ကိုေျပသိမ္း
အေရးေတာ္ မလွေတာ့ၿပီ။ ၿပီးခဲ့သည့္ ႏွစ္ကုန္ပိုင္းက ယိုးဒယားႏွင့္ဗမာ မီးရထားလမ္း ေဖာက္လုပ္ေရး စာခ်ဳပ္ကို ဂ်ပန္ႏွင့္ ယိုးဒယားတို႔ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္ၾကသည္။ အဂၤလိပ္ စစ္ေလယာဥ္မ်ား ရခိုင္ဘက္မွာ ဗံုးၾကဲေနၾကၿပီ။ သည္ႏွစ္ဆန္းပိုင္းမွာေတာ့ ဂ်ပန္က ဗမာျပည္ကို လြတ္လပ္ေရးေပးဖို႔ရာ အမိန္႔ေတြ ထုတ္ေနသည္။ ဂ်ပန္ ၁၅ တပ္မ အေနျဖင့္ ေကဘိုတိုင္ေခၚ ၿမိဳ႕ျပကာ ကြယ္ေရး အဖြဲ႕ေတြ ဖြဲ႕ဖို႔ရာလည္း ရွိပါသည္။ သည္ႏွစ္ တေပါင္းလမွာေတာ့ ယိုးဒယား-ဗမာ မီးရထားလမ္း အတြက္ ေခြၽးတပ္ ဆြဲရန္ လူစုေနၾကပါၿပီ။ အဂၤလိပ္ေလတပ္မွ ၾကဲခ်ေသာ ေလနတ္သား စာေစာင္ကို ဖတ္ရန္ ထည့္ေပး လိုက္ပါသည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပင္ အေမရိကန္က ျမန္မာျပည္ ေျမာက္ဖ်ားပိုင္းကို သိမ္းပိုက္ရန္ရွိေနပါၿပီ။ (အတြင္းသတင္း ျဖစ္၍ မွန္ဖို႔ရာ မ်ားပါ၏။)
ဂ်ပန္က ၁၉၄၂ ခုႏွစ္၊ စစ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး ယာယီအစိုးရ အဖြဲ႕၊ BDA အၾကံေပး အဖြဲ႕ေတြကို ဖ်က္သိမ္း လိုက္ေလၿပီ။ ဂ်ပန္က ေပးေသာ လြတ္လပ္ေသာ ျမန္မာျပည္ အစိုးရ အဖြဲ႕ဆိုကာ ေပၚလာခဲ့ၿပီး ေဒါက္တာဘေမာ္ကပင္ အဓိပတိ လုပ္ေနသည္။ ဗိုလ္ခ်ဳပ္ေအာင္ဆန္းက စစ္၀န္ႀကီး။ ကြၽန္ေတာ္ သိရသေလာက္ BDA ကို BNA အျဖစ္ သည္ႏွစ္ထဲမွာ ေျပာင္းပါ လိမ့္မည္။ ဒါေတြအားလံုး ဆက္စပ္လ်က္ ရွိပါသည္။ ဆရာၾကည့္ကိုလည္း ေျပာျပ ေစခ်င္ပါသည္။
တစ္ဖက္က ဂ်ပန္-ဗမာ လွ်ဳိ႕၀ွက္ စစ္ပဋိညာဥ္ စာခ်ဳပ္ခ်ဳပ္၍ ေဒါက္တာဘေမာ္က အဂၤလိပ္ႏွင့္ အေမရိကန္ကို စစ္ေၾကညာေသာ္လည္း အျခားတစ္ဖက္တြင္ ဂ်ပန္ကို တိုက္ရန္ စီစဥ္ေနေၾကာင္း သိပါေလ။ စာကိုဖတ္ၿပီးလွ်င္ မီး႐ိႈ႕ပါ။ မွာစရာ ရွိလွ်င္ လႊတ္လိုက္ေသာလူကို ႏႈတ္ျဖင့္မွာပါ။ ခ်က္ခ်င္း ျပန္ပါေစ။
ဗိုလ္ျမတ္သာ
ကိုေျပသိမ္းက စာကို သံုးေခါက္ ျပန္ဖတ္သည္။ ၿပီးလွ်င္ မီးဖိုခန္းဘက္၀င္ကာ မီးက်ီးရဲရဲ မီးဖိုတြင္းသို႔ စာရြက္ကို ပစ္ခ် လိုက္သည္။ ေရစိုထန္႔ထန္႔ စာရြက္က တြန္႔လိမ္ကာ ေလာင္ကြၽမ္း သြားတာကို ေစာင့္ၾကည့္ ေနခဲ့ေသးသည္။ မီးဖိုထဲက ျပန္ထြက္ လာေတာ့ ေစာေစာကလူ ျပန္ေရာက္ေနခဲ့ၿပီ။ စာက ဗိုလ္ျမတ္သာ ေရးလိုက္တာ ေသခ်ာသည္။ ဆရာၾကည္ကား မရွိေတာ့ၿပီ။
"ခင္ဗ်ားက ဘယ္သူလဲ"
"သာေဆာ့ပါ"
"ဗိုလ္ျမတ္သာနဲ႔ အဆက္အသြယ္ ရွိလို႔လား"
"ရွိတယ္"
"ေနပါဦး၊ ဂ်ပန္-ဗမာ လွ်ဳိ႕၀ွက္ စာခ်ဳပ္ ဆိုတာ ဘာကို ေျပာတာလဲ"
"အေရွ႕အာရွစစ္ပြဲႀကီး ေအာင္ႏိုင္ေရးမွာ ဗမာက ဂ်ပန္ ဘက္ကပါဖို႔ပဲ"
"ေခြၽးတပ္ေတြ ဆြဲေနၿပီလား"
"ဆြဲေနၿပီ။ ေတာ္ေတာ္ ဆင္းရဲၾကတယ္။ ေသေက် ပ်က္စီး ၾကတယ္။ ရက္စက္ပါတယ္ဗ်ာ"
"ေဒါက္တာဘေမာ္ကေကာ ဘယ့္ႏွယ္လဲ"
"လူမရွိဘူး ဆရာေလးရ။ မဟုတ္လွေပမယ့္ သူ႔တင္ထားတဲ့ သေဘာပဲ။ သူ႔ကို ကမၻာက သိတာကိုး"
မအိမ္ကံကေတာ့ အစ္ကိုေမာင္ျမတ္သာ ဆီက စာဆိုတာက လြဲလို႔ အျခား ဘာမွ မသိလိုက္ရဘဲ မီး႐ိႈ႕လိုက္တာကို နားမလည္ႏိုင္ ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ ကိုသာေဆာ့ ဆိုသူက အစ္ကိုႏွင့္ ရင္းႏွီးသည္ဆိုေတာ့လည္း နည္းနည္းပါးပါး မာေၾကာင္း သာေၾကာင္း ေမးခ်င္လွပါ၏။ ခ်က္ခ်င္းေတာ့ မေမးရဲေသးပါ။ ကိုေျပသိမ္း ၾကည့္ရတာ အေရးတႀကီး ရွိပံုေပၚေနလုိ႔ ျဖစ္ပါ၏။ ကိုေျပသိမ္းႏွင့္ ကိုသာေဆာ့တို႔ စကားေျပာ မကုန္ေတာ့ မအိမ္ကံလည္း အေပၚထပ္ကို ျပန္တက္လာခဲ့သည္။ ေနာက္ေတာ့လည္း မအိမ္ကံ တစ္ေယာက္ ကိုေျပသိမ္းကို ေစာင့္ရင္း ေမွးခနဲ အိပ္ေပ်ာ္ သြားခဲ့ေလသည္။ အိမ္ေအာက္ထပ္ သံစံုနာရီႀကီး ႏွစ္ခ်က္ တင္းတင္းျမည္သံ အၾကားမွာ မအိမ္ကံ ဆတ္ခနဲ လန္႔ႏိုး သြားခဲ့သည္။ ေဘးမွာ ကိုေျပသိမ္း ေရာက္ေနခဲ့ၿပီ။
"အစ္ကိုေမာင္ျမတ္သာ ေနေကာင္းရဲ႕လား အစ္ကို"
"ေကာင္းပါတယ္။ စာက အေရးႀကီးေတာ့ တျခား ဘာမွ ထည့္မေရးႏိုင္ဘူးေပါ့ေလ။ အေျခအေနေတြ ေကာင္းစရာ မရွိဘူး အိမ္ကေလး။ ဂ်ပန္ေတြကို ေမာင္းထုတ္ၾကေတာ့မယ္"
ထိုညက မအိမ္ကံ အိပ္ေပ်ာ္ သြားခဲ့ေသာ္လည္း ကိုေျပသိမ္းခမ်ာ အိပ္ေပ်ာ္ပံုမရ။ တစ္ညလံုး ငုတ္တုတ္ မိုးလင္းသြားခဲ့ ပံုရသည္။ မနက္ မအိမ္ကံ ႏိုးေတာ့ ကိုသာေဆာ့ ဆိုသူ မရွိေတာ့ၿပီ။ မနက္ေစာေစာ ရြာကုိ ျဖတ္သြား တတ္ၾကေသာ ထင္းလွည္း တစ္စီးေပၚ တင္ေပးလိုက္သည္ ဆို၏။ မအိမ္ကံကေတာ့ တိုင္း ေရးျပည္ေရးေတြ သိပ္မသိေသာ္လည္း ကိုေျပသိမ္း အမူအရာကို ၾကည့္၍ အေရးႀကီးမွန္းေတာ့ အကဲခတ္မိသည္။ ရြာေတြ ဆင္းရဲၾကတာေတာ့ အမွန္ပင္။ မအိမ္ကံပင္ ရက္ကန္း႐ံုေတြ ပိတ္ထားရတာ ၾကာၿပီ။ ခ်ည္ခင္ မရေတာ့၍ ျဖစ္သည္။ ရက္ကန္းသမမ်ား ခမ်ာ ၀င္ေငြမရွိၾကေတာ့ ရရာရေၾကာင္း ရွာေဖြ စားၾကရရွာၿပီ။ မအိမ္ကံ ခ်ေပးထားေသာ ေငြရင္းေတြလည္း မဆပ္ႏိုင္ၾကေတာ့။ အရင္းမဆပ္ ႏိုင္ၾကတာထား၊ စားဖို႔ပင္ အႏိုင္ႏိုင္ျဖစ္ေနၾကသည္။ ဂ်ပန္က တစ္မ်ဳိး ဆိုသည့္ ၾကားက ဓားျပ ရန္က ပူျပန္ပါ၏။ ႏြားခိုးေတြကလည္း ေသာင္းက်န္း လြန္းလွသည္။ ႏြားေပ်ာက္လွ်င္ အရွင္ရဖို႔ မေသခ်ာ။ ဘယ္သူကမွ လည္း ဂ်ပန္ကို သြားမတိုင္ခ်င္ၾကေတာ့ ၿငိမ္ေနၾကရသည္။ တကယ့္ ေခတ္ပ်က္ႀကီးထဲမွာ မအိမ္ကံ၏ ကိုယ္၀န္ကလည္း ရင့္သည္ထက္ ရင့္လာခဲ့ၿပီ။
သည္ရက္ေတြထဲမွာပဲ ေက်းဥႏွင့္ ဖိုးတုတ္ကို လူႀကီး ေလးငါးေယာက္၊ ကန္ေတာ့ပြဲ တစ္ပြဲျဖင့္ လက္ထပ္ ေပးခဲ့ၾကသည္။ အေဖ ဦးသာထန္ႏွင့္ အေမပန္း႐ံု တို႔က ဧကမတ္တင္းရွိ ေျမတစ္ကြက္ လက္ဖြဲ႕သလို မအိမ္ကံကလည္း ေရႊႏွစ္က်ပ္သား လက္ဖြဲ႕ခဲ့ပါ၏။ တစ္အိုး တစ္အိမ္ေတာ့ အခြဲမခံဘဲ ၀ိုင္းတိုက္ထဲမွာပဲ ေနေစသည္။ ကိုဖိုးေငြႏွင့္ မလွအံုတို႔ကို မအိမ္ကံတို႔ အိမ္ဘက္မွာ လာေနခိုင္းလိုက္သည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ မအိမ္ကံတို႔ အိမ္မွာ လူေတြ တ႐ုန္း႐ုန္း ရွိလွ၏။ ေက်းဥကေတာ့ မအိမ္ကံ အနီးမွာ ၀တ္ႀကီး၀တ္ငယ္ ျပဳ႐ံုသာ။ ဖိုးကူးကေတာ့ ကိုေျပသိမ္း၏ လက္က သံုးေတာင္ေ၀ွး ျဖစ္လာပါ၏။ ကိုေျပသိမ္း ျမင္းျခံ သြားရသည့္ အခါတိုင္း ဖိုးကူးပါျမဲ။
ခုတေလာ ကိုေျပသိမ္း တစ္ေယာက္ ျမင္းျခံကို အကူး အလူး မ်ားလွတာကို မအိမ္ကံ မႀကိဳက္ေသာ္လည္း မတားသာ ရွိခဲ့ရသည္။ မအိမ္ကံ စိုးရိမ္သည့္ အတိုင္းပင္ တစ္ရက္မွာေတာ့ ကိုေျပသိမ္း စီးလာသည့္ လွည္းကို ဂ်ပန္စစ္ ပုလိပ္သံုးေယာက္ႏွင့္ အလုိေတာ္ရိ သံုးေယာက္တို႔က ရာေက်ာ္ ဇရပ္အနီးတြင္ တားကာ လွည္းတစ္စီးလံုး ခါးက်ဳိးေအာင္ ရွာျခင္း ခံခဲ့ရပါ၏။
ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ထိုေန႔က လွည္းေပၚမွာ ဂ်ပန္တို႔က သည္းႀကီးမည္းႀကီး ရွာေနၾကေသာ ၿဗိတိသွ်တို႔ ေကာင္းကင္က ၾကဲခ်သည့္ ေလနတ္သား သတင္းလႊာ အခ်ဳိ႕ႏွင့္ အသံဖမ္းစက္ ေရဒီယို တစ္လံုး ပါလာခဲ့ျခင္းပင္။ အလိုေတာ္ရိ သံုးေယာက္ထဲမွာ တစ္ေယာက္က ေက်ာ္ဒင္ ျဖစ္ေနျခင္းပင္။
ထိုရက္က ကိုေျပသိမ္း ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းကို အျပန္ ေနာက္က်သည္။ ျမင္းျခံမွာ အခ်ိန္လင့္ သြားခဲ့ျခင္း ျဖစ္၏။ ထိုေန႔က ကိုေျပသိမ္းတြင္ မအိမ္ကံ ေပးလိုက္ေသာ တာ၀န္ တစ္ခုကလည္း ပါလာခဲ့ေသးသည္။ ျမင္းျခံေန ပြဲကေတာ္ႀကီးထံ ၀င္ရန္ျဖစ္သည္။ လက္ရက္ထည္မ်ားထဲက ခ်ည္လံုခ်ည္ လက္က်န္မ်ား ေစ်းမက်ေသာ္လည္း ခ်ည္ထည္ေတြက မတန္တဆ ေစ်းေခါင္ခိုက္ ေနသျဖင့္ အနား မကပ္ႏိုင္ဘဲ ရွိခဲ့သည္။ မအိမ္ကံ အလို အရ ရက္ကန္း႐ံုကို နားထားလုိ႔ ျဖစ္ေသာ္လည္း ရက္ကန္းသားေတြ စား၀တ္ေနေရး အတြက္ ျဖစ္သည္။ ခ်ည္ထုပ္ေစ်း က်၊ မက်၊ အလုပ္စလို႔ ျဖစ္၊ မျဖစ္ ၀င္ေမးခဲ့ရန္ မအိမ္ကံ မွာလိုက္ျခင္း ျဖစ္၏။
"ခုေနေတာ့ ေမာင္ေျပသိမ္းရယ္ ေရႊေတာင္ ေယာက်္ား ပုဆိုးက တစ္ထည္ ရွစ္က်ပ္ ရွစ္ပဲ၊ မံုရြာပုဆိုးက ခုနစ္က်ပ္၊ ဗမာဖ်င္ၾကမ္း ပုဆိုးေတြက ေလးက်ပ္ ဆယ့္ႏွစ္ပဲ၊ ပေလကပ္က တစ္ဆယ္နဲ႔ ရွစ္ပဲေလာက္ ေပါက္ေနတယ္။ ပေလကပ္က ကုလားျပည္က မလာတာ ၾကာလို႔ ထင္သေလာက္ေတာ့ မရွိဘူး ေျပာလိုက္ပါ။ မအိမ္ကံက ေရႊေစ်းလည္း ေမးလိုက္လို႔ ေရးေပး လိုက္တယ္။ ေရႊဒဂၤါးျမင္းလက္သစ္က တစ္ျပား ေျခာက္ဆယ့္ ရွစ္က်ပ္၊ လက္ေဟာင္းက ခုနစ္ဆယ့္ တစ္က်ပ္၊ အထည္ပ်က္က တစ္ရာ၊ ပုရပိုက္ေခါက္ ဇီကယ္က တစ္ရာေလးဆယ့္ ငါးက်ပ္၊ တိုလာက ကိုးဆယ့္ေျခာက္က်ပ္၊ ပုရပိုက္ေခါက္ အထည္ပ်က္က တစ္ရာ့ဆယ့္ငါးက်ပ္၊ ေဒၚလာ ေလးျပားစီးက ႏွစ္ရာ့ငါးဆယ္၊ ႏွစ္ျပားစီးက တစ္ရာ့အစိတ္ ေပါက္ေနတယ္။ ေရႊေရာင္းၿပီး အထည္ ရက္ခ်င္ဟန္ တူပါရဲ႕။ ဘာမွမလုပ္နဲ႔ဦးလို႔ ေျပာလိုက္ပါကြယ္။ အေရာင္းအ၀ယ္ေတြက မေကာင္းလွဘူး၊ ေစ်း႐ူးေခၚတာေပါ့ကြယ္"
ပြဲကေတာ္ႀကီးက ပဲ၊ ပိုင္ အသံုးမ်ားျဖင့္ ေျပာျပေသာ္လည္း ဂ်ပန္က ဆင့္ ဟု ေခၚေ၀ၚရန္ အမိန္႔ ထုတ္ထားပါ၏။ ပဲ၊ ပိုင္ သံုးစြဲ ေခၚေ၀ၚလွ်င္ ျပင္းထန္စြာ အေရးယူသည္။ သို႔ေသာ္ အမ်ားက ပဲ၊ ပိုင္ကိုပင္ ႏႈတ္က်ဳိးလက္က်ဳိး ရွိေနၾကဆဲျဖစ္ပါ၏။
ပြဲကေတာ္ႀကီးအိမ္မွာလည္း တစ္အိုးတစ္ေအာင့္ ၾကာခဲ့ ေသးသည္။ ပြဲကေတာ္ႀကီးႏွင့္ ေစ်းနာစကား အမွာအၾကား ကိစၥၿပီးမွ ဆရာႀကီး ဦးဘခင္ထံ ကူးလာ ခဲ့ရသည္။ ဆရာႀကီးက ၿမိဳ႕ေပၚမွာ ထင္ထင္ေပၚေပၚ မေနေတာ့။ ေမာင္ရင္ေပၚ ေခ်ာက္ဘက္တြင္ ေရွာင္ေနသည္ ျဖစ္၍ ၿမိဳ႕အေရွ႕ေတာင္ဘက္ သြားရျပန္ ပါ၏။ ေမာင္ရင္ေပၚ ေခ်ာက္တြင္ ဆရာႀကီးႏွင့္ အတူ အျခား ပုဂိၢဳလ္မ်ား ပါရွိေနၾကသည္။ ဆရာႀကီးက ေလနတ္သား စာေစာင္အခ်ဳိ႕ႏွင့္ အသံဖမ္းစက္ တစ္လံုး လွ်ဳိ႕၀ွက္စြာ ယူသြားရန္ ထည့္ေပးလိုက္သည္။
"ေမာင္ေျပသိမ္း အသံဖမ္းစက္ နားေထာင္ပါ။ မင္း ၾကားသမွ် ျဖန္႔ေ၀ပါ။ ညေန ငါးနာရီ ဆိုရင္ စစ္သတင္းေတြလာတယ္။ ဂ႐ုေတာ့ စိုက္ကြယ့္။ အသံဖမ္းစက္ မိရင္ မသက္သာလွဘူး။ ဂ်ပန္က ၀ါဒ ျဖန္႔ေနတာေတြလည္း မဟုတ္ဘူး။ အဂၤလိပ္က ၀ါဒ ျဖန္႔ေနတာေတြလည္း မမွန္ဘူး။ သုိ႔ေပသိ စစ္သတင္း၊ စစ္အေျခအေန ကိုေတာ့ မျပတ္ သိေနဖို႔လိုတယ္။ ေမာင္ေျပသိမ္း ေရ လံုလံုျခံဳျခံဳေတာ့ ရွိပေစကြယ္"
စစ္ဖက္ အရာရွိမ်ား၏ ေထာက္ခံခ်က္ရသည့္ အသံဖမ္း စက္မ်ားကိုသာလွ်င္ အသံလႊင့္ျခင္းကို နားေထာင္ ႏိုင္ၾကသည္။ ထိုခြင့္ျပဳခ်က္ စာရြက္ မျပႏိုင္လွ်င္ ရက္စက္စြာ ညႇဥ္းပန္းခံတာကို ကိုေျပသိမ္း သိပါ၏။ ဂ်ပန္ ဗဟို ေၾကးနန္းႏွင့္ တယ္လီဖုန္း ဌာနက ၾကည့္႐ႈျပင္ဆင္ၿပီးမွ နားေထာင္ခြင့္ လိုင္စင္ရသည္ ျဖစ္၍ ဂ်ပန္က လိုင္းႀကိဳးမ်ားကို ျဖတ္ေတာက္ၿပီးမွ ခြင့္ျပဳၾကသည္။ ထိုေန႔က ေလနတ္သား စာရြက္သံုး၊ ေလးရြက္ႏွင့္ အသံ ဖမ္္းစက္ကို ဖိုးကူးကပဲ တာ၀န္ယူကာ ၀ွက္ေပးပါ၏။ ျမင္းျခံႏွင့္ေဇာင္ခ်မ္းကုန္း အကူးအလူး မ်ားခဲ့လွၿပီ ျဖစ္ေသာ္လည္း တစ္ခါမွ ရွာေဖြျခင္း မရွိေတာ့လည္း ခပ္ေပါ့ေပါ့ပင္ ထြက္လာခဲ့ ၾကသည္။ နာမည္ေက်ာ္ ရာေက်ာ္ဇရပ္ အနီးအေရာက္မွာေတာ့ မေမွ်ာ္လင့္ေသာ အျဖစ္ႏွင့္ ၾကံဳရေလၿပီ။ ဂ်ပန္စစ္ပုလိပ္ သံုးေယာက္ႏွင့္ အလိုေတာ္ရိ သံုးေယာက္။ ကိုေျပသိမ္းကို စိမ္းစိမ္း ၀ါး၀ါး ၾကည့္သူမွာ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္း ရြာသား အမႈပြဲစားေက်ာ္ဒင္။ မ်က္ႏွာေတြက တင္းမာလြန္း လွကာ သတင္းအရ ေစာင့္ေနၾကပံု ေပၚပါ၏။ ဂ်ပန္စစ္ပုလိပ္က လွည္းေရွ႕ ကားရားခြရပ္ၿပီး လက္ကာျပသည္။ ေက်ာ္ဒင္ကပဲ စေမးေလသည္။
"ဘယ့္ႏွယ္တံုး ေက်ာင္းဆရာရဲ႕။ ျမင္းျခံနဲ႔ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္း အလွမ္းစိပ္ လွခ်ည့္လား။ ဘာေတြမ်ား သြားသြားလုပ္ေနသာတုံး။ နိပြန္ မာစတာေတြကေတာင္ မ်က္စိေနာက္ ေနမွေတာ့ မေကာင္းဘူးဗ်"
ကိုေျပသိမ္းက ေက်ာင္းဆရာ ဆိုသည့္ အသံုးကို မႀကိဳက္လွေသာ္လည္း ဘာမွျပန္မေျပာဘဲ လွည္းေပၚက ဆင္းလိုက္သည္။ ဖိုးကူးကေတာ့ နကန္ကို ကိုင္ရင္း ႏြားနဖားႀကိဳးကို တုံးဆြဲထားရင္း က်န္ရစ္ခဲ့ပါ၏။ လွည္းေပၚမွာ ဘာမွေတာ့ မပါပါ။ ျမင္းျခံထြက္ ပစၥည္း အနည္းအပါးႏွင့္ စားစရာ အခ်ဳိ႕သာျဖစ္သည္။ အလိုေတာ္ရိ တစ္ေယာက္က လွည္းေအာက္ကို ၀င္ကာ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ ၾကည့္သည္။ လွည္းေပၚ တက္ၿပီး ကတ္ၾကမ္းကို ခြာသည္။ လွည္းရံတိုင္မွာ ခ်ိတ္ထားသည့္ ဖိနပ္ေတြကိုပင္ ျဖဳတ္ယူၿပီး အဟရွိ၊ မရွိ ျဖဲၾကည့္သည္။
"ေနဦးဗ် အမႈပြဲစားရဲ႕၊ ခင္ဗ်ားတို႔က ဘာရွာတာတုံး"
"အဂၤလိပ္ ေလယာဥ္ပ်ံေတြက ၾကဲခ်သဲ့ စာရြက္ေတြရွာသာ။ အေနာက္တန္း ရြာေတြမွာ အဂၤလိပ္၀ါဒျဖန္႔ စာရြက္ေတြ ေရာက္ေနသာ သတင္း ရထားသယ္။ ျမင္းျခံက ၀င္ေနသာလည္း နိပြန္မာစတာေတြက သိေနသယ္။ ဒါမ်ဳိးက လူတိုင္း လုပ္၀ံ့သာ မဟုတ္ဘူးေလ"
"ျဖစ္ရေလဗ်ာ၊ ဒါမ်ဳိး လွည္းေပၚ တင္လာပါ့မလား ကိုယ့္လူရဲ႕။ အဲသေလာက္ ဘယ္ညံ့ပါ့မလဲ"
အမႈပြဲစား ေက်ာ္ဒင္က မထီတရီ ႏိုင္လွသည္။ အလိုေတာ္ရိ ဘေဆာင္ကေတာ့ လွည္းေပၚမွာ ေသခ်ာေပါက္ ေတြ႕ရေတာ့မည့္ပံုျဖင့္ လွည္းစေရြးေပါက္ ရွိသမွ် လိုက္ၾကည့္ေနသည္။ ဘာမွမေတြ႕။ သို႔ေသာ္ လွည္းကို မလႊတ္ေသးဘဲ သည္းႀကီး မည္းႀကီး ရွာျပန္ပါ၏။ ဖိုးကူးကို ဆင္းခိုင္းသည္။ ဖိုးကူးက နကန္ကို ေဇာ္ထမ္း ထမ္းရင္း ခုန္ခ်သည္။ ဘေဆာင္က ဖိုးကူး နားရင္းကို တစ္ခ်က္ ႐ိုက္လိုက္ရင္း ေငါက္သည္။
"ေကာင္ေလး ေျပာစမ္း ဘာပါသလဲ"
ဖိုးကူးက မ်က္ႏွာ တစ္ခ်က္ ပ်က္သြားေသာ္လည္း ဘာမွ မေျပာဘဲ ကိုေျပသိမ္းကို လွမ္းၾကည့္လိုက္သည္။ ကိုေျပသိမ္းက ဘေဆာင္အနား တိုးသြားၿပီး အက်ႌ လည္ကုပ္ကို ဆြဲလိုက္ ေလ၏။
"ေဟ့ေကာင္ မင္းက ဗမာ လုပ္ၿပီး ေသြးပုပ္လွခ်ည့္လား ကြ။ မင္း ရွာေလ ေတြ႕ရင္ မင္းတို႔သေဘာ၊ လူကို မထိနဲ႔"
ဂ်ပန္စစ္ပုလိပ္ ႏွစ္ေယာက္က ကိုေျပသိမ္းကို ခ်ဳပ္လိုက္ၾကကာ တစ္ကိုယ္လံုး အႏွံ႔ ရွာၾကသည္။ ပြဲစားႀကီး ကေတာ္ ေရးေပးလိုက္သည့္ ေစ်းစာရင္း စာရြက္ကို ေတြ႕ေတာ့ အမႈပြဲစား ေက်ာ္ဒင္ကို ျပသည္။ ေက်ာ္ဒင္က စာကိုဖတ္ၿပီး ေခါင္းခါျပရင္း ဂ်ပန္လို ရွင္းျပသည္။ နာရီ၀က္ေလာက္ ၾကာေတာ့မွ လွည္းကို ျပန္လႊတ္လိုက္သည္။
"ေက်ာင္းဆရာ ကံေကာင္းလွသဗ်၊ ေနာ"
"ေအးဗ်၊ ခင္ဗ်ားတို႔ေတာ့ ကံဆုိးတာပဲ။ ခင္ဗ်ားတို႔ မရွာတတ္ ေသးဘဲကိုးဗ်"
အမႈပြဲစား ေက်ာ္ဒင္က တံေတြးကို ထီြခနဲ ေထြးသည္။ လွည္းထြက္လာေတာ့ ခါးေထာက္ရင္း က်န္ရစ္ခဲ့ၾကေလသည္။
ကိုေျပသိမ္းတို႔ လွည္း အိမ္ျပန္ေရာက္ေတာ့ ကိုေျပသိမ္းက လွည္းကို ခြၽတ္ေစသည္။ ႏြားႏွစ္ေကာင္ကို ႏြားစာက်င္းမွာ ခ်ည္ေစသည္။ လွည္းေပၚက ပစၥည္းေတြ မခ်ခိုင္းဘဲ အိမ္ထဲ ၀င္လာခဲ့သည္။ မအိမ္ကံကို အက်ဳိးအေၾကာင္း ေျပာျပသည္။ မအိမ္ကံကေတာ့ ေက်ာ္ဒင္ကို အခဲမေက်ႏိုင္ဘဲ ရွိေလ၏။ ဦးသာထန္ႏွင့္ ေဒၚပန္း႐ံုတို႔က ဥပုသ္ေန႔မို႔ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းမွာ ရွိေနၾကသည္။ ေမွာင္မွ အိမ္ျပန္လာၾကလိမ့္မည္။
"ဖိုးကူး လွည္းေပၚက ပစၥည္းေတြ မခ်နဲ႔။ သည္ေကာင္ေတြ ေရာက္လာၾက လိမ့္ဦးမယ္။ အိမ္ကို ရွာၾကလိမ့္မယ္။ မယံု ၾကည့္ေနၾက"
ထင္သည့္ အတိုင္းပင္ ညေနေစာင္းမွာ ေစာေစာက စစ္ပုလိပ္မ်ားႏွင့္ ေက်ာ္ဒင္တို႔ အလိုေတာ္ရိ သံုးေယာက္ ေရာက္လာၾက ျပန္သည္။ လွည္းေပၚမွာ မေတြ႕ေသာ္လည္း အိမ္မွာေတာ့ ရွိရမည္ ထင္ကာ အရွာအေဖြ ေရာက္လာၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ေက်ာ္ဒင္တို႔ ေရာက္လာသည္ႏွင့္ မအိမ္ကံ ဆင္းလာခဲ့သည္။ မအိမ္ကံက ေက်ာ္ဒင့္ေရွ႕ သြားရပ္သည္။ ခါးကို တင္းတင္း ေထာက္ရင္း ေမးသည္။
"အလို ပြဲညြန္႔စားမင္း ဘာကိစၥပါလိမ့္။ လွည္းက်ဳိးေအာင္ ရွာသာေတာင္ အားမရဘူးလား။ က်ဳပ္တို႔ ၀ိုင္းတိုက္ထဲကို ဂ်ပန္ ေခၚလာသာ ႏွစ္ခါရွိၿပီေကာ။ မလြန္ဘူးလား။ ဘာေတြမ်ား အခဲမေက် ႏိုင္ပါလိမ့္ေတာ္"
"အခဲမေက်သာ မဟုတ္ဘူး မအိမ္ကံ၊ နိပြန္မာစတာေတြက မသကၤာလို႔ ရွာခ်င္သယ္ ေျပာသာနဲ႔ ေခၚလာသာ။ သည္ဘက္ ရြာေတြမွာ ၿဗိတိသွ် စာရြက္ေတြ ေရာက္ေနလို႔"
"ရွာပါ ရွာပါ၊ ဘိန္းပစ္ မထားရင္ ေတြ႕စရာ မရွိပါဘူး"
"က်ဳပ္တို႔က ဘိန္းပစ္ဖမ္းသဲ့ ေကာင္ေတြ မဟုတ္ဘူး မအိမ္ကံ။ စကားကို ဆင္ျခင္ေျပာပါ။ တာ၀န္အရ လုပ္ရသာ။ ဘေဆာင္ ရွာကြာ"
ဘေဆာင္ႏွင့္ အျခား တစ္ေယာက္က အိမ္၀ိုင္းအႏွံ႔ အိမ္ေအာက္၊ အိမ္ေပၚ ရွာၾကသည္။ ဂ်ပန္စစ္ ပုလိပ္ေတြကေတာ့ ခပ္လွမ္းလွမ္းက အကဲခတ္ ေနၾက၏။ ကိုေျပသိမ္းက စာရြက္စာတမ္း တခ်ဳိ႕ကို ကိုင္လာကာ ဂ်ပန္စစ္ပုလိပ္ တစ္ေယာက္ကို သြားျပသည္။ အဂၤလိပ္လို ေျပာျပေနသည္။ ဂ်ပန္က အဂၤလိပ္စကား ကိုနားမလည္။ ကိုေျပသိမ္း ျပသည့္ စာရြက္ႏွစ္ရြက္ကုိ ျဖန္႔ၾကည့္သည္။ ကိုေျပသိမ္းကို သည္ဘက္နယ္တြင္ အေရွ႕အာရွ လူငယ္မ်ား အစည္းအ႐ံုး စည္း႐ံုးေရးမွဴး ခန္႔ထားေၾကာင္း ျမန္မာ၊ ဂ်ပန္ ႏွစ္ဘာသာ စာရြက္ႏွစ္ရြက္ ျဖစ္သည္။ ျမန္မာဘာသာ စာရြက္တြင္ အစည္းအ႐ံုး ဥကၠ႒ ပုဂံဦးဘဂ်မ္းႏွင့္ အေထြေထြ အတြင္းေရးမွဴး သခင္ခင္ေအာင္တို႔၏ လက္မွတ္ပါသည္။ ဂ်ပန္ဘာသာ စာရြက္မွာေတာ့ ဂ်ပန္စစ္တပ္မွ နာဂါယူ၊ ကာ၀ါအုခ်ိႏွင့္ ကိုးမိုးဒါးတို႔ လက္မွတ္ ေရးထိုး ထားတာပါသည္။
ဂ်ပန္စစ္ပုလိပ္က ေခါင္းတဆတ္ဆတ္ ညိတ္ရင္း ဂ်ပန္ အခ်င္းခ်င္း စကားေတြ ေျပာေနၾကသည္။ အမႈပြဲစား ေက်ာ္ဒင္ကို တစ္စံုတစ္ရာ လွမ္းေျပာၿပီး ကိုေျပသိမ္းကို ဦးညႊတ္ကာ ထြက္သြား ၾကေတာ့သည္။ ေက်ာ္ဒင္တို႔၊ ဘေဆာင္တို႔လည္း အသာယို႔ကာ လိုက္ဖုိ႔ ျပင္ရေလေတာ့သည္။ မအိမ္ကံက အေျခ အေနကို အကဲခတ္မိသည္ႏွင့္ ေက်ာ္ဒင့္ကို လက္ညိႇဳး ေငါက္ေငါက္ထုိးေလ၏။
"၀ိုင္းထဲက အခု ထြက္ၾကစမ္း။ အမ်ဳိးသစၥာေဖာက္ေတြ။ ဆရာၾကည္လို သူေတာ္ေကာင္းကိုေတာင္ သတ္သဲ့ဟာေတြ။ ကိုယ့္ရြာက ျမင္းက်ဳိးေတြက ပတတ္ ထရပ္ခ်င္ၾကသာ တေမွာင့္ေတာ္"
ကိုေျပသိမ္းက စာရြက္ေတြ ျပလိုက္ေတာ့ ဂ်ပန္စစ္ဗိုလ္ေတြက ဘာကို ေက်နပ္သြားမွန္း မသိၾကေသာ္လည္း ထိေရာက္သည့္ စာရြက္စာတမ္း ေတြလို႔ေတာ့ ေက်ာ္ဒင္တို႔ လူစု သေဘာ ေပါက္ၾကပံုေပၚသည္။ ဂ်ပန္ေတြေနာက္ ေကာက္ေကာက္ပါေအာင္ လိုက္ၾကေလ၏။ ဂ်ပန္ေတြျပန္ေတာ့မွ ကိုေျပသိမ္းက ဖိုးကူးကို လွည္းေပၚကေန နတ္သား စာရြက္မ်ားႏွင့္ အသံဖမ္း စက္ငယ္ကို ယူခိုင္းလိုက္သည္။ သည္ပစၥည္းေတြ လွည္းေပၚမွာ ပါလာခဲ့ၾကေပသိ ဂ်ပန္ေတြ မေတြ႕ခဲ့ၾက။ စာရြက္လိပ္က ႏြား႐ိုက္နကန္(တံဖ်ာ)ဖင္တြင္ အေခါင္းျပဳကာ လိပ္ထည့္ထားျခင္း ျဖစ္၍၊ အသံဖမ္းစက္က လွည္းေရွ႕ စြယ္ရန္းမွာ ခ်ိတ္ထားေသာ ဘူးသီးေျခာက္ ေရဘူးႀကီးထဲမွာ ထည့္ထားျခင္း ျဖစ္၏။ ေရမပါေသာ ဘူးခါးသီးေျခာက္ကို ခါးရစ္မွ ဆြဲဖြင့္လိုက္ေတာ့ အတြင္းမွာ ပစၥည္း ထည့္ႏိုင္သည္။ ေရဘူးေတာင္းကို ႀကိမ္ကြပ္၍ ႀကိဳးျဖင့္ဆိုင္းကာ ခရီးေဆာင္ ေရဘူးအျဖစ္ သံုးၾကသည္။ လွည္းတိုင္းမွာ ဘူးသီးေျခာက္ ေရဘူး ပါတတ္သျဖင့္ ဂ်ပန္ ေတြက ခရီးေဆာင္ ေရဘူးလို႔သာ ထင္ၾကျခင္း ျဖစ္၏။ ဖိုးကူးက ဘူးသီးေျခာက္ အဖံုးကို ေရကေလး ဆြတ္ထားေတာ့ အံထဲမွာ ေရရွိေၾကာင္း ျပထားသလုိ ျဖစ္ေနတာလည္း ပါပါလိမ့္မည္။
"အစ္ကိုရယ္ ဒုကၡေတာ့ ေရာက္ေတာ့မွာပဲ။ ကံသီလို႔ပါလား။ ေတြ႕လိုက္ရင္ မသက္သာဘူးေနာ္။ မအိမ္ကံ ရင္ေတြ ပူလိုက္သာေတာ္။ အသြားအလာ ဆင္ျခင္ပါေတာ့"
ကိုေျပသိမ္းကေတာ့ ခပ္ျပံဳးျပံဳးပင္။ မအိမ္ကံ၏ ၀မ္းဗိုက္ ပံု႔ပံု႔ကို ပြတ္သပ္ရင္း ေခ်ာ့ေတာ့လည္း မေျပာသာေတာ့ၿပီ။
တန္ခူးမည္မွတ္၊ ဖက္စြတ္ေရတိုး သႀကၤန္မိုး...။
အခါရက္ေတြတုန္းက သႀကၤန္လက္ေဆး မိုးကေလး ရြာခ်ၿပီး ေနာက္ပိုင္း ေလျပင္းေတြ မၾကာခဏ ဆိုသလို က်ေနတတ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ေလနီၾကမ္းပင္ က်တာ ရွိသည္။ ေလေတြ မႈန္ေနတာကလည္း ညေနခင္းတိုင္း လိုလိုပင္။ သႀကၤန္ရက္ေတြတုန္းက အခါႀကီး ရက္ႀကီး မုန္႔ေတြလုပ္ၾက၊ လွဴၾကတန္းၾက လုပ္ခဲ့ၾကေသးသည္။ စည္စည္ကားကားေတာ့ မဟုတ္။ ထံုးစံ မပ်က္ က်င္းပခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္၏။ သည့္ေနာက္ေတာ့ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းသည္လည္း အပူဒဏ္ကို ေက်ာေကာ့ေအာင္ ခံရင္း ငိုက္မ်ဥ္းေနသည့္ ပမာ မလႈပ္မယွက္ ရွိခဲ့ရသည္။
မအိမ္ကံခမ်ာ ကိုယ္၀န္ ရင့္မာလာသည္ႏွင့္ အမွ် အိမ္ႀကီးေပၚမွာ အခ်ိန္ေတြ ကုန္ခဲ့ရသည္။ တစ္ခါတေလ ရက္ကန္းသံ မညံေတာ့ေသာ ရက္ကန္း႐ံုေတြ ဘက္ကို လွမ္းေမွ်ာ္ၾကည့္ရင္း အပ်ဳိဘ၀ကို သတိရ ေနမိတတ္ပါ၏။ ကိုယ့္ေျခကိုယ့္လက္၊ ကိုယ့္စိတ္ႏွင့္ကိုယ့္ကိုယ္ လုပ္ခ်င္သမွ် လုပ္ႏိုင္ခဲ့ေသာ ေၾကးရတတ္ သူႀကီးသမီး တစ္ေယာက္အဖို႔ လကလည္းသာ၊ ေလကလည္း ျဖဴးခဲ့ရသည့္ ဘ၀ပင္။ ရြာဆင္းရဲမွန္း သိေတာ့ တတ္စြမ္းသမွ် ပခံုးႏွင့္ ခံခဲ့သည္။ ေခတ္ဆိုး ေခတ္က်ပ္ႀကီးထဲမွာ လူေတြအားလံုး အတိဒုကၡ ဆိုက္ေနၾကရၿပီ။ ကေလးေတြ ခမ်ာလည္း စာေကာင္းေကာင္း သင္ခ်င္လို႔ မရသည့္ အေျခအေန ေရာက္ေနၾက ရသည္။
မအိမ္ကံ ကိုယ္၀န္ ရင့္မာလာေတာ့ အေမပန္း႐ံုက ပုတီး ကေလး တစ္ကံုး လက္ထဲ ထည့္ေပးသည္။ ေမတၱာသုတ္ကို ရြတ္ေစသည္။ သားေလးလား၊ သမီးေလးလား မသိရေသးသည့္ ရင္ေသြးကို စိတ္မွတ္ရင္း ေမတၱာ ပို႔ေစခဲ့ပါ၏။
"သည္လို အခ်ိန္ကေလးမွာ ေမတၱာစိတ္ ကေလးကိုပဲ အာ႐ံုမွာ ညႊတ္ကြယ့္ သမီးရဲ႕။ ကိုယ္၀န္သည္ ဆိုသာ စိတ္ႏွလံုး ၿငိမ္းေအးေအာင္ ထားရသယ္။ ဘ၀တစ္ခုက ဘ၀တစ္ခုကို လာၿပီး တြယ္ၿငိသယ္ ဆိုကတည္းက အေၾကာင္းေတြရွိသယ္။ ဘေ၀ ဘ၀က အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ ငါ့သမီး ၀မ္းမွာ လာမီွးသာေပါ့။ ဖြားရက္က လဆုတ္ဖြား ရက္ထဲ က်ေတာ့ ဆယ့္ေလးရက္ ဖြားရင္ ေကာင္းမွာ၊ သားသမီး ေခ်ာရတတ္သယ္"
"ဟုတ္လား အေမ"
"ဟုတ္သယ္ သမီး၊ ဖြားရက္အလိုက္ အက်ဳိးေပးသာေတြ ရွိသယ္။ လဆုတ္ ႏွစ္ရက္ဖြားေတာ့ ဥစၥာ ေပါတတ္သယ္။ လဆုတ္ေျခာက္ရက္ ဖြားရင္ ခ်မ္းသာသယ္။ လဆုတ္ ခုနစ္ရက္ ဖြားမ်ား က်ေတာ့ သူေတာ္ေကာင္းသဲ့ေတာ္။ လဆုတ္ဆယ့္ႏွစ္ရက္ ဖြားရင္ ႂကြယ္ပိုးႂကြယ္၀ ရွိသယ္။ လဆုတ္ဆယ့္သံုးရက္ ဖြားေတာ့ ထင္ေပၚ တတ္သတဲ့။ လဆုတ္ဆယ့္ေလးရက္ ဖြားရင္ေတာ့ အဆင္း လွသတဲ့ေတာ္"
"ကေန႔ ဘယ္ႏွရက္ပါလိမ့္ အေမ"
"လျပည့္ေက်ာ္ ဆယ္ရက္ ထင္သာပဲဟဲ့။ ငါ့သမီးေမြးရက္က လိုေသး ထင္ပ"
"မအိမ္ကံေတာ့ လျပည့္ေက်ာ္ဆယ့္ေလးရက္ေန႔ က်ေအာင္ ေစာင့္ေမြးမယ္။ မအိမ္ကံ သမီးက ေခ်ာမွကိုျဖစ္မွာ"
"ငါ့သမီးရယ္ ဘယ္ႏွယ့္ ေမြးရက္မ်ား ေစာင့္ေမြးရမယ္လို႔၊ စိတ္ထဲ ဘာမွမထားနဲ႔။ ေပါ့ေပါ့ပါးပါးေန"
မအိမ္ကံ စိတ္ထဲမွာ သမီး မိန္းကေလးသာ စိတ္စြဲ ေနခဲ့သည္။ ကိုယ္၀န္ေဆာင္ ထားရသည့္ ရက္ေတြမွာ သမီး မအိမ္ၿမိဳင္ အမည္တပ္ၿပီး ေမတၱာ အာ႐ံုျပဳခဲ့သည္။ ေခ်ာပါေစေၾကာင္း၊ လွပါေစေၾကာင္း ဆုေတာင္းခဲ့သည္။ သမၼာေဒ၀ နတ္ေကာင္း နတ္ျမတ္ေတြကို တိုင္တည္ခဲ့သည္။ မိဆိုင္ဖဆိုင္ ႐ိုးရာနတ္ကို ေတာင္းပန္ခဲ့သည္။ "မအိမ္ၿမိဳင္ရယ္၊ အေမ့သမီး ညည္း ေခ်ာလြန္း၊ လွလြန္း လိုက္စမ္းပါေအ။ အေမ လက္ခေမာင္းခတ္ လိုက္စမ္းပါရစီ" လို႔ မၾကာခဏ ေရရြတ္ခဲ့သည္။
မအိမ္ကံ မီးဖြားဖို႔ အတြက္ မီးေနေဆာင္ ျပင္ဆင္ၾကၿပီ။ မအိမ္ကံကို ေမြးဖြားခဲ့ေသာ အိမ္ေအာက္ထပ္ အခန္းမွာပဲ မီးေနကတ္ေတြ ခင္းကာ ရွင္းၾကလင္းၾက၊ မီးေနသည္ အသံုးအေဆာင္ေတြ စုေဆာင္းၾကႏွင့္ တစ္အိမ္လံုး မအိမ္ကံကိုသာ အရိပ္ တၾကည့္ၾကည့္ ရွိေနၾကသည္။ ရြာအေနာက္ပိုင္းက အရပ္လက္သည္ အေမညိဳကို ေန႔ေရာညပါ အိမ္မွာပဲေ ကြၽးေမြးၿပီး ေခၚထားလိုက္ၾကၿပီ။
စိတ္ကပဲ ေဆာင္လို႔လား မေျပာတတ္ပါ။ တန္ခူးလျပည့္ေက်ာ္ ဆယ့္ေလးရက္ေန႔မွာ မအိမ္ကံ ၀မ္းဗိုက္ နာလာခဲ့သည္။ အေမညိဳက မအိမ္ကံကို မီးေနခန္းထဲမွာ လမ္းေလွ်ာက္ ခိုင္းသည္။ မအိမ္ကံ အလွမ္းအျပဳကို အကဲခတ္သည္။ ေက်းဥက မအိမ္ကံ မလဲမၿပိဳေအာင္ ေဘးမွာ ရိွေနရပါ၏။ ကိုေျပသိမ္း ကေတာ့ ပဲေမွာ္တိုက္ေဘးက ထန္းကုလားထိုင္မွာ ေယာကၡမ သူႀကီးႏွင့္အတူ ထိုင္ေနရေသာ္လည္း စိတ္က မေျဖာင့္ႏိုင္။ အေရးရယ္ အေၾကာင္းရယ္ ရွိလွ်င္ ျမင္းျခံကို ပို႔ရန္ လွည္းႏွင့္ ဖိုးကူးကို အသင့္ ရွိေနေစသည္။ မီးေနခန္းဆီက မအိမ္ကံ ညည္းသံၾကားရျပန္၏။
ညေန မြန္းလြဲ ႏွစ္ခ်က္ တီးၿပီးစမွာပင္ ေလနီၾကမ္းႀကီး က်လာခဲ့ေလၿပီ။ သဲေတြဖုန္ေတြက တစ္ရြာလံုး မီးခိုးလံုး ဖုန္လံုးမ်ားလုိ မႈန္မိႈင္းေစခဲ့သည္။ ေကာင္းကင္သည္ ရဲရဲနီလ်က္ ရွိေလသည္။ ေလက ျပင္းသည္ထက္ ျပင္းလာ သကဲ့သို႔ မအိမ္ကံ၏ ကာယိကဒုကၡ ေ၀ဒနာကလည္း ျပင္းသည္ထက္ ျပင္းလာခဲ့ သည္။
"မအိမ္ကံ ညည္းစိတ္က အေရးႀကီးသယ္။ ေလျပင္းက်သာ ညည္းနဲ႔ မဆိုင္ဘူးမွတ္။ မေၾကာက္နဲ႔ အေမညိဳ ရွိသယ္၊ မၾကာညြန္႔တို႔ ရွိသယ္၊ ညည္းအေမ ပန္း႐ံု ရွိသယ္၊ လွအံုတို႔၊ စိမ္းျမတို႔၊ ေက်းဥတို႔ ရွိသယ္၊ ၾကားလား မိန္းကေလး"
ည ခုနစ္နာရီ...။
ေလျပင္းသည္ပင္ ၿငိမ္က် သြားပါ၏။ မိုးစက္ကေလးေတြ တေျဖာက္ေျဖာက္ က်သံ ၾကားေနရသည္။ မအိမ္ကံသည္ ခဏ ကေလး မိန္းေမာ သြားသလို ၿငိမ္သက္သြားေလသည္။ ၀မ္းဗိုက္က ညႇစ္ယူလိုက္သလို နာက်င္ သြားသျဖင့္ အေမေရလို႔ ေအာ္လိုက္သည္။ မအိမ္ကံ အားကို တင္းသည္။ ကေန႔ လျပည့္ ေက်ာ္ဆယ့္ေလးရက္။ ကေန႔ ေမြးမွကုိ ျဖစ္မည္။ မိန္းကေလး ေမြးမွကိုျဖစ္မည္။ သည္ႏွစ္ခ်က္ တိုက္ကို တိုက္ဆိုင္ရမည္။
ည ကိုးနာရီ...။
သံစံု နာရီႀကီးထိုးသံ ကိုးခ်က္ ထြက္ေပၚလာေလၿပီ။
ည ဆယ္နာရီ...။
ည ဆယ့္တစ္နာရီ...။
နာရီႀကီး၏ သံစံုနာရီ ထိုးသံကို ညည္းညဴ ေနရသည့္ၾကားက မအိမ္ကံ ၾကားေနရပါ၏။ ည ဆယ့္ႏွစ္နာရီ ေက်ာ္မွ ေမြးရင္ေကာ။ ဒါဆိုရင္ေတာ့ ေန႔ကူး သြားလိမ့္မည္။ အခုေကာ ဘယ္ႏွနာရီ ထိုးေနၿပီလဲ။ မအိမ္ကံ မခန္႔မွန္းတတ္ပါ။ မအိမ္ကံ ရင္ထဲမွာ ဟာခနဲ ျဖစ္သြားသလို ခံစားလိုက္ရၿပီး နာက်င္ျခင္း၏ အေခါင္အဖ်ားကို ေရာက္သြားသလို တစ္ခ်က္ ညည္းညဴလိုက္သည္။
"အေမ့..."
"ပန္း႐ံု၊ ဟဲ့ ပန္း႐ံု ညည္းေျမးကေလး ေမြးပါၿပီေတာ္။ နာရီ ေမးစမ္းဟဲ့"
အေမပန္း႐ံုက ပဲေမွာ္တိုက္ အေမွာင္ထဲမွာ ထိုင္ေနၾကသူ ႏွစ္ေယာက္ဆီကို ေျပးလာကာ ကိုေျပသိမ္းကို နာရီ ေမးသည္။ ကိုေျပသိမ္းက အနားက ဒန္မီးခတ္ကုိ ျခစ္ၿပီး လက္ကနာရီ ၾကည့္သည္။
"ဆယ့္တစ္နာရီ သံုးမတ္ အေမ"
အေမပန္း႐ံု မီးေနခန္းထဲ ျပန္၀င္လာခဲ့ကာ နာရီ ေျပာျပေနသည္။ ဆယ့္တစ္နာရီ သံုးမတ္။ ဒါဆိုရင္ ေန႔မကူး ေသးဘူး၊ လျပည့္ေက်ာ္ ဆယ့္ေလးရက္ေန႔ဖြားေပါ့။ ကေလး လွၿပီ၊ ေခ်ာၿပီေပါ့။ ေနပါဦး ဘာေလး ေမြးပါလိမ့္။ အေမ ပန္း႐ံုက ေမးေနၿပီ။
"အေမညိဳ ေျခ၊ လက္၊ အဂၤါစံုရဲ႕လားေတာ္"
"စံုပါ့ေအ၊ ဖေအ့ေျခဆံ လက္ဆံ မ်ဳိးေအရဲ႕။ မွန္အိမ္ သည္နားေရႊ႕စမ္း"
အေမပန္း႐ံုက မွန္အိမ္ကို မီးစာျမႇင့္ရင္း ေရႊ႕လာခဲ့သည္။
"ဘာေလးလဲ အေမညိဳ"
အေမပန္း႐ံု အသံက တုန္လိႈက္ ေနပါ၏။ မအိမ္ကံခမ်ာ မိန္းေမာ ေနသည့္ၾကားက နားစြင့္ေနခဲ့သည္။ မအိမ္ကံအဖို႔ သည္အခ်ိန္ ကေလးက ကံတိုက္မဲ ဖြင့္ခ်ိန္ မဟုတ္လား။
ဘာေလးလဲ...၊ ဘာေလးလဲ...။ ေျဖၾကပါေတာ့...။
(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)
ခင္ခင္ထူး
Thursday, October 15, 2009
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
0 comments:
Post a Comment
ခုလုိတခုတ္တရ မွတ္ခ်က္ျပဳတာကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ