Thursday, October 15, 2009

မအိမ့္ကံ(20)

ဘယ္သူကမွလည္း ေသေသခ်ာခ်ာ မသိေတာ့ ခံမျငင္းသာ။ ကိုယ့္စိတ္ အထင္ႏွင့္ ကိုယ္သာ မွန္းဆေနၾကရသည္။ မအိမ္ကံကေတာ့ ရြာကို ဓားျပ၀င္ၿပီလို႔ တြက္လိုက္သည္။ ဖုိးတုတ္ႏွင့္ ဖိုးကူးတို႔ ညီအစ္ကို ႏွစ္ေယာက္က ဓားရွည္ တစ္လက္စီ ကိုင္ၾကရင္း ျခံတံခါးဘက္ ေျပးကာ အျပင္ကိုျမင္ရသေလာက္ ၾကည့္ေနၾက၏။ မအိမ္ကံႏွင့္ေက်းဥက အိမ္အေပၚထပ္ကို တက္လာခဲ့ၾကကာ တာလမ္း အေရွ႕ဘက္ ေမွ်ာ္ၾကည့္ၾကသည္။ လေရာင္က လြဲ၍ ဘာမွမရွိ။ ေဆာ့ကစားေနၾကသည့္ ကေလး သံေတြကေတာ့ တစိုးတစိမွ် မရွိၾကေတာ့။ အေမပန္း႐ံုပါ အေပၚ ထပ္တက္လာခဲ့ကာ ရြာလမ္းကုိ ၾကည့္ေနခဲဲ့သည္။ သိပ္မၾကာ ပါ။ ကြမ္းတစ္ယာ ညက္ေလာက္တြင္ ေျဗာေျဗာျမည္သံႀကီးကို ၾကားရေလၿပီ။ အသံက ညီလွသည္။ လမ္းမေပၚကို ျပင္းထန္ေသာ ေျခေဆာင့္သံမ်ဳိးျဖစ္၏။

"ဟဲ့ ေက်းဥ လွမ္းၾကည့္လိုက္စမ္း ကေလးမ်က္စိနဲ႔၊ ငါ့မ်က္စိထဲေတာ့ မည္းမည္းအုပ္ႀကီး ျမင္သလားလို႔"

"ဟုတ္ပါ့ အရီးေရ၊ လူေတြေတာ္ မနည္းမေနာပါလား၊ ဘာမ်ား လုပ္ၾကဖို႔ပါလိမ့္ေတာ္"

"ဘယ္က လူေတြလဲ တို႔ရြာကလား"

"ေျပာတတ္ပါဘူး အရီးရဲ႕၊ လူေတြ မည္းမည္းလႈပ္ေန သာျမင္ရသာပဲ"

မအိမ္ကံလည္း ျမင္ေနရပါ၏။ ေျခေဆာင့္ နင္းသံေတြက မအိမ္ကံ ရင္ကို နင္းေနၾကသလား ထင္ရသည္။ ျဗဳတ္... ျဗဳတ္.. ျဗဳတ္...ျဗဳတ္။ မအိမ္ကံတို႔ ဘက္ကိုပင္ နီးလာခဲ့ၿပီ။ ေရွ႕ဆံုးမွာ ျမင္းစီးသူ တစ္ေယာက္ပါသည္။ ထိုျမင္း ေနာက္မွာေတာ့ ငါးေယာက္တစ္တြဲ ေလွ်ာက္လာၾကသည့္ လူတန္း။ လူတန္းက သိပ္မရွည္လွေသာ္လည္း မ်ားမွန္း သိသာသည္။

"အေမ ဂ်ပန္ေတြဆိုသာနဲ႔ တူသယ္၊ ဘာလုပ္ၾကသာပါလိမ့္"

"အေနာက္ရြာေတြဘက္ သြားၾကဖို႔နဲ႔တူသယ္"

"ဟုတ္ပါ့ေတာ္ ညႀကီးမင္းႀကီး"

"ဟုတ္သယ္ ဂ်ပန္စစ္သား ဆိုသာေတြေနမွာ"

မအိမ္ကံတို႔က ေလသံျဖင့္ ေျပာေနၾကေသာ္လည္း စစ္ဖိနပ္သံေတြေၾကာင့္ ရြာပင္ ခုန္ေနသလား မွတ္ရပါ၏။ သိပ္ေတာ့ မၾကာပါ။ ရြာကေလးသည္ ျပန္လည္ တိတ္ဆိတ္သြားခဲ့သည္။ လေရာင္က ရြာကေလးကို ျမႇဴဆြယ္ ေနေသးေသာ္လည္း အသံဟူ၍ ကေလးငိုသံပင္ မရွိ။ ၿငိမ္သက္ျခင္းက ႀကီးစိုးလြန္းျပန္ေတာ့ ေခ်ာက္ခ်ားဖို႔ပင္ ေကာင္းေနသည္။ ထြန္းထား ၾကသည့္ မီးခြက္မ်ားပင္ ၿငိမ္းကုန္ၾကၿပီ။ ရြာတုန္ေအာင္ ျဖတ္သြားၾကေသာ ဂ်ပန္စစ္တပ္ ဆိုတာကို လေရာင္ထဲမွာ ေတြ႕ခဲ့ၾကရၿပီ ဆိုေတာ့ ဘာမွန္းမသိၾကဘဲ ေၾကာက္လန္႔ ေနခဲ့ၾကပါ၏။ မအိမ္ကံမွာ အေဖ့ ႏွစ္လံုးျပဴးေသနတ္ကို စိတ္ေရာက္ သြားခဲ့ရသည္။ ရင္ေတြ တဒိတ္ဒိတ္ ခုန္ရပါ၏။ ထိုညက အျဖစ္အပ်က္သည္ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းရြာကို ဒုတိယ အႀကိမ္ ေဆာင့္ခါလိုက္သည့္ ညဟုပင္ ဆိုရေတာ့မည္။ ျပင္းထန္ေသာ စစ္ဖိနပ္သံမ်ားျဖင့္ ျဖတ္သြားခဲ့ေသာ္ ဂ်ပန္ တပ္စိတ္ တစ္စိတ္သည္ ေလာေလာဆယ္ ဘယ္သူ႔ကိုမွ ရန္ျပဳခဲ့သည္မရွိ။ ရြာကေလးကိုပင္ ရွိသည္မထင္။ သူတို႔ လမ္းေၾကာင္းက်ရာ အတိုင္း သြားၾက႐ံုသာ။ သို႔ေသာ္ ထို ကားသည္ ျမင္းျခံကို ဗဟိုျပဳ၍ ျမင္းျခံ အေရွ႕လက္၊ အေနာက္ လက္၊ ေတာင္လက္၊ ေျမာက္လက္ ေက်းရြာမ်ားဆီ အေရာက္ အေပါက္ မ်ားလာခဲ့သည္။ ကားက ပုပ်ပ္ပ်ပ္၊ ပါးစပ္ျပဲျပဲ။ မီးခြက္ေတြက မ်က္လံုး ျပဴးျပဴးျဖစ္ရာ ရြာေတြက သည္ကားကို "ေတာဘီလူး" ကားဟုေခၚၾကပါသည္။

ၾကာေတာ့လည္း ေတာဘီလူး ကားကို စိတ္မ၀င္ စားႏိုင္ၾကေတာ့။ ေတာဘီလူး ကားေပၚမွာ ဂ်ပန္ စစ္ဗိုလ္ေတြပါလာ တတ္သလို ျမန္မာ တစ္ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စလည္း ကား ေနာက္မွာ ပါလာတတ္သည္။ တစ္ခါမွာေတာ့ ရြာက အမႈပြဲစား ေက်ာ္ဒင္ အခန္႔သား ပါလာခဲ့သည္။ ေက်ာ္ဒင္က ဂ်ပန္ စစ္ဗိုလ္ထက္ပင္ မ်က္ႏွာႀကီး တင္းလွပါ၏။ ရြာကေတာ့ မဲဇလီက လက္ဖက္ထက္ ေစ်းတန္လွခ်ည့္လို႔ ေျပာၾကသည္။ ေက်ာ္ဒင့္ လက္ေမာင္းမွာ ဂ်ပန္စာ ေရးထားေသာ လက္ပတ္ အနီပတ္ ထားတာကိုလည္း ျမင္ၾကရ၏။ ေတာဘီလူးကားက ရြာကို အေသးစိတ္ လိုက္ၾကည့္ ေတာ့လည္း ေက်ာ္ဒင္ကပဲ လိုက္ျပသည္။ ရြာစည္း႐ိုးေတြကုိ ျပသည္။ လင့္စင္ေတြကိုျပသည္။ ရြာဘုန္းႀကီးေက်ာင္း ကိုျပသည္။ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကို ၀င္သည့္ ေန႔က ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္က ဖိနပ္ မခြၽတ္ဘဲ ေက်ာင္းေပၚ တက္လာခဲ့တာကို ရြာက မေက်နပ္ၾက။ စကားၾကံဳလွ်င္ တီးတိုး ေျပာၾကသည္။


"ေနပါဦးကြာ အမႈပြဲစား ေက်ာ္ဒင္က ဂ်ပန္ေတြနဲ႔ ဘယ္လိုလုပ္ ပူးသြားသာလဲ၊ ဒီေကာင္က အဂၤလိပ္လူ မဟုတ္လား၊ တို႔ကို အဂၤလိပ္ ယပ္လွဲတရားေတြ သူပဲ ေဟာခဲ့သာပဲဟာ"

"မသိဘူးဗ်၊ ျမင္းျခံ ဂ်ပန္႐ံုးကိုေရာ ေျမေတာ္႐ံုးကိုပါ အေရာက္အေပါက္မ်ားရာက လက္ေမာင္း တံဆိပ္ တစ္ခု ရလာ သာပဲ၊ ဒီေကာင္က ပဲႀကီး ေရစိမ္ဗ်၊ အခ်ိန္တန္ရင္ ပြလာသာ"

ရြာသားေတြက က်ယ္က်ယ္ ေျပာရဲၾကတာ မဟုတ္။ ဂ်ပန္ႏွင့္ ေပါင္းရပါ့မလားဆိုသည့္ စိတ္ျဖင့္ မေက်မခ်မ္း ျဖစ္ၾကတာ မဟုတ္။ ေက်ာင္းေပၚ ဖိနပ္စီးတာကို မတားရ ေကာင္းလား ဆိုတာကို မခံခ်င္ ျဖစ္ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ အခုလည္း ဂ်ပန္ စစ္ဗိုလ္မ်ားကို သူကပဲ ဦးေဆာင္ကာ ရြာ့ပတ္၀န္းက်င္ လိုက္ျပေနၿပီ။ ဘာသေဘာမ်ားပါလိမ့္။ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္း ရြာတင္ပဲလား။ တစ္ျခားရြာေတြေကာ သည္လိုပဲလား။ သည္သတင္းေတြ မအိမ္ကံ ၾကားေတာ့ ရြာက ဘယ္သူ႔မ်ား မေကာင္းၾကံဦးမွာလဲ ေတြးပူရ ပါ၏။ မေန႔တစ္ေန႔ကပဲ အဂၤလိပ္ အစိုးရ ေကာင္းေၾကာင္းေျပာခဲ့သည္။ အဂၤလိပ္ လက္နက္ေတြ ေကာင္းေၾကာင္း ေျပာခဲ့သည္။ အခုေတာ့ ဂ်ပန္ စစ္တပ္ေနာက္က တေကာက္ေကာက္။ ေက်ာ္ဒင္ ဆင္ၾကံၾကံေလၿပီ။

ထိုေန႔က အလြန္ အက်ည္းတန္လွေသာ အကုသိုလ္ကုိ အမႈ ပြဲစား ေက်ာ္ဒင္ကပဲ ေဆာင္ၾကဥ္း လာခဲ့ပါ၏။ ထို မနက္ခင္းက မနက္စာ စားၿပီးၾကသည္ႏွင့္ ဆိုင္ရာ လုပ္ငန္း ၀င္ခ့ဲၾကသည္။ အေမပန္း႐ံုႏွင့္ မလွအံုက ခ်က္ေရး ျပဳတ္ေရး ထင္းမီးကိစၥ လံုးပမ္း ေနၾကခိုက္ ျဖစ္သည္။ မအိမ္ကံကေတာ့ ရက္ကန္း႐ံုထဲမွာ။ သည္ရက္ထဲမွာ အလုပ္ေတြ မ်ားရာကေန ရွားရွားပါးပါး အထည္အမွာေတြ ရထားခဲ့သည္။ ျမင္းျခံပြဲစားႀကီး ကေတာ္က ရြာလူၾကံဳျဖင့္ မန္က်ည္းေစ့ ကြက္ဆင္ ပုဆိုးအထည္ တစ္ရာမွာ ၾကားလာသျဖင့္ မအိမ္ကံတို႔ ရက္ကန္း႐ံုမွာ အလုပ္ေတြ မ်ားေနၾကရာက ၿပီးျပတ္ေအာင္ ပို႔ႏိုင္လိုက္ၿပီ ျဖစ္ရာ ရက္ကန္းသမေတြကို အနားေပးထားရခ်ိန္ ျဖစ္၏။ ရက္ကန္းသမေတြ အနားေပး ခိုက္ မအိမ္ကံႏွင့္ ေက်းဥက ရက္ကန္း႐ံု သန္႔ရွင္းေရး ၀င္ၾကရသည္။ တိုလီမုတ္စ ျဗဳတ္စ ဗ်င္းေတာင္းေတြ၊ ခ်ည္စာ ေဟာင္းေတြက အစ ပိုးမွ်င္ေတြအဆံုး ေျပာင္စင္ေအာင္ ရွင္းလင္း ေနခဲ့ၾကသည္။ ႏွစ္ေယာက္သား ေခါင္းေပါင္းႀကီးေတြ ေပါင္းထားၾကကာ လက္ရွည္အက်ႌ ထူႀကီးေတြ ၀တ္ထားၾကေသာ္လည္း ပိုးမွ်င္ေတြ တစ္ကိုယ္လံုး ေပပြေနၾကသည္။ ဦးသာထန္ကေတာ့ သူ႔ျမင္းအိုႀကီး စိန္ပြင့္ကို ျမင္းစာ ေကြၽးေနေသာ ဖိုးကူးႏွင့္အတူ ရွိေနၾက၏။

"သူႀကီး... သူႀကီး ဦးသာထန္"

က်ယ္ေလာင္ မာေက်ာလွေသာ အသံက ၀င္း၀ကိုေက်ာ္ကာ ရက္ကန္း႐ံုထဲ အထိ ေရာက္လာခဲ့သည္။ မအိမ္ကံက လုပ္လက္စ အလုပ္ကို ခဏရပ္ရင္း ၀င္း၀ကို လွမ္းၾကည့္လိုက္သည္။ လူသံုးေလးေယာက္။ ဖိုးကူး တံခါး သြားဖြင့္ တာလည္း ျမင္ေနရသည္။ ေရွ႕ဆံုးက ၀င္လာသူမွာ အမႈပြဲစား ကိုေက်ာ္ဒင္။ လက္ေမာင္းမွာ ပိတ္နီ ပတ္ထား သျဖင့္ ေလွ်ာက္၀င္လာသည္ပင္ ခပ္တင္းတင္း ျဖစ္ေနေလ၏။ သူ႔ေနာက္မွာ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္ႏွင့္ တူသူျဖစ္၍ ေသနတ္ရွည္ကိုင္ ဂ်ပန္စစ္သား ႏွစ္ေယာက္က ဂ်ပန္ စစ္ဗိုလ္ကို ရံလ်က္ ၀င္လိုက္လာၾကသည္။ မအိမ္ကံက ေက်းဥကို အသာအယာ လက္ကာ ျပကာ ရက္ကန္းစင္ ေနာက္ေဖး ေပါက္ဆီမွ ပဲေမွာ္တိုက္ဘက္ကို ေျပးရန္ မ်က္ရိပ္ ျပလိုက္သည္။ ေက်းဥက လည္း အပါး။ မအိမ္ကံ မ်က္ရိပ္ ျပလိုက္သည္ႏွင့္ လွစ္ခနဲ ေပ်ာက္သြားခဲ့ၿပီ။ မအိမ္ကံကလည္း ပဲေမွာ္တိုက္ဘက္ ကူးရန္ ျပင္ဆင္ လုိက္ခ်ိန္မွာပင္ အမႈပြဲစား ေက်ာ္ဒင္ အသံကုိ ၾကားလုိက္ရသည္။

"သူႀကီးေကာ ေဒၚပန္း႐ံု၊ ေဟာသည္ မာစတာေတြက သူႀကီးနဲ႔ေတြ႕ခ်င္သယ္လို႔ ေျပာေနသယ္"

"ေတြ႕သာေပါ့ကြယ္။ ရွိပါသယ္ ထိုင္ၾကပါဦး။ ဘာမ်ားပါလိမ့္ ေမာင္ေက်ာ္ဒင္ မလန္႔သာ မထိတ္သာကြယ္"

အေမပန္း႐ံုက အသံကို ထိန္းထားရင္းက ျပန္ေျပာလိုက္ ျခင္းျဖစ္၏။

သည္အခ်ိန္မွာပဲ မအိမ္ကံက ပဲေမွာ္တုိက္ဘက္ကို အသာ ထြက္လာခဲ့သည္။ ဂ်ပန္စစ္သား ႏွစ္ေယာက္က မ်က္စိ အၿငိမ္ ေနၾကသည္ မဟုတ္။ ေသနတ္ ေမာင္းကြင္းထဲ လက္ထည့္ထားၾကရင္း မသကၤာဖြယ္ရာ လႈပ္ရွားမႈကို လိုက္ရွာ ေနၾကသည့္ ပမာပင္။ ေက်ာ္ဒင္က ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္ကို ေဒၚပန္း႐ံု ခ်ေပးထားေသာ ထိုင္ခံုမွာ ထိုင္ေစသည္။ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္က အ႐ုပ္ႀကီး တစ္႐ုပ္လို ခံစားမႈမရွိေသာ မ်က္ႏွာျဖင့္ ေတာင့္ေတာင့္ႀကီး ထိုင္သည္က လြဲ၍ အသံမထြက္။ ထိုစဥ္မွာပင္ ဦးသာထန္ အိမ္ထဲက ထြက္လာခဲ့သည္။

"ဘာမ်ားလဲ ေမာင္ေက်ာ္ဒင္ရဲ႕၊ က်ဳပ္ကို ေမးဆိုသလား လို႔"

"ဟုတ္သယ္ က်ဳပ္ကလည္း နိပြန္မာစတာေတြက ေတြ႕ခ်င္သယ္ဆိုလို႔ အက်ဳိးေဆာင္ ေပးရသာပါဗ်ာ။ က်ဳပ္တို႔ရြာ အေပၚ အစစအရာရာ သတၱဳမက်ေအာင္ လုပ္ေနရသာပါပဲ။သည္လို သူႀကီးမွာ အဂၤလိပ္က ေပးထားတ့ဲ ေသနတ္ရွိသာကို သည္က နိပြန္ မာစတာေတြက ျပန္သိမ္းဖို႔ ေျပာေနသယ္"

ဦးသာထန္က မ်က္စိမ်က္ႏွာ ပ်က္သြားခဲ့သည္။ ဆရာၾကည္ လာသတိေပးတဲ့ အတိုင္းပါပဲလား။ အဂၤလိပ္ေပးတဲ့ ေသနတ္ကို အေၾကာင္းရွာလာၾကပါပေကာ။ ဂ်ပန္က ေသနတ္ သိမ္းရေအာင္ ဦးသာထန္ဘက္က ေသနတ္တကားကား လုပ္ေနတာလည္း မရွိ။ အခုဟာက ေက်ာ္ဒင္ လက္ေထာက္ခ်လို႔သာ ဂ်ပန္ဗိုလ္ သိသြားတာပဲ ျဖစ္ရမည္။ အသားထဲက ေလာက္ထြက္တာကိုေတာ့ အဆက္ဆက္ ရြာသူႀကီး လုပ္လာခဲ့သူ တစ္ေယာက္အဖို႔ သည္းမခံခ်င္။ ၿပီးေတာ့ ေသနတ္က သည္အိမ္ေပၚမွာ လည္းမရွိ။ ေသနတ္ကို ဆီသုတ္ထုပ္ပိုးၿပီး ပဲေမွာ္တိုက္ ႂကြက္ေလွ်ာက္တန္းမွာ ၀ွက္ထား ခဲ့သည္။ အခု ရွာခ်င္သပ ဆိုေတာ့လည္း ရွာၾက႐ံု။ သည္ၾကားထဲ ေက်ာ္ဒင္က "က်ဳပ္" ဆိုတာကို ႏိုင္းခ်င္းသံုး ေနတာကို နားၾကားျပင္း ကပ္လွသည္။

"ေျပာေလ သူႀကီး၊ က်ဳပ္တို႔ အခ်ိန္ မရဘူး၊ ထိန္ကုန္းသူႀကီး ကိုဘဆယ္မွာလည္း တစ္လက္ရွိသာ သြားသိမ္းရဦးမွာ"

"ေသနတ္ မရွိဘူးကြ၊ အဂၤလိပ္တပ္ေတြ ဆုတ္မယ္ဆိုေတာ့ ျပန္အပ္ပါဆိုလို႔ အပ္လိုက္ရသယ္၊ မင္းကြာ ကိုယ့္ရြာသူ ရြာ သားခ်င္း ဂ်ပန္ ေခၚလာ ရသယ္လို႔ကြာ"

ဂ်ပန္ဆိုသည့္ စကားပါသြားေတာ့ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္က ေငါက္ခနဲ မတ္တတ္ထရပ္သည္။ ေက်ာ္ဒင့္ကို ဂ်ပန္စကားနဲ႔ ျပန္ေမးေနသည္။ ေက်ာ္ဒင္က သြက္သြက္လက္လက္ မရွိေသာ္လည္း မီးက်ဳိးေမာင္းပ်က္ ဂ်ပန္စကားျဖင့္ ျပန္ေျပာေနပါ၏။ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္က ျပန္ထိုင္သည္။

"ကိုင္း... သူႀကီး က်ဳပ္ အေျပာေကာင္းလို႔ သက္သာ သြားသယ္ မွတ္ပါ၊ အသာတၾကည္ ထုတ္ေပး လိုက္ပါ၊ ဒါ က်ဳပ္ ေနာက္ဆံုးေျပာသာပဲ"

ေဒၚပန္း႐ံုက မတ္တတ္ ထရပ္ရင္း အေျခအေနကို အကဲခတ္ေနခဲ့သည္။ မအိမ္ကံႏွင့္ ေက်းဥက ပဲေမွာ္တိုက္ အေပၚထပ္ ႏြားစာေတြ ဖိတ္မက်ေအာင္ ထိမ္းထားသည့္ ၀ါးလံုးတန္းေတြၾကားက ေခ်ာင္းၾကည့္ ေနခဲ့ၾကသည္။ ေကာင္းေကာင္းေတာ့ မျမင္ရ။ အသံေတြ အားလံုးကို ၾကားေနရသည္။ ဂ်ပန္စစ္သား ႏွစ္ေယာက္က ေသနတ္ကိုင္ရင္း ၀ိုင္းတိုက္ကို လွည့္ပတ္ၾကည့္ေနၾကသည္။ မအိမ္ကံတို႔ရွိရာ ပဲေမွာ္တိုက္ေရွ႕မွာ ရပ္ၾကရင္း ပတ္၀န္းက်င္ကို အကဲခတ္ ေနၾကသည္။ မအိမ္ကံတို႔ပင္ မလႈပ္ရဲ။ ဒါေတာင္ ပဲေမွာ္မႈန္ကေလးေတြက တလြင့္လြင့္က်ေနပါ၏။

"မင္းကို ငါ မွန္သာ ေျပာေန သာပဲကြ၊ ငါ့မွာမွမရွိသာ ဘယ့္ႏွယ္ လုပ္ေပးရမွာလဲ၊ မင္းတို႔ ရွာႏိုင္သားပဲ ရွာၾကေလကြာ"

"ရွာလို႔ေတြ႕ရင္ ခင္ဗ်ား မသက္သာဘူးေနာ္၊ ေဒၚပန္း႐ံု ခင္ဗ်ားတို႔ကို က်ဳပ္ ေစတနာနဲ႔ ေျပာေနသာဗ်ေနာ၊ ေနာက္မွ က်ဳပ္အျပစ္ မတင္နဲ႔"

"ေမာင္ေက်ာ္ဒင္ သူ႔ေသနတ္ ကိစၥ အရီးလည္း မသိဘူး၊ တစ္ခါ ရြာဓားျပတိုက္တုန္းက လြဲရင္ သည့္ေနာက္ပိုင္း တစ္ခ်က္မွ ပစ္လိုက္ရသယ္လည္း မရွိပါဘူး။ မင္းသခင္ေတြကိုမင္း ၾကည့္ေျပာပါကြယ္"

အမႈပြဲစားေက်ာ္ဒင္က မင္းသခင္ေတြ ဆိုတာကို ေအာင့္သြားပံုရပါ၏။ မ်က္ႏွာပ်က္သြားရာက ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္ကို ဂ်ပန္လုိ ျပန္ေျပာေလသည္။ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္က ဆတ္ခနဲ မတ္တတ္ရပ္ကာ ေဒါသတႀကီး ေအာ္ဟစ္လိုက္သည္။ ၀ိုင္းတိုက္ထဲမွာ လွည့္ေနၾကသည့္ ဂ်ပန္စစ္သား ႏွစ္ေယာက္ပင္ အေျပးေရာက္လာၾက၏။ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္က ေက်ာ္ဒင့္ကို ေမာင္းမဲ ေနတာ ေတာ့ ေသခ်ာသည္။ ေက်ာ္ဒင္ကလည္း ျပန္ေျပာသည္။ ေက်ာ္ဒင္က တစ္ခါမွာေတာ့ ဘာေျပာလိုက္သည္ မသိ ဂ်ပန္ စစ္ဗိုလ္က ဦးသာထန္ဘက္လွည့္ကာ ဂ်ပန္လို ေအာ္လိုက္ရင္း ပါးကို တအားလႊဲ ႐ိုက္လိုက္သည္။ ဦးသာထန္ခမ်ာ မေမွ်ာ္လင့္ေသာ ႐ိုက္ခ်က္ေၾကာင့္ လည္သြားရာက ပံုခနဲ လဲက်သြားရွာေတာ့သည္။ ေဒၚပန္း႐ံုက ခ်က္ခ်င္း ေပြ႕ပိုက္ၿပီး ထူမတ္ေပးေသာ္လည္း ဦးသာထန္မွာ ရပ္တည္ႏိုင္စြမ္း မရွိသလို ေဒၚပန္း႐ံု အေပၚ လံုးလံုးႀကီး မီွလ်က္ ရွိေလသည္။ ေဒၚပန္း႐ံုက ႏိုင္သေရြ႕ ေပြ႕ထူထားရာက မလွအံုကို လွမ္းေခၚလိုက္သည္။

မလွအံုက ခ်က္ခ်င္း ေျပးထြက္လာၿပီး တစ္ဖက္က ၀င္ထူ လိုက္ရသည္။

"ဖိုးကူး လာစမ္း ဘႀကီးကို လာတြဲစမ္း။ ေက်ာ္ဒင္ နင္ ဘယ္လိုလုပ္လိုက္သာလဲ၊ နင့္အေဖ အရြယ္ဟဲ့ နင္တို႔ ရက္စက္ လွခ်ည့္လား"

"က်ဳပ္က ႐ိုက္ခိုင္းသာ မဟုတ္ပါဘူးဗ်ာ။ အက်ဳိး အေၾကာင္း ေျပာျပသာပါ။ ခင္ဗ်ားတို႔ကလည္း ရွိရင္ ထုတ္ေပး လိုက္ဗ်ာ။ သူတို႔က ဘယ္သူ႔မွညႇာမွာ မဟုတ္ဘူး၊ ခင္ဗ်ားတို႔နဲ႔ ေတာ့ခက္ပါ့ဗ်ာ"

ဦးသာထန္က ဖိုးကူး လာတြဲသျဖင့္ မတ္္မတ္ႀကီးျပန္ရပ္ ႏိုင္ေသာ္လည္း ပါးေစာင္ကို လက္ႏွင့္ အုပ္ထားလ်က္ရွိ၏။ လူတြဲဖိုးကူးကလည္း တဆတ္ဆတ္ တုန္လ်က္ရွိ၏။

မအိမ္ကံက ဘာကိုမွ မျမင္ရေသာ္လည္း ႐ိုက္လိုက္သံကိုေရာ၊ အေမပန္း႐ံု အသံကိုေရာ၊ မလွအံု၏ ရန္ေတြ႕သံေတြကိုပါ ၾကားလိုက္ရသည့္ အတြက္ အသားေတြ တဆတ္ဆတ္ တုန္ေနခဲ့သည္။ ဆူခနဲ တက္လာခဲ့ေသာ ေသြးေတြက ေျမြေဟာက္ တစ္ေကာင္၏ ပါးပ်ဥ္းလို ေငါက္ခနဲ ထလာသကဲ့သို႔ ရွိေလသည္။ခ်က္ခ်င္းပင္ ပဲေမွာ္တိုက္ေပၚက ခုန္ဆင္းရန္ လွည့္လိုက္သည္။ ေက်းဥက လွစ္ခနဲ ရိပ္မိလိုက္သျဖင့္ မအိမ္ကံကို ခါးကဖက္ရင္း လွဲခ်လိုက္သည္။ ပဲ႐ိုး၊ ပဲေမွာ္ေတြ၊ ေျပာင္း႐ိုးေျခာက္စဥ္းစာေတြအေပၚ ႏွစ္ေယာက္သား လဲက်သြားၾကသည္ အထိ ေက်းဥက မလႊတ္။

"ဖယ္စမ္း ေက်းဥ ေက်ာ္ဒင့္ကို ငါ ရင္ဆိုင္လိုက္စမ္းမယ္၊ သင္းက လူပါး၀လို႔"

"မအိမ္ကံရယ္ သူတို႔က ေသနတ္ေတြနဲ႔ပါေအ၊ စိတ္ေလွ်ာ့ လိုက္ပါ၊ အ႐ုပ္ဆိုး ကုန္ပါ့မယ္ေအ၊ ရွိႀကီးခိုးပါရဲ႕"

ေက်းဥက ဇြတ္ဖက္ လွဲထားသလို မအိမ္ကံကလည္း ဇြတ္႐ုန္းေနသည္။ အေမပန္း႐ံု ခမ်ာမွာ သမီးႏွင့္ေက်းဥကိုလည္း လွမ္းၿပီး စိတ္ပူေနရသည္။ စိတ္ပူတာက ႏွစ္မ်ဳိး။ မအိမ္ကံ၏ စိတ္ကိုသိတာလည္း ပါသည္။ မအိမ္ကံကို ဂ်ပန ္စစ္သားေတြ ေတြ႕သြားမွာကိုလည္း ပူရသည္။ အကယ္၍ ေသနတ္မရလို႔ သမီးကို ဓားစာခံ ေခၚသြားမွာကို စိုးရိမ္မိျခင္း ျဖစ္သည္။ ဘုရား... ဘုရား ထြက္မလာ ၾကပါေစန႔ဲ။

"ေမာင္ေက်ာ္ဒင္ မင္းဦးေလး ေျပာသာ ယံုပါကြယ္။ အရီးေတာ္တို႔လည္း မသိရ႐ိုး အမွန္ပါ။ အိမ္မွာ ေသနတ္ မေတြ႕သာ လည္း ၾကာပါၿပီ။ ငါျဖင့္ ေခါင္းထဲေတာင္ မရွိပါဘူး။ မင္း ေျပာျပလိုက္ပါ"

ေက်ာ္ဒင္က ေခါင္းကုိ ခါလိုက္သည္။ သည္ေခါင္းခါမႈက ေဒၚပန္း႐ံုေျပာတာကို မယံုတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ ဂ်ပန္ စစ္ဗိုလ္ကို မေျပာခ်င္ဆိုသည့္ သေဘာလည္းျဖစ္ႏိုင္သည္။ သို႔ေသာ္ သူတို႔ အမူအရာေတြက ေသနတ္ မရလို႔ေတာ့ မျပန္ေလ ဆိုသည့္ မ်က္ႏွာေတြ။ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္က ထေအာ္လိုက္ျပန္ေတာ့ ဦးသာထန္ကို တြဲထားၾကသည့္ မလွအံုႏွင့္ ဖိုးကူးတို႔ပင္ တုန္သြားၾကေလ၏။

ေက်ာ္ဒင္ကို ဂ်ပန္စကားျဖင့္ ေမးျပန္သည္။ ေက်ာ္ဒင္က ဘာျပန္ေျပာသည္ မသိ။ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္က ေျခာက္လံုးျပဴးကို ဆြဲထုတ္ၿပီး ဦးသာထန္႔ နဖူးကို တည့္တည့္ႀကီး ခ်ိန္ေလေတာ့သည္။ နဖူးကို ခ်ိန္ထားရင္း ေအာ္ေနသည့္ အသံက ဘီလူး သဘက္ တစ္ေကာင္ ျပည္၀င္ျပည္ထြက္ ေဆးစည္း ေဖာက္သြားသည့္ပမာ သြက္သြက္ႀကီး ခါလ်က္ရိွ၏။ ေျခာက္လံုးျပဴး က်ည္ဆန္က အခ်ိန္မေရြး ထြက္သြားႏိုင္သည္ ျဖစ္ေလရာ အားလံုး ၿငိမ္သက္သြားခဲ့ၾကသည္။ အမႈပြဲစား ဂ်ပန္ အလိုေတာ္ရိ ေက်ာ္ဒင္ပင္ ထိတ္ခနဲ ျဖစ္သြားခဲ့ေလသည္။

ေဒၚပန္း႐ံုက ခ်က္ခ်င္းပင္ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္၏ ေသနတ္ကိုင္ လက္ကိုဆြဲကာ ေဘးကို ဖယ္ပစ္လိုက္သည္။ သို႔ေသာ္ ဂ်ပန္ စစ္ဗိုလ္က သန္မာလွသည္ ျဖစ္ရာ ေဒၚပန္း႐ံုကို ေသနတ္ကိုင္ လက္ျဖင့္ ႐ိုက္ခ်လိုက္ေလသည္။ ေဒၚပန္း႐ံု ပံုက် သြားသည့္ အခါ မလွအံု၏ ေၾကာက္လန္႔ တၾကားေအာ္သံက က်ယ္ေလာင္စြာ ထြက္ေပၚလာခဲ့ေတာ့သည္။ ေဒၚပန္း႐ံုမွာ ေျမေပၚ ေခြေခြ ကေလးလဲက်ေနကာ နားထင္က ေသြးေတြ တေတြေတြ စီးက် ေနေလၿပီ။ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္၏ ခံစားမႈ မပါသည့္ ေအးစက္စက္ မ်က္ႏွာက ေသြးေအးေအးျဖင့္ ရက္စက္မည့္ပံု ရွိေနခဲ့သည္။ ထူ၀ိုင္း၀ိုင္း မ်က္မွန္ထဲက မ်က္လံုး ေမွးေမွးသည္ ဘာကိုမွမျမင္ ရေသာ ေၾကာင္ေတာင္ကန္း လင္းႏို႔တစ္ေကာင္ ပမာ ဦးသာထန္ကိုသာ စိုက္စိုက္ႀကီး ၾကည့္လ်က္ရွိ၏။ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္က လဲက်သြားေသာ ေဒၚပန္း႐ံုကို တစ္ခ်က္ကေလး လွည့္မၾကည့္ဘဲ သူ႔ေျခာက္လံုးျပဴးကို အေပၚ ေျမႇာက္တင္လိုက္၏။ သည္တစ္ခါမွာေတာ့ ဦးသာထန္ ၀တ္ထားေသာ ပင္ျဖဴတိုက္ပံု အဟၾကားက ရင္ဘတ္တည့္တည့္ကို ေထာက္လိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္၏ ႏႈတ္ခမ္းေတြက တဆတ္ဆတ္ လႈပ္လ်က္ ရွိရာ ထူထဲေသာ ႏႈတ္ခမ္းေမြး ႏွစ္ဘက္ကလည္း တဆတ္ဆတ္ ခုန္လ်က္ ရွိေနေလ၏။ ေတာင့္တင္း လွေသာ လက္ကို ဆန္႔ထားရင္းက အမွတ္စဥ္ ေရတြက္ေနသကဲ့သို႔ တစ္စကၠန္႔ၿပီး တစ္စကၠန္႔ ေက်ာ္ျဖတ္လ်က္ ရွိပါ၏။ ထိုစဥ္မွာပင္ အိမ္တြင္း တိုင္ကပ္နာရီ ႀကီးဆီက မနက္ခင္း ဆယ္နာရီထိုးသံ ဆယ္ခ်က္သည္ ဒင္ခနဲ ဒင္ခန ဲျမည္လာ ခဲ့သည္။

"ဒင္... ဒင္... ဒင္... ဒင္... ဒင္..."

ဖိုးကူး၏ ငိုသံက အီခနဲထြက္လာခဲ့သည္။ ေၾကာက္ရြံ႕ ထိတ္လန္႔ျခင္း၊ ေၾကကြဲ၀မ္းနည္းျခင္း၊ ခိုးကိုးရာမဲ့ျခင္း စသည့္ ခံစားမႈမ်ား ဖိစီးလာခ့ဲရာက ငိုလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ရက္စက္လွေသာ အနိ႒ာ႐ံုကို စကၠန္႔ပိုင္းအတြင္း ျမင္လိုက္ရမွာကို မျမင္၀ံ့ မၾကား၀ံ့ ရွိေနခဲ့သည္။ မလွအံုက ေျမေပၚမွာ ထိုင္ခ်လိုက္ရင္း ေဒၚပန္း႐ံုကို ေပါင္ေပၚ ေပြ႕တင္လိုက္သည္။ ကြဲသြားေသာ နဖူးစပ္က ေသြးေတြ ျမင္မေကာင္းေအာင္ ထြက္ေနတာကို လက္ဖ၀ါးျဖင့္ သုတ္ေပး ေနခဲ့သည္။ ေသြးေတြ ေပက်ံ ေနေသာ လက္ဖ၀ါးကို အက်ႌရင္ဘတ္မွာ သုတ္ေန ခဲ့သျဖင့္ မလွအံု ရင္ဘတ္ တစ္ခုလံုး ခ်င္းခ်င္း ရဲလ်က္ ရွိပါ၏။

သည္ေန႔မွ ကိုဖိုးေငြႏွင့္ ဖိုးတုတ္တို႔ သားအဖႏွစ္ေယာက္ စလံုး ပဲလံုးတိုက္ရန္ မနက္ေစာေစာကပင္ ေတာထဲ လွည္းျဖင့္ ထြက္သြားၾကေပရာ သည္အခ်ိန္ဆိုလွ်င္ တစ္ေခါက္ျပန္လာခါနီးၾကၿပီ။ မလွအံုမွာ လင္ႏွင့္ သားအတြက္ ပူမိရသည့္ ၾကားက သတိ မရေသးေသာ ေဒၚပန္း႐ုံအတြက္ အပူႀကီး ပူေနရ ရွာသည္။ ျမင္ကြင္းက မေကာင္းလွပါ။ သူႀကီး ဦးသာထန္ကေတာ့ က်ေရာက္လာေသာ ေဘးဆိုးကို ရင္ဆိုင္ေတာ့မည့္ အသြင္ျဖင့္ မ်က္စိကို စံုမွိတ္ထားလုိက္ ရွာသည္။ ပဲေမွာ္တိုက္ ႂကြက္ေလွ်ာက္တန္းမွာ ေသနတ္ရွိေသာ္လည္း အိမ္မွာ မရွိေၾကာင္း အေက်ာက္အကန္ ေျပာခ ့ဲမိၿပီ။ အခုမွ ရွိပါသည္၊ ယူေပးပါမည္ ေျပာလိုက္ရင္ေကာ။

တကယ္ေတာ့ အဂၤလိပ္မင္းက သူ႔ကို အသိအမွတ္ျပဳ ဆုခ်ထားတာမို႔ ႏွေျမာသျဖင့္ ၀ွက္ထားမိျခင္းသာ ျဖစ္၏။ ေသနတ္ကို ခင္တြယ္တာထက္ ဂုဏ္ယူလိုျခင္း သက္သက္ သာရွိပါ၏။ ဂ်ပန္စစ္သား ႏွစ္ေယာက္ကပါ ေသနတ္ ကိုယ္စီျဖင့္ ခ်ိန္လ်က္ရွိရာ စကားတစ္ခြန္း ထြက္ရန္ပင္ လည္ေခ်ာင္းေတြ အက္ကြဲေန သလို ခံစားေနရသည္။ အမႈပြဲစား ေက်ာ္ဒင္ကေတာ့ သူေမႊခဲ့သည့္မီး သူမ ၿငိႇမ္းႏိုင္ေတာ့ သလို ေတြေတြႀကီး ရပ္ေနေလသည္။ ထိုတစ္ဒဂၤကေလးမွာပင္ ရိပ္ခနဲ လႈပ္ရွားသြားေသာ အရိပ္တစ္ရိပ္သည္ အလြန္ လ်င္ျမန္စြာ ကိုယ္ထင္ျပလိုက္သည့္ ပမာ အားလံုး၏ ေရွ႕ေမွာက္ကို ေရာက္ရွိလာေလ၏။ လက္ထဲမွာ ေျပာင္းရွည္ ႏွစ္လံုးျပဴး ေသနတ္ကို ကိုင္ရင္း ေပၚလာခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

မအိမ္ကံ...။

မအိမ္ကံက အမႈပြဲစား ေက်ာ္ဒင္၏ လည္ေခ်ာင္းကို ေသနတ္ေျပာင္း ေထာက္လိုက္ရင္း ေမာင္းကြင္းထဲကို လက္ညိႇဳး ထည့္ကာ ေကြးထားလိုက္သည္။ နည္းနည္းေလာက္ ညႇစ္လိုက္ ႐ံုျဖင့္ က်ည္ဆံ ထြက္သြားရန္သာ ရွိေတာ့သည္။ ဦးသာထန္၏ ရင္ဘတ္ကို ခ်ိန္ထားေသာ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္၏ ေျခာက္လံုးျပဴး ေသနတ္က မအိမ္ကံဘက္ကို လွည့္လိုက္ သည္ႏွင့္ တစ္ခ်ိန္တည္း ဂ်ပန္စစ္သား ႏွစ္ေယာက္၏ ေသနတ္ရွည္ႀကီး ႏွစ္လက္ကလည္း မအိမ္ကံဘက္ ဆတ္ခနဲ ထိုးလွည့္လိုက္ၾကသည္။

"မအိမ္ကံေရ..."

ငယ္သံပါေအာင္ ေအာ္လုိက္ေသာ မလွအံု၏ အသံက က်ယ္က်ယ္ ေလာင္ေလာင္၊ စူးစူး၀ါး၀ါးႀကီး ထြက္ေပၚ လာခ့ဲ ေလသည္။
ခင္ခင္ထူး
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

0 comments:

Post a Comment

ခုလုိတခုတ္တရ မွတ္ခ်က္ျပဳတာကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ

 
Copyright© ညအလကၤာ