Thursday, October 15, 2009

မအိမ့္ကံ(15)

မလွအံု စကားေၾကာင့္ မအိမ္ကံ ခပ္သဲ့သဲ့ ျပံဳးမိပါ၏။ တကယ္ေတာ့ မလွအံုေျပာျပသည့္ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ကိုင္ ရမည့္ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ အတြက္ သည္စည္းကမ္းခ်က္ ေတြက ထူးၿပီးဆန္းလွတာေတြေတာ့ မဟုတ္။ ေတာသူေတာင္ သားဘ၀မွာ သည္လိုကိစၥေတြကို တမင္ေစာင့္ထိန္း ေနစရာလည္း မလိုပါ။ သို႔ေသာ္ မိစံုဖစံု ရွိပါလ်က္ ငယ္လင္ငယ္ မယား မဟုတ္တာနဲ႔ပဲ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္ အဖို႔ရာ တစ္ေရေလ်ာ့ရတာမ်ဳိးကိုေတာ့ မအိမ္ကံ လက္မခံခ်င္။

"မလွအံုရယ္ မိဘမ်ားမလည္း မိဘမ်ားအေၾကာင္းကံနဲ႔ ျဖစ္ၾကရသာပါ။ ေမြးလာသဲ့ သမီးကေလးခမ်ာလည္း သူ႔ အေၾကာင္းကံနဲ႔ သူလာသာပါ။ ဘယ္ႏွယ့္ေၾကာင့္ သမီးခမ်ာ မိဘေလာင္းရိပ္က်ရသာလဲ။ မတရားလိုက္သာ။ မအိမ္ကံလို မိန္းကေလးေတြ ဘယ္ႏွေယာက္ေတာင္ ရွိၾကသလဲ။ ဘယ္ႏွ ေယာက္မ်ား ရင္က်ဳိးခဲ့ၾကရသလဲ။ မိဘမ်ား ငယ္လင္ငယ္ မယား မဟုတ္ၾကသာနဲ႔ ဘယ့္ႏွယ့္ေၾကာင့္ သမီးမ်ားခမ်ာ လူ႔စည္း မေက်ာ္ႏိုင္ၾကရသာလဲ။ မအိမ္ကံ ဖက္စိမ္းကြမ္း ေတာင္ကိုင္ရဖို႔ ေနာက္တစ္ဘ၀ ေစာင့္ရေတာ့မွာေပါ့။ အဲသလိုလား"


မအိမ္ကံ စကားေၾကာင့္ မလွအံုပင္ စိတ္ထိခိုက္သြားခဲ့ရသည္။ ရြာ့က်င့္၀တ္၊ ရပ္က်င့္၀တ္ အစဥ္အဆက္ရွိခဲ့တာကို မအိမ္ကံရင္မွာ ေပါ့ေစေတာ့ သေဘာျဖင့္ ေျပာျပခဲ့ျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ သည္လိုစည္းကမ္းကို ဘာျဖစ္လို႔ ခ်ထားခဲ့ၾကတာလည္း မဆိုႏိုင္။ ျဖစ္တန္သည္ ကေတာ့ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ မိန္းကေလး၏ တန္ဖိုးကို စံအျဖစ္ ထားခ်င္ခဲ့ၾကတာလည္း ျဖစ္ႏိုင္သည္။ မအိမ္ကံ ေျပာတာလည္း မွန္ျပန္ပါ၏။ မိဘ ႏွစ္ပါး၏ ကံအေျခမလွတာႏွင့္ပဲ သမီးခမ်ာ တင္းတိမ္ ေနာက္မွာ ေနရတာကလည္း သဘာ၀ေတာ့မက်။ သို႔ေပသိ ရြာရပ္က ခ်မွတ္သည့္ စည္းမ်ဥ္းဆိုေတာ့လည္း မျပင္သာ။ သည္စည္းမ်ဥ္းကို ဘယ္သူကမွ စာရြက္ေပၚေရးခဲ့တာ မဟုတ္။ ေက်ာက္ျပားေပၚ ဆစ္ခဲ့တာမဟုတ္။ ေပရြက္ေပၚ ကညစ္ႏွင့္ျခစ္ခဲ့တာမဟုတ္။ သို႔ေသာ္ သည္စည္းမ်ဥ္းကို အစဥ္ အဆက္လိုက္နာခဲ့ၾကသည္။ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ မယ္နီ ျဖစ္သတဲ့။ မယ္၀ါျဖစ္သတဲ့ဆိုေတာ့လည္း အမ်ားသေဘာညီ ၾကျမဲျဖစ္ပါ၏၊ ေစာဒက မရွိ ခြန္းတုံ႔ခြန္းျပန္မရွိ။ မျဖစ္ သင့္ပဲ ျဖစ္ရတာပါဆိုသူမရွိ။ ဒါကလည္း ထူးဆန္းသား။

"မအိမ္ကံရယ္ အရီးပန္း႐ံုခမ်ာ ညည္းလူမွန္းသိပါၿပီ ဆိုကတည္းက သည္စကား ေရာက္တိုင္း မ်က္ရည္က်ခဲ့ရသာ ငါအသိဆံုးပဲ။ ညည္းအေဖ သူႀကီးက သည္ကိစၥေခါင္းထဲမရွိ ေပမယ့္ ခမ်ာ မေအကိုးေအ့။ တစ္ေန႔ သည္ျပႆနာဆိုက္ လာမယ္ဆိုသာ သိႏွင့္ေလေတာ့ တစ္ေန႔တစ္ရက္မွ စိတ္မခ်မ္း သာခဲ့ဘူး။ ျဖစ္သာလည္းျဖစ္ပါၿပီ မအိမ္ကံရယ္။ ကိုယ္ခ်င္း မစာလို႔ ေျပာသာလည္း မဟုတ္ရပါဘူး။ စိတ္ကိုသာေျဖပါ ေအ။ ညည္းျပဳသဲ့ကုသိုလ္ေတြ နည္းမွမနည္းဘဲဟာ။ အျမစ္ ပိုးစားေတာ့ အဖ်ားေျခာက္သတဲ့။ ကိုယ့္စိတ္ကို ပိုးမစားပါ ေစနဲ႔ေတာ့ေႏွာ ငါ့ညီမ"


မအိမ္ကံကေတာ့ ဘာမွမေျဖပါ။ အေမ့ကိုသာ မအိမ္ကံ သနားလွေတာ့သည္။ ဖက္စိမ္း ကြမ္းေတာင္ကိုင္ခ်င္သည္ ဆိုတိုင္း အေမမ်က္ႏွာမေကာင္းသာ မအိမ္ကံျပန္ျမင္ေယာင္ မိသည္။ တစ္ခါကလည္း ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ႀကီး ေပြ႕ဖူးတယ္ရွိေအာင္ ေပြ႕မည္အလုပ္ အေမလိုက္လာၿပီး ဆြဲေခၚ သြားတာ မအိမ္ကံ မွတ္မိေနသည္။ သည္တုန္းက အေမ့ကို နားမလည္ႏိုင္ခဲ့။ တစ္ခါတေလေတာ့လည္း "ငါ့သမီးရယ္ ကိုင္ခြင့္ရမယ့္ေန႔ ကိုင္ရမေပါ့။ မဥပါဒ္ပါနဲ႔ေအ"လို႔ စကားေ၀့ တာကိုလည္း ခုမွ သေဘာေပါက္ရေတာ့သည္။ မအိမ္ကံအဖို႔ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ လံုးလံုး ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ကိုင္ရႏိုးႏိုး အေပ်ာ္ႀကီး ေပ်ာ္ခဲ့ရေသာ္လည္း အေမ့ခမ်ာ အႏွစ္ႏွစ္ဆယ္ လံုးလံုး ငိုခဲ့ရတာကို ၀မ္းနည္းလြန္းလွသည္။

မလွအံု ျပန္ဆင္းသြားေတာ့လည္း မအိမ္ကံ အေတြးေတြ ေျပးလႊားေနခဲ့ပါ၏။ ဆန္ျပားသုပ္ကေလး တစ္ဇြန္းစားလိုက္ မိတာကလြဲ၍ ဘာမွလည္း မစားခ်င္။ ဆရာေဆာင္က ေဆးသံုးရက္စာေပးထားသျဖင့္ သံုးရက္ေလာက္ေတာ့ အိမ္ေပၚမွာ ေခြေနရပါဦးမည္။ ေန႔လယ္ေဆးလိမ္းဖို႔ ေစာေသး ေတာ့ ေက်းဥပင္ တက္မလာေသး။

ကေန႔ အလွဴေန႔။ ညေနဘက္ အလွဴ၀င္နတ္ျပလွည့္ ၾကလိမ့္မည္။ အလွဴအိမ္ဘက္ဆီက လူစုေသာ ေၾကးစည္႐ိုက္ သံေတြ တဒူေ၀ေ၀ ၾကားေနရပါ၏။ ခ်ာခ်ာလည္ေနေသာ ေၾကးစည္ႀကီးကို ျမင္ေယာင္ရင္း မအိမ္ကံ ေခါင္းေတြပါ မႊတ္မႊတ္ႀကီး လည္ေနသလို ခံစားေနရသည္။ ေၾကးစည္ နားရြက္ႏွစ္ဖက္ကို အသားတင္းပုတ္ျဖင့္ ထုလိုက္ေလတိုင္း မအိမ္ကံ ေဆာက္တည္ရာမရ ရွိေနရပါ၏။ အလွဴလွည့္ေတာ့ မည့္ ႏႈိးေဆာ္သံဆိုတာ မအိမ္ကံသိပါသည္။ ေၾကးစည္သံ ၾကားလွ်င္ ၾကားရာအရပ္က အလွဴမ႑ပ္ကို အယုတ္အလတ္ အျမတ္မေရြး၊ ကေလးလူႀကီးမေရြး အေျပးလာစုၾကလိမ့္မည္။ ရွင္ေလာင္း လွည့္ေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ ေရွ႕ဆံုးက သာသနာ့အလံကိုင္ ဘႀကီးညိဳရွိလိမ့္မည္။ ဘႀကီးညိဳေနာက္က သာသနာပြဲ ရြက္မည့္ "အေမႀကီးဆိုင္"ပါလိမ့္မည္။ သည္ေနာက္မွာေတာ့ အစဥ္အတိုင္း အလွဴ႕ထံုးစံ၊ အလွဴ႕သဘာ၀ လူတန္းႀကီး စည္ေလေရာ့မည္။

တစ္ရြာလံုးရွိသမွ်လူေတြ ထန္းေခါက္ဖာ၊ သံေသတၱာ ေတြထဲက အႏွစ္ႏွစ္အလလ သိမ္းဆည္းထားၾကသည့္ ၀တ္ေကာင္း စားလွတစ္စံုကို သည္ပြဲမွာ ထုတ္ၾကလိမ့္မည္။ ေခါက္႐ိုးႀကီးေတြ နာလွၿပီျဖစ္ေသာ အ၀တ္အထည္ေတြဆီက ပ႐ုတ္လံုးနံ႔ေတြ ေထာင္းေထာင္း ထေနၾကလိမ့္မည္။ အလွဴမတိုင္ခင္ တစ္ရက္ ကတည္းက ေနပူျပင္းျပင္းမွာျပရင္း မႈိနံ႔၊ ေအာက္နံ႔ေတြစင္ေအာင္ လွန္းၾကလိမ့္မည္။ တခ်ဳိ႕အက်ႌေတြက အ၀တ္မနာလို႔ အေရာင္ေတြက်န္ေသာ္လည္း ႏွစ္မ်ားစြာက တ႐ိုတေသ သိမ္းထားတာၾကာသျဖင့္ ရိၾက၊ ေဆြးၾကၿပီ။ ပြဲသြားပြဲလာ ၀တ္စရာတစ္စံုေကာင္းေကာင္း ထားႏိုင္ဖို႔ပင္ မတတ္ႏိုင္ၾကရွာ သူေတြကေတာ့ ရွိတာႏွင့္ပင္ လာၾကပါလိမ့္မည္။ အက်ႌ ၾကယ္ သီး ပါခ်င္မွပါလိမ့္မည္။ အေရာင္အဆင္း ရွိခ်င္မွရွိပါလိမ့္ မည္။ သူတို႔ထက္ ဆိုးသူေတြကေတာ့ အက်ႌပင္ ပါႏိုင္ၾက သူေတြမဟုတ္။ လံုးတီးေျပာင္ေျပာင္ ေက်ာေျပာင္ ေျပာင္ လည္းပါမည္။ က်ားပါးစပ္ အက်ႌစုတ္ႏွင့္လည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္ မည္။ ပခံုးျပဲ၊ ေက်ာျပဲလည္း ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မည္။

ရြာမိန္းကေလးမ်ားမေတာ့ မရွိလွ်င္လည္း အပ်ဳိအခ်င္း ခ်င္း လံုးတူရပ္တူရွာကာ ငွားရမ္း၀တ္ၾကရပါ၏။ ငွားလည္း ငွားၾကပါသည္။ ငွားသူက သူတစ္ပါး အက်ႌငွား၀တ္ရ သေကာရယ္လို႔ စိတ္မခ်မ္းမသာ မရွိသလို ငွားရသူကလည္း အေပၚစီးကမရွိ။ အလွဴမ႑ပ္အတြင္းမွာ ဘုရားရွင္ေက်ာင္း ေဆာင္ႏွင့္ ကိန္း၀ပ္ၿပီျဖစ္သည့္အတြက္ ဖိနပ္ခြၽတ္၀င္ၾကရသည္။ သည္လိုဆိုေတာ့ ဖိနပ္တကိုင္ကိုင္ မလုပ္ခ်င္သူေတြ က ဖိနပ္မပါဘဲ လာၾကတာမ်ားသည္။

မအိမ္ကံ မ်က္စိထဲမွာ အလွဴလွည့္ လူတန္းႀကီးကို ျမင္ေနရသည္။ ေတာက္ေတာက္ ပပႀကီး ျမင္ေနရျခင္း ျဖစ္ပါ၏။ ေရႊထီးႀကီးေတြက ရွင္ေလာင္းတစ္ပါး ႏွစ္လက္က်မိုးၾကသည္။ ျမင္းကိုင္ႏွင့္ ထီးမိုးတို႔ ပိုလို တဖြားဖြား ဖြာေနၾက လိမ့္မည္။ ကြမ္းတဖြမ္းဖြမ္း ရွိၾကလိမ့္မည္။ ဒိုးပတ္၀ိုင္းက၊ အိုးစည္၀ိုင္းက၊ ေမာင္ဆိုင္း၀ိုင္းက သူ႔အသံကိုယ္အုပ္၊ ကိုယ့္ အသံသူအုပ္သြားေအာင္ ေျဗာင္းေျဗာင္းဆူ တီးၾကလိမ့္မည္။ အသံႀကီးေအာင္လွေသာ ကိုလူေငြက လည္ပင္းေၾကာႀကီးေတြ ေထာင္ထေအာင္ ရြာလံုးၾကား ဆိုလိမ့္္မည္။

"လႈိင္းကိုက္ျပန္ တိမ္လိပ္ႏွင့္၊ ဘြဲ႕ခ်ိတ္ကယ္မ၀တ္မဆင္။ ရပ္ႀကီးသူ ျဖဴျဖဴလတ္ကယ္၊ ကံုးစပ္နဲ႔ယွဥ္၊ ကံုးစပ္ဆင္လို႔ ယဥ္သလား၊ နဂိုယဥ္မို႔ ယဥ္သလား၊ ေရႊခါးေတာ္ ညိဳဆိုင္ ႏွင့့္၊ ေငြခါးေတာ္ညိဳဆိုင္ႏွင့္ မတူႏိုင္ အေနျခားတယ္ကြယ္ မိုးက်နတ္သား... အား... ဟား"

ရြာသူေတြဆိုေတာ့ ကံုးစပ္ထဘီေၾကာင့္လည္း လွၾကပါ၏။ နဂိုယဥ္မို႔လည္း လွၾကပါ၏။

"မလာတစ္ည လာတစ္ညႏွင့္ စကားႏွစ္ခြပံုမေသ၊ ပ်ဳိတို႔ေမာင္ အေလလိုက္တယ္၊ ဖဲ႐ိုက္လို႔ေန၊ ရွိပေစ သူ႔ေလွႏွင့္ သူထား၊ အခ်ိန္ကုန္ ေငြပါခမ္းရင္ လွမ္းခဲ့လိမ့္လား..."

မအိမ္ကံက မ်က္လံုးေတြ မွိတ္ထားေသာ္လည္း အပ်ဳိတန္းရွည္ႀကီးကို ျမင္ေနမိျပန္ပါ၏။ သင္ျဖဴးရြက္၊ ေခါင္းအံုးပိုက္၊ ပရိတ္အိုးရြက္၊ သကၤန္းေမာင္းေထာင္ခ်ဳိင့္ပိုက္၊ ပရိကၡရာ ရြက္၊ ေရႊကြမ္းကလပ္ကိုင္၊ ေငြကြမ္းကလပ္ကိုင္ စသည္ျဖင့္ ဆိုင္ရာပစၥည္းတစ္မ်ဳိးမ်ဳိးကို ကိုင္ကာ၊ ရြက္ကာ အပ်ဳိေတြ တေရြ႕ေရြ႕ ေလွ်ာက္ေနတာကိုပါ ျမင္ေနရသည္။ ယဥ္ပေလေစ ယဥ္လိုခ်ည္းေနေအာင္၊ ရစ္ေခြပင့္႐ံုး၊ ပန္းေတြဆင့္ကာကံုး၊ ဆံထံုးေမာက္ေမာက္မ်ားႏွင့္ လွေနၾကမည္။ ဆယ့္သံုးႏွစ္ ရြယ္၊ ဆယ့္ငါးႏွစ္ရြယ္၊ ႏွစ္ဆယ္ မ၀င့္တ၀င္ႏွင့္ ပ်ံသင္ ပ်ဳိလြတ္၊ ႏႈတ္ခမ္းကြမ္းထိန္၊ ႏွင္းရည္စိမ္သူကေလးေတြ ရြာမွာ မ်ားလွသည္မဟုတ္ လား။

"ေမာင္ရင့္ဖ၊ ဒါနအလွဴ႕ ရွင္၊ ပရိကၡရာ၊ လြယ္ဖို႔ပါ သည္။ ပီတာ ေမာင့္ဖခင္ တည့္..." (႐ႈိး)
"မယ့္သခင္၊ လူယဥ္လွ၊ ရတုသံခ်ဳိ၊ ရကန္ဆိုသည္၊ လူပ်ဳိ၀န္းရံခလ်က္ေလး..."(႐ိႈး)
"ထမ္းစင္စီး၍ ထီးရိပ္ခို၊ ျမင္းမိုရ္ျမင့္မား၊ ၀တႎဖ်ားက၊ နတ္သားက်သလိုႏွင့္..." (႐ႈိး)

႐ႈိးသံေတြ တစ္ၿမိဳင္ၿမိဳင္ ဒိုးသံေတြ တႀကိဳင္ႀကိဳင္ျဖင့္ အလွဴပြဲႀကီးလွည့္ေတာ့မွာပါလား။ မအိမ္ကံ ေခြၽးသီးကေလးမ်ား စို႔လာေအာင္ မြန္းက်ပ္ေနခဲ့သည္။ ေနေရာင္ပူပူ ရြာဆူဆူ တာလမ္းမွာ တစ္ရြာလံုး ရွိေနၾကေသာ္လည္း မအိမ္ကံသာ အိမ္တြင္းေအာင္းေနခဲ့ရသည္။ ခါတိုင္းရြာမွာ အလွဴလွည့္ၿပီး ေဟ့ ဆိုသည္ႏွင့္ ရြာ့ကြမ္းေတာင္ကိုင္ကို အေျပးအလႊားေငး တတ္သူ မအိမ္ကံ။ သည္တစ္ခါမွာေတာ့ ဓမၼသတ္ မသင္မိ လို႔ တရား႐ႈံးရသလို ျဖစ္ေနရေလၿပီ။ ျဖစ္ခ်င္ေတာ့ ဓာတ္ကလည္းအခိုက္၊ နတ္ကလည္း အတိုက္ဆိုဘိသကဲ့သို႔ ႀကီးေတာ္ စံေရႊႏွင့္ ျဖစ္ရသည့္ျပႆနာကလည္း ရြာထဲမွာ စကားမျပယ္ ႏိုင္တာ ရွိေသးသည္။

"ေရႊမႈံက ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ျဖစ္ရၿပီတဲ့လား။ ေရႊမႈံက ရြာ့ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ႀကီးပိုက္ရၿပီတဲ့လား။ ေရႊမႈံ မအိမ္ကံ ကိုနင္းၿပီး လက္ကမ္းယူႏိုင္လိုက္ၿပီလား..."

မအိမ္ကံ ကေယာင္ေခ်ာက္ခ်ားေတြ ေတြးေနမိပါ၏။ ထိုစဥ္မွာပင္ အလွဴအိမ္ဘက္ဆီက ရွင္ေလာင္းလွည့္လာၾကသည့္ အသံေတြၾကားလိုက္ရသည္။ အိုးစည္သံတထံုထံု၊ ဒိုးပတ္သံ တဗိန္ဗိန္၊ သီခ်င္းတဆိုဆို၊ ႐ိႈးလိုက္သံ တဟိုဟို ပင္ အိမ္ႀကီးေပၚကို ေ၀့တက္လာခဲ့ပါပေကာ။ ရြာမွာ အတီး ေလ့သည့္ေဗ်ာသံကို မအိမ္ကံ သတိရသည္။

"ပေယာ၀ါ၊ ဆာပါ လည္မွာေယာက္ပါလို႔၊ တို႔ေနာက္ လိုက္ျပန္ရင္း၊ တို႔က ႀကိဳက္ျပန္ရင္း၊ မိုးေပၚမွာ ပ၀ါေပ်ာက္ ပါလို႔၊ ေကာက္ရလွ်င္ေပးၾကပါ၊ အိမ္ျပန္လွ်င္ က်ဳပ္လင္က ေတာင္းျပန္ရင္း၊ က်ဳပ္က ေတာင္းပန္ရင္း..."

ဆာပါပ၀ါလည္မွာ "ေယာက္"တုန္းရွိေသး မိုးေပၚမွာ ေပ်ာက္ခဲ့ရသည့္ ေျဗာမင္းသားႏွင့္ ဘာမ်ားထူးေသးလို႔တုန္း။ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္စိမ္းေရာင္ ၀ါေရာင္ကို ကိုင္ရမလိုလို စိတ္ရွိတုန္း၊ မ်က္စိေရွ႕က ေပ်ာက္ခ်င္းမလွ ေပ်ာက္ရသည့္ ပမာ ျဖစ္ရၿပီ။ မအိမ္ကံမ်က္ရည္ေတြ သြန္သြန္ႀကီး က်လာခဲ့ျပန္ေလ၏။ ရွက္ရြံ႕ျခင္းႏွင့္ သိမ္ငယ္ျခင္းလို ေ၀ဒနာမ်ဳိးကို ခံစားေနရသည္။ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ကုန္ခန္းရသလို ေ၀ဒနာ ကလည္း ကပ္လ်က္ခ်ပ္လ်က္ ပါလာပါ၏။

"သမီးရယ္ စကားရွိသယ္မႈတ္လား။ ဘယ္လိုပင္ က်ိန္ဆဲ က်ိိန္ဆဲ အေၾကာင္းကုန္မွ လြဲရသတဲ့။ ဘယ္လိုပင္ ဆုေတာင္း ဆုေတာင္းအေၾကာင္းပါမွ ေပါင္းရသတဲ့။ အေၾကာင္းမပါလို႔ မထိုက္၊ မထိုက္လို႔ မပန္ရသယ္ သေဘာ ထားပါကြယ္။ ဖေအႀကီးခမ်ာလည္း စိတ္ဆင္းရဲေနရွာပါ သယ္။ ေမာင္သာေအာင့္အေမနဲ႔ ျဖစ္ရသာလည္း ၾကားပံု ရပါရဲ႕။ မေမးရွာဘူး။ စိတ္မ်ားထိခိုက္ထင္ပါရဲ႕ေအ။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္လက္ခ်မ္းသာ ေနျပေစခ်င္တယ္"

အေမပန္း႐ံုက သည္ရက္ထဲမွာ ေျပာခဲ့သည္စကား ျဖစ္ ပါ၏။ မိဘႏွစ္ပါး စိတ္ဆင္းရဲေအာင္ မအိမ္ကံ မလုပ္ခဲ့ဖူးပါ။ အခုေတာ့ မိဘႏွစ္ပါး အရွက္ရၾကရၿပီ။ သည့္အတြက္လည္း ျဖစ္ခဲ့သမွ်အေပၚ ခံျပင္းလြန္းလွသည္။ တစ္ခါဖူးမွ် မေပၚ ခဲ့ဖူးေသာ ေဒါသမ်ားပင္ အံုဖြဲ႔အိုင္ဖြဲ႕ ရွိခဲ့ရပါ၏။

မအိမ္ကံက ဆတ္ခနဲ ထလိုက္ၿပီး အခန္းအျပင္ ထြက္လာခဲ့သည္။ အိမ္ႀကီးတစ္အိမ္လံုးလည္း ၿငိမ္ခ်က္သား ေကာင္းလွပါ၏။ အေမပန္း႐ံုေရာ မလွအံုပါ အလွဴကိုမ်ား ေရာက္ေနၾကေလသလား။ အေဖေတာ့ရွိခ်င္ရွိမည္။ အေဖ့ထံုးစံ ပဲေမွာ္တိုက္ရိပ္မွာ ပက္လက္ ကုလားထိုင္တစ္လံုးခ်ကာ ဇိနတၳပကာသနီက်မ္းကို ဖတ္ေနပံုရ၏။ ေအာက္ကိုဆင္းဖို႔ စိတ္ကူး လိုက္ေသာ္လည္း မဆင္းေတာ့ဘဲ ၀ရန္တာဘက္ကို ထြက္လာခဲ့ပါ၏။ သည္ေနရာက ရြာတာလမ္းကို ျမင္ရသည္။ အလွဴလွည့္လာတာကို ၀ိုး၀ိုး၀ါး၀ါးေတာ့ ျမင္ႏိုင္သည္။ အလွဴ လွည့္လာၿပီျဖစ္ေသာ္လည္း ရြာ့ေျမာက္ဖ်ား ေညာင္ပင္နတ္ကြန္း ဘက္ကို ေရာက္ေနၾကသည္ထင္၏။ အသံေတြကို ေ၀းေ၀းက ၾကားရျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္၏။ ရြာနတ္ကြန္းက တသီးတျခား သြားရသည္။ ရွင္ေလာင္း နတ္ျပဓေလ့အတိုင္း ျပရျခင္းျဖစ္သည္။ နတ္ျပၿပီးသည္ႏွင့္ ရြာ့အေရွ႕ဆီက လွည့္ကာ ရြာလမ္း အတိုင္း ျပန္ခ်ဳိးလာမည္။ ရြာအေနာက္အထိ ထိုထိုေပါက္ လွည့္ကာ မ႑ပ္ကို ျပန္၀င္ေလ့ရွိၾကပါ၏။

သိပ္မေစာင့္ရပါ။ သာသနာ့အလံကို ျမင္ရၿပီ။ သာသနာ့ ကန္ေတာ့ပြဲကို ျမင္ရၿပီ။ အလွဴလွည့္ လူအုပ္ႀကီးဆီက ထြက္လာေသာ ဖုန္ခိုးေတြေၾကာင့္ ျမင္ကြင္းသည္ မရွင္းလွ။ သို႔ေသာ္ ဘယ္သူဘယ္၀ါ သိေလာက္ေအာင္ေတာ့ မအိမ္ကံ ျမင္ရပါသည္။ ေရႊထီးေတြက ညေနခင္း ေနေရာင္ေၾကာင့္ လက္လက္ထေနသည္။ မအိမ္ကံဆီကိုပင္ အလင္းျပန္ေတြ လာဟပ္ေနေသးသည္။ မအိမ္ကံမွာ သည္အသက္၊ သည္ အရြယ္အထိ အလွဴကို ခိုးေၾကာင္ခိုး၀ွက္ ၾကည့္ရတာ သည္ တစ္ခါ ေဗြေဆာ္ဦးပါလားလို႔ပင္ ေတြးေနမိပါ၏။ လူေတြ ရိပ္ခနဲ၊ ရိပ္ခနဲ ျဖတ္သြားတာကို စိတ္ရွည္ရွည္ ေစာင့္ေန လိုက္သည္။ ၀ိုင္းစပ္က ကုကၠိဳပင္ႀကီးေတြေၾကာင့္ မအိမ္ကံ ျမင္ရသည့္ျမင္ကြင္းက သိပ္မက်ယ္ေတာ့ သည္ျမင္ကြင္းထဲ ၀င္လာသမွ် စစ္စစ္ေပါက္ေပါက္ ၾကည့္ေနျခင္းျဖစ္၏။

"ေရႊမႈံ"

မအိမ္ကံ ႏႈတ္က အသံပင္ထြက္သြားခဲ့ပါ၏။ ေရႊမႈံက ျမင္ကြင္းေဘာင္အတြင္းမွာ သြဲ႕သြဲ႕ကေလး ယိမ္းေနေသာ ပဲ့ျပားပင္ကေလးႏွင့္ပင္ တူေတာ့သည္။ ရြာထဲ ရပ္ထဲ သည္အတိုင္း ေတြ႕႐ိုးေတြ႕စဥ္ ေတြ႕ေနရတုန္းက ေရႊမႈံမဟုတ္ေတာ့ပါလား။ မေတာ္တဆပဲလား၊ တမင္ပဲလားေတာ့မသိရ။ ဖက္စိမ္းကြမ္း ေတာင္ကို မအိမ္ကံတို႔အိမ္ဘက္ လွည့္ထားကာ ေပြ႕ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ေနာက္ထပ္တိုက္ဆိုင္မႈကေတာ့ ေရႊမႈံ၀တ္ထား သည့္အ၀တ္အစားက ေဒါင္းစိမ္းေရာင္ ျဖစ္ေနျခင္းပင္။ မအိမ္ကံျမင္ရသေလာက္ ျမင္ကြင္းေဘာင္ထဲမွာ ေနာက္ထပ္ လူတန္းရွည္ႀကီး ျဖတ္ေနေသာ္လည္း မအိမ္ကံ မျမင္ႏိုင္ေတာ့။ မ်က္ရည္မ်ားျဖင့္ ဘာကိုမွမျမင္ႏိုင္ေတာ့ပါ။ တစ္ဒဂၤ သာ ျမင္လိုက္ရေသာ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ကို မအိမ္ကံ တစ္ဘ၀ေမွ်ာ္လင့္ခြင့္ မရွိေတာ့ၿပီ။ မ်က္ရည္ေတြေတြ က်ေနရင္းက နာၾကည္းျခင္း၊ စက္ဆုပ္ျခင္း၊ ခံျပင္းျခင္း၊ ေတြေ၀ျခင္း၊ ထိုင္းမႈိင္းျခင္းစေသာ ခံစားမႈအေထြေထြက မီးက်ီးႏွင့္ ေလွာ္ေသာ ေပါက္ေပါက္ပြင့္မ်ားကဲ့သို႔ တေဖာက္ေဖာက္ ႐ုန္းႂကြ ေနခဲ့ပါ၏။

အကယ္ဆိုပါမူ မအိမ္ကံအတြက္ မည္သူတစ္ဦးတစ္ ေယာက္ကမွ အၿငိဳးတႀကီး ရက္စက္ခဲ့ၾကျခင္းမရွိ။ ေဇာင္ခ်မ္းကုန္းရြာမွာ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ ကိုင္ခဲ့ဖူးၾကေသာ မဂြမ္းျဖဴ၊ ကိုင္ခြင့္ရခဲ့ေသာ္လည္း လာဘ္ဦးလြဲခဲ့ရရွာသည့္ မစိမ္းျမ၊ ၿပီးေတာ့ မခင္အိ။ ယခုလက္ရွိ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ ေရႊမႈံ။ သည္မိန္းကေလးေတြ အားလံုးရြာရပ္က တညီတညြတ္ တည္း ေရြးခ်ယ္ထုိက္လို႔ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ သည္မိန္းကေလးေတြ ကိုယ္တိုင္က မိန္းမသား သဘာ၀ ျဖစ္ခ်င္စိတ္ရွိၾကလင့္ကစား ျဖစ္ရေကာင္းေစ သေဘာထားခဲ့ ၾကသူမ်ားမဟုတ္။ ကိုင္ခြင့္ရေတာ့လည္း ကိုင္လိုက္ၾကျခင္း သာရွိသည္။ ကိုင္ခြင့္မရခဲ့လွ်င္လည္း ခံစားေနၾကမည့္ သူမ်ား မဟုတ္။ေသခ်ာသည့္အခ်က္ကေတာ့ ျဖစ္သင့္ျဖစ္ထိုက္၍ ျဖစ္ခဲ့ၾကျခင္းပင္။ ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ကိုင္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ထိုက္သည့္ စံသတ္မွတ္ခ်က္မ်ားႏွင့္ ကိုက္ညီ႐ိုးသာ မွန္လွ်င္ မည္သည့္မိန္းကေလးမဆို ျဖစ္ခြင့္ရွိၾကသည္သာ။မအိမ္ကံသာ ျဖစ္ခြင့္ရွိခဲ့လွ်င္လည္း မအိမ္ကံထက္ ေသခ်ာသူအျခားမရွိႏိုင္။ သည္အျဖစ္တြင္ မည္သည့္ ပေယာဂမွမရွိ။ မည္သည့္မ႐ိုးသားမႈမွမရွိ။ မည္သူတစ္ဦးတစ္ေယာက္၏ ကန္႔ကြက္ခ်က္မွလည္း မပါ။ မျဖစ္ထိုက္၍ မျဖစ္ခဲ့ျခင္းဟုသာ ဆိုစရာရွိပါ၏။

သို႔ေသာ္လည္း ဖက္စိမ္းကြမ္းေတာင္ကိုင္ခြင့္ မရခဲ့ေသာ မအိမ္ကံ၏ အဖို႔ကား ေၾကာက္မက္ဖြယ္ေကာင္းလွေသာ အျဖစ္သည္ ဘ၀လမ္းခရီးတစ္ေနရာက ေစာင့္ဆိုင္းလ်က္ ရွိေလသည္။ အမုန္းအာဃာတသည္ မအိမ္ကံ၏ကိုယ္တြင္း၌ မေကာင္းဆိုး၀ါးသဖြယ္ ကပ္ၿငိရာက စခဲ့ျခင္းျဖစ္ပါ၏။

မအိမ္ကံ အိမ္ႀကီးေပၚက ဆင္းလာခဲ့သည္။ ရက္ကန္း စင္ေတြဘက္မွာ အရီးၾကာညြန္႔ႏွင့္ အျခားတစ္ေယာက္သာ ရွိ၍ အလုပ္ေတြ မ်ားေနၾကသည္။ ရက္ကန္းသမကေလးေတြ က အလွဴရက္ဆိုေတာ့ အလုပ္မ၀င္ၾက။ ထူးဆန္းတာက အေမ ပန္း႐ံုေရာ၊ မလွအံုပါ မရွိၾကျခင္းျဖစ္၏။ ေက်းဥလည္း အလွဴ လွည့္ရာ လုိက္သြားပံုရသည္။ ပဲေမွာ္တိုက္ရိပ္မွာ တရားစာအုပ္ ဖတ္ေနမည္ ထင္ခဲ့ေသာ အေဖ့ကိုလည္း မျမင္။ မအိမ္ကံ ၀ိုင္းတံခါးအထိ ေလွ်ာက္လာခဲ့႐ံုႏွင့္ပင္ ရင္ေတြတုန္ေနခဲ့ပါ၏။ မအိမ္ကံ ခဏေလးရပ္ၿပီး စဥ္းစားသည္။ ဆက္သြားရင္ ေကာင္းေလမလား။ သြားရင္ေကာ သြားႏိုင္ပါ့မလား။ အခုပင္ ႏွလံုးေတြ ခုန္လွၿပီ။ အို ... သည္ျမင္ကြင္းကို သူၾကည့္ ျဖစ္ေအာင္ကို ၾကည့္ရမည္။

မအိမ္ကံစိတ္ကူးက ၀ိုး၀ိုး၀ါး၀ါး ျမင္လိုက္ရေသာ ေရႊမႈံကို ခပ္နီးနီးက ၾကည့္ခ်င္၍ ျဖစ္သည္။ ရြာ့အေနာက္ဘက္ လမ္း အ၀ိုက္အတိုင္း ရွင္ေလာင္းလွည့္မွာကိုသိေတာ့ အိမ္ႀကိဳ အိမ္ၾကားကျဖတ္ၿပီး ေဒြးပိန္တို႔ ၀ိုင္းတိုက္အထိ သြားမည္။ ေဒြးပိန္တို႔၀ိုင္း ျခံစည္း႐ိုးက တာလမ္းႏွင့္ ကပ္ေနတာဆိုေတာ့ ေရႊမႈံကို ထင္းထင္းႀကီး ျမင္ႏိုင္သည္။ ျခံစည္း႐ိုးေဘးက ကပ္ၿပီးၾကည့္ေနသည့္ မအိမ္ကံကို အလွဴလွည့္ေတြက မျမင္ ႏိုင္။ ျခံစည္း႐ိုးတစ္ေလွ်ာက္ ကင္ပြန္းခ်ဳံေတြ ရွိေနသည့္ အတြက္ သစ္ပင္ေတြထဲ မတ္တတ္ရပ္ေန႐ံုပင္။ ေဒြးပိန္က လည္း စပ္စုစရာမရွိ။ ေဒြးပိန္က မ်က္မျမင္။

မအိမ္ကံ ျခံတံခါး၀က အသာလွ်ဳိထြက္လာခဲ့သည္။ အလွဴလွည့္ေတြက တေရြ႕ေရြ႕ဆိုေတာ့ ရြာလမ္းအ၀ိုက္ကို အခ်ိန္ယူၿပီး ပတ္ေနတာမွၾကာဦးမည္။ မအိမ္ကံ အိမ္ႀကိဳ အိမ္ၾကားေတြက ျဖတ္ထြက္လာခဲ့ေသာ္လည္း လူသူေလးပါး မရွိ။ တစ္ရြာလံုး ရြာလမ္းမေပၚမွာ။ ၾကည့္သူေတြကလည္း တာလမ္းေပၚမွာ။ ေဒြးပိန္တို႔ ၀ိုင္းထဲေရာက္ေတာ့ မအိမ္ကံ အသံမေပးဘဲ ျခံစည္း႐ုိး ကင္ပြန္းခ်ဳံေတြနား ကပ္လာခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္မရပါ။ ေဒြးပိန္က ပါးလိုက္တာ လွစ္လို႔။

"ဟဲ့ ဘယ္သူတုံး"

"ကြၽန္မပါ ေဒြးပိန္။ မအိမ္ကံပါ"

"ရွင္အိမ္ကံလား။ ညည္းအလွဴလွည့္ မလိုက္ဘူးလား"

"ေနမေကာင္းလို႔ ေဒြးပိန္ရဲ႕။ လမ္းဘက္ထြက္မလို႔ ျဖတ္လာသာရယ္။ သြားေတာ့မေနာ္"

"ေအး ေအး သူေတာ္ေကာင္းမ သြားေရာ့"

မအိမ္ကံ မလႊဲသာ မေရွာင္သာ လိမ္ေျပာလိုက္ရပါ၏။ မအိမ္ကံ ကင္ပြန္းပင္ေတြၾကား ၀င္လိုက္ခ်ိန္မွာပင္ အလွဴ လွည့္ေတြ ေရာက္လာခဲ့ေလၿပီ။ ေဒြးပိန္ကို လွမ္းၾကည့္ေတာ့ ေျပာင္းဖူးဖက္ဖြာလ်က္။ သူ႔ကင္ပြန္းပင္ေတြၾကား မအိမ္ကံ ရွိေနမွန္းမသိ။ သည္လိုႏွင့္ ေရႊမႈံကို မအိမ္ကံ ထင္းထင္းႀကီး ျမင္ခြင့္ရခဲ့သည္။ ေဒါင္းစိမ္းထဘီ၊ ေဒါင္းစိမ္းအက်ႌ၊ ေရႊေတြ က ညႊတ္လို႔။ လိမ္းထားသည့္ မ်က္ႏွာေခ်ေၾကာင့္ မ်က္ႏွာ ကေလး ရဲရဲမွည့္ေနေလ၏။ ၾကံဆစ္လက္ေကာက္ေတြက မ်ားလြန္းလွသည္။ ေဒါင္းစိမ္းေရာင္ အက်ႌလက္ႏွင့္ ဖက္စိမ္း ကြမ္းေတာင္စိမ္းက အစိမ္းတစ္မ်ဳိးစီျဖင့္ လွေနၾကေလသည္။ ကင္ပြန္းပင္ေတြၾကားမွာ မအိမ္ကံရွိေနတာ မည္သူမွ် မျမင္ ၾက။ လမ္းေပၚက မ်က္လံုးေပါင္း အရာအေထာင္ကလည္း မျမင္။ အနားက ေဒြးပိန္ရဲ႕ မ်က္လံုးႏွစ္လံုးကလည္း မျမင္။ မအိမ္ကံကသာ အရာအားလံုးကို ျမင္ေနရပါ၏။ ရင္ထဲမွာ ေတာ့ စကားလံုးေတြ...။

"ေရႊမႈံရယ္ ညည္းဂုဏ္ရွိလွ ကြမ္းေတာင္ကိုင္ရတုန္းေပါ့ ေအ။ ငါက တစ္ဘ၀စာ ဂုဏ္ရွိေအာင္ ေနျပမယ္။ ညည္း ေစာင့္ၾကည့္လိုက္"

မအိမ္ကံ အသာျပန္ထြက္လာခဲ့သည္။ ၀ိုင္းတိုက္ေတြ၊ အိမ္ေတြၾကားကပဲ ျပန္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ အိမ္ေရွ႕ျခံ၀င္း တံခါးႀကီးနား အေရာက္မွာေတာ့ လွည္းတစ္စီး ကြၽီခနဲ တုန္႔လိုက္တာ သတိထားလိုက္မိသည္။ ေတာသားႀကီး ႏွစ္ေယာက္။ မ်က္ႏွာစိမ္းေတြ။ တစ္ေယာက္က လွည္းေမာင္းသူ၊ တစ္ေယာက္က လွည္းစီးလာသူ။ ေပေရ စုတ္ခ်ာလွေသာ ေခါင္းေပါင္း ေပါင္းထားသည့္ ေက်ာဘုႀကီးႏွင့္ ေတာသား ႀကီးက လွည္းေပၚက ခုန္ဆင္းလိုက္ၿပီး မအိမ္ကံရွိရာ ျခံတံခါး ဆီ လွစ္ခနဲ ကပ္လာခဲ့သည္။ မအိမ္ကံက ျခံတံခါးကို ေက်ာမွီ ပိတ္လိုက္ခ်ိန္မွာေတာ့ လွည္းက တအီအီ ဆက္ေမာင္းသြား တာ ၾကားေနရသည္။ မအိမ္ကံက ျခံတံခါးေမာင္းကို ထိုးရန္ ျပင္လိုက္စဥ္မွာပင္ ေက်ာဘုႀကီးႏွင့္ ေတာသားႀကီးက ျခံတံခါးႏွစ္ခ်ပ္ၾကား လက္ထိုးခံလိုက္ေလသည္။

(ဆက္လက္ေဖာ္ျပပါမည္)

ခင္ခင္ထူး

0 comments:

Post a Comment

ခုလုိတခုတ္တရ မွတ္ခ်က္ျပဳတာကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ

 
Copyright© ညအလကၤာ