Thursday, October 15, 2009

မအိမ့္ကံ(30)

ယခင္လမွ အဆက္ ...

၂၆။
မအိမ္ကံ၏ မီးေနရက္ မီးတြင္းရက္မ်ား အတြင္း မီးေနခန္း ထဲမွာပဲ ေအာင္းေန ရေတာ့သည္။

နႏြင္းေတြ တစ္ကုိယ္လံုး ၀ါထိန္ေနေအာင္လူး၊ နႏြင္းရည္ႏွင့္ ရင္းျပား ေသြးကာ ေသာက္ရင္း မီးကပ္ႀကီးေဘးမွာ ထင္းမျပတ္ထည့္ၿပီး မီးကင္ေနရသည္။ မီးႏွင့္ မ်က္ႏွာျမင္ရျခင္း၊ မီးနား အဆက္မျပတ္ ေနရျခင္းေၾကာင့္ မီးေနသည္လုိ႔ ေခၚေၾကာင္း အေမ ပန္းရံုက ရွင္းျပပါ၏။ မအိမ္ကံကေတာ့ မီးတြင္း ေအာင္းေနရသည့္ ခုနစ္ရက္ လံုးလံုး ဘယ္ကုိမွ စိတ္မေရာက္မိဘဲ ရင္ေသြး ကေလးဆီကုိသာ စိတ္ေတြ ႏွစ္ပံုထားလုိက္မိသည္။

သမီးကေလး မအိမ္ၿမိဳင္။ ဆုေတာင္းလုိက္ရသာ သမီးရယ္။ အေမျဖင့္ တေပါင္းလ ပူပူေလာင္ေလာင္ႀကီးထဲ ေမြးရေပမယ့္ ပူသယ္ ထင္မိေပါင္ေအ။ ညည္းကေလး လျပည့္ေက်ာ္ ဆယ့္ေလးရက္ ေမြးပါမယ့္ အေၾကာင္း အေမျဖင့္ ရွင္ႀကီးရွင္ေကာင္း နတ္ေကာင္းနတ္ျမတ္ ဆုေတာင္းလိုက္ရသာ။ ညည္းေမြးမယ့္ ရက္က ေလနီၾကမ္းႀကီး က်ေသးသေကာေအရဲ႕။ မိန္းမႀကီး မိန္းမစြာမ်ား ျဖစ္ခ်င္ေရာ့လားေအ။ မာန ရွိစမ္းပါ သမီး။ မိန္းမ ဆုိသာ မာန ရွိရသယ္။ သူတကာကုိ ရုန္းရုန္းရင္းရင္း ဆက္ဆံရမယ့္ မာနမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး သမီးရ႕ဲ။ ဣေျႏၵနဲ႔ သိကၡာကုိ ဘ၀မွာ တည္တည္ၾကည္ၾကည္ ေစာင့္ထိန္း လုိက္စမ္းမဟဲ့ ဆုိတဲ့ မာနကုိ ေျပာသာ။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိယ္ မွဲ႔တစ္ေပါက္ မစြန္းရေအာင္ ေစာင့္ထိန္းမယ္ ဆုိတဲ့ မာန ရွိရသယ္။ ရြာ႔ကြမ္းေတာင္ကုိင္ မျဖစ္ခဲ့ဘူး ဆုိေပသိ ညည္း ျဖစ္ရမွာေပါ့။ ေက်ာင္းဆရာ ကုိေျပသိမ္းနဲ႔ မအိမ္ကံ ဆုိသဲ့ ငယ္လင္ ငယ္မယားက ေမြးၿပီပဲ သမီးရဲ႕။ ညည္းက လဆုတ္ ဆယ့္ေလးရက္ဖြား၊ မိန္းမေခ်ာျဖစ္မယ့္ မိန္းမ။ လွလိုက္စမ္းပါေအ။ စက္စက္ယိုေအာင္ လွလုိက္စမ္းပါ။ အဆင္းေရာ အခ်င္းပါ လွလုိက္စမ္းပါ။ အေမ လက္ခေမာင္း ခတ္လုိက္ စမ္းပါရစီ။

ဗန္းထဲမွာ ေထြးေထြးကေလး အိပ္ေနေသာ သမီးကေလးကုိ ေစာင္းၾကည့္ရင္း မအိမ္ကံ တစ္ေယာက္တည္း စိတ္ထဲက ေျပာေနမိျခင္း ျဖစ္သည္။ ေမြးပါၿပီ ဆုိကတည္းက သမီးကေလးကုိ စိတ္ညြတ္ရင္း စကားေတြ ေျပာေနခဲ့သည္။ သမီးကေလးက အငိုအျပဳ နည္းသည္။ ရဲရဲ မွည့္ေနသည့္ အသားအေရကုိ ၾကည့္ၿပီး မလွအံုက အသားမ်ား ညိဳေနဦး မလားေအလုိ႔ ေျပာခဲ့သည္။ မလွအံုက ေပါင္းခူးဆုန္မွာ ဖြားျမင္လာ ေျမာက္မွာ အခ်င္းျမွဳပ္၊ နယုန္၊ ၀ါ၊ ၀ါ ဖြားျမင္လာ ေရွ႕မွာ အခ်င္းျမွဳပ္ ဆုိတာေတြလည္း ရသည္။ သမီးကေလးက တေပါင္းေမြးဆုိေတာ့ ေျမာက္အရပ္မွာ အခ်င္း ျမွဳပ္ရပါ၏။

"ကေလးမ်ား ေမြးသယ္ ေမြးသယ္နဲ႔ တို႔ဗမာမ်ား အင္မတန္ စနစ္ဇယား ရွိသာ။ ေရွးလူႀကီးမ်ား ထားခဲ့သဲ့ ထံုးစံမ်ား အလကား မွတ္လို႔။ သူငယ္ ထမင္းခြံ႕သာက အစ သူ႔ရက္နဲ႔သူ ခြံ႕ရသာေအရဲ႕။ ဖြားျမင္ၿပီးေနာက္ ေျခာက္လ ေျမာက္ ေကာက္၍ ထမင္းခြံ႕၊ ေလး ေျခာက္ ကိုးႏွစ္ တစ္ဆယ့္ရွစ္ ပစ္ေလ ေရွာင္ခြာစြန္႔၊ လဆုတ္လဆန္း ဤ ရက္ၾကမ္း ေဘးက်မ္းမ်ား ၾကံဳလြန္႔တဲ့။ ငါ့တူမေလး ေျခာက္လ ျပည့္ရင္ ထမင္း ခြံရေတာ့မွာ။ ထမင္းကေလး ႏွမ္းဆီဆမ္း၊ ဆားကေလး တစ္ပြင့္ႏွစ္ပြင့္ ျဖဴး၊ လက္ကေလးနဲ႔ ဆုပ္နယ္၊ မေအက ကစီထြက္ေအာင္ ၀ါးၿပီး ခြံ႕စမ္းပါေအ။ ကေလး ထြားလိုက္သာမွ။ ေျမနင္းရမယ့္ ရက္က သံုးလေျမာက္ရင္ နင္းခိုင္း ရသယ္။ ဖြားျမင္ၿပီးေနာက္ သံုးလေျမာက္ ေကာက္၍မွန္မေသြ၊ မိဘႏွစ္ပါးစံုညီထား သားကိုေျမနင္းေစ၊ ေျမခ်ေသာအခါ ေန႔အဂၤါ ေရွာင္ပါေန႔ စေနတဲ့။ အဂၤါနဲ႔ စေန ေျမမနင္း ခိုင္းေကာင္းဘူးေတာ္"

မလွအံု အနား လာထိုင္လွ်င္ သည္လို ေရွးထံုးေတြ ၾကားရ တတ္သည္။ ရလည္းရသည္။ ရြတ္လည္း ရြတ္ႏိုင္သည္။ မလွအံု၏ ဖခင္ (အေမပန္း႐ံု၏အစ္ကို)က တစ္ေခတ္ တစ္ခါက ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းမွာ အခါေပး ေရွ႕ဖတ္စာတတ္ ပုဂိၢဳလ္တစ္ဦး ျဖစ္ေၾကာင္း မအိမ္ကံ ၾကားဖူးပါ၏။ မီေတာ့မမီလိုက္။ သမီး ကေလး မေမြးခင္ ႏွစ္ရက္ေလာက္က မအိမ္ကံ မက္ခဲ့ေသာ အိပ္မက္ကိုလည္း မလွအံုကို ေမးရပါ၏။ သမီး မေမြးခင္မက္ခဲ့ေသာ အိပ္မက္က ထူးဆန္းသည္။ မအိမ္ကံ မိေက်ာင္းသား စားရသည္ဟု အိပ္မက္မက္ခဲ့သည္။

အိပ္မက္ထဲမွာ လူႀကီး တစ္ေယာက္က ေတာင္းႀကီးတစ္ေတာင္း ထမ္းလာသည္။ ေသြးေတြက တေပါက္ေပါက္ က်လ်က္ ရွိသည္။ မအိမ္ကံက ဘာသည္လဲ ဆိုေတာ့ မိေက်ာင္းသားပါ ဆို၏။ မိေက်ာင္းသား စစ္ရဲ႕လားဟု မအိမ္ကံက ေမးေတာ့ ေတာင္းႀကီးခ်ကာ မိေက်ာင္းေခါင္းႀကီးကို ေတာင္းထဲက ထုတ္ျပ ေတာ့သည္။ မအိမ္ကံက မိေက်ာင္းသား ပိႆာတြဲႀကီး တစ္တြဲ ၀ယ္လိုက္ၿပီး ကိုယ္တိုင္ခ်က္သည္။ ဟင္းအိုးပင္ ဖိုခြင္ေပၚက မက်ေသးဘဲ မအိမ္ကံ ႏိႈက္ႏိႈက္ စားတာႏွင့္ ပိႆာတြဲ တစ္တြဲခ်က္ ကုန္သြားသည္။


"မအိမ္ကံက မိေက်ာင္းသား စားရသယ္ မက္သာ မလွအံုရဲ႕။ မေမြးခင္ႏွစ္ရက္ ေလာက္ကေလ။ အဲသာ ေကာင္း မေကာင္းေတာ့ မသိဘူး"

"လိပ္တို႔၊ ငါးတို႔ စားရသယ္ မက္ရင္ စပါးဆန္ေရ ေပါမ်ားသာေပါ့ေအ။ မန္က်ည္းသီး စားမက္ေတာ့ သူေကာင္း ျဖစ္သယ္။ မိေက်ာင္းစားမက္သာမ်ား မေကာင္းဘူးလား၊ လာဘ္ႀကီးရမယ့္ နိမိတ္ေတာ့။ ပါပမွတ္လို႔ ထူးရင္ထူး မထူးရင္ ႐ူးဆိုသာ မ်ဳိးေပါ့ေအ။ ေရေျခာက္ ကုန္းေျခာက္ ရြာေနၿပီး မိေက်ာင္း မက္ရသယ္လို႔ေအ ညည္းႏွယ္"

မလွအံု၏ စကားေၾကာင့္ မအိမ္ကံပင္ ရယ္မိရသည္။ ဟုတ္ပါရဲ႕။ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းလို ၾကည္းေတာ ေခါင္ေခါင္အညာ ရြာသူက ေရထဲမိုးထဲက မိေက်ာင္းမက္တာ ထူးေတာ့ ထူးဆန္းသား။ လာဘ္ႀကီးရမယ္ ဆိုေတာ့လည္း နိမိတ္ ေကာင္းတာေပါ့။ ထူးရင္ထူး မထူးရင္ ႐ူးဆိုတာကေကာ ဘာကိုေျပာတာ ပါလိမ့္။ သမီးကေလး ေမြးပါၿပီ ဆိုကတည္းက မလွအံုကပဲ အရိပ္ တၾကည့္ၾကည့္ ျပဳစုယုယ ေပးရွာပါ၏။ ကေလးသူငယ္မ်ား တြင္ျဖစ္တတ္သည့္ သူငယ္နာ ေရာဂါမ်ားလည္း သူက နားလည္ လိုက္ေသးသည္။ သူငယ္နာ၀မ္းပူ၊ သူငယ္နာေက်ာပူ၊ သူငယ္နာ၀မ္းလား၊ သူငယ္နာ ေရငတ္က်င္ေမ်ာ၊ သူငယ္နာ အေၾကာတက္၊ သူငယ္နာခါးေကာ့ ေျခကုပ္။ စံုလို႔။

"ဖိုးကူး ငယ္ငယ္က ျဖစ္သာမ်ား သူငယ္နာလွ်ာထုတ္ တဲ့ ၾကံဳဖူးေပါင္ေအ။ လွ်ာႀကီး အျမဲတမ္း တစ္လစ္ႀကီး ထုတ္ထားသာ။ ဒါနဲ႔ ေဆးဆရာက လက္ခ်ားကေလး မီးဖုတ္ၿပီး လွ်ာပြတ္ေပးသာနဲ႔ ေပ်ာက္ရွာေရာ။ ကေလးမ်ား တဟပ္ဟပ္ ငိုသာတို႔၊ ႏို႔မစို႔ဘဲ ကစိမ္းကပါး ျဖစ္သာတို႔မ်ား မေအ ဘာစားသလဲ ၾကည့္ရသာ။ မေအ ဓာတ္က်ဳိးရင္ ကေလး ဓာတ္က်ဳိးကေရာ"

မလွအံုက အရာရာမွာ နားလည္သည္။ ေတးေတးမွတ္မွတ္ ရွိသည္။ တခ်ဳိ႕ အက်ဳိးအေၾကာင္း ရွိလွ်င္ အေဖတို႔ကပင္ မလွအံုကို ေမးရသည္။ မလွအံုက ဒိုးဒိုး ေဒါက္ေဒါက္ ေျပာႏိုင္႐ံု သာမက သူကိုယ္တိုင္ ဇိုးဇိုးေဇာက္ေဇာက္ ထလုပ္ေပးတာႏွင့္ ၿပီးရသည္ခ်ည္း။ ေဆြမ်ဳိးလည္းေတာ္၊ အစစအရာရာ ယံုၾကည္ စိတ္ခ်ရသည္မို႔ အိမ့္လက္႐ံုးလို ျဖစ္ခဲ့ပါ၏။ ငယ္ငယ္ကတည္းက ႏႈတ္က်ဳိးခဲ့လို႔သာ မလွအံု ေခၚရေသာ္လည္း အေမ အရြယ္၊ အဘြားအရြယ္ ေရာက္ေနၿပီ။ အသက္ႀကီးရွာၿပီ။ အိမ္ျမဲ လွသူျဖစ္၏။ ေက်းဥကလည္း ေယာကၡမေျခရာ နင္းလာခဲ့ၿပီ။ ဘာမဆို သိုးသိုးသြက္သြက္။ အခုေတာ့လည္း မအိမ္ကံတို႔ အိမ္ႀကီးမွာ ကေလးငိုသံ တစီစီႏွင့္ တစ္အိမ္လံုး ၿမိဳင္လာခဲ့ၿပီ။ သမီးကေလးကလည္း တစ္အိမ္လံုး ၿမိဳင္ေစမယ့္ မအိမ္ၿမိဳင္ေလ။

သမီး မအိမ္ၿမိဳင္ပင္ ဗန္းကေလးထဲက ေစာင္ပုခက္ ကေလးထဲ ေျပာင္းသိပ္ရၿပီ။ တစ္အိမ္လံုးက ၀ိုင္းႏိႈက္ေနၾက ေလေတာ့ မအိမ္ကံမွာ လက္သက္သာပါ၏။ ေက်းဥက အားလွ်င္ အားသလို ကေလး လႊဲေပးေနတတ္သည္။ ကေလးေခ်ာ့ သီခ်င္းေတြလည္း ရသည္။ အေမပန္း႐ံုကလည္း ေျမးပု ခက္လႊဲရတာ အေမာ။ အေဖ ဦးသာထန္ကလည္း အိုႀကီးအိုမ အရြယ္ေရာက္ကာမွ ေျမးမကေလး ေကာက္ခ်ီ လိုက္ခ်င္ ေသးသည္။ မအိမ္ကံကေတာ့ သမီးေမြးၿပီးပါၿပီ ဆိုကတည္းက သားသည္ အေမ လံုးလံုးျဖစ္ရေခ်ၿပီ။ တစ္လေလာက္ နႏြင္း၀ါ၀ါ လိမ္းခဲ့ရသူ၊ အိမ္တြင္းေအာင္းခဲ့ရသူ ဆိုေတာ့ နႏြင္းသားကေလး တက္ကာ နဂို၀င္း၀ါေသာ အသားအေရက ပို၍ပင္ ၀င္း၀င္း၀ါ၀ါ ရွိလာခဲ့ပါ၏။ တစ္သားေမြး တစ္ေသြးလွ ဆိုတာမ်ဳိးပင္။ မအိမ္ကံ သမီးကေလး ေမြးၿပီ ဆိုေတာ့ ကေလးေမး လာၾကတာေတြလည္း မနည္း။ ျမင္းျခံက ပြဲကေတာ္ႀကီးက ပိတ္ျဖဴ တစ္အုပ္ လွမ္းပို႔လိုက္ေသးသည္။ ရြာေတြက ေဆြေတြမ်ဳိးေတြ လာၾကေတာ့လည္း တစ္ရက္တန္သည္ ႏွစ္ရက္တန္သည္ တည္းၾက။ ျပန္ၾကေတာ့လည္း သင့္ရာ ေလ်ာ္ရာ ေပးရ၊ ကမ္းရ။ ကိုေျပသိမ္းတို႔ ထေနာင္းတိုင္ဘက္က လာၾက သူေတြကလည္း လွည္းႏွစ္စီးတိုက္ အျပည့္။

"မအိမ္ကံ သမီးက မအိမ္ကံထက္ သာေကာေအ။ ေျခဆံ လက္ဆံကလည္း ေကာင္း၊ မ်က္ႏွာက် မ်က္ႏွာဖန္ကလည္း ေကာင္း၊ ေျမႀကီးတလြဲ ေဆးတစ္လြဲ ဟုတ္ေပါင္ေတာ္။ မေအ့ ထက္ေတာင္ေခ်ာေသးပ"

မေအ့ထက္ လွသည္၊ ေခ်ာသည္ ဆိုျပန္ေတာ့ မအိမ္ကံ ၀မ္းသာရပါသည္။ ကိုေျပသိမ္းကေတာ့ သမီးတခ်ီခ်ီ။ ကေလးကငို၊ ေသးက စိုေတာ့လည္း သီခ်င္းဆိုကာ ေခ်ာ့တတ္ ပါ၏။ သီခ်င္းက တို႔ဗမာ သီခ်င္းလည္း ပါသည္။ အာရွ လူငယ္ သီခ်င္းလည္း ပါသည္။ ႏုိင္ငံေရး သီခ်င္းေတြႏွင့္ သမီး ေခ်ာ့တာ ၾကားေတာ့ ဘာသာေနတတ္ေသာ သူႀကီးေဟာင္း ဦးသာထန္ကပင္ ရယ္သည္။ ကြယ္ရာမွာ ေဒၚပန္း႐ံုကိုပင္ တိုးတိုး ေျပာေလ၏။

"ပန္း႐ံုရယ္ ငါ့ေျမးမလည္း ႏိုင္ငံေရးသမား ျဖစ္ေနပါဦးမကြာ။ သားကလည္း ႏိုင္ငံေရးသမား၊ သမက္ကလည္း ႏိုင္ငံေရးသမား၊ ငါ့ေျမးေတာ့ ခ်မ္းသာ ေပးၾကပါဟာ။ ကတဲ သီခ်င္းမ်ား ဆိုစရာ ရွားလို႔ဗ်ာ"

ေဒၚပန္း႐ံုကလည္း ကြယ္ရာမွာ ျပံဳးသည္။ ဘိုးသာထန္ ေျပာလည္း ေျပာခ်င္စရာ။ သူ႔သမီးကို သူရသည့္ သီခ်င္းႏွင့္ ေခ်ာ့တာဆိုေတာ့လည္း မေျပာသာ။ မလွအံုတို႔ ကိုဖိုးေငြတို႔ကေတာ့ ကိုေျပသိမ္း ကေလးေခ်ာ့လွ်င္ အခ်င္းခ်င္း လက္တို႔ တတ္ၾကသည္။ တစ္ခါတစ္ရံ မအိမ္ကံကိုပင္ တည့္တည့္ ေျပာတတ္ ၾကပါ၏။

"မအိမ္ကံ ေယာက်္ား ေက်ာင္းဆရာက ကေလး ေခ်ာ့သာနဲ႔ မတူဘူး။ အသံက မေကာင္းေတာ့ တို႔ျမင္းျခံ ဆယ့္ႏွစ္မုခ္ ဘုရားႀကီးထဲက ပိုက္ဆံထည့္ရင္ ထြက္လာသဲ့ ေမာင္းဆိုင္း႐ုပ္ လိုပဲ ေမာင္ဂ်န္ ေမာင္ဂ်န္နဲ႔"

မအိမ္ကံက ကိုေျပသိမ္းကို တစ္အိမ္လံုးက ေျပာကုန္ၾကၿပီ ဆိုေတာ့ ကိုေျပသိမ္းကလည္း ရယ္သည္။ သူ႔အေၾကာင္း လည္း သူသိပံု ေပၚပါ၏။ တစ္ခါတစ္ခါ ေတာ့လည္း ေက်ာင္းဆရာ တစ္ေယာက္ အေနႏွင့္ အျခားေခတ္ ကာလ သီခ်င္းေတြလည္း ရေလာက္ရက္ကႏွင့္ ဘာကိစၥ ႏိုင္ငံေရး သီခ်င္းေတြ ဆိုျပေနရ တာပါလိမ့္ဟု မအိမ္ကံ ေတြးမိပါ၏။ တမင္တကာမ်ား ႏိုင္ငံေရးစိတ္ သြင္းေပးေနတာမ်ားလား။ ကိုေျပသိမ္းက ႏိုင္ငံေရးစိတ္ ႀကီးလွသည္။ အစ္ကို ေမာင္ျမသာ တို႔လို ေရွ႕ထြက္ၿပီး လူလံုးျပတာမ်ဳိး မဟုတ္ေသာ္လည္း တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ဳိး အတြက္ စိတ္အျမဲတမ္း ရွိတာ မအိမ္ကံ အသိဆံုးပင္။ သည္ရက္ေတြထဲ ေက်ာင္းပိတ္ထား ေသာ္လည္း ဖိုးကူးႏွင့္ ရြာေတြဘက္ လွည့္ျမဲ လွည့္ေန တတ္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ ညဥ့္အိပ္ညဥ့္ေနပင္ တစ္ရက္ ႏွစ္ရက္ ေနတတ္ပါသည္။ ဘာေတြ လုပ္ေနမွန္းေတာ့ မသိ။

အေဖကပင္ "ညည္းေယာက်္ား ခရီး အသြားအလာ မ်ားလြန္းတယ္" ဟု မၾကာခဏ ေျပာတတ္ပါ၏။

တို႔ဗမာ အစည္းအ႐ံုးေတြ ဖ်က္သိမ္းၿပီးေတာ့လည္း မဟာ ဗမာ ဆိုသည့္အသံေတြ ညံေနတာ မအိမ္ကံ သိပါ၏။ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေနက သူတစ္လူ ငါတစ္မင္း ေျပာင္းလဲ ေနသည္။ ဘယ္သူ႔ဘယ္သူမွ စိတ္မခ်ရ။ ဘယ္သူ႔ ဘယ္အဖြဲ႕အစည္း ကလဲ ေျပာဖို႔ ခက္သည္။ မအိမ္ကံကေတာ့ ကိုေျပသိမ္းကို စီးပြားေရး လုပ္ေစခ်င္သည္။ ပြဲစားႀကီး ကေတာ္ ေပးပို႔လိုက္သည့္ စာအရ ပဲဆီ၊ ႏွမ္းဆီစက္ ေထာင္ခ်င္ေၾကာင္း၊ င႐ုတ္၊ ၾကက္သြန္ကအစ လဲမိႈ႔ ထန္းလ်က္ အလယ္ ငါးပိငါးေျခာက္ပါ မက်န္ အထက္ကုန္၊ ေအာက္ကုန္ ကူးႏိုင္လွ်င္ အဆင္ေျပႏိုင္ေၾကာင္း၊ ေမာင္ေျပသိမ္း လုပ္ႏိုင္လွ်င္ မအိမ္ကံတို႔ႏွင့္ ဖက္စပ္ လုပ္ခ်င္ေၾကာင္း စသည္ျဖင့္ သိရသည္။ မအိမ္ကံကလည္း လုပ္ေစခ်င္သည္။ စီးပြားေရးကို ေလာဘတက္တာ မဟုတ္ဘဲ ႐ိုး႐ိုးသားသား လုပ္ကိုင္ ေစခ်င္တာက တစ္ေၾကာင္း၊ ႏိုင္ငံေရးက ကင္းလြတ္ေစခ်င္တာ တစ္ေၾကာင္း ပါပါ၏။ တစ္ခါတစ္ရံ မအိမ္ကံ ကိုယ္တိုင္ ေဖ်ာင္းဖ် ၾကည့္မိသည္။

"အစ္ကိုရယ္ ဘယ္ေတြ သြားၿပီး ဘာေတြ လုပ္ေနသာလဲ။ အစ္ကို ျပန္မလာမခ်င္း မအိမ္ကံမွာ ရင္မေနရသယ္။ သမီးကေလးလည္း ရၿပီ ဆိုေတာ့ ဣေႁႏၵ ရေစခ်င္ပါၿပီ။ အလုပ္မလုပ္လည္း ထိုင္ေနပါ။ အေဖတို႔ကလည္း စိုးရိမ္ ေနၾကသယ္"

ကိုေျပသိမ္းက မအိမ္ကံ စကားကို ျငင္းသည္လည္း မဟုတ္၊ လက္ခံသည္လည္း မဟုတ္။ ျပန္မေျပာ၊ နားမေထာင္။ ကိုေျပသိမ္းက အသိရ ခက္သည္။ တစ္ခါတစ္ရံ တစ္အိမ္လံုး ႏွင့္ စကားမေျပာဘဲ ရွိေနတတ္သည္။ အိမ္သားေတြကို စိတ္ခုေနတာမ်ဳိး မဟုတ္ေသာ္လည္း တစ္ခုခု ေတြးဆ ေနပံုလည္း ရသည္။ ေျပာသာ ေျပာရတာပါေလ။ ကိုေျပသိမ္း တြင္ စိတ္တူကိုယ္တူ ေပါင္းစရာ လူမရွိ။ သူ႔ခမ်ာ ပညာတတ္၊ ေက်ာင္းဆရာ ႏိုင္ငံေရးစိတ္ႀကီးသူ ဆိုေသာ္လည္း ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းတြင္ မယားတစ္မ်က္ႏွာ တစ္အိမ္ရာ လုပ္ေနရရွာသူ ျဖစ္သည္။ ပညာခ်င္းလည္း တန္းမတူ၊ ႏိုင္ငံေရး ခ်င္းလည္း တန္းမတူ သူေတြႏွင့္ ေနရရွာတာကိုလည္း မအိမ္ကံ သိထားပါ၏။ တစ္ခါတေလေတာ့ မေမးဘဲ ေျပာခ်င္လည္း ေျပာေန တတ္ျပန္သည္။

"အိမ္ကေလး တိုင္းျပည္ ကိစၥေတြက က်န္ေသးတယ္ကြယ့္။ အစ္ကို တာ၀န္မေက်ဘူး။ အစ္ကို႔မွာ သိစရာေတြ ရွိသလို ေျပာစရာေတြလည္း ရွိေလေတာ့ စိတ္ခ်ရသူမ်ားနဲ႔ ေတြ႕ရသယ္၊ လႊတ္ရသယ္၊ ျပန္နားေထာင္ ရသယ္။ ဆရာၾကည့္ လူေတြက အစ္ကိုတို႔ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းက လူေတြထက္ ပိုခရီး ေရာက္ေတာ့ အဲသည္ဘက္ သြားေနရတာပဲ"

ႏိုင္ငံေရးသမားႏွင့္ ညားမိၿပီးမွ ႏိုင္ငံေရးကို စြန္႔လႊတ္လိုက္ပါေတာ့ ေျပာရတာလည္း မအိမ္ကံ အဖို႔ရာ ခက္သားပင္။ သည္လိုႏွင့္ သမီးကေလးပင္ မတ္တတ္ ေျပးလာခဲ့ၿပီ။ တီတီ တာတာ မပီကလာ ပီကလာ ရွိလာခဲ့ၿပီ။ မအိမ္ကံကေတာ့ သမီးေလး မအိမ္ၿမိဳင္ ေပၚေပၚလာလို႔သာ ေတာ္ေတာ့တယ္လို႔ ေအာက္ေမ့ရ ေတာ့၏။

၁၃၀၆ ခုႏွစ္၊ တပို႔တြဲ၊ တေပါင္း။

မအိမ္ၿမိဳင္သည္ပင္ အခါလည္ ခဲ့ေလၿပီ။ မအိမ္ၿမိဳင္ ေမြးဖြားၿပီး အခါမလည္မီ ကာလမ်ားအတြင္း တိုင္းျပည္ အေျခ အေနေတြ အမ်ဳိးမ်ဳိး ေျပာင္းလဲခဲ့သကဲ့သို႔ပင္ မအိမ္ကံတို႔ အိမ္ႀကီးတြင္လည္း အေျပာင္းအလဲေတြ မ်ားခဲ့ပါ၏။ အေျပာင္းအလဲ ေတြဆိုေသာ္လည္း စိတ္မခ်မ္းသာစရာေတြသာ ျဖစ္ခဲ့သည္။

ပထမဆံုး အျဖစ္က သူႀကီးေဟာင္းဦးသာထန္ လူႀကီး ေရာဂါျဖင့္ တေရွာင္ေရွာင္ ျဖစ္ရာက တစ္ေန႔တြင္ ကြယ္လြန္ သြားရွာျခင္း ျဖစ္၏။ မီးစာကုန္ ဆီခန္း ဆိုေသာ္လည္း မအိမ္ကံ အဖို႔ ယူက်ဳံးမရ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ အေဖႏွင့္ အေမတို႔ ငယ္လင္ ငယ္မယား မဟုတ္ၾကလို႔ သူကိုယ္တိုင္ ဖက္စိမ္း ကြမ္းေတာင္ မကိုင္ခဲ့ ရေသာ္လည္း သည္ဖေအႏွင့္ သည္မေအက ေပါက္ဖြား ရေသာ သူ႔အဖို႔ ဖခင္မ့ဲခဲ့ ရရွာၿပီ။ မိသားစု ဆိုသည့္ အသိုက္အျမံဳတြင္းမွာ အိမ္ဦးတိုင္ နတ္ေနကိုင္း အျဖစ္ အားလံုးက ႐ိုေသ ခဲ့ၾကရသည္။ မမွန္တာ မလုပ္၊ မဟုတ္တာ မၾကံ ႐ိုးသား ျဖဴစင္စြာ အသက္ ေမြးခဲ့သူ ျဖစ္သည္။ သူႀကီးဘ၀ တစ္ေလွ်ာက္လံုး ဆူတန္တာဆူ၊ ေငါက္တန္တာေငါက္ ၿခိမ္းၿခိမ္းေမာင္း ေမာင္းေမာင္း ရွိခဲ့ေသာ္လည္း အေဖ့ေၾကာင့္ အတိဒုကၡ ေရာက္ခဲ့ သူရယ္လို႔ မရွိခဲ့။ မိသားစုကို ညႇာတာ ေထာက္ထားသလို ရပ္ရြာ ကိုလည္း သနားသည္းခံ ရွိခဲ့ပါ၏။ သားျဖစ္သူကို ရာထူးရာခံကေလး ရပါေစေတာ့ သေဘာျဖင့္ ၿမိဳ႕ေက်ာင္းမွာ ထားခဲ့သည္။ အဂၤလိပ္ အစိုးရ လက္ေအာက္မွာ ရာထူး တစ္ခုခု ရႏိုင္လွ်င္ တည္တည္ပပ ေနႏိုင္ဖို႔သာ ရွိသည္ဟု ႐ိုး႐ိုးသားသား သေဘာထားခဲ့သည္။ သားျဖစ္သူက ဖေအ့ အလိုတက် မရွိျပန္ေတာ့လည္း မေျပာသာခဲ့။ မန္က်ည္း တစ္လွည့္ၿပီးလွ်င္ ဆီးတစ္လွည့္ၿပီး တစ္လွည့္လာေလလား ေမွ်ာ္ခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္၍ သားျဖစ္သူက ႏိုင္ငံေရးဘက္ ေရာက္သြားေတာ့လည္း မိုက္လိုက္သဲ့ ေကာင္ႏွယ္ ဆိုတာေလာက္ႏွင့္ ၿပီးခဲ့ရသည္သာ။

"ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ပါေအ ေျမးဦးကေလး ေပြ႕ခ်ီသြားရလို႔ ေတာ္ပါရဲ႕ ေအာက္ေမ့ပါ။ ခမ်ာ တရားလည္း ရွိရွာပါရဲ႕။ ထံုးမီစံက် ဘိုးဘအမ်ဳိး အ႐ိုး အရြက္မဖံုးရာတဲ့။ ညည္းအေဖ ေကာင္းေမြ ထားခဲ့သာမွာ ဥစၥာေငြေၾကးလည္း ထားခဲ့သယ္၊ အက်င့္ စာရိတၱ ေကာင္းလည္း ထားခဲ့သယ္။ ကုသိုလ္ေတြလည္း ထားခဲ့သယ္။ လူ႔ဘ၀ ေတာ္ၿပီေပါ့ေအ။ ဘ၀ ၿငိမ္းပါေစေတာ့။ သူ႔ ေကာင္းမႈေတြ နည္းမွတ္လို႔"

ရပ္ရြာလူႀကီး သူမေတြက အေမပန္း႐ံုကိုေရာ မအိမ္ကံကိုပါ ေဖ်ာင္းဖ် ရွာၾကပါ၏။ မအိမ္ကံကေတာ့ ျမင္းႀကီး စိန္ပြင့္ကို စီးကာ ရြာစဥ္ လွည့္တတ္ေသာ အေဖ့ကို ျမင္ေယာင္ ေနမိသည္။ မိသားစု အေရးကိစၥမ်ားမွာ ပါသင့္တာ ပါသကဲ့သို႔ မပါသင့္တာ က်ေတာ့လည္း လွည့္၍ မၾကည့္။ တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြမွာ မသိသလို ေနခဲ့သည္။ သာေအာင္ႏွင့္ မအိမ္ကံ ကိစၥ တစ္ရြာလံုး ပြက္ပြက္ ႐ိုက္ခဲ့စဥ္က မယားရယ္လို႔လည္း မေမးခဲ့သလို သမီးရယ္လို႔လည္း မတီးေခါက္ခဲ့။ သူႀကီးရယ္လို႔ ႀကီးေတာ္စံေရႊတို႔ အေပၚ ႏိုင္ထက္စီးနင္း မရွိ။ မအိမ္ၿမိဳင္ကေလး အခါလည္ မျပည့္ တျပည့္ ျပာသိုလထဲမွာ တေရွာင္ ေရွာင္ ျဖစ္လာရာက တိမ္းပါးခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ ေျမးမကေလး မအိမ္ၿမိဳင္ အခါလည္သမီး ကေလးကို တေပြ႕ေပြ႕ ရွိခဲ့ေသးသည္။ ခ်ီခ်ီပိုးပိုး ရွိခဲ့ေသးသည္။ သီခ်င္းတေအးေအး ရွိခဲ့ေသးသည္။ ကိုေျပသိမ္း ကေလးေခ်ာ့တာ ႏိုင္ငံေရး သီခ်င္းေတြခ်ည္း ဆိုသကဲ့သို႔ အဘိုးကလည္း မထူးပါ။ ေရွးေခတ္႐ုပ္ေသး သီခ်င္းေတြသာ ျဖစ္သည္။ ေတာဘြဲ႕ လြမ္းခ်င္းေတြလည္း ပါ၏။ ေက်းလက္ သီခ်င္းေတြလည္း ပါ၏။

"+++ ၾကည့္စမ္းပါေအ +++ ေရႊျပည္ေတာ္ကထြက္ခဲ့ပ +++ သည္ကႏၲာလမ္း ပူပံုဆန္းပါဘိ ဒန္းႏွင့္အင္ၾကင္းပန္း မင္းစြယ္ေတာ္ ကံ့ေကာ္သရဖီ စကားနီစကားစိမ္း ႏြဲ႕ယိမ္းမီကာ ပန္းခတၱာႏွင့္ ဇလတၱာဂမုန္းပင္ တခ်ဳိ႕ ေသာ္ကတို႔ တစ္သြယ္ စံပယ္ႏွင့္ ပိေတာက္ ပင္စံုေပါက္ၾကတယ္ လြမ္းေလာက္တဲ့ ေတာကႏၲာပါလား ငါ့ေျမးေရ..."

"ဘယ္တုန္းက သီခ်င္းမ်ား ပါလိမ့္ေတာ္။ က်ဳပ္တို႔လည္း ႀကီးခဲ့ပါၿပီ ၾကားၾကားဖူးေပါင္"

ဘြားေအ ေဒၚပန္း႐ံုက ခႏိုးခနဲ႔ ေျပာလွ်င္ ဘိုးေအႀကီးက ပါးခြက္ႀကီးႏွင့္ ရယ္တတ္သည္။

"သိေပါင္ေအ၊ ေခါင္းထဲ ေပၚသာ ဆိုရသာ။ က်ဳပ္တို႔ ငယ္ငယ္က ႐ုပ္ေသးစင္မ်ားမယ္ ဆိုၾကသဲ့ သီခ်င္းဗ်၊ ဘုရား အစ္မရဲ႕ ဘာမွတ္လို႔တုံး။ ငါ့ေျမးေရ ဆိုသာေတာ့ က်ဳပ္ထည့္ရသာ။ ေျမးခ်စ္လို႔သာ ခ်ီရသယ္ သက္သာေပါင္ဗ်ာ။ ေတာ္သလင္း လူပ်င္းကြမ္းစိုက္ ဆိုသာလို လူနဲ႔ရာသီလည္း တယ္ မညီခ်င္ ေတာ့ဘူး။ လူအိုေတာ့ ႂကြက္က်တဲ့ ပုန္းရည္အိုးလို သြန္ရခက္ စားရခက္"

ဟုတ္ရွာေပမေပါ့။ အဘိုးႏွင့္ေျမး ကြာလွပါ၏။ မအိမ္ကံက အေဖ့စကား ၾကားေတာ့ စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရသည္။ အသက္ႀကီးလာေတာ့လည္း ႂကြက္က်သည့္ ပုန္းရည္အိုးလို သြန္ရခက္ စားရခက္တဲ့။ အေဖက သူ႔ကိုယ္သူ သည္သေဘာ ထားခဲ့ေလသလား။ အေဖႏွင့္ အေမ ငယ္လင္ ငယ္မယား မဟုတ္ၾကေပသိ မအိမ္ကံ အဖို႔ရာေတာ့ မိစံုဖစံု ဘ၀ျဖင့္ တစ္သက္လံုး လံုျခံဳခဲ့ရသည္။ အေဖေရလို႔ ေခၚရတာ၊ အေမေရလို႔ ေခၚရတာကပဲ အရသာ ရွိလွသည္ ထင္သည္။ အေဖ ဆံုးသည့္ေန႔က မအိမ္ကံ က်ဴက်ဴပါေအာင္ ငိုခဲ့ရသည္။ ရင္ႏွစ္ႁမႊာထဲက တစ္ႁမႊာ ဆြဲထုတ္ လိုက္သလိုပင္ ခံစားခဲ့ရပါ၏။ အေဖ မဆံုးခင္ တစ္လေလာက္က ေရာက္လာခဲ့ေသာ အစ္ကို ေမာင္ျမတ္သာ တစ္ေယာက္ အေဖဆံုးေတာ့ ေရာက္မလာ ႏိုင္ခဲ့တာကိုလည္း ၀မ္းနည္းခဲ့ရသည္။ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ အေဖက ဘုန္းလည္း ႀကီး အသက္လည္း ရွည္ခဲ့လို႔ ေျဖတန္ သေရြ႕ ေျဖႏိုင္ခဲ့ပါ၏။ အေဖ မရွိေတာ့သည့္ေနာက္ အိမ္ႀကီး တစ္အိမ္လံုး ေျခာက္ေသြ႕ သြားသလို ရွိခဲ့ၾကသည္။ ထန္းကုလားထိုင္ ေျဖာက္ေျဖာက္၊ စိပ္ပုတီး တေခ်ာက္ေခ်ာက္ ရွိခဲ့ရာက ငုတ္တုတ္ ေပ်ာက္သြားသလို ရွိၾကရသည္။ အေဖ့ကို ရည္စူးကာ ဆြမ္းေကြၽးၾကသည္။ ကုသိုလ္ဒါန ျပဳၾကသည္။ အေဖ့ထက္ပင္ သက္ေတာ္ႀကီး ရွာေသာ ရြာဦးဆရာေတာ္ႀကီးပင္ ထမ္းစင္ႏွင့္ ႂကြေတာ္မူ ရွာခဲ့သည္။ တရားျပေတာ္ မူခဲ့သည္။ ရပ္ရြာေမတၱာေၾကာင့္ ဦးသာထန္ အသုဘခရီးက စည္ကားလွပါ၏။

မအိမ္ကံတို႔ အိမ္ႀကီး၏ ဒုတိယ အေျပာင္းအလဲႀကီးကေတာ့ သူႀကီးဦးသာထန္ တိမ္းပါးျခင္းကဲ့သို႔ မိသားစုႏွင့္ ေသကြဲ မဟုတ္ဘဲ ရွင္ကြဲၾကံဳရျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ ၁၃၀၆ ခုႏွစ္၊ တပို႔တြဲ၊ တေပါင္း ေန႔ပူညခ်မ္း ကာလထဲမွာ ကိုေျပသိမ္း တစ္ေယာက္ ေကာက္ကာငင္ကာ ေပ်ာက္သြားျခင္း ျဖစ္သည္။ မအိမ္ၿမိဳင္ အခါလည္ ျပည့္ခါနီး ရက္ပိုင္း အလိုတြင္ ျဖစ္၏။ ထိုေန႔က မအိမ္ကံ သမီးကေလး မအိမ္ၿမိဳင္ကို ထမင္းခြံ႕ ေနခဲ့သည္။ အေမပန္း႐ံုက အရီးၾကာညြန္႔ႏွင့္ စကားေျပာ ေနၾကသည္။ ဘိုးသာထန္ ဆံုးသည္ပင္ တစ္လ တင္းတင္း ျပည့္ခဲ့ၿပီ။ ညေနပိုင္း ျမဴေတြဆိုင္းလာသည့္ အတြက္ ကေလးအတြက္ အေႏြးထည္ ကေလးတစ္ထည္ ယူရန္ မအိမ္ကံ ဧခုတင္ႀကီးဘက္ကို ေလွ်ာက္လာခဲ့သည္။


ထိုစဥ္မွာပဲ ဖိုးကူး ေမာင္းလာသည့္ လွည္းက ၀ိုင္း၀ကို ေရာက္လာခဲ့ပါ၏။ အရီး ၾကာညြန္႔က ၀ိုင္းအတြင္း လွည္း၀င္ ႏိုင္ရန္ တံခါးႀကီး တစ္ခ်ပ္ ေျပးလွပ္သည္။ ဖိုးကူးက လွည္းမခြၽတ္ေသးဘဲ အေမပန္း႐ံု ထိုင္ေနသည့္ဘက္ တန္းသြားၿပီး စာတစ္ေစာင္ ေပးသည္။ မအိမ္ကံက ကိုေျပသိမ္း ျပန္ပါမလာလို႔ ေမးေတာ့မည့္ ဆဲဆဲ အေမပန္း႐ံုက စာတဲ့ဟဲ့ ဆိုသျဖင့္ သြားယူလိုက္ ရသည္။ ဖိုးကူး ကေတာ့ လွည္းခြၽတ္ရန္ ျပန္ထြက္သြားေလသည္။ မအိမ္ကံက ထူးဆန္းစြာ ေရာက္လာေသာ စာကို ခ်က္ခ်င္း ဖြင့္ဖတ္လိုက္သည္။

"အိမ္ကေလး အစ္ကို စာေရး အေၾကာင္းၾကား ပါသည္။ အစ္ကို႔ကို ခြင့္လႊတ္ေစခ်င္ေၾကာင္း ဦးစြာ ေျပာလိုပါသည္။ ျမန္မာမ်ား အေနျဖင့္ ဂ်ပန္တို႔၏ ဘုရား တန္ေဆာင္း၊ ေက်ာင္းကန္မ်ားကို ဖ်က္ဆီး႐ံုမက မီးႏွင့္ ႐ိႈ႕ၾက၊ ရဟန္းသံဃာ တို႔ကိုပါ ေစာ္ကား ၾကတာကို သည္းမခံ ႏိုင္ၾကေတာ့ၿပီ။ ဗမာမွန္သမွ် အႏွိပ္စက္ခံ ၾကရတာလည္း မ်ားလွၿပီ။ အျပစ္မရွိဘဲ ေသခဲ့ၾကသူေတြ မ်ားလြန္းမက မ်ားေနပါၿပီ။ စစ္ေဘးႀကီး ၾကံဳရသည္ႏွင့္အမွ် စစ္ေၾကးပါ ေဆာင္ေနၾက ရေသာ္လည္း ဂ်ပန္ေနာက္လိုက္ ေခြးမ်ားကိုပင္ ေၾကာက္ေနရသည့္ ဘ၀က လြတ္ကင္းေအာင္ အစ္ကိုတို႔လို မ်ဳိးခ်စ္မ်ားက မၾကာခင္ ျပန္လည္ေခ်မႈန္း ၾကေတာ့မည္ ျဖစ္ပါ၏။ ဗိုလ္ျမတ္သာတို႔လည္း ပါ၀င္ၾကပါလိမ့္မည္။ ဂ်ပန္က ေပးေသာ လြတ္လပ္ေရးသည္ အတုျဖစ္၍ လြတ္လပ္ေရး အစစ္ကို အစ္ကိုတို႔ ရယူရန္ ျဖစ္ပါေတာ့သည္။


အေမပန္း႐ံု၊ အိမ္ကေလးႏွင့္ သမီးကေလး ၿမိဳင္တို႔ကို မပစ္ပယ္ရက္ ပါေသာ္လည္း တိုင္းျပည္အတြက္ လိုလားေနေသာ အခ်ိန္ျဖစ္၍ အစ္ကို စဥ္းစား ဆံုးျဖတ္သည္ကို နားလည္ ခြင့္လႊတ္ၾကပါေလ။ ဘယ္လမ္း ဘယ္စခန္းကို ေရာက္ရဦး မည္မသိ။ ဘယ္ထီးႏွင့္ ဘယ္ခရီးကို သြားရဦးမည္မသိ။ အေရးေတာ္ပံု ၿပီးသည္ႏွင့္ အစ္ကို ျပန္လာခဲ့ပါမည္။ အစ္ကို မျပန္လာခဲ့ေသာ္ အမွ်သာ ေ၀ပါေလေတာ့။ ထေနာင္းတိုင္က မိဘမ်ားကိုပင္ အသိမေပးရေသးပါ။ ႏႈတ္ျဖင့္ လူလႊတ္ မွာၾကားရန္ ဖိုးကူးကို လႊတ္ပါ။ ဆရာႀကီး ဦးဘခင္တို႔လည္း မရွိၾကေတာ့။ ပြဲကေတာ္ႀကီးမွ တစ္ဆင့္ ဆက္သြယ္လွ်င္ ရေကာင္းရႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ သည္စာကို ဖတ္ၿပီးလွ်င္ မီး႐ိႈ႕ရစ္ပါေလ။ အေရးႀကီးပါ၏။ အိမ္ကေလး ခြင့္လႊတ္ ေစခ်င္သည္။

က်န္းမာခ်မ္းသာ ၾကပါေစေသာ၀္။

ေျပသိမ္း

စာဖတ္ၿပီးသည္ႏွင့္ မအိမ္ကံမွာ စာရြက္ကို ကိုင္ရင္း မ်က္ရည္ေတြ ပိုးပိုးေပါက္ေပါက္ က်လာခဲ့သည္။ သမီး ကေလး မအိမ္ၿမိဳင္က ထမင္းပန္းကန္ကို ေမွာက္ပစ္လိုက္သည့္ အတြက္ ထမင္းလံုးေတြ ေဖြးခနဲ ျပန္႔က်ဲကုန္သည္။ အရီး ၾကာညြန္႔က ကေလးကို ေကာက္ခ်ီသြားခဲ့သည္။ သည္အထိေတာ့ အေမပန္း႐ံုေရာ အရီးၾကာညြန္႔ပါ ဘာမွ မသိၾက ရေသး။ မအိမ္ကံ ငိုေနတာကို လွမ္းၾကည့္ၾကရင္း ဘာမ်ားပါလိမ့္ ဆိုသည့္ မ်က္ႏွာမ်ားျဖင့္ ရွိၾကဆဲျဖစ္၏။ ဖိုးကူးက လွည္းခြၽတ္ၿပီး မအိမ္ကံေရွ႕ မ၀ံ့မရဲ လာရပ္ေနရွာသည္။ သူႏွင့္ အတူသြားခဲ့တာ မဟုတ္လား။ သည္တစ္ခါ သြားၾကသည့္ ရြာေတြက ေညာင္ငါးခြ အေနာက္ေတာင္ဘက္က ရြာေတြဆိုတာေလာက္ေတာ့ မအိမ္ကံ သိထားခဲ့သည္။ အေနာက္ကုန္း၊ ေလးပင္အိမ္၊ တည္ေတာရြာေတြ။ မအိမ္ကံ တည္ၿငိမ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရင္း ေမးသည္။

"အစ္ကို ဘာမွာ သြားေသးသလဲ"

"ဘာမွ မမွာဘူး။ စာေပးသာပဲ ရွိသယ္။ စာကို နကန္ထဲ ထည့္သြားသဲ့။ မင္းအစ္မ လက္ထဲ တန္းမထည့္နဲ႔သဲ့။ ႀကီးေတာ္ ပန္း႐ံုကို ေပးလိုက္သဲ့။ ငါ ျပန္လာမယ္ ေျပာလိုက္သဲ့။ ထေနာင္းတိုင္ကို လႊတ္ရင္ သြားလိုက္သဲ့"

"သူ ဘယ္ကိုသြားသာတုံး ဖိုးကူး"

"ျမင္းျခံ ဆိပ္ကမ္းဘက္ သြားၾကသာ ထင္သယ္။ ၿမိဳ႕ဆိပ္ကို သြားၾကသာေတာ့ ဟုတ္ပံုမရဘူး။ ၾကားဆိပ္ကေန ကူးတို႔နဲ႔ ေအာက္ျပည္စုန္ၾကမယ့္ သေဘာေတာ့ ၾကားသယ္။ က်ဳပ္ကို ေျပာသာေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ တည္ေတာက လူေတြကို ေျပာေနသာ ၾကားခဲ့သာ"

ဖိုးကူး ေျပာျပေသာ ရြာေတြက ေအာက္ေတာရြာေတြ ျဖစ္သည္။


ဧရာ၀တီ ျမစ္ဆိပ္ကမ္းရြာေတြ ဆိုေတာ့ ေရလမ္း ခရီးေပါက္သည္။ မအိမ္ကံက ေမးရင္းပင္ တုန္လႈပ္ ေနရပါ၏။ အေဖဆံုးခဲ့သည္ပင္ မၾကာတတ္ေသး။ အစ္ကို လုပ္သူကလည္း ရြာပင္ျပန္မကပ္ႏိုင္ေတာ့သည့္ အေျခ။ အခုလည္း လင္သားက စစ္ထြက္ခဲ့ၿပီ။ အခါလည္ သမီးကေလးႏွင့္ အေမအိုသာ ရွိေတာ့ေသာ မအိမ္ကံအဖို႔ သည္လို ေခတ္ပ်က္ ႀကီးထဲမွာ ႏြယ္တစ္ပင္ပင္ တင္းတင္းရင္းရင္း လွမ္းကိုင္စရာ မရွိေတာ့။ ဆုပ္ဆုပ္ကိုင္ကိုင္ ဘယ္လိုစကား တစ္ခြန္းမွ မဟခဲ့တာကိုလည္း အံ့ၾသမိသည္။ သားရယ္၊ မယားရယ္လို႔ေတာင္ ထိန္၀ွက္လြန္းတာကို မအိမ္ကံ ခြင့္လႊတ္ရမလား၊ နာၾကည္းရမလား မေျပာတတ္ ႏိုင္ေအာင္ ျဖစ္ရပါ၏။ ခ်စ္မိခဲ့ရေသာ တစ္ၿမိဳ႕သား။ အားကိုးခဲ့ရေသာ ေက်ာင္းဆရာ လူပညာတတ္။


တစ္နယ္လံုးက ဂြမ္းေပါက္ႏွင့္ တို႔ခဲ့ရေသာ ေက်ာင္းဆရာ ကေတာ္ဆိုသည့္ အရွိန္သည္ ခ်က္ခ်င္းလက္ငင္း က်ီးလည္ပင္း မီးကြင္း စြပ္မိသလို ျဖစ္ခဲ့ရၿပီ။ ၿပီးခဲ့သည့္ တန္ေဆာင္မုန္း လထဲက ကိုေျပသိမ္းႏွင့္ အတူ လူေလး ငါးေယာက္ ပါလာခဲ့ ဖူးတာကို မအိမ္ကံ မွတ္မိေနသည္။ မအိမ္ကံတို႔ အိမ္ႀကီးမွာပဲ တစ္ည အိပ္သြားခဲ့ၾကပါ၏။ မအိမ္ကံတို႔ အိမ္ႀကီးမွာ မဟုတ္ဘဲ ရက္ကန္းမရက္ေတာ့ေသာ ရက္ကန္း႐ံုႀကီးထဲမွာ တည္းၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ ရက္ကန္း႐ံုႀကီးက အိမ္မႀကီးႏွင့္ မလွမ္းမကမ္းတြင္ ရွိသည္က တစ္ေၾကာင္း၊ လူသူေလးပါး ႐ုတ္တရက္ မျမင္ႏိုင္ သည္က တစ္ေၾကာင္းတို႔ေၾကာင့္ ကိုေျပသိမ္းက ေက်းဥႏွင့္ ဖိုးတုတ္ကို ရွင္းလင္းေစၿပီး ေနရာခ်ထားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ သူႀကီးဦးသာထန္ တစ္လျပည့္ သပိတ္ ဆြမ္းသြပ္ခဲ့ၿပီးစ ရက္မ်ားဆိုေတာ့ တစ္ရြာတစ္ရြာက ေဆြမ်ဳိးေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြ ၀င္၊ ထြက္ေနဆဲ ျဖစ္ဟန္သေဘာ ရွိသျဖင့္ ဂ်ပန္အလိုေတာ္ရိတို႔ အကဲ မဖမ္းမိဘဲ ရွိၾကေလသည္။ ေရာက္လာသူ ေလးေယာက္စလံုးမွာ ညႇဥ္းသိုးသိုး ညစ္စုတ္စုတ္ ဆိုေသာ္လည္း ဥပဓိေတြက ေခတ္ပညာ တတ္ေတြမွန္း သိသာပါ၏။ မုတ္ဆိတ္ ရွည္ရွည္၊ ဆံပင္ကုပ္ ေထာက္၊ အ၀တ္အစား ညစ္ထပ္ထပ္ ဆိုေသာ္လည္း တစ္ခါ တစ္ရံ မအိမ္ကံ လက္ဖက္ ခ်၊ ကြမ္းခ် ေရာက္သြားသည့္ အခါမ်ဳိးတြင္ အဂၤလိပ္ဘာသာ စကားျဖင့္ ျငင္းခုံေနၾကတာလည္း ၾကားရသည္။ မလွအံုက ေရေႏြးၾကမ္း၊ ငါးေျခာက္ဖုတ္ ကအစ ကေရကရာလို၊ ဆီးယိုလို အျမည္းဗန္း ခ်ရာက အျပန္ ကိုေျပသိမ္းတို႔ လူစု အတင္း ေျပာတတ္သည္။

0 comments:

Post a Comment

ခုလုိတခုတ္တရ မွတ္ခ်က္ျပဳတာကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ

 
Copyright© ညအလကၤာ