Thursday, October 15, 2009

မအိမ့္ကံ(14)

မအိမ္ကံ (Oct) 2008

၁၈။ ဘုရား ... ဘုရား ဘုရားကုိ အႀကိမ္ႀကိမ္ တေနမိတာကုိပဲ မအိမ္ကံ ေနာက္ဆံုး သတိ ရလုိက္ေတာ့သည္။ အသည္းအဆုတ္ တစ္ၿမံဳလံုးကုိ ဘီလူးသဘက္ တစ္ေကာင္ သြားစြယ္ျဖင့္ ကိုက္ခဲ လုိက္သလုိ လွပ္ခနဲ က်င္တက္ သြားသည့္ ေ၀ဒနာက ျပင္းထန္လြန္းလွ၏။ ကုိယ္က်င့္တရားႏွင့္ ပတ္သက္၍ သည္အရြယ္အထိ မုန္ညင္းတစ္ေစ့စာမွ် ထိပါးေစာ္ကားျခင္း မခံရဘူးသည့္ အပ်ိဳစင္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္အဖုိ႔ရာ စြပ္စြဲခ်က္ေတြက အဆိပ္လူးျမားဒဏ္ေၾကာင့္ တရွိန္ရွိန္ျပန္႔လာေသာ အဆိပ္ဓာတ္မ်ားပမာ တစ္ကိုယ္လံုး စီးဆင္းလ်က္ ရွိေလသည္။ ရွက္ျခင္း၊ ေၾကာက္ျခင္း၊ ထိတ္လန္႔ျခင္း မ်ားႏွင့္အတူ နာၾကည္းျခင္း၊ စက္ဆုပ္ျခင္း၊ ေဒါသျဖစ္ျခင္းတို႔ ပူးေပါင္းသြားၾကရာက အမ်ဳိး အမည္ မေျပာႏိုင္ေသာ ခံစားမႈ တစ္မ်ဳိး ဦးေႏွာက္ကို ေဆာင့္တိုး လိုက္သည့္ခဏ မအိမ္ကံလည္း ေျဖခ်လိုက္ေသာ ေခါင္းခုစုတ္ကဲ့သို႔ ေခြခနဲ ပံုက်သြား ေလေတာ့သည္။ မအိမ္ကံ လက္ထဲကမြမြေၾကေနေသာ လက္ကိုင္ပ၀ါကေလးသည္လည္း မအိမ္ကံႏွင့္ အတူပင္ ေျမေပၚက်သြားခဲ့သည္။
မအိမ္ကံကိုေတာ့ မစိမ္းျမက အလိုက္သင့္ ဖက္လိုက္ သျဖင့္သာ ၿပိဳက်မသြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါ၏။

"ဟဲ့ ဟဲ့ လုပ္ၾကပါဦး။ မအိမ္ကံ ငါ့ညီမ သတိ ထားပါဦး။ အထဲက ေအးလွတို႔၊ ေထြးတင္တို႔ လာၾကပါဦးေဟ့"

မစိမ္းျမ ေအာ္သံက ရက္ကန္းခတ္သံ တေဂ်ာင္းေဂ်ာင္း၊ ျခဴသံ တခြၽင္ခြၽင္ၾကား ေပါက္သြားပံုရပါ၏။ ရက္ကန္းခတ္ ေနသူ မိန္းကေလး သံုး၊ ေလးေယာက္ ေျပးလာၾကသည္။ မအိမ္ကံကို ကြပ္ပ်စ္ေပၚ အလိုက္သင့္ ေပြ႕ခ်ၾကကာ ယပ္ခတ္ ေပးၾကသည္။ တစ္ေယာက္က ထံုးႏွင့္ လ်က္ဆားကို လက္ဖ၀ါးျပင္ခ်င္း ပူေနေအာင္ပြတ္ကာ မအိမ္ကံကို ႐ွဴေစသည္။ မအိမ္ကံခမ်ာ သတိလက္လြတ္ျဖစ္ေနေသာ္လည္း ေဒါသေတြ အရွိန္ေျပေသးဟန္မတူ။ ရင္ကေလး ေမာက္ခ်ည္နိမ့္ခ်ည္ျဖင့္ အသက္႐ွဴ မမွန္သလို ျဖစ္ေနသည္။ ေခြၽးကေလးေတြ ျပန္တက္လာကာ မ်က္ႏွာတစ္ျပင္လံုး ပုစြန္ဆီေရာင္ ေျပးလ်က္ ရွိ၏။ ရွည္သြယ္သြယ္လက္ေခ်ာင္းကေလးေတြက ေျဖမရ ေလာက္ေအာင္ ကုပ္ကုပ္ေကြးေကြး ဆုပ္ထားသည့္အတြက္ မစိမ္းျမက အားႏွင့္ညႇစ္ကာ ျဖန္႔ေပးေနရသည္။

"မအိမ္ကံ မအိမ္ကံ။ ငါ့ညီမ ဟဲ့ တစ္ေယာက္ေျပးစမ္း။ ရီးပန္း႐ံုတို႔၊ မလွအံုတို႔ကို သြားေျပာေခ်။ ျဖစ္ရေလေအ။ ႀကီးေတာ္စံေရႊဟာေလ အသက္လည္းႀကီးပါၿပီ။ ေျပာရင္လည္း ငရဲႀကီးေရာ့မယ္။ မအိမ္ကံ ညီမေလး"

မစိမ္းျမက မအိမ္ကံကို လည္းေခၚ၊ မအိမ္ကံတို႔ အိမ္ကိုလည္း အေၾကာင္းၾကားခိုင္း၊ ေဒၚစံေရႊကိုလည္း အျပစ္တင္လ်က္ စိတ္ေတြပူေနရွာပါသည္။ မအိမ္ကံကေတာ့ ႀကိဳးေတြ ေလွ်ာ့လိုက္ေသာ ႐ုပ္ေသးမင္းသမီး ႐ုပ္ကေလးပမာ ပံု႔ပံု႔ ကေလး ၿငိမ္သက္လ်က္ရွိေလသည္။ မအိမ္ကံတို႔ အိမ္ကို မိန္းကေလးႏွစ္ေယာက္ ေျပးၾကသည္။

"မအိမ္ကံ... မအိမ္ကံ... သတိရၿပီလား မအိမ္ကံ"


"မအိမ္ကံ... မအိမ္ကံ... သမီး... မအိမ္ကံ... သတိထားေလ သမီး။ ဖိုးကူး အိမ္ေပၚဘုရားစင္မွာ ပရိတ္ေတာ္ ေရပုလင္းတက္ယူစမ္း။ လွအံု ခါးကထဘီကို ေလွ်ာ့ေပး။ ဖိုးတုတ္ အျပင္ထြက္စမ္း။ ဆရာေဆာင္ သြားပင့္ေခ်။ ေက်းဥ အက်ႌအေပၚၾကယ္သီးေတြ ျဖဳတ္ေပးစမ္းဟဲ့။ ျမႏွစ္က ေခါင္းကို ယပ္ခတ္စမ္း။ ေအးေနေအာင္ခပ္၊ ငါကေသြးေဆးနံ႔ ေပးထားမယ္"

အေမပန္း႐ံုက သမီး သည္လိုျဖစ္လာလွ်င္ သည္လို ကုရမည္ဆိုတာ ႀကိဳသိထားသလို အနားရွိသည့္ လူေတြကို ေအာ္ဟစ္ ေနခဲ့ရွာသည္။ မအိမ္ကံကို မစိမ္းျမတို႔ ၀ိုင္းတိုက္ဆီက လွည္းႏွင့္ ေပြ႕တင္ ယူခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္၏။ မအိမ္ကံအခန္းေပၚ အေရာက္ မတင္ဘဲ အိမ္ေအာက္ထပ္ ေအးကုတင္က်ယ္က်ယ္ ႀကီးေပၚ အသာလွဲေစကာ သတိလည္ေအာင္ ျပဳစုေနၾက ျခင္းျဖစ္၏။ ဖခင္ျဖစ္သူ သူႀကီးမင္း မရွိ၍သာေတာ္ေတာ့သည္။ ဒါေတာင္ ျပန္လာလွ်င္ ဘာေျပာဦးမည္မသိ။ ေဒၚစံေရႊတို႔ ၀ိုင္းတိုက္ဘက္ ႏွစ္လံုးျပဴးႏွင့္ လိုက္သြားမွာကိုလည္း ေၾကာက္ရေသးသည္။ သမီးေဇာႏွင့္ ထင္မိထင္ရာ လုပ္လိုက္ ျပန္လွ်င္ စိတ္မခ်မ္းသာ စရာေတြ ဆက္တိုက္ၾကံဳရမွာကို အေမ ပန္း႐ံုစိုးပါ၏။ ဖေအျပန္မလာခင္ သမီး သတိျပန္လည္ပါေစ လို႔သာ ပူပူပန္ပန္ ဆုေတာင္းေနမိရွာသည္။

ေက်းဥက အိမ္ေရွ႕၀င္းတံခါးႀကီးကို ေျပးပိတ္သည္။ ေယာက္်ားသားေတြ ၀င္လာမွာစိုး၍ ျဖစ္သည္။ မအိမ္ကံ၀တ္စားထားသမွ် ေျဖေလ်ာ့ထားသည္ မဟုတ္လား။ ဆရာ ေဆာင္ ၀င္လာကာနီးမွ လံုလံုျခံဳျခံဳ ျပန္၀တ္ၾကသည္။

"သမီး မအိမ္ကံ သတိရၿပီလားသမီး။ မအိမ္ကံ ကေလးမ"

ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းတစ္ရြာလံုး မအိမ္ကံ တစ္ေယာက္ သတိေမ့သြားလို႔တဲ့ဆိုသည့္ စကားကစကာ မစိမ္းျမတို႔ ၀ိုင္းတုိက္ထဲမွာ ေဒၚစံေရႊႏွင့္ ခြန္းႀကီး ခြန္းငယ္ပင္ ျဖစ္ၾကသည့္ အေၾကာင္း၊ ျဖစ္ရသည့္ အေၾကာင္းကလည္း မအိမ္ကံ၏ လက္ကိုင္ပ၀ါကို ေဒၚစံေရႊသား ေမာင္သာေအာင့္ ေသတၱာ ထဲက ေတြ႕၍ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ဖက္စိမ္း ကြမ္းေတာင္ကိုင္ခြင့္ ရသူကိုမွ သားမ်ားႏွင့္ လက္ဆက္ေစခဲ့သူ ဆိုေတာ့ မအိမ္ကံ ႏွင့္ သေဘာမတူသည့္ စကားကို ရက္ရက္စက္စက္ ေျပာခဲ့သည့္အေၾကာင္း၊ မအိမ္ကံခမ်ာ ခိုးထုပ္ခိုးထည္ျဖင့္ အမိခံ လိုက္ရသကဲ့သို႔ ခြန္းတုံ႔မျပန္ႏိုင္ရွာဘဲ ေခါင္းငံု႔ခံခဲ့ရသည့္ အေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ အေၾကာင္းေပါင္းမ်ားစြာတုိ႔သည္ ေလေပြေမႊ႕ရာပါလာသည့္ ရြက္ေျခာက္မ်ားကဲ့သို႔ ေဆာက္တည္ ရာမရ ရွိေနခဲ့သည္။

တခ်ဳိ႕ကလည္း သည္စကားေတြကို နားမ၀င္ၾကပါ။ မအိမ္ကံ၏ ကာဣေႁႏၵႏွင့္ ကိုယ္က်င့္တရားကို ယံုၾကည္ၾက၍ ျဖစ္၏။ မအိမ္ကံႏွင့္ ေမာင္သာေအာင္ ဘယ္လိုမွ အေၾကာင္း ဆက္စပ္၍ မရၾကဘဲ၊ ေဒၚစံေရႊကိုသာ အျပစ္တင္ၾကသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေထာင့္စြန္းမွာ ပိုးခ်ည္ျဖင့္ မအိမ္ကံလို႔ ထိုးထားေသာ လက္ကိုင္ပ၀ါ တစ္ထည္က ဘာေၾကာင့္သာေအာင့္ ေသတၱာထဲ ေရာက္ရသလဲ ဆိုတာကိုေတာ့ မည္သူမွက်န ေရလည္ေအာင္ ရွင္းမျပႏိုင္ၾက။ အပ်ဳိ႕လက္ကိုင္ပ၀ါ တစ္ထည္ လူပ်ဳိ႕သံေသတၱာထဲ ေရာက္ေနရသည္ ဆိုတာကပင္ ပေဟဠိ ဆန္ေသာ ပုစၦာတစ္ပုဒ္ပင္။ သည္ကိစၥက ကာယကံရွင္မ်ား ျဖစ္ေသာ မအိမ္ကံမွပဲ သိလိမ့္မည္။ ေမာင္သာေအာင္မွပဲ သိလိမ့္မည္။

ဆရာေဆာင္ ႂကြလာေတာ့ မအိမ္ကံကို ၾကည့္သည္။ လက္ေသြးေၾကာ စမ္းသည္။ ဆံပင္ကို ျဖန္႔ေစကာ ေစာင္ပါးပါး တစ္ထည္လႊားေစသည္။ မိန္းမပ်ဳိဆိုေတာ့ အျမင္တင့္တယ္ ေအာင္အရင္ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္၏။ ဆရာေဆာင္က မလွအံုကို ေဆးမႈန္႔ တစ္မ်ဳိးကို စကၠဴလိပ္ေသးေသး ကေတာ့ထိုးေစကာ ႏွာမႈတ္ေစသည္။

"အလြန္ျပင္းသဲ့ ႏွာမႈတ္ေဆး ေပါ့ကြယ္။ မိန္၊ ေဆးဒန္း၊ ကန္႔နဲ႔ ဟင္း႐ိုင္းမ်ားနဲ႔ ေဖာ္ထားသာ။ အာကာသမရသူ၊ မူးေမ့ သူ၊ သတိလစ္သူ၊ အေၾကာတက္သူ၊ ၀က္႐ူး ၾကက္႐ူးျပန္သူ၊ မီးယပ္ ေသြးတက္သူေတြ ဒါသံုးသာပဲ။ ယုတ္စ ြေျပာရေစေတာ့ စုန္း၊ တေစၦပူးရင္ေတာင္ လြင့္စင္သာမ်ား အာဂမွတ္လို႔..."

မွန္လည္း မွန္ပါ၏။ မလွအံုက ႏွာမႈတ္သြင္းေပးလိုက္သည့္ တခဏ မအိမ္ကံ အင္းခနဲ ညည္းကာ လႈပ္လာသည္။ မ်က္လံုးေတြေတာ့ မပြင့္ၾကေသး။ ေခြၽးတိတ္သြားရာက ေအးစက္စက္ေနေသာ မအိမ္ကံမွာ ေဆးအာနိသင္ေၾကာင့္ ေခြၽးကေလးမ်ားပင္ စို႔လာခဲ့သည္။ ဆရာေဆာင္က လိမ္းေဆး၊ ႐ွဴေဆး၊ မႈိင္းေဆးဟူ၍သံုးမ်ဳိးေပးသည္။ မႈိင္းေဆးကေတာ့ မႈိင္းခံ၍ ႐ွဴေစရန္ျဖစ္သည္။ လွ်ာပြတ္ေဆးခြံ႕သည့္အခါ မအိမ္ကံမ်က္လံုးေတြ ပြင့္လာခဲ့ေလၿပီ။ သတိလည္လာတာ ေတာ့ ဟုတ္ပံုမရ။

"သမီး မအိမ္ကံ သတိရၿပီလား။ အေမေလ အေမပန္း႐ံု သိသလား"

ဆရာေဆာင္က နံ႔သာျဖဴရည္က်ဲျဖင့္ လိမ္းရမည့္ေဆးေတြ ေပးခဲ့သည္။ ရင္အုပ္ေဆး၊ ရင္လူးေဆး ေပးခဲ့သည္။ ေျခဖ၀ါး ေတြကို လက္မသန္သန္ျဖင့္ ေထာက္ရင္း မအိမ္ကံကို အကဲ ခတ္ေနခဲ့သည္။ တစ္ခ်က ္အေထာက္မွာေတာ့ "အေမေရ"လို႔ ညည္းရင္း မအိမ္ကံ သတိလည္လာခဲ့ပါ၏။

"အေမ အေမပန္း႐ံု"

အသံက ေဖ်ာ့ေတာ့ လြန္းလွပါ၏။ ဆရာေဆာင္က လက္ေကာက္၀တ္ကို စမ္းျပန္ကာ ျပံဳးေလသည္။ ေသြး၊ ေလ၊ သလိပ္၊ သည္းေျခ ပံုမွန္ျဖစ္ပါၿပီဟု ကတိေပးသည္။ ပါးစပ္ ကလည္း တတြတ္တြတ္ ရြတ္ေနခဲ့ပါ၏။

"မလိုမုန္းထား၊ ရန္သူငါးႏွင့္ရွစ္ပါးေဒါသ၊ ဒ႑ တစ္ဆယ္၊ ႏွိပ္နယ္သက္ခတ္၊ ဥပါဒ္ဆယ့္ေျခာက္၊ လန္႔ ေၾကာက္တုန္ေအး၊ ေဘးတစ္ဆယ့္ငါး၊ အမ်ားဆက္ဆံ၊ ကံ သံုးဆယ္ႏွင့္၊ စီစစ္ေထြလာ၊ နာကိုးဆယ့္ေျခာက္၊ ကေယာက္ ကယက္၊ အိပ္မက္တေပါင္၊ နားေထာင္စနည္း၊ ကမၸည္း အတိတ္၊ နိမိတ္နိမက္၊ အခ်က္မကင္းတာမွန္သမွ် ရွင္းပါ ေစဗ်ား။ အသြားခြၽတ္ယြင္း၊ ပူျပင္းေသာက၊ ဗ်ာပါရႏွင့္၊ ဒုကၡစြန္းၿငိ၊ ေရာက္ရွိစစ္လည္း၊ ဆံျခည္ျမဴျခမ္း၊ မွ်မသမ္း ေအာင္၊ တနဂၤေႏြ ၿဂိဳဟ္မင္း မ ေစဗ်ား"

ဆရာေဆာင္က သည္နယ္တေၾကာမွာ ဓာတ္ဆရာအျဖစ္ ေက်ာ္ေစာသည္။ ၾကည္ေတာ္ကုန္းရြာက ဆရာၾကည္ကေတာ့ ေဆးေဖာ္၍ကုေသာ ေဆးဆရာျဖစ္၏။ ဆရာေဆာင္ ျပန္ႂကြ သြားခ်ိန္မွာေတာ့ မအိမ္ကံ သတိေကာင္းစြာ ရေနၿပီ။ အေမပန္း႐ံုက ဆရာေဆာင္ကို ကြင္းပုဆိုးတစ္ထည္ ကန္ေတာ့သည္။ ေငြအစိတ္ ကန္ေတာ့လိုက္သည္။ မအိမ္ကံကေတာ့ ပက္လက္ ကေလးလွဲေနရာက မ်က္ရည္ေတြ ေခါင္းအံုးေပၚ စီးက်ေအာင္ ငိုလ်က္ရွိ၏။ အသံေတာ့ မထြက္ရွာပါ။ မအိမ္ကံ စိတ္ခ် လက္ခ်ႀကီး ရွိပါၿပီဆိုမွ အေမပန္း႐ံုႏွင့္ မလွအံုတို႔ အသာ ထြက္လာခဲ့ၾကသည္။ မအိမ္ကံ ခံစားမႈရွိသေလာက္ ခံစား လိုက္ရလွ်င္ေတာ့ စိတ္ကေလး ေပါ့တန္ေကာင္းရဲ႕ထင္ကာ မနီး မေ၀းမွာ သြားေနၾကျခင္းျဖစ္ပါ၏။

ေက်းဥကိုေတာ့ မအိမ္ကံ အနားမွာပဲ ေနေစသည္။ မအိမ္ကံငိုေတာ့ ေက်းဥလည္း ငိုခ်င္သည္။ သည္ျပႆနာေတြက သူ သယ္လာတာ မဟုတ္လား။ သာေအာင္က ေတြ႕ခ်င္သည္ဆိုသည့္ စကားကို ေက်းဥပဲသယ္လာခဲ့သည္။ မအိမ္ကံက ေတြ႕ျဖစ္ေအာင္ ေတြ႕မည္ဆိုေတာ့လည္း ေက်းဥ တားခဲ့ပါေသးသည္။ ဒါေပသိ မအိမ္ကံကို ေက်းဥလြန္ဆန္ ၀ံ့တာမဟုတ္။ သူရင္းတိုင္ႏွင့္ သူရင္းငွားလို ဘ၀မွာ မအိမ္ကံ ျဖစ္ခ်င္တာကို ျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေပးဖို႔က လြဲလွ်င္ အျခားမရွိ။ သည္လိုႏွင့္ စိုက္ခင္းေတြထဲက တဲေဟာင္း တစ္လံုးမွာေတြ႕ျဖစ္ခဲ့ ၾကတာကိုလည္း ေက်းဥသတိရမိပါ၏။ မအိမ္ကံႏွင့္ သာေအာင္ ဘာေတြေျပာၾကလို႔၊ ဘာေတြေပးၾကတာေတာ့ ေက်းဥအကုန္ အစဥ္ မသိ႐ိုးအမွန္။ အခု ရြာထဲမွာ သတင္းေတြ ေျပးေနသလို မအိမ္ကံႏွင့္ သာေအာင္တို႔ တကယ္ေကာ ခ်စ္သူ ေတြျဖစ္ေနၾက ေရာ့လား။ ဒါေတာ့လည္း ေက်းဥလက္မခံခ်င္။ မအိမ္ကံ၏ စိတ္ေနစိတ္ထားႏွင့္ အေနအထိုင္ကို သူသိေနတာ ပဲမဟုတ္လား။ ဒါျဖင့္ရင္ မအိမ္ကံ လက္ကိုင္ပ၀ါကေလး တစ္ထည္ သာေအာင့္ေသတၱာထဲ ဘယ္လိုလုပ္ေ ရာက္ေနရတာပါလိမ့္။ ဒါေတာ့ ေက်းဥ ဥာဏ္မမီ။

မအိမ္ကံမွာ ၿမိဳ႕က၀ယ္ထားေသာ ပိုးခ်ည္လံုးကေလး ေတြ ေရာင္စံုရွိသည္။ တစ္ကြင္းက်ဥ္း၊ တစ္ကြင္းက်ယ္ ခြင္က်စြပ္ႏိုင္ေသာ ႀကိမ္ကြင္းလို ကြင္းကေလးလည္း ရွိသည္။ ကြင္းက်ဥ္းေပၚမွာ ပိတ္စကေလးအုပ္၊ ကြင္းက်ယ္ျဖင့္ စြပ္လိုက္သည့္အခါ ပိတ္စက အ၀ိုင္းလိုက္ တင္းသြားသည္။ သည္အေပၚမွ ခဲနီျပာျဖင့္ နာမည္ကေလးေတြ၊ ပန္းပြင့္ကေလး ေတြ၊ လိပ္ျပာကေလးေတြ အရာေပးသည္။ သည္အရာေပၚမွာ စိတ္ႀကိဳက္ပိုးခ်ည္ ေရာင္စံုကေလးမ်ားျဖင့္ ကင္းေျခလိုက္သလို စာေဖာ္သည္။ အ႐ုပ္ေဖာ္သည္။ မအိမ္ကံ၏ ေခါင္းအံုးစြပ္ ေဖြးေဖြးမွာ ပိုးခ်ည္ျဖင့္ ထိုးထားေသာ မအိမ္ကံဆိုသည့္ စာလံုး ကေလးေတြ ထိုးထားတတ္သည္။ ေအာက္တစ္တန္းမွာေတာ့ သစ္ခက္သစ္ႏြယ္ကေလးေတြ၊ ႏွင္းဆီပြင့္လို ပန္းပြင့္ကေလး ေတြပင္ ပါေသးသည္။ မအိမ္ကံသံုးေသာ လက္ကိုင္ပ၀ါ ျဖဴျဖဴကေလး ေတြမွာလည္း သည္လိုပင္ စာလံုးကေလးေတြ ပါေနက်ပင္။ အထူးသျဖင့္ လက္ကိုင္ပ၀ါေထာင့္စြန္းကေလး ေတြမွာ ထိုးတတ္ပါ၏။

အခုေတာ့ မအိမ္ကံတစ္ဦးတည္းသာ ကိုင္တတ္ေသာ နာမည္ထိုး လက္ကိုင္ပ၀ါတစ္ထည္ သာေအာင့္ဆီမွာရွိေနျခင္း သည္ လူအမ်ားေ၀ခြဲမရသည့္ ျပႆနာ ျဖစ္ေနသည္။

"ေက်းဥရယ္ငါတစ္ခါတည္း ေသသြားရင္ေကာင္းသား"

ေက်းဥေတြးေနတုန္းမွာ မအိမ္ကံဆီက ထြက္လာေသာ အသံျဖစ္ပါ၏။ ေက်းဥ ၀မ္းသာသြားသည္။ မအိမ္ကံ စကား ေတြေျပာၿပီ။ ခပ္လွမ္းလွမ္းက အကဲခတ္ေနၾကေသာ အေမ ပန္း႐ံုႏွင့္ မလွအံုတို႔ကလည္း မအိမ္ကံကို လွမ္းၾကည့္ၾကကာ ၀မ္းသာေနၾကသည္။

"သမီးမအိမ္ကံ ေနေကာင္းရဲ႕လား။ စကားေတြ မေျပာပါ နဲ႔ဦးသမီးရယ္။ ေနေကာင္းထိုင္သာရွိေတာ့ ေျပာတာေပါ့"

အေမပန္း႐ံုႏွင့္ မလွအံုတို႔ အနား ေရာက္လာၾကသည္။ မအိမ္ကံ နဖူးေလးကို စမ္းၾကည့္ၾကသည္။ ေဆးေငြ႕ေၾကာင့္ ေႏြးေတးေတး ခံစားရသည္။ မအိမ္ကံဆီက စကားသံတိတ္ သြားျပန္၏။ ေက်းဥကို စကားေျပာၿပီး မေအကို စကားမေျပာ ေတာ့လည္း အေမပန္း႐ံု စိတ္ေမာရျပန္ပါ၏။ သမီးျဖစ္သူကမ်ား နာၾကည္းသြားေလၿပီလား။ သမီးျဖစ္သူခမ်ာ ဟုတ္ေသာ္ ရွိ၊ မဟုတ္ေသာ္ရွိ ရြာကာလသားတစ္ေယာက္ႏွင့္ အစြပ္စြဲခံ ခဲ့ရသည္။ ဖက္စိမ္း ကြမ္းေတာင္ကိုင္ျဖစ္စရာ အေၾကာင္းမရွိ ေတာ့တာကို သိသားခဲ့ၿပီ။

ႏွစ္ခုစလံုးပင္ မအိမ္ကံအတြက္ ႀကီးမားေသာ ထိခိုက္မႈ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ သာေအာင္ႏွင့္ ကိစၥကိုေတာ့ အေမပန္း႐ံု အပ္က်မပ္က် မေျပာႏိုင္။ ပီေလာပင္ ပက္က်ိတက္၊ ေခ်ာ္ခ်င္ လည္းေခ်ာ္မည္။ ေရာက္ခ်င္လည္း ေရာက္မည္။ ေခတ္အခါ က မိန္းမခ်င္းေပါင္တင္၊ လုလင္ခ်င္း ပန္းေတာင္းသည့္ ေခတ္မဟုတ္လား။ ကိုယ့္သမီးေလး ေတာ္လွ ေတာ္လွ ေယာက္မျမင္းစီးထြက္ေနတာ မသိလုိက္ရတာေတြလည္း ရွိတတ္ေလေတာ့ မိုးလင့္၍ ပ်ဳိးရင့္ရတာမ်ဳိး ရွိတတ္ပါ၏။ ဖေနာင့္ေခ်ာ္ေလသမွ် တင္ပါးဒဏ္ခံဆိုသလို မိဘဆိုတာက လည္း သားသမီးမေကာင္း သမွ် ရင္စည္းခံၾကရစျမဲပင္။ သို႔ေသာ္ သမီးျဖစ္သူကို အေမပန္း႐ံု ယံုၾကည္ပါ၏။ သည္သမီးကေလးႏွင့္ သည္ မိဘ တစ္ေရအိုးတည္း တစ္ မႈတ္တည္း ေသာက္ခဲ့ၾကသူ ေတြ။ ၿပီးေတာ့ အခ်ဳိ႕မိန္းကေလးေတြလို ဆန္ေကာ မမည္ ဆန္ခါမမည္မဟုတ္။ တင္းျပည့္၊ ေတာင္းျပည့္၊ ပဲျပည့္၊ ဆီျပည့္ ေနႏိုင္သည့္ မိန္းကေလး။ ၀ိုင္းတိုက္ထဲက ထြက္ေလ့သူ မဟုတ္တာလည္း မိခင္တစ္ေယာက္ အေနျဖင့္ သိထားပါ၏။ သည္လိုဆိုေတာ့ ေမာင္သာေအာင့္ ကိစၥက တစ္စံုတစ္ရာ လြဲေခ်ာ္မႈသာ ျဖစ္လိမ့္မည္။

ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ကိုင္ဘ၀ မရႏိုင္သည့္ အေျခအေန ကေတာ့ သမီးကေလးေမြးပါၿပီ ဆိုကတည္းက မျဖစ္ႏိုင္မွန္း သိခဲ့သူ တစ္ေယာက္အေနျဖင့္ သည္ကိစၥ သည္လိုပဲ ၿပီးသြား လိမ့္မည္ထင္ခဲ့သည္။ သူႀကီးသမီးမို႔ တင့္ေတာင့္တင့္တယ္ ဘ၀မွာ ေနရမွေတာ့ ဖက္စိမ္း ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ဘ၀ကို တပ္မက္ စရာအေၾကာင္းမျမင္။ ဒါေပသိ သမီးကထင္သလို ျဖစ္မလာ။ စာဥမို႔ ေဒါင္းအုပ္ရတာ ကိစၥမရွိေသာ္လည္း ေဒါင္းဥကို စာအုပ္ရတာမ်ဳိး ျဖစ္လာေတာ့ မိခင္ပီပီ ပူရၿပီ။ မႏိုင္ရင္ ကန္ေတြ ျဖစ္လာမွာစိုးခဲ့သည္။ စိုးေသာ္လည္း ျဖစ္လာခဲ့ပါ ပေကာ။

သမီးကိုၾကည့္ၿပီး အေမပန္း႐ံု ရင္နာမိပါ၏။ မ်က္လံုးေတြ စံုမိွတ္ထားေသာ္လည္း ခံစားရသည့္ ေ၀ဒနာက ႀကီးလြန္းလွပံုရသည္။ မလွအံုခမ်ာလည္း မအိမ္ကံေဘးမွာ ေက်ာေပးထိုင္ရင္း မ်က္ရည္ေတြေတြက်ေနရွာပါ၏။ ေက်းဥ ကေတာ့ေကာ။ ေက်းဥကလည္း ငိုပါသည္။

မအိမ္ကံအပါးက အေမပန္း႐ံုထလာခဲ့သည္။ မလွအံု ကလည္း ေတာ္ရာထသြားခဲ့သည္။ ေက်းဥကေတာ့ မအိမ္ကံ ကို ေဆးလူးေပးရဦးမည္။ မအိမ္ကံကို တစ္ညလံုးေစာင့္ေပး ရဦးမည္။

"ေက်းဥ အေမပန္း႐ံု စိတ္ဆင္းရဲေနသလားေအ။ အကုသိုလ္က မအိမ္ကံမွလာၿပီး ထမ္းပိုးတိုးေနသာကို စိတ္မေကာင္း သာပါ။ သာေအာင့္ ကိစၥမွာလည္း ငါ့အျပစ္ မပါပါဘူး။ ဖက္စိမ္း ကြမ္းေတာင္ကိုင္ခြင့္ မရွိဘူး ဆိုတာလည္း ငါ့အျပစ္ မပါပါဘူးေအ။ သည္ကေန႔အထိ မအိမ္ကံစိတ္နဲ႔ေတာင္ အကုသိုလ္ မေမြးမိပါဘူး"

ေက်းဥက မအိမ္ကံ မ်က္ႏွာကေလးကို ေငးၾကည့္ေနခဲ့ မိသည္။ မအိမ္ကံေျပာတာ အမွန္ပင္။ မအိမ္ကံ စိတ္ေကာင္း ႏွလံုးေကာင္း ရွိသည္။ သြက္လက္ ဖ်တ္လတ္သည္။ ေတာသူ ခ်င္းဆိုဦးေတာ့ မအိမ္ကံက ဒင္ကေမာ္ ေခါင္က ခ်ဳိးေပလိမ့္ ဆိုသူျဖစ္သည္။ သာေအာင့္ကိစၥမွာ သူ႔အျပစ္မရွိပါ ဆိုတာကို ဖြင့္ေျပာလာေတာ့လည္း ေက်းဥယံုပါ၏။ မအိမ္ကံက ဆိုခဲေစ ျမဲေစမဟုတ္လား။

ထိုညက ဦးသာထန္ အိမ္အျပန္ ေနာက္က်သည္။ ဦးသာထန္အိမ္ကို ေရာက္လာေတာ့ မအိမ္ကံ သူ႔အခန္းရွိရာ အေပၚထပ္ကို ေရာက္ေနခဲ့ၿပီ။ ေက်းဥက တံခါးကို ခ်က္က် ေအာင္ ပိတ္သည္။ ဖိုးကူးႏွင့္ ဖိုးတုတ္ပါ အေပၚမတက္ေစ ရဘဲ မအိမ္ကံကို ေဆးလိမ္းဖို႔ ျပင္သည္။ မအိမ္ကံက ေက်းဥ ကိုပင္ရွက္ေနသျဖင့္ ေတာင္းေတာင္းပန္ပန္ လိမ္းေပးရပါ၏။ သည္တစ္ခါေတာ့ ေက်းဥက သူ႔ရင္ထဲရွိသည့္ စကားကို ေျပာရွာသည္။

"မအိမ္ကံရယ္ ငါစိတ္မေကာင္းသာက သာေအာင့္ကိစၥ ပါေအ။ သာေအာင့္ကိစၥက ငါသယ္လာသဲ့ ဇာတ္ထုပ္ မဟုတ္ လား။ ျပဳမိေလျခင္းရယ္လို႔ ငါ့မွာ စိတ္ေရာက္တိုင္း စိတ္မခ်မ္း သာဘူး။ ရြာကသာသိရင္ ငါ့ကို အျပစ္တင္ၾကမွာ။ မအိမ္ကံ ခမ်ာ စုန္းကို သားကင္ခိုင္းသယ္ရယ္လို႔ေလ"

"ေက်းဥရယ္ ညည္းနဲ႔ မဆိုင္ပါဘူးေအ။ မအိမ္ကံက အစ္ကိုေမာင္ျမတ္သာကို ေရႊလွဴခ်င္သယ္။ အစ္ကိုေမာင္ျမတ္ သာကလည္း စာနဲ႔မွာေတာ့ စာနဲ႔လက္ေကာက္ေတြကို မအိမ္ကံ ရဲ႕ လက္ကိုင္ပ၀ါနဲ႔ထုပ္ၿပီး အိတ္႐ႈံ႕ထဲ ထည့္ေပးလိုက္႐ံုပါ။ သာေအာင္က အစ္ကို႔ကို ေရႊေတြေတာ့ ေပးလိုက္ပါရဲ႕၊ လက္ကိုင္ပ၀ါကို ယူထားလိုက္သာေနမွာ။ သည္တစ္ခ်က္ပဲရွိသယ္။ ဒါေပမယ့္ ငါ့မွာညည္းကိုပဲ ရွင္းျပႏိုင္သာမ်ဳိး မဟုတ္လား။ ညည္း၀မ္းထဲသာ ထားပါေတာ့ေအ"

သည္တစ္ခါ ေသြးဆူသြားသူက ေက်းဥ ျဖစ္သည္။ သည္ေလာက္ေတာင္ ယုတ္မာရသလား သာေအာင္ရယ္လို႔လည္း ေတြးမိသည္။ မအိမ္ကံကို သူ႔သားႏွင့္ စြပ္စြဲသူ ကလည္း ႀကီးေတာ္စံေရႊ။ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ မကိုင္ရသည့္ မိန္းကေလးအျဖစ္ ပထမဆံုး ဖြင့္ေျပာခဲ့သူကလည္း ႀကီးေတာ္ စံေရႊ။ မအိမ္ကံဆီက စကားသံ ထြက္လာျပန္၏။

"ေက်းဥ အလွဴရက္က ဖိန္းႏႊဲခါေနာ္"

"ဟုတ္သယ္။ သန္ဘက္ခါအလွဴ၀င္၊ ဖိန္းႏႊဲခါ အလွဴ ႀကီးလွည့္"

"ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ကိုင္ ဘယ္သူတဲ့တုံး၊ ေက်းဥ"

ေက်းဥ ၿငိမ္သြားခဲ့သည္။ ခုမွေတာ့လည္း ေက်းဥ မေျပာ လို႔မျဖစ္ေတာ့။ သို႔ေသာ္ မေျပာရက္သလို ႏႈတ္ေတြ ဆြံ႔ေန ခဲ့ျပန္သည္။ မအိမ္ကံရယ္ မအိမ္ကံသာ ဖက္စိမ္းကြမ္း ေတာင္ကိုင္ ျဖစ္လိုက္ပါေတာ့လား။ လွလိုက္မယ့္ျဖစ္ျခင္း။ က်က္ သေရ ရွိလိုက္မယ့္ျဖစ္ျခင္း။ မအိမ္ကံႏွင့္ လိုက္ဖက္တဲ့ ေဒါင္းစိမ္းထဘီ၊ ေဒါင္းစိမ္း လက္ရွည္ရင္ဖံုးကေလးနဲ႔ ဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္မ်ား လွလိုက္မလဲမအိမ္ကံရယ္...။

"ေက်းဥ ေမးေနတယ္ေလ။ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ ဘယ္သူကိုင္ရသာတံုးလို႔"

"ေရႊမႈံ"

"ဘယ္သူရယ္ ေက်းဥ"

"ေရႊမႈံ"

"ေရႊမႈံက မိစံုဖစံု ငယ္လင္ငယ္မယားက ေမြးသာေပါ့ ေလ။ သည္ေတာ့ျဖစ္ကေရာေပါ့ ဟုတ္လားေက်းဥ။ ငယ္လင္ ငယ္မယား မဟုတ္ေတာ့ေကာ ဇနီးခင္ပြန္း မဟုတ္ရေတာ့ဘူး တဲ့လား။ ဥံဳမပါတဲ့ ဂါထာက မစြမ္းရေတာ့ဘူးတဲ့လား။ ခ်ဳိကုပ္သာနဲ႔ပဲ နပ်င္း(ႏြားပ်င္း)ျဖစ္ရေရာလား။ မမစိမ္းျမ တုန္းကလည္း သည္လိုပဲ။ အလွဴရက္ လူေသလို႔ ရက္ေရႊ႕ ရသာနဲ႔ လာဘ္ဦးလြဲရသတဲ့ ေက်းဥရယ္။ ဒါေတြ ဘယ္သူ ကမ်ား လုပ္ခဲ့သာလဲေအရယ္"

မအိမ္ကံ၏အသံက တုန္လႈိက္ေနေသာ အသံျဖစ္သည္။

"မသိေပါင္ေတာ္။ ငါလည္း အဲသဟာ ေတြးေနသာပါ"

ေက်းဥက မအိမ္ကံကို အ၀တ္အစားေတြ ကူ၀တ္ေပးသည္။ ေႏြးေႏြးေထြးေထြး ျဖစ္ေအာင္ ပင္နီထည္ခ်ည္ပြ လက္စကႏွင့္ ရက္ကန္းက် ထဘီကေလး၀တ္ေစသည္။ ေဆးအရွိန္ေၾကာင့္ ထင္ပါ၏။ မအိမ္ကံ ၿငိမ္က်သြားသည္။ အိပ္ေပ်ာ္တာေတာ့ ဟုတ္ခ်င္မွ ဟုတ္မည္။ မွိန္းေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ၀မ္းနည္းေနတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ တဘက္ေစာင္ ပါးပါးကေလး လႊားေပးခဲ့ကာ ေက်းဥအသာ ဆင္းလာခဲ့သည္။
သည္အခ်ိန္မွာပင္ ငွက္ႀကီးတစ္ေကာင္က ဖြင့္ထားေသာ ျပတင္းေပါင္ေပၚမွာ လာနားခဲ့သည္။ ငွက္ႀကီးက မ်က္လံုး ေတြမွိတ္ထားေသာ မအိမ္ကံကို စိုက္ၾကည့္ေနခဲ့ပါ၏။ ၿပီးမွ အသံမျပဳဘဲ ထပ်ံသြားခဲ့သည္။ ငွက္ႀကီးထပ်ံၿပီး တစ္ဒဂၤ မွာပဲ မအိမ္ကံ မ်က္လံုးေတြ ျပန္ပြင့္လာခဲ့ပါ၏။ ေက်းဥက သူအိပ္ေပ်ာ္သြားသည္ အထင္ျဖင့္ ထသြားျခင္းျဖစ္မည္။ တကယ္ေတာ့ မအိမ္ကံ အိပ္မေပ်ာ္ပါ။ ထိုညကစ၍ မအိမ္ကံ တစ္သက္လံုး အိပ္ေပ်ာ္ႏိုင္စရာ မရွိေတာ့ဟုပင္ ထင္သည္။ ေန၀င္ရီတေရာ တေစၦေျခာက္သကဲ့သို႔ ေျခာက္လွန္ေနသည့္ အျဖစ္ကို ေမ့မပစ္ႏိုင္ပါ။
မအိမ္ကံျမင္ေနရေသာ ျပတင္းကြက္ကြက္ကေလးမွာ ေတာ့ အေမွာင္သည္ က်ဳိင္းအုပ္ႀကီးက်သလို က်လာခဲ့ေလ သည္။

"ငါ့တို႔မိဘမ်ား မတိုင္ခင္ဘိုးႀကီးဘြားႀကီးမ်ား၊ ေဘးႀကီး ေဘးမႀကီးမ်ား မတိုင္ခင္ကတည္းကရွိခဲ့သယ့္ စည္းကမ္း ေျပာပါေတာ့ မအိမ္ကံရယ္။ တစ္နယ္နဲ႔ တစ္နယ္ တူခ်င္မွ လည္းတူမယ္။ တူခ်င္လည္း တူမွာေပါ့။ ဖက္စိမ္းကြမ္း ေတာင္ဆိုသာက သည္အလွဴပြဲႀကီးအတြက္ မဂၤလာယူၿပီး ထုိးရ သယ့္ကြမ္းေတာင္။ သစ္သားကို ခုတ္ၿပီးလုပ္ထားသယ့္ ေရႊကြမ္းေတာင္၊ ေငြကြမ္းေတာင္မ်ားကေတာ့ အပ်ဳိမွန္ရင္ သင့္တင့္သလို ေခါင္းေခါက္ေရြးႏိုင္ေပသိ ဖက္စိမ္းကြမ္း ေတာင္ကေတာ့ ငါတို႔ရြာမ်ားမယ္ အပ်ဳိျဖစ္႐ံုနဲ႔ ေခ်ာလို႔လွလို႔ ဆိုသာနဲ႔ မျဖစ္ဘူး။ ဒါျဖင့္ ဘယ္လိုအပ်ဳိမွ ကိုင္ရမယ္ရယ္လို႔ စည္းကမ္းခ်က္ ခ်ထားသာလည္း မရွိဘူး။ သို႔ေပသိ အဓိက က်သဲ့ အခ်က္ကေလးေတြေတာ့ ရွိသယ္။ အေရးႀကီးသယ္ေပါ့ ေအ"

မအိမ္္ကံ ေနေကာင္းလာသည့္ မနက္က အိမ္လုပ္ ဆန္ျပားသုပ္ကေလး တက္ေကြၽးရင္း မလွအံုကေျပာျပေနျခင္း ျဖစ္သည္။ မအိမ္ကံက မနက္ေစာေစာႀကီး ႏိုးေနခဲ့သည္။ ေက်းဥကေတာ့ သူ႔ထက္ပင္ ေစေစာႏိုးကာ ေအာက္ထပ္ထမင္း အိုးေခ်ာင္၊ ဟင္းအုိးေခ်ာင္ ၀င္ႏွင့္ရၿပီ။ မအိမ္ကံက အိမ္ေပၚမွာပဲ ၀ရန္တာဘက္ထြက္ၿပီး မ်က္ႏွာသစ္သည္။ ဆန္ျပား ကတ္ေၾကးကိုက္ အေငြ႕တစ္ေထာင္းေထာင္းက ေျမပဲမႈန္႔၊ ဆီခ်က္ႏွင့္ ၾကက္သားဖတ္ကေလးေတြ ေရာနယ္ထားေသာ မနက္ခင္းစာျဖစ္ပါ၏။ မအိမ္ကံစားေနတာကို ၾကည့္ရင္း မအိမ္ကံအေမးကို ေျဖေနရျခင္းျဖစ္ပါ၏။

"သည္လိုေအ သည္အပ်ဳိမွာ မိစံုဖစံု သက္ရွိထင္ရွားရွိရဲ႕ လား။ ရွိရင္ ငယ္လင္ငယ္မယား ဟုတ္ရဲ႕လားဆိုသာ ၾကည့္သယ္။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ႐ုပ္ရည္။ သန႐ုပၸရွိရင္ျဖစ္သယ္။ စက္ေနေအာင္လွမွ ရြာမွာ အေခ်ာဆံုး၊ အလွဆံုးဆို ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ျဖစ္သယ္လို႔ လူေတြထင္ေနၾကသာ။ မလိုပါဘူး။ ႐ုပ္ရည္ေျပျပစ္သယ္၊ ၾကည့္ေပ်ာ္႐ႈေပ်ာ္ေလာက္ ေခ်ာသယ္ ဆိုရင္လည္း ျဖစ္သာပဲ။ ေနာက္ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ ကိုင္ရ မယ့္ မိန္းကေလးရဲ႕ မိဘမ်ားက ေရေမ်ာကမ္းတင္၊ တံုးမွီတုိင္ကပ္ဆိုလည္း မျဖစ္ဘူး။ ဥစၥာပစၥည္း အသင့္အတင့္ ရွိရသယ္။ စားႏိုင္ေသာက္ႏိုင္ ရွိရသယ္။ ကုန္းေကာက္စရာမရွိသဲ့ သူရင္းငွားသမီးက ထမျဖစ္ဘူး။ အခ်မ္းသာႀကီး မဟုတ္ ေသာ္မွ က်ီနဲ႔ပုတ္နဲ႔၊ လွည္းနဲ႔ႏြားနဲ႔ေတာ့ ရွိရမွာေပါ့"

"ေျပာပါဦး မလွအံု"

"တစ္ခ်က္က ေဆြဂုဏ္မ်ဳိးဂုဏ္ရွိရသယ္။ ေဆြဂုဏ္ မ်ဳိးဂုဏ္ဆိုသာ ေဆြမ်ဳိးေပါမ်ားသာ ဆိုတာထက္ ဆင္းရဲဆင္းရဲ၊ ခ်မ္းသာခ်မ္းသာ ႐ိုး႐ိုးသားသား လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ၾကသဲ့၊ လူ႐ိုေသ၊ ရွင္႐ိုေသ ေဆြမ်ဳိးကလည္း ရွိပါဦးမွ။ ဦးေလးက ဖဲသမား၊ အေဒၚက ပျခဳပ္သယ္ ဆိုသလိုမ်ဳိးေတာ့ ေ၀လာ ေ၀းေပါ့"

"ပျခဳပ္သည္ဆိုတာ ဘာလဲ မလွအံုရဲ႕"

"ေၾသာ္ ပျခဳပ္ဆိုသာ ဟိုဒင္းေအ။ ပျခဳပ္တို႔၊ ဖာတို႔၊ ပလံုးတို႔ေလ"

"ေၾသာ္ ေၾသာ္ သိၿပီ ဆက္ေျပာ"

"အဲသာေပါ့။ အမ်ဳိးထဲ ပဆစ္ကိုင္၊ ဖဲကိုင္၊ ကက္ကိုင္ ေတြနဲ႔ခ်ည္းဆိုေတာ့လည္း မေကာင္းဘူးေပါ့ေအ။ အမ်ဳိးထဲ ပျခဳပ္သည္လည္းပါရဲ႕။ မိန္းမရႊင္လည္းပါရဲ႕။ မိန္းမေပါ့ လည္းပါရဲ႕ဆိုလို႔လည္းမျဖစ္ဘူး။ သေဘာကေအ မိန္းကေလးက ဘယ္မ်ဳိး ဘယ္ေဆြထဲကတုံး၊ ဘယ္ပင္စည္က ထြက္သဲ့ အကိုင္းအခက္တုံးဆိုသာမ်ား အင္မတန္ ၾကည့္ၾကသာ။ ဒါေၾကာင့္ ေတာသူေတာင္သားမ်ား မဟုတ္သာ မလုပ္၀ံ့ၾက ဘူး။ ေယာက္်ားသားမ်ားက ဆိုး၀ံ့ဦးေတာ့ မိန္းမသားေတြက အေျမႇာင္ကပ္ပါး မလုပ္၀ံ့ၾကဘူး။ ခ်ိန္စဥ္းလဲ၊ တင္းစဥ္းလဲ မရွိ၀ံ့ၾကဘူး။ အမ်ဳိးထဲမွာ ေစ်းသည္မ ခံေတာင္းလို စံုစီနဖာ ရွိၾကသာေပမယ့္ မသန္႔မရွင္းမရွိရဘူးေပါ့ေအ"

မအိမ္ကံက ရြာထဲ ရပ္ထဲ၊ ေဆြထဲ၊ မ်ဳိးထဲ သည္လို ႀကီးခဲ့ရသာေပမယ့္ မလွအံုရွင္းျပေတာ့မွ သူတို႔ႀကီးျပင္းရသည့္ ဘ၀ေတြမွာ အဓိပၸာယ္ေတြရွိေၾကာင္း သိခဲ့ရသည္။ အထူးသျဖင့္ ကိုယ္က်င့္တရားကို အသက္လိုေစာင့္ထိန္းၾကသည္။ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ရမည့္ မိန္းကေလးမွ မဟုတ္၊ ဘယ္မိန္းကေလးမဆို ကိုယ္က်င့္တရား ေကာင္းၾကရသည္။ ေကာင္းလည္းေကာင္းၾကသည္။ လူဆင္းရဲေသာ္လည္း အက်င့္ စာဂမဆင္းရဲၾကတာ မအိမ္ကံနားလည္ပါ၏။

"အက်င့္စာရိတၱေကာင္းရသယ္ ဆိုသဲ့အခ်က္ကေတာ့ အေရးအႀကီးဆံုး ေပါ့ေအ။ အိမ္ေထာင္ရက္သား ျပဳမယ္ဆိုရင္ ေတာင္ ေယာက္်ားကေလး မိဘမ်ားက ႐ိုေသသယ္။ အဆင္း ႐ုပ္ရည္မရွိဦးေတာ့ အခ်င္းစာဂ ေကာင္းရင္ တန္ဖိုးထားၾက သာေပါ့။ ဖက္စိမ္း ကြမ္းေတာင္ကိုင္မယ့္ မိန္းကေလးက ရည္းစားမရွိရဘူး။ ရည္းစားေတာ့ မရွိပါဘူး၊ လူကနန္႔တန္႔တန္႔ ဆိုလို႔လည္း မျဖစ္ဘူး"

0 comments:

Post a Comment

ခုလုိတခုတ္တရ မွတ္ခ်က္ျပဳတာကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ

 
Copyright© ညအလကၤာ