပ္ လွသည္။ ေျပာသူေတြမွာလည္း စကားမရွိ။ ေမးခ်င္သူေတြမွာလည္း စကားမရွိ။ မအိမ္ကံ စကားတစ္ခြန္း ၀င္ေျပာခဲ့သည္။
"မအိမ္ကံကေတာ့ ကိုေျပသိမ္း ထြက္သြားသဲ့ေန႔ ကတည္းက ေမတၱာပို႔သယ္။ ကိုယ့္လင္သား ဆိုေတာ့ စိတ္လည္း ေရာက္သယ္။ သမီးကေလး အိပ္ေနသာ ျမင္ရရင္ ပိုေတာင္ သတိရမိပါရဲ႕ ရွင္တို႔ရယ္။ ညႀကီးသန္းေခါင္ေတာင္ ခ်ဳိးခ်ဳိး ေခ်ာက္ေခ်ာက္ အသံၾကားရင္ ကိုေျပသိမ္း ျပန္လာ သာမ်ားလားလို႔ ထၾကည့္မိသယ္။ ဒါေပသိ သူထြက္သြား ကတည္းက မအိမ္ကံ ေနတတ္ေအာင္ ေနခဲ့သယ္။ ဘယ္သူက ေမးေမး အမွ် ေ၀ထားၿပီးၿပီလို႔႔ပဲ ေျပာသယ္။ တိုင္းျပည္ အတြက္ တစ္ေနရာရာမွာ သူက်တယ္ ဆိုရင္လည္း မအိမ္ကံ ေျဖႏုိင္ပါရဲ႕။ ကြၽန္မလင္သား အျဖစ္သူ က်ဆံုးသြားတယ္ ဆိုရင္လည္း ကြၽန္မ ေျဖႏိုင္ေအာင္ ေျဖမယ့္ သူပါ။ ကြၽန္မ သမီးကေလး အတြက္ေတာ့ ဖေအ ျဖစ္သူမဲ့ သြားသဲ့ အျဖစ္ကို ကြၽန္မ ရင္မဆိုင္ရဲဘူး။ ကြၽန္မေလ ကြၽန္မ..."
ေျပာရင္းက စကားေတြ တစ္ဆို႔ သြားၿပီး တစ္ခ်ိန္လံုး တင္းဆယ္ ထားသမွ် မ်က္ရည္တာ႐ိုး က်ဳိးေပါက္သြားေတာ့သည္။ ထိုင္ေနၾကသူေတြ အားလံုး မအိမ္ကံကို ၀ိုင္းၾကည့္ ေနခဲ့ၾကသည္။ မအိမ္ကံ ဘာေတြ ေျပာခ်င္တာလဲ။ မအိမ္ကံက စကားကို ဆက္ေျပာသည္။
"စစ္ဆိုသာႀကီး ျဖစ္လာမွေတာ့ လင္ေသ သားဆံုး ဒုကၡေတြ မ်ားၾကေရာေပါ့ရွင္။ သည္အျဖစ္ထဲ မအိမ္ကံ ပါေနရင္ ေတာ့လည္း အရင္းလည္း ထမ္း၊ အဖ်ားလည္းထမ္း ထမ္း႐ံု ရွိေတာ့သာေပါ့။ မအိမ္ကံ ခံ၀ံ့သဲ့ သတၱိရွိပါသယ္ေတာ္"
ကိုဘဆန္းကေတာ့ ဒန္မီးခတ္ကိုပဲ စူးစူး စိုက္စိုက္ ၾကည့္ေနေလသည္။ ကိုေ၀ဠဳက မ်က္လႊာကို ခ်ထားသည္။ အေမပန္း႐ံုႏွင့္ မလွအံုက မအိမ္ကံ မ်က္ရည္က်တာကို ၾကည့္ၿပီး အက်ႌလက္ေမာင္းျဖင့္ ကိုယ့္မ်က္ရည္ ကိုယ္တို႔ ၾကသည္။ စကား၀ိုင္းက တစ္ဖန္ၿငိမ္သက္ သြားျပန္ပါ၏။
မအိမ္ကံ စိတ္ေတြကေတာ့ စကား၀ိုင္းမွာ မရွိ။ ေရွးျဖစ္ ေနာက္ေၾကာင္းေတြကိုသာ စိတ္ေရာက္ ေနခဲ့သည္။ တစ္သက္လံုး ေရႊလိုဥကာ ေနလာခဲ့ၿပီးမွ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ မျဖစ္ခဲ့ရေသာ သူမဘ၀ ပံုရိပ္ေဟာင္းမ်ား...။
သူတကာေတြ ျပန္လာၾကၿပီ ကိုေျပသိမ္းေရ...၊ ေတာ္ ဘယ္မွာလဲ...။
ထိုေန႔က မအိမ္ကံတို႔ အိမ္၀ိုင္းထဲမွာ ခတၱာပန္းေတြ၊ ေလးကြၽန္းစၾကာပန္းေတြ ေဖြးေဖြး လႈပ္လႈပ္ ဖူးပြင့္ေနၾကသည္။ ပုန္းညက္ပင္အိုႀကီးကလည္း ပုလဲခိုင္ပန္းေတြ တြဲရရြဲစီေနဆဲ။ အိမ္ေထာင့္က ယင္းမာပင္ႀကီးကလည္း အဖူးအခိုင္ေတြ ထိုးထြက္ေနၾကသည္။ ပန္းေတြ ပြင့္ေနတာျမင္ေတာ့ အပ်ဳိဘ၀ကို မအိမ္ကံ သတိရမိပါ၏။ ငယ္ကတည္းက ပန္းအလြန္ ႀကိဳက္ခဲ့ေသာ မအိမ္ကံသည္ မနက္မိုးလင္းသည္ႏွင့္ သနပ္ခါးပန္းမန္ တေ၀ေ၀ျဖင့္ လွခ်င္ရက္ စက္စက္ ယိုခဲ့သည္။ တစ္နယ္လံုးက မအိမ္ကံ၏ အလွကို ရင္သပ္ ႐ႈေမာရွိခဲ့ ၾကသည္။ အခုေတာ့လည္း အပ်ဳိလို မေနမိလို႔ ကိုယ္ရိတယ္ ေလး ဆိုသလိုျဖစ္ခဲ့ရသည္။ အလွအပထက္ ဘ၀ကို ဦးစား ေပးခဲ့ရၿပီ။
အခါပ်က္ အတြင္းက ဓားျပသံုးႀကိမ္ အတိုက္ ခံခဲ့ရသည္။ စစ္ျဖစ္ေနသည့္ အတြင္း လုပ္ငန္းေတြ ရပ္ဆိုင္းခဲ့ရသည္။ ျပန္လည္ ထူမတ္ႏိုင္ဖို႔ အေတာ္ အားယူခဲ့ရပါ၏။ ေက်ာက္ထည္ ကေလးေတြကို သမီးကေလး မအိမ္ၿမိဳင္ အတြက္ နတ္ကိုးၾကတ္သလို သိမ္းဆည္း ထားခဲ့ၿပီး ေရႊထည္အခ်ဳိ႕ ေရာင္းခ်ခဲ့သည္။ မအိမ္ကံမွာ မိသားစုအတြက္ သာမက ကိုဖိုးေငြ၊ မလွအံုတို႔ တစ္ျပံဳႀကီးႏွင့္ အရီးၾကာညြန္႔၊ ေက်းဥတို႔တစ္ေတြ အတြက္ပါ တာ၀န္ယူခဲ့ရသည္။ စစ္အတြင္းက မိဘႏွစ္ပါး ဆံုးပါး သြားရွာေသာ ေယာက္မျဖစ္သူ မမစိမ္းျမတို႔ ညီအစ္မ၏ စား၀တ္ေနေရးကလည္း မအိမ္ကံ ေခါင္းေပၚ ပံုက်လာခဲ့သည္။ တစ္ခ်ိန္က ေပးခဲ့ကမ္းခဲ့ ရွိခဲ့ရေသာ ေဆြေဆြမ်ဳိးမ်ဳိးေတြကလည္း လက္ျဖန္႔ခံ လာေတာ့လည္း မွ်တေပးကမ္း ရျပန္သည္။ ဥစၥာပစၥည္း အတြက္ အလို ေလာဘ မရွိလွေသာ္လည္း တာ၀န္ေတြက မအိမ္ကံအေပၚ အလိုလို ပိက် လာခဲ့ပါ၏။ ေရွ႕က ဦးေဆာင္မည့္သူ မရွိေသာ္လည္း မအိမ္ကံအတြက္ ေနာက္လိုက္ ေကာင္းေတြ ရွိေနတာကိုပဲ ၀မ္းသာရသည္။ မအိမ္ကံမွာ ေရွ႕ဆံုးက လမ္းေဖာက္ ရေသာ ပုရြက္ဆိတ္လိုပင္ ေနာက္က တသီတတန္းႀကီး ကပ္ပါေနၾကပါ၏။
ပထမဆံုး ရက္ကန္း႐ံု ကေလးကို ျဖစ္ျဖစ္ေျမာက္ေျမာက္ ထူေထာင္ ရသည္။ ကုန္ၾကမ္းေတြ ၀ယ္ေလွာင္ၿပီး ရက္ကန္းသားေတြကို ေငြႀကိဳ ေပးထား လိုက္သည္။ အရီးၾကာညြန္႔ႏွင့္ အတူ မအိမ္ကံ ကိုယ္တိုင္ လံု႔လ ၀ီရိယ စိုက္ခဲ့သည္။ သမီးကေလးကိုပင္ ေက်းဥလက္ထဲ ထိုးအပ္ ထားရေတာ့သည္။ မလွအံုခမ်ာလည္း အသက္အရြယ္ ႀကီးလာသည့္တိုင္ အိုး သူႀကီးရာထူးက မဆင္းရေသး။ အေမပန္း႐ံုကေတာ့ လင့္၀တၱရားေတြ ကင္းၿပီမို႔ ေအးေအး သက္သာစြာ စိပ္ပုတီးကေလး တေခ်ာက္ေခ်ာက္ စိတ္လ်က္ရွိပါ၏။
"+++ တို႔အိမ္ေတာင္က ခ်ဥ္ေပါင္ခင္း+++ ယုန္ဖို ယုန္မ ဆင္းပါ လို႔ေလး +++ ဟဲ့ +++ က႐ို႕ +++ ယုန္ +++ က႐ို႕ +++ ယုန္ +++ သည္မယ္ေမြးသဲ့ ေခြးၾကန္စံု +++ ဇိအထက္ကဇက္ကိုငံု +++ ေရႊယုန္ထြန္႕ထြန္႕လူးပါလို႔ေလး +++"
ေက်းဥ တစ္ေယာက္ သမီး မအိမ္ၿမိဳင္ကို ျမႇဴေနေသာ သီခ်င္းေၾကာင့္ မအိမ္ကံ ျပံဳးမိရသည္။ သမီးကလည္း ေက်းဥ လုပ္ျပတာကို ၾကည့္ရင္း ခိုးခိုးခစ္ခစ္ ရယ္ေလသည္။ သမီးကေလးကို လွမ္းၾကည့္ရင္း နမ္းခ်င္စိတ္ ေပၚမိသျဖင့္ ရက္ကန္း႐ံုထဲက မအိမ္ကံ ေျပးထြက္လာခဲ့သည္။
"မအိမ္ကံ..."
၀ိုင္း၀ဆီက မအိမ္ကံကို ေခၚသံ ၾကားလိုက္ရသည္။ မအိမ္ကံ လွမ္းၾကည့္လိုက္ေတာ့ ႐ိုး႐ိုးရိပ္ရိပ္။ အသံက မိန္းမသံ။ ရြာထဲက တစ္ေယာက္ေယာက္ ထင္ပါရဲ႕။ မအိမ္ကံ ၀ိုင္း၀ကို ေလွ်ာက္သြားၿပီး တံခါးတစ္ခ်ပ္ လွပ္လိုက္သည္။ မအိမ္ကံ မေမွ်ာ္လင့္ေသာ၊ ဘယ္ေသာ အခါမွ မေတြ႕ခ်င္ မဆံုခ်င္ေသာ မိန္းမ တစ္ေယာက္။ ေစာေစာက ၾကည္ႏူးခဲ့ရေသာ စိတ္ကေလးပင္ ေနာက္က်ိ သြားခဲ့သည္။ ၀ိုင္းေပါက္၀မွာ ရပ္ေနသူသည္ မအိမ္ကံ အိမ္ေရွ႕ကို ေရာက္လာ လိမ့္မည္ဟု ထင္မထားခဲ့သူပင္။ လက္တစ္ဖက္က ကေလးကို ဆြဲထားရင္း မအိမ္ကံကို ျပံဳးျပေနသည္။ မအိမ္ကံကေတာ့ ျပန္မျပံဳး ျဖစ္ခဲ့။ ႏႈတ္ေတာ့ ဆက္လိုက္သည္။
"အလို... ေရႊမႈံ ဘယ့္ႏွယ္ မလာစဖူး"
မအိမ္ကံ၏ အသံက အလိုမက်ျခင္းျဖင့္ တုန္ရီေနေလသည္။
အရီးလွအံုဆီလာသာ မအိမ္ကံ။ သမီးက ေန႔ေန႔ညည ခဏခဏ အဖ်ားတက္လို႔ ၾကည့္ခို္င္းလို႔ လာသာ။ ေနေကာင္းၾကလား။ ငါျဖင့္ စိတ္သာေရာက္သယ္ လူမေရာက္ႏိုင္ပါဘူး သူငယ္ခ်င္းမရယ္ ေရႊမႈံက စကားေျပာရင္း ၀ိုင္းထဲ၀င္လာေတာ့ မအိမ္ကံလည္း လိုက္လာခဲ့သည္။ ေရႊမႈံ နည္းနည္းေလးေတာ့ ပိန္သြားသည္။ အပ်ိဳတုန္းက ကိုယ္သားကိုယ္ေရလည္း မရွိေတာ့။ သားသည္ မေအကလည္း ျဖစ္ျပန္၊ စိတ္ေထာင္းကိုယ္ေက်လည္း ရွိပံုရသည္။ ေရႊမႈံသမီးကေလးကို ငဲ့ၾကည့္ျပန္ေတာ့ မွင္တင္တင္။ ကေလးက မလန္းသလိုလို ႏြမ္းလွသည္။ မ်က္လံုး မ်က္ဖန္ေတာ့ ေရႊမႈံႏွင့္ အတူသား။
“သည္လိုပါပဲ ေရႊမႈံရယ္။ ညည္းတုိ႔ အိမ္မွ မဟုတ္ပါဘူး။ ငါလည္း ဘယ္သူ႔ အိမ္မွကို မေရာက္သာၾကာၿပီ။ ေခတ္ကာလကလည္း မေကာင္းေတာ့ အိမ္က မခြာ၀ံ့ဘူး”
ေရႊမႈံက သမီးျဖစ္သူ၏ ေရာဂါႏွင့္ပတ္သက္၍ မလွအံုကို အက်ဳိးအေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ ကေလးက မနက္အိပ္ရာထ တိုင္းလည္း လန္းသည္မရွိ။ ေန႔ခင္းေန႔လယ္ ကိုယ္ကေလးပူ ခ်င္ေတာ့လည္း ပူလာသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ညေနဘက္တြင္ အပူအားႀကီးတတ္ျပန္သည္ဆို၏။ ကေလးဖ်ား၊ ကေလးနာ ယၾတာမန္းႏွင့္ပတ္သက္၍ ရြာမွာ မလွအံုက နာမည္ရသည္။ ေတာ္႐ံုတန္႐ံုအဖ်ားေတာ့ မန္း႐ံု၊ ယၾတာလုပ္႐ံု၊ ေဆးၿမီးတို ကေလးသံုး႐ံုႏွင့္ ေပ်ာက္ႏိုင္လို႔ ေဆးဆရာဆီ မသြားေလ့ၾက။ အခုလည္း မလွအံုကို လာမန္းခိုင္းျခင္းျဖစ္ကာ ယၾတာေတာင္း ျခင္းျဖစ္၏။ မလွအံုက ကေလး၏ မ်က္တြင္း မ်က္ဆံႏိႈက္ ၾကည့္သည္။ ကိုယ္သားကိုယ္ေရ စမ္းၾကည့္သည္။ ေမး ေအာက္၊ ခ်ဳိင္းေအာက္ လက္ခံုႏွင့္ စမ္းသည္။
“ေနတက္ဖ်ား၊ မြန္းတည့္ဖ်ား၊ သံုးဗဟိုဖ်ား၊ ႏြား႐ိုင္း သြင္းခ်ိန္ဖ်ား၊ သူငယ္အိပ္ဆိပ္ဖ်ား၊ ၾကက္ဦးတြန္ဖ်ားရယ္လို႔ ရွိသယ္ ေရႊမႈံရဲ႕။ ညည္းကေလးက ေန႔ေန႔ညညဖ်ားသာဆိုေတာ့ သူငယ္နာမ်ား မစင္ေရာ့သလားေအ။ ငါ မန္းသယ္ဆိုသာက အဲသေလာက္ စံုစီနဖာဖ်ားသာမ်ဳိးေတာ့ မစြမ္းဘူး။ အဲသာက် ေတာ့ေဆးဆရာမ်ားမွျဖစ္မွာ။ ကိုင္းပါေလ ရန္ကင္းေအာင္ ေတာ့ မန္းေပးလိုက္ပါ့မယ္။ ညည္းသမီး နာမည္က ဘယ္သူ”
“မႈံနံ႔သာပါ အရီး”
“ၾကာသပေတးသမီးေပါ့။ မေအ႐ုပ္ပါေကာေအ။ သည္ မယ္၊ ငါေျပာမယ္။ ကေလး ေျခသည္းလက္သည္းကို ညႇပ္ ကေရာ၊ အ၀တ္သန္႔သန္႔နဲ႔ ထုပ္ထား။ ၾကာသပေတးသမီးဆို ေတာ့ ပုန္းမဲဇာသားကို ညည္းသမီးအရပ္နဲ႔တိုင္းျဖတ္၊ ညအိပ္ ေတာ့ ေဘးမွာေျမႇာင္သိပ္၊ ၾကားလား”
“ဟုတ္ကဲ့ အရီး”
“ခုနင္က ေျခသည္းလက္သည္းထုပ္ထားသဲ့ အ၀တ္ထုပ္ ကို ေျခရင္းမွာထား။ ဆန္ကို သံုးထုပ္ထုပ္ေအ။ တစ္ထုပ္က ေခါင္းရင္းထား၊ တစ္ထုပ္က ခါးနားမွာထား၊ တစ္ထုပ္က ေျခရင္းမွာထား။ ေနာက္ေန႔မိုးလင္းေတာ့ ေခါင္းရင္းကအထုပ္ ကို ဆြမ္းခ်က္ၿပီးေလာင္း၊ ခါးကအထုပ္ကို ဆင္းရဲတဲ့လူေပး လိုက္၊ ေျခရင္းကဆန္ကိုခ်က္ၿပီး ေခြးတို႔ ေၾကာင္တို႔ ေကြၽး။ လက္သည္းေျခသည္းထုပ္ကို အိမ္အေနာက္ဘက္ပစ္လိုက္။ အညံ့ေက်ကေရာ၊ မွတ္မိလား”
“မွတ္မိပါတယ္ အရီး”
မလွအံုက ကေလးေခါင္းကိုကိုင္ကာ မန္းသည္။ မအိမ္ ကံကေတာ့ ေရႊမႈံ႔သမီးကေလး မႈံနံ႔သာကိုသာ ေသေသခ်ာခ်ာ ၾကည့္ေနခဲ့သည္။ မလွအံုေျပာသလို ေရႊမႈံႏွင့္တူသလိုလို ရွိ ေသာ္လည္း ႀကီးေတာ္စံေရႊမ်က္ႏွာက် ပိန္းပိန္း႐ိုး႐ိုးရိပ္ရိပ္ပါ သည္။ မ်က္ေတာင္စင္းစင္း၊ မအိုးမအီဆိုေတာ့ မ်က္ႏွာက မပြင့္ခ်င္။ သူ႔သမီးကို မအိမ္ကံ ၾကည့္ေနတာျမင္ေတာ့ ေရႊမႈံက မအိမ္ကံ သမီးကို ဖ်တ္ခနဲ သတိရသြားပံုေပၚ၏။ ကေလး ၾကည့္ပါရေစ ဆိုေလသည္။
“မအိမ္ကံသမီးကို ငါ ေကာင္းေကာင္း မျမင္ဖူးေသး ေပါင္ေအ၊ ျပစမ္းပါဦး။ ၾကည့္စမ္းပါရစီ။ ညည္းသမီး ကေလးက ကံေကာင္းပါသယ္ေအ၊ လက္ေပါေတာ့ အထိန္းရ သက္သာမွာေပါ့။ ငါျဖင့္ ကေလးတစ္ဖက္နဲ႔ ေဒါင္ခ်ာစိုင္း လိုက္ပံု မေျပာပါနဲ႔ေတာ့။ သည္ၾကားမက်န္းမာေတာ့တအီအီနဲ႔”
မအိမ္ကံက ေက်းဥကို လွမ္းေခၚေတာ့ သမီးႏွင့္အတူ ေရာက္လာခဲ့သည္။ ေရႊမႈံက မအိမ္ၿမိဳင္ကေလးကို အကဲခတ္ သည္။ ျပံဳးျပသည္။ ပါးကေလးကိုဖ်စ္သည္။ လက္ေမာင္း ႏွစ္ဖက္ကကိုင္ရင္း ကေလးကို မ၀စတမ္းၾကည့္ေနခဲ့ပါ၏။ မအိမ္ၿမိဳင္က အတင္း႐ုန္းသျဖင့္ ေက်းဥက ကပ်ာကယာ ေကာက္ခ်ီရသည္။ ေရႊမႈံက ေက်းဥ ခ်ီပိုးထားတာကိုပင္ လိုက္ၾကည့္ေနေသးသည္။ မအိမ္ကံက ေရႊမႈံ႕မွတ္ခ်က္ကို ၾကားခ်င္ေနသည္။ ေရႊမႈံ႔မ်က္ႏွာက တျဖည္းျဖည္း ျပံဳးလာ ရာက အားရ၀မ္းသာဆို ရွာပါ၏။
“လွလိုက္သာေတာ္ ဖေအတူ မေအတူကေလးပါလား။ ႏႈတ္ေကာင္းေတာ့ နယ္စိုး၊ ႐ုပ္ေကာင္းေတာ့ ျပည္စိုး။ ညည္းသမီး ညည္းလိုလာမွာပါပဲ မအိမ္ကံရယ္။ တကယ္ေျပာသာ ရက္စက္ပါ့ေအ”
ညည္းသမီး ညည္းလိုလာမွာတဲ့လား။ ဒါ ဘာကိုေျပာ တာလဲ။ ညည္းလို ႐ုပ္ရည္ေခ်ာလြန္းလို႔ တစ္နယ္လံုးၾကား ထင္ေပၚမယ့္ သမီးကေလးလို႔ေျပာတာလား။ ႐ုပ္ေခ်ာေပမယ့္ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ေတာ့ ျဖစ္မယ္မထင္ေပါင္လို႔ဆိုလိုတာလား။ ကိုေျပသိမ္း သတင္းမ်ား မၾကားေကာင္းမၾကားရာ သိထားလို႔ မ်ားလား။ ညည္းေယာက်္ား စစ္ေျမျပင္မွာ က်သြားၿပီဆိုမွ ေတာ့ ညည္းသမီး ဘယ့္ႏွယ္လုပ္ ကြမ္းေတာင္ျဖစ္ေတာ့မွာတုံး မအိမ္ကံရဲ႕လို႔မ်ား သေဘာေရာက္ခ်င္တာလား။ ထင္လွ်င္ လည္း ခံရ႐ံုပင္။ ကိုေျပသိမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ မအိမ္ကံ ဘာကိုမွ် မၾကားရေတာ့ၿပီ။ ေသပဲေသေရာ့လား။ ရွင္ပဲရွင္ ေလသလား။ မအိမ္ကံ ကိုယ္တိုင္ပင္မသိမွေတာ့ သူစိမ္း ေျပာတာခံ႐ံုပင္။ အေမပန္း႐ံုေရာက္လာေတာ့ ႀကီးေတာ္စံေရႊတို႔ မာၾကရဲ႕လား ေမးသည္။ ေရႊမံႈ႔သမီးကေလး တေရွာင္ေရွာင္ ဖ်ားတာကို ေမးသည္။ ေရႊမႈံျပန္သြားေတာ့ အေမပန္း႐ံုႏွင့္ မလွအံုတို႔ စကားေျပာရင္းက်န္ရစ္ခဲ့ၾကသည္။ မအိမ္ကံကေတာ့ ရက္ကန္း႐ံုဘက္ ျပန္ထြက္လာခဲ့သည္။
ေရႊမႈံ ေရာက္လာျပန္ေတာ့ ၿငိမ္ေနသည့္စိတ္က လႈပ္ရျပန္ သည္။ မအိမ္ကံကိုယ္တိုင္ပင္ အေဖ အေမငယ္လင္ငယ္မယား မဟုတ္လို႔ ကြမ္းေတာင္မပိုက္ရသည့္အျဖစ္ၾကံဳခဲ့ရသည္။ မအိမ္ ကံမွာ ႏွလံုးကြဲမတတ္ ခံစားခဲ့ရပါ၏။ မိန္းမသားတစ္ေယာက္ အဖို႔ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ျဖစ္ခဲ့ရသည္ဆိုသည့္ဂုဏ္က မေသးလွ။ ေရႊမႈံကိုပဲၾကည့္။ ဘယ္လိုအေျခ၊ ဘယ္လိုဘ၀ေရာက္ေရာက္ တစ္ခ်ိန္က ရြာကဗန္းတင္္ခဲ့ရတဲ့ကြမ္းေတာင္ကိုင္ပါေတာ္ ဆို သည့္ မာန္ကေလးတ၀င့္၀င့္။ သည္ေရႊမႈံကပဲ သမီးကေလး ေမြးသလို မအိမ္ကံကိုယ္တိုင္လည္း သမီးကေလး ေမြးျပန္လို႔ သမီးတစ္ေခတ္တစ္ျပန္ၾကံဳၾကျပန္ၿပီ။
မအိမ္ၿမိဳင္ႏွင့္ မႈံနံ႔သာ။
သူတို႔ႏွစ္ဦးထဲကသာ ေ႐ြးၾကေၾကးဆိုလွ်င္ ဘယ္သူ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ရေလမလဲ။ ေတြးမိရာက မအိမ္ကံမွာ ရင္ထဲ ဆို႔တက္လာခဲ့သည္။ သမီးကေလးအဖို႔ရာ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ျဖစ္ ဖို႔အေရးမွာ ဖေအေပ်ာက္ကိန္းၾကံဳရရွာပါပေကာ။ စဥ္စားၾကည့္ေလ ရင္နာစရာေကာင္းေလ။ ကိုေျပသိမ္း က ရြာျပင္ထြက္ၿပီး ခ်ဥ္ေပါင္တစ္တက္၊ ႐ံုးပတီတစ္ေတာင့္ သြားခူးတာမဟုတ္။ တစ္ေျမတျခား ကုန္ေရာင္းကုန္၀ယ္ သြားတာမ်ဳိးလည္း မဟုတ္။ စစ္ေျမျပင္ကို သြားျခင္းျဖစ္သည္။ သြားပါၿပီဆိုကတည္းက အသက္တစ္၀က္ ေပးထားႏွင့္ၿပီး သား။ ကိုယ္မဦးေတာ့ သူဦး၊ သူမဦးေတာ့ ကိုယ္ဦး။ ဘယ္သူ ေသလို႔ ဘယ္သူေၾကမွန္းမသိရသည့္အျဖစ္။ သူတကာေတြ ျပန္ေရာက္ၾကပါလ်က္ ကိုေျပသိမ္း ျပန္မလာပံုေထာက္ေတာ့ မုဆိုးမစင္စစ္ ဧကန္ျဖစ္ရၿပီထင္ပါရဲ႕လို႔သာ ေအာက္ေမ့ရေတာ့ သည္။ မအိမ္ကံအဖို႔ရာ မုဆိုးမျဖစ္ရတာကိုလည္း မဥပါဒ္မိ။ အဖမဲ့သမီးမို႔ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ လြဲရရွာေတာ့မည့္သမီး အတြက္ေတာ့ ဒုတိယအႀကိမ္ ရင္ႏွင့္အမွ်ခံစားရပါ၏။ မအိမ္ကံ ဒါကိုပဲ နာလြန္းလွသည္။
မအိမ္ၿမိဳင္ကေလးကို ေရႊမႈံကပင္ ေခ်ာလွပါေပ့ဆိုခဲ့သည္။ ေရႊမႈံက သူ႔သမီးကေလးကို ကိုယ္တိုင္လက္ဆြဲလာသည့္ ၾကားက မအိမ္ၿမိဳင္ကို အားရပါးရ ခ်ီးက်ဴးခဲ့တာကိုေတာ့ မအိမ္ကံ ေက်နပ္ေနမိခဲ့သည္။ သမီး မအိမ္ၿမိဳင္က မႈံနံ႔သာထက္ ပိုေခ်ာ၊ ပိုလွတာလည္း အမွန္ပင္။ သို႔ေသာ္ အရြယ္ေတြက ငယ္ၾကေသးသည္။ သည္႐ုပ္သည္ရည္ေလးေတြကို အတည္ ယူလို႔ မရေသးမွန္းေတာ့ မအိမ္ကံ သိပါ၏။ ေနာင္ဆယ္ႏွစ္ ေက်ာ္ေက်ာ္ဆိုလွ်င္ေတာ့ ခံဆူးလား၊ ဆီးဆူးလား ကြဲၾကေရာ့ မည္။
ရက္ကန္း႐ံုထဲမွာ အလုပ္ေတြ လုပ္ေနခဲ့သည့္တိုင္ မအိမ္ကံ ရင္မလင္းခဲ့။ ေရေၾကာင့္ ႏြံျဖစ္ရၿပီ။ ႏြံေၾကာင့္ပင္ ေရေနာက္ရ ျပန္ပါပေကာ။ ေက်းဥက ကေလးကိုခ်ီလာေတာ့ သမီးကေလးကို မအိမ္ကံ ေပြ႕ယူလိုက္သည္။ မေအ့ထက္ ေတာင္ ေခ်ာလွသူကေလးရယ္။ ညည္းအေဖနဲ႔ငါ ရွင္ကြဲလား၊ ေသကြဲလား။ ဘယ္လိုပဲကြဲကြဲ ကြဲၾကၿပီဆိုရင္ေတာ့ လင္စံု မယားဖက္ မဟုတ္လို႔ ညည္း ကြမ္းေတာင္ကိုင္ျဖစ္စရာ မရွိ ေတာ့ပါလား ေအ။ အေမနဲ႔ သမီး သည္ေနရာမွာေတာ့ ဘ၀ခ်င္း မတူပါရေစနဲ႔ သမီးရယ္။ သည္တစ္ခါေတာ့ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္း မွာ ညည္း ကြမ္းေတာင္ကိုင္ျပေစခ်င္စမ္းပါဘိ။
မအိမ္ကံ မ်က္ရည္က်ေတာ့ ေက်းဥက ကေလးကိုျပန္ဆြဲ ယူကာ ရက္ကန္း႐ံုထဲမွ ထြက္လာခဲ့သည္။ အခုေတာ့ ေလွ်ာ့ ေတာ့လည္း မိစၦာ၊ သာေတာ့လည္း ဒိ႒ိ။ ရွိပါေစေတာ့။ ဖ႐ံု တစ္ညႇာ၊ ဘူးတစ္ညႇာျဖစ္လာသမွ်အေၾကာင္း အေကာင္း ခ်ည္းလို႔သာ မအိမ္ကံ သေဘာထားခဲ့ေလသည္။
ဖက္ဆစ္ဂ်ပန္ေတာ္လွန္ေရးႀကီးၿပီး၍ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးသစ္ ျပန္လည္စေနၿပီဆိုေသာ္လည္း ကိုေျပသိမ္း ျပန္မလာသည့္ အတြက္ တစ္စတစ္စ စိတ္ပူပန္လာရသူမွာ အေမပန္း႐ံုျဖစ္ သည္။ သမီးျဖစ္သူ၏ အိမ္ေထာင္ေရးကိစၥတြင္ ေတာသူ ေတာင္သား မိဘပီပီ ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ျခင္းမျပဳဘဲ အေျခ အေနကိုသာ အကဲခတ္ေနခဲ့သည္။ တစ္ေန႔ျပန္လာႏိုး၊ တစ္ရက္ ျပန္လာႏိုး ေမွ်ာ္ကိုးေနခဲ့မိသည္။ ျပန္မလာေတာ့တာေသခ်ာ လွ်င္လည္း ကုသိုလ္ေကာင္းမႈျပဳဖို႔ရာ တာ၀န္ရွိသည္။ ဘ၀ကူး ေကာင္းရန္ ဆြမ္းသပိတ္သြပ္ရမည့္ ကိစၥေတြရွိသည္။ ဘ၀ကံကေပးသမွ် ေပါင္းဖက္ခဲ့ရသည့္သမီးအတြက္ ႐ိုးေျမ က် မေပါင္းဖက္ရေလျခင္းဆိုသည့္ စိတ္ဒုကၡကို လူမသိ သူမသိ က်ိတ္ခံစားရျခင္းတြင္ ကာယကံရွင္ မအိမ္ကံထက္ မေလ်ာ့ေပ။ က်ီးသာေလတိုင္း ထြက္ၾကည့္ရင္း ေမွ်ာ္ရတာ အေမာ။ သားသမက္ဆိုေသာ္လည္း သမီး၏အိမ္သားဆိုေတာ့ သားရင္းႏွင့္မျခား ေမတၱာမွ်ရသူပင္။
“လွအံုရယ္ ငါ့မလည္း တစ္ဒုကၡပါေအ။ မအိမ္ကံ သူ႔အိမ္ သားကိုေမွ်ာ္သလို ငါ့မလည္း သားမလာလို႔ေမွ်ာ္ရသဲ့မေအလို ၀မ္းခါးလြန္းလွၿပီ။ ဘယ္ႏွယ့္ေအ ေသေလသလား၊ ရွင္ေလ သလားမသိရသဲ့အျဖစ္ကိုက ဆိုးလြန္းလွသယ္။ ဘယ္သူ႔ ေမးလို႔ ေမးရမွန္းမသိသဲ့အျဖစ္ပါေကာ။ ငါေတာ့ စိတ္တံုးတံုး ခ်ခ်င္လွၿပီ”
“ဟုတ္ပါရဲ႕ အရီးရယ္။ ေမာင္ေျပသိမ္းက လူသူေတာ္ ေကာင္းပါ။ သားပစ္၊ မယားပစ္ ကစုတ္ကညစ္ထဲကမဟုတ္ ေလေတာ့ ပိုလို႔ေတာင္စဥ္းစားရက်ပ္သယ္။ ရွင္ေသးသေရြ႕ တစ္တီတူးမ်ား ကမၻာၿပိဳသယ္ထင္သလို ေဇာက္ထိုးေျပးလာ မယ့္လူပါ။ က်ဳပ္ေတာ့ ဆိုင္ရာေမးခ်င္လွသေတာ္”
“ေအး ငါလည္း ဒါပဲေတြးေနသာ။ ခက္သာက နတ္က ေတာ္ေတာ္၊ နတ္ကေတာ္ကယိမ္းလြန္းဆိုသာလို မမွန္မကန္ေတြ ကလည္း မ်ားသား။ ညည္း ဘယ့္ႏွယ္စဥ္းစားတံုး လွအံု”
“မသိုင္းျခံဳေတာ့ စိတ္ေတြ႕သားပဲ။ ေမာင္ျမတ္သာ အတြက္ေမးတုန္းက ၾကည့္ပါလား၊ ဒက္ထိတိုးတာေတာ္။ သိုင္းျခံဳက နတ္မ်ဳိး႐ိုး မဟုတ္ေပသိ နတ္ႀကီးေကာက္မို႔ အေဟာအေျပာမွန္လို႔ကို က်ဳပ္က သေဘာက်သာ”
ဖေအဆံုးတာေတာင္ ေပၚမလာေသာ ေမာင္ျမတ္သာ တုန္းကလည္း နတ္ေမးခဲ့ၾကေသးသည္။ ျပန္လာလိမ့္မည္ဟု နတ္ကေတာ္မသိုင္းျခံဳ ေဟာသည့္အတိုင္း ေမာင္ျမတ္သာ ရြာကို ျပန္လာခဲ့ပါ၏။ စစ္သားႀကီးလံုးလံုး ျဖစ္သြားေသာ ေမာင္ျမတ္သာကေတာ့ ရြာမွာ တအိုးတေအာင့္ေနထိုင္ၿပီး ဇနီးသည္ မစိမ္းျမကိုပါ တစ္ပါတည္း ေခၚသြားခဲ့သည္။ ေမာင္ျမတ္သာလည္း ေပၚမလာ အေတာ္ၾကာပါပေကာ။
“စစ္ႀကီးၿပီးပါၿပီ အေမပန္း႐ံု။ အေဖမရွိေတာ့ေပမယ့္ အေမပန္း႐ံုတို႔ သားအမိကိုေစာင့္ေရွာက္ဖို႔ ကြၽန္ေတာ့္မွာ တာ၀န္ ရွိပါတယ္။ တိုင္းျပည္ေအးေဆးသြားရင္ တပ္ကထြက္ၿပီး ရြာမွာပဲ ေတာအလုပ္လုပ္ရင္း အေမပန္း႐ံုတို႔နဲ႔အတူေနေတာ့ မယ္။ ေမာင္ေျပသိမ္းလည္း ျပန္လာမွာပါ”
ေမာင္ျမတ္သာ အပူၿငိမ္းခဲ့ေသာ္လည္း ေမာင္ေျပသိမ္း အပူက ႏွစ္ဆတိုးလာခဲ့ျပန္၏။ အေမပန္း႐ံုတို႔ မိန္းမသားမ်ား အဖို႔ သားကိုသခင္၊ လင္ကိုဘုရား ကိုးကြယ္တတ္ၾက႐ံုမက လင္ႏွင့္သားအတြက္ကို ပူရသည့္အပူကလည္း ေလာင္ၿမိဳက္ လြန္းလွပါတကား။
“ေအး လွအံုရယ္ မသိုင္းျခံဳေခၚစမ္းပါေအ။ ေမးစမ္း ၾကည့္ရေအာင္လား”
နတ္ကေတာ္ မသိုင္းျခံဳကို ေမးၾကမည္ဆိုေတာ့ မအိမ္ကံ က မေမးေစခ်င္။ အေက်ာ္ကရမက္မွန္လွ်င္ ပင္ကိုနံ႔ထြက္လာ လိမ့္မည္။ နတ္ကေတာ္ေဟာေတာ့မွ စိတ္ဒုကၡမပိုခ်င္တာလည္း ပါပါ၏။ မအိမ္ကံကိုယ္တိုင္က ေဗဒင္ေမး၊ နတ္ေမးေတြကို ၀ါသနာ မထံုလွေသာ္လည္း ဘီလူးစည္း နတ္စည္း ကြဲလိုက္ ခ်င္စမ္းမဟ့ဲ ဆိုသည့္စိတ္ေတြ၀င္မိတာလည္း ခဏခဏ။ သို႔ေသာ္ မအိမ္ကံခမ်ာ စိတ္သာရွိ၍ ကိုယ္မပါခ်င္ခဲ့။ ထြက္သြား သည့္လင္ မင္မေနခ်င္ေတာ့။ ဆန္ေခ်းတာႏွင့္ အဆဲခံရတာ မမွ်ဆိုသလို နတ္ကေတာ္ဖဲ့သမွ် ပဲ့မက်ခ်င္ေတာ့။
“အေမတို႔ စိတ္ခ်မ္းသာမယ္ထင္ရင္ေတာ့ အေမတို႔ သေဘာပါေလ။ မအိမ္ကံကေတာ့ ပါးစပ္တစ္ေပါက္၊ နား ႏွစ္ဖက္ နည္းနည္းေျပာ၊ မ်ားမ်ားနားေထာင္ခ်င္သာပဲရွိသယ္။ ဟုတ္ရင္ ျမည္လာပါလိမ့္မယ္ အေမရယ္။ မေျပာေကာင္းမဆို ေကာင္း ဘာသတင္းအစမွ မထြက္မွေတာ့ သူ မရွိေလာက္ ေတာ့ဘူး ထင္ပါရဲ႕”
“အေမတို႔ကလည္း ခ်ဳိင္ေတာ့တစ္ကိုင္း၊ ျပတ္ေတာ့ တစ္ကိုင္း မျဖစ္ခ်င္သာပါေအ။ ျဖစ္ေနသာကတျခား ထင္ေန သာက တလြဲျဖစ္မွာစိုးလို႔ ေျပာရသာပါ။ ငါ့သား သူေတာ္ ေကာင္း နဘယံ ေဘးမရွိပါေစနဲ႔ေတာ္”
နတ္ကေတာ္ မသုိင္းျခံဳေရာက္လာခဲ့ၿပီ။ အိမ္ႀကီးအေပၚ ထပ္မွာ သင္ျဖဴးေလးခ်ပ္ခင္းကာ နတ္ေမးခဲ့ၾကသည္။ အုန္းငွက္ေပ်ာ ဘုရားပြဲတစ္ပြဲ၊ ဆိုင္ရာ႐ိုးရာပြဲတစ္ပြဲျပင္ကာ ဘအိုႀကီးနတ္ေခၚၾကသည့္ အဘျမင္းျဖဴရွင္နတ္ကို ပင့္ဖို႔ျပင္ သည္။ ျမင္းျဖဴရွင္နတ္က မအိမ္ကံတို႔ မိဆိုင္ဖဆိုင္နတ္ မဟုတ္ပါ။ ရြာေတာ္ရွင္နတ္သာ ျဖစ္သည္။ မသိုင္းျခံဳက ရြာေတာ္ရွင့္ေမးမွ အေဟာေကာင္းထြက္မည္ဟု ဆိုပါ၏။ မအိမ္ကံတို႔နယ္က ရြာတိုင္းမွာ ျမင္းျဖဴရွင္နတ္ကြန္းထူ၍ ရြာေတာ္ရွင္အျဖစ္ ကိုးကြယ္ ၾကသည္။
“ထိုးကြင္းမင္ေၾကာင္ ေဆးနီစႏွင့္ လူယဥ္လွ ပ်ဳိထိပ္တင္၊ ျမင္းျဖဴႀကီးရွင္၊ ေရႊေပါင္းေတာ္နီလြင္္လြင္ႏွင့္ ေန၀င္လွ်င္ ေပါကၠံေရာက္ေအာင္ ျမင္းေငါက္လို႔ႏွင္...”
နတ္ကေတာ္မသိုင္းျခံဳ၏အသံက ျပာအစ္အစ္။ မ်က္လံုး ေတြက ျပဴးအစ္အစ္။ အသားမည္းလိုက္တာကလည္း ေကာက္ညႇင္းငခ်ိတ္ေပါင္းကမွ ျဖဴေသးသည္ဆိုရမေလာက္ ပင္။ ေရႊခ်ည္ေတြပါေသာ ငါးပိေရာင္အက်ႌႏွင့္ အသားအေရာင္ တို႔ကန္လ်က္ရွိၾက၏။ မသိုင္းျခံဳကိုယ္တိုင္ပင္ ျမင္းျဖဴႀကီးစီး ၀င္လာသလုိ တရြရြျဖစ္လာသည္။ ေခါင္းကိုငဲ့တာ၊ ေစာင္းတာ ကလည္း ျမင္းျဖဴႀကီးကေနသလို။ အေမပန္း႐ံုက လက္အုပ္ခ်ီ ကာ မ်က္လံုးေတြ မွိတ္ထားေလ၏။ မလွအံု၊ မအိမ္ကံ၊ ေက်းဥ ႏွင့္ မအိမ္ၿမိဳင္တို႔ကလည္း ႐ို႕႐ို႕ကေလး ထိုင္ေနၾကရသည္။
“ေနလို ၀င္းတဲ့ျမင္းျဖဴရွင္၊ ခြာေလးဖက္စိန္စီတယ္၊ ဟန္ ခ်ီတဲ့နတ္ျမင္း၊ ရန္မလံုရင္ ခြာစံုနင္းမယ္၊ ဘိုးေတာ္ရဲ႕ျမင္း”
မသိုင္းျခံဳက အဘျမင္းျဖဴရွင္ေလးပါးစလံုးပင့္လို႔ရ ေၾကာင္းေတြ မႊမ္းေနခဲ့ေသး၏။
“ထမင္းဦးေပါင္းခုနစ္စံု၊ ထန္းလ်က္ခုနစ္ခဲ၊ အုန္းခုနစ္ စိတ္၊ မုန္႔ျဖဴခုနစ္ယွက္၊ မုန္႔နီခုနစ္ယွက္၊ ရင္ေပါင္စာငါးၿမီးစံု ေခါင္းစံု ခုနစ္ေကာင္၊ စီးေတာ္ျမင္းအတြက္ လယ္ကညြတ္ ခုနစ္စီး အသီးသီးေရာက္ပါၿပီ။ ကိုင္း ဘုရားရွင္ကန္ေတာ့ ကိုယ့္႐ိုးရာမိဆိုင္ဖဆိုင္ ကန္ေတာ့။ ၿပီးမွ ျမင္းျဖဴရွင္ဘအိုႀကီး ကန္ေတာ့ၾက”
မအိမ္ကံတို႔ ဘုရားကန္ေတာ့ေနၾကစဥ္မွာပင္ မသိုင္းျခံဳက ကိုယ္ကို ယိမ္းစျပဳေလ၏။
“ရြာေတာ္ရွင္တင္မကဘူး။ ၿမိဳ႕ေစာင့္ရြာေစာင့္နတ္ေတြ ျဖစ္တဲ့ ကိုးၿမိဳ႕ရွင္နတ္၊ ေရႊစစ္သည္နတ္၊ ျပည္ကန္ေတာ္ ေမာင္ႏွမ၊ ေအာင္စြာမႀကီးနတ္။ သမုဒၵေဃာသနဲ႔ ဥမၼာဒႏၲီတို႔ ကိုပါ ထည့္ပင့္လိုက္ရင္ မအိမ္ကံ ညည္းလင္ ဘယ္ေျပး လြတ္မွာတုံးဟဲ့။ စိန္ေရာင္ငယ္လက္လက္၊ နားေတာင္းသိဂႌ၊ ကိုးမ်က္ကယ္စံုစီ၊ ၾကက္ေသြးနီကတၱီပါနဲ႔၊ ေမႊးစြာႀကိဳင္ပ်ံ႕၊ ေခါင္းေပါင္းငယ္ၾကယ္စီ၊ ပန္းဆိုးနီနဲ႔၊ ႏွင္းဆီေသာ္ေမာ္၊ ျမင္းေက်ာ္သခင္၊ နတ္သြင္တင့္လြန္း...”
နတ္ကေတာ္မသိုင္းျခံဳ၏ မ်က္ႏွာမည္းမည္းက မ်က္ျဖဴ ႀကီးလန္ကာ တဆတ္ဆတ္ တုန္လ်က္ရွိ၏။ ငါးပိေရာင္အက်ႌ ေဘာ္ၾကယ္ထိုးကို၀တ္ထားသည့္ နတ္၀င္သည္ ပိန္ပါးပါး သည္ နတ္လိပ္ျပာ၀င္လာသည့္ပမာ မ်က္ႏွာႀကီး မဲ့လာခဲ့ သည္။ အေမပန္း႐ံုကစကာ အိမ္ႀကီးေပၚရွိလူေတြအားလံုးကို စားေတာ့ ၀ါးေတာ့မည့္မ်က္ႏွာႏွင့္ လိုက္ၾကည့္ေနျခင္းကပင္ ေၾကာက္စရာေကာင္းလွသည္။ မအိမ္ၿမိဳင္ကေလးက စူးစူး ၀ါး၀ါးငိုလိုက္သျဖင့္ မလွအံုက အခန္းအျပင္ ေခၚသြားခဲ့ရ သည္။ နတ္ကေတာ္ မသိုင္းျခံဳက မအိမ္ကံကို စူးစိုက္ ၾကည့္သည္။ မအိမ္ကံကလည္း မ်က္ေတာင္မခတ္စတမ္း ျပန္ၾကည့္ေနေလ၏။ အားၿပိဳင္ေနၾကေသာ မ်က္လံုးမ်ားတြင္ အခုိးေတြမ်ား ထြက္ေနၾကၿပီလားထင္ရေလသည္။
“မအိမ္ကံ နင့္လင္ မေသဘူးဟဲ့။ ေသကံမေရာက္ သက္ မေပ်ာက္ဘူးဟဲ့။ ကိုယ့္ေမြးနံကစေရရင္ သံုးခုေျမာက္သဲ့နံ အရင္း ေျခာက္ခုေျမာက္သဲ့နံအဖ်ားမွာေရာက္ေနလို႔ ဆင္းရဲေန ရွာသယ္။ ညည္းလင္က နာမည္ရင္း သက္ႏွင္း... သီးနဲ႔ ဖက္ သန္းသား အေနာက္ေတာင္ေထာင့္မွာထားရမယ္။ ဘုရားမွာ ေရခ်မ္း၊ ပန္း၊ ဆီမီး၊ ထီး၊ တံခြန္လွဴရမယ္။ ရိပ္ ေညာင္ပင္ရင္း၊ ဆဒၵန္မင္း၊ ထန္ျပင္းျမားစူးရွ၊ သန္းေရြျမ လယ္၊ လြန္တင့္တယ္၊ မင္းႁကြယ္ဘုန္းသစ္ထ၊ ကံေကာင္းသ ကြဲ႕ေနာ။ နင့္ လင္ျပန္လာၿပီ။ အိမ္တံခါး၀ကသာေမွ်ာ္ေတာ့။ လာမယ့္မနက္ က်ီးညိဳႀကီးတစ္ေကာင္ ၀င္း၀ကသာလိမ့္မယ္။ ၾကားလားဟဲ့ မအိမ္ကံ”
“ၾကားပါသယ္ အေဖႀကီး”
“သကၠရာဇ္ကိုတည္၊ အသက္နဲ႔စား။ လဂ္ကို ခုနစ္နဲ႔ ေျမႇာက္။ ဆယ့္ခုနစ္နဲ႔ထပ္စား။ သုည၊ တစ္၊ ႏွစ္ႁကြင္းေတာ့ ကမၼယကၡ၊ သံုး၊ ေလး၊ ငါးႁကြင္းေတာ့ ဥပေစၦဒက၊ ေျခာက္၊ ခုနစ္၊ ရွစ္ႁကြင္းေတာ့ ဥပပိဠိက၊ ကိုး၊ တစ္ဆယ္၊ ဆယ့္တစ္ ႁကြင္းေတာ့ အာယုယကၡ။ နင့္လင္က ဥပပိဠိကက်သယ္။ မေသဘူး၊ ၾကားလားဟဲ့။ ငါ ျမင္ေနရၿပီ လာေနၿပီ လာေနၿပီ”
အေမပန္း႐ံုက မ်က္စိမွိတ္ထားရာက မအိမ္ကံကို လွည့္ ျပံဳးျပသည္။ သတင္းေကာင္းရၿပီ မဟုတ္လား။ မအိမ္ကံ ကေတာ့ ေဗဒင္ပါတြက္ျပေနသည့္ နတ္ကေတာ္မသိုင္းျခံဳကို စိုက္ၾကည့္ေနခဲ့သည္။ ေက်းဥ ထသြားၿပီး မၾကာခင္ မလွအံုျပန္ ၀င္လာခဲ့သည္။ ေမးခ်င္တာ ေလးငါးခြန္း ေမးေနလိုက္ေသး သည္။ မအိမ္ကံကေတာ့ ကိုေျပသိမ္း ျပန္လာေတာ့မယ္ဆို သည့္ နတ္စကားၾကားရေသာ္လည္း မတုန္လႈပ္သလိုရွိေနပါ ၏။ နတ္အေဟာ မွန္ပါေစလို႔ေတာ့ ဆုေတာင္းမိသား။ ျပန္ လာေနၿပီတဲ့။ ဘယ္ေတာ့လဲ။ ဘယ္ကိုေရာက္ေနၿပီလဲ။ က်ီးညိဳႀကီးတစ္ေကာင္ ၀င္း၀ကသာလိမ့္မတဲ့။ ေရႊက်ီးညိဳကို ပါ ေမွ်ာ္ရေတာ့မွာပါလား။
နတ္ကေတာ္ မသိုင္းျခံဳျပန္ေတာ့ အေမပန္း႐ံုက ဆန္ တစ္စိတ္ႏွင့္ ေငြတစ္ဆယ္ေပးလိုက္သည္။ မအိမ္ကံက ရက္ကန္းထည္ထဘီတစ္ကြင္းကိုပါေပးလိုက္ပါ၏။ နတ္ အေဟာမွန္တာ၊ မမွန္တာ ေနာက္ထား၊ သားသမက္ျပန္လာ ေနၿပီဆိုတာကိုပဲ အေမပန္း႐ံု ၀မ္းသာေနရွာသည္။ မလွအံု ကေတာ့ နတ္ကေတာ္ မသိုင္းျခံဳကို ဓာတ္က်ေနသူဆိုေတာ့ နတ္ကေတာ္ ေပးသြားေသာ သဲစည္း၊ ခဲစည္း၊ ေရစည္းေတြ ၀ိုင္း၀သြားၾကဲသည္။ တစ္၀ိုင္းလံုး အမႈိက္စင္စင္လွည္းသည္။ နတ္က်သေျပပန္းေတြ ၀ိုင္း၀တိုင္ႏွစ္ဖက္မွာ ႏွီးတစ္ပင္စီႏွင့္ တုပ္သည္။
“ငါ့ေမာင္ျပန္လာမယ့္ရက္ အိုးႀကီးတိုက္ခ်က္လိုက္စမ္း မယ္။ တေရာ္ခုနစ္ပါးနဲ႔ ေခါင္းေဆးခိုင္းရမယ္။ ေရႊက်ီးညိဳသာ ပါေတာ့ လွအံုတေမာ့ေမာ့ေပါ့ေအ”
မလွအံု တတြတ္တြတ္ရြတ္သံေၾကာင့္ မအိမ္ကံ ျပံဳးရပါ ၏။ စိတ္ထဲက စကားေတြေျပာေနမိျပန္သည္။
“ဟုတ္ပါရဲ႕၊ ေရႊက်ီးညိဳသာပါေတာ့ မအိမ္ကံလည္း တေမာ့ေမာ့ပါ အစ္ကို”
မအိမ္ကံ မ်က္ရည္ေတြက်ရျပန္သည္။
ထိုေန႔က မအိမ္ကံတို႔အိမ္ေရွ႕က မေနာ္ႏြယ္သရက္ပင္ႀကီး ထိပ္ဖ်ားမွာ က်ီးသာေနခဲ့သည္။ တအာအာသာေနေသာ က်ီးညိဳကိုေမာ့ၾကည့္ရင္း မအိမ္ကံရင္ထဲ လိႈက္ဖိုေနမိပါ၏။ မအိမ္ကံတို႔အိမ္မွာ က်ီးသာတာ မဆန္းသလို ဧည့္သည္က လည္း တစ္ေယာက္မဟုတ္ တစ္ေယာက္လာျမဲပင္။ သို႔ေသာ္ မအိမ္ကံ ေမွ်ာ္ေမာရသူကေတာ့ ေပၚမလာခဲ့ပါ။ က်ီးညိဳ ကေလးကိုေမာ့ၾကည့္ရင္း မအိမ္ကံ မ်က္ရည္ေတြ ၀ဲလာမိ သည္။ သမီးကေလးက ဆပ္သြားဖူး႐ံုႀကီးနားမွာ ေျပးလႊား ေဆာ့ကစားေနပါ၏။ ဖိုးကူးက ေျပာင္း႐ိုးေတြစဥ္းရင္း သီခ်င္း ကေလးတေအးေအးျဖင့္။ ေက်းဥမွာ ကိုယ္၀န္အရင့္အမာႀကီး ႏွင့္မို႔ ရက္ကန္း႐ံုမ၀င္ႏိုင္ေတာ့ မအိမ္ကံမွာ မနက္ေစာေစာ ကတည္းက ရက္ထည္ေတြႏွင့္ အလုပ္မ်ားေနခဲ့သည္။
ဖိုးကူးက သီခ်င္းညည္းရာက ၀င္ေပါက္ဆီလွမ္းၾကည့္ ရင္း ပဲညႇစ္ေနေသာေက်းဥကို ႐ွဴးခနဲအသံေပးသည္။ ေမးထိုး ျပသည္။ ေက်းဥက ၀ိုင္းတံခါး၀ဆီလွမ္းၾကည့္သည္။
လူတစ္ေယာက္...။
ပဲဇလံုကိုတြန္းဖယ္လိုက္ၿပီး ၀င္းတံခါးဘက္ ေက်းဥ တလႈပ္လႈပ္ ေလွ်ာက္သြားလိုက္သည္။ တံခါးမင္းတုပ္ထဲလွ်ဳိ ထားေသာ၀ါးလံုးကို လက္တစ္ဖက္ျဖင့္ဆြဲၿပီး တစ္ခ်ပ္လွပ္ လိုက္သည္။ ေက်းဥမွာ ရင္ေတြပန္းေတြပင္တုန္သြားမိရပါ၏။
“အလိုေတာ္ ဆရာေလး၊ ဆရာေလး မေသဘူးေပါ့”
မုတ္ဆိတ္ေတြရင့္ေထာ္ေနသည့္ၾကားက ကိုေျပသိမ္း၏ အျပံဳးက ခါတိုင္းလိုပင္။ ေအးျမခ်ဳိရွလ်က္။ အသားေတြ ကေတာ့ မည္းညစ္ေနေလသည္။ ကုတ္အက်ႌကလည္း ေဇာင္ ခ်မ္းကုန္းႏွင့္ ရြာေတြကိုကူးေနတတ္ေသာအ႐ူးစက္ေဖႀကီး၏ အက်ႌကမွ ေျပာင္ေျပာင္စင္စင္ ရွိလိမ့္ဦးမည္။ ေက်းဥဆီေျပး လာေသာ သမီးကေလး မအိမ္ၿမိဳင္ကိုျပဴးၾကည့္ရင္း အံ့ၾသေန ေလသည္။ မအိမ္ၿမိဳင္ကို ေစြ႕ခနဲ ေကာက္ခ်ီလိုက္ေတာ့ ကေလးက ေက်းဥကိုလက္လွမ္းရင္း စူးစူး၀ါး၀ါး ငိုေလေတာ့ သည္။ ငိုကာမွငိုေရာ ကိုေျပသိမ္းက သမီးကို နမ္းရင္း အိမ္မ ႀကီးဘက္ ဆက္ေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။ ဖိုးကူးက ျမက္စဥ္းေန ရာက လွမ္းၾကည့္ရင္း ၀ုန္းခနဲထေျပးလာေတာ့၏။
“ဆရာေလး၊ ဆရာေလး ေသၿပီေျပာလို႔ဗ်ာ က်ဳပ္ျဖင့္ ညတိုင္းငိုရသာ။ မမကံေရ မမကံ၊ ဗ်ဳိး မမကံ”
ဖိုးကူးက က်ဳံးေအာ္ရင္း ရက္ကန္း႐ံုဘက္ေျပးလာသည္။ မအိမ္ကံေရာ ရက္ကန္း႐ံုသားေတြပါ အထိတ္တလန္႔ေအာ္ရင္း ေျပးလာေသာ ဖိုးကူးကိုျမင္ေတာ့ အထိတ္တလန္႔ျဖင့္ ရက္ကန္း႐ံုအျပင္ဘက္ ထြက္လာခဲ့ၾကသည္။ အေမပန္း႐ံုေရာ မလွအံုပါ မေနသာၾကေတာ့ဘဲ ထြက္ၾကည့္ၾကသည္။
“မမကံ ဆရာေလးရယ္ျပန္လာၿပီ။ မမကံတို႔ပဲေသၿပီဆိုဗ်”
“အစ္ကို...”
မအိမ္ကံက ကိုေျပသိမ္းကို ေျပးႀကိဳရင္းက မွင္တက္ႀကီး မိေနသည္။ တစ္ရြာလံုးက ေသလူအျဖစ္ထားခဲ့ေသာ ကိုေျပသိမ္းကို ၀ိုင္းတိုက္ထဲမွာ အရွင္လတ္လတ္ ေတြ႕ၾကရ သည့္အတြက္ အံ့ၾသၾကသည္။ ၀မ္းသာၾကသည္။ ကိုေျပသိမ္းကို ၀ိုင္းလိုက္ၾကၿပီး တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ ႏႈတ္ဆက္ၾကသည္။ အေမပန္း႐ံုႏွင့္ မလွအံုတို႔ကေတာ့ အီခနဲ ငိုခ်လိုက္ၾကၿပီး ေျပးလာရွာၾကပါ၏။ ကိုေျပသိမ္းခ်ီထားေသာ သမီးကေလး မအိမ္ၿမိဳင္ကလည္း တက္မတတ္ ခ်က္မတတ္ ငိုတုန္းရွိေသးသည္။ အရီးၾကာညြန္႔ပါ ငိုျပန္ေတာ့ ရက္ကန္း သမေတြကလည္း ဒီးတိုက္ကာ ငိုၾကေလသည္။ ေက်းဥက လည္းငို၊ ဖိုးကူးကလည္းငို။ ေတာ္ပါေသးရဲ႕ ကိုဖိုးေငြႏွင့္ ဖိုးတုတ္တို႔ ေတာထဲသြားၾကလို႔။ ေက်းဥက ကိုေျပသိမ္း လက္ထဲက ကေလးကို လွမ္းယူလိုက္သည္။ မိန္းမအုပ္ႀကီးက ကိုေျပသိမ္းကို၀ိုင္းၾကရင္း အိမ္မႀကီးဘက္ေခၚခဲ့ၾကသည္။
“အစ္ကို႔ကို အမွ်ေတာင္ေ၀ထားၿပီးပါၿပီေတာ္။ ေမာင္မင္း ႀကီးသား ပန္းမကိုင္ဘဲႁကြလာပါသေကာ”
ကိုေျပသိမ္း ေရးေပးခဲ့ေသာစာထဲက စကားလံုးကို မအိမ္ ကံ တမင္ထည့္ေျပာလိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ ကိုေျပသိမ္းက အိမ္ ထဲေရာက္လွ်င္ေရာက္ခ်င္း အေမပန္း႐ံုကို ထိုင္ကန္ေတာ့သည္။ အေမပန္း႐ံုက ငိုတုန္း။ မလွအံုကေတာ့ အသံအက်ယ္ဆံုး။
“ထေနာင္းတိုင္နဲ႔ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္း အျပန္အလွန္ကူသယ္ ေခါက္သယ္လာေမးၾက၊ သြားေမးၾကပါေတာ္။ ဟိုက မေအ မိဘမ်ားကလည္း ဘာလုပ္လို႔ ဘာကိုင္ရမွန္းမသိ။ သည္က မေအမိဘမ်ားကလည္း ဆြမ္းခ်က္ရမလိုလို၊ သပိတ္သြပ္ရမလို လို၊ မင္းႏွယ္ကြယ္။ ထမင္းစားရင္း င႐ုတ္သီးဆင္းခူးသာ ေအာက္ျပည္ေအာက္ရြာ ခုနစ္ႏွစ္ၾကာဆိုသာမ်ဳိးပါေကာ”
“ကြၽန္ေတာ္ ရွမ္းနယ္ထဲ ေရာက္ေနလို႔ပါ အစ္မရယ္။ ေနာက္ေတာ့ ေျပာျပပါမယ္”
ရက္ကန္းသမေတြ ရက္ကန္း႐ံုဘက္ ျပန္သြားၾကေတာ့ အိမ္ထဲမွာ မိသားစုေတြသာ က်န္ခဲ့သည္။ ၀ိုင္းအျပင္မွာလည္း ရြာသူရြာသားေတြက ကြၽက္စီကြၽက္စီ။ ကိုေျပသိမ္းတပည့္ေတြ ကလည္း သတင္းၾကားႏွင့္ ေျပးလာခဲ့ၾကသည္။ ကုိေျပသိမ္း ကို သတင္းပလင္း ေမးခ်င္ၾကလို႔ တျပဴျပဴရွိေနၾကပါ၏။ ကိုေျပသိမ္းက လူလံုးထြက္ျပရျပန္ၿပီး ညဘက္မွလာၾကဖို႔ ေတာင္းပန္ရသည္။ ဖိုးကူးက ကိုေျပသိမ္း ထိုင္ေနသည့္ ကုလားထိုင္ေျခရင္းနား ထိုင္ခ်ၿပီး သူ႔ဆရာကို ေျခသလံုး ကေလးေတြ ႏွိပ္ေပးေနရွာ၏။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
ခင္ခင္ထူး
Thursday, October 15, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment
ခုလုိတခုတ္တရ မွတ္ခ်က္ျပဳတာကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ